English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jørgen Skjelvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lynvingen
Junior

PostPosted: 02.08.2013 14:57    Post subject: Reply with quote

Quote:
Sjelden jeg har sett noen som sier så lite med så mange ord her inne som Lynvingen. Og vi har hatt vår del av slike.

Quote:
For meg så fremstår du som en unge i trassalderen som sliter forferdelig med å takle at andre er uenig med deg.

Snakk om voksenerotisk springskalle! Der veteranene på forumet hviler i sengebingen som kjempestore, dominerende mammagriser med Lynvingen kavende mellom enorme, knallrosa patter.

At jeg bruker språket i sin fulle bredde burde vært en kilde til inspirasjon og underholdning, snarere enn irritasjon og harme. Må lista ligge lavt? Er alle her Ryan Air-koordinatorer som har blitt oppgradert fra bagasjebeltet til skranken?

Min oppriktige mening er at kjøpet av Skjelvik er preget av krisestemning og någen i matte. Den som lever får se...

Fallhøyden er enorm. Triumfen total.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.08.2013 15:02    Post subject: Reply with quote

Er egentlig fallhøyden enorm? maks 3.5 mill i kjøp, ung og med god fart, sannsynlig en heller beskjeden lønn og godtar at hans status foreløpig er backup.

Syns fallhøyden er bitteliten egentlig, ihvertfall i forhold til endel andre kjøp RBK har gjort tidligere.

Det sagt så er det aldri bra om klubben bommer på overgangsmarkedet, vi har ikke lenger ressurser som gjør at vi kan feile så ofte som tidligere.

Selv er jeg veldig spent på å se han i aksjon og er forsiktig optimist på lang sikt. Han kommer ikke inn og tar plassen til Dorsin og han leverer ikke i kvalitetsjiktet til Gamboa. Men om han kan bli god med tiden så har vi ikke hastverk.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 02.08.2013 16:34    Post subject: Reply with quote

Fallhøyde ? Han er 22 år og ville etter all sannsynlighet vært i U21 EM om han ikke var skadet. Vi kjøpte han til en akseptabel pris, så jeg ser ikke helt hvor den store fallhøyden er ? I værste fall har vi en backup som på sikt kan ta over for Dorsin. I beste fall er han så god at han spiller Dorsin ut av laget allerede i årets sesong.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 02.08.2013 16:39    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken,
i værste fall blir han aldri god nok, evt bare skadet.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 02.08.2013 16:41    Post subject: Reply with quote

Alle spillere man kjøper kan brekke foten på første trening og få karrieren ødelagt. Svartmaling.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 02.08.2013 18:08    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
PerO,
vi kan vel møtes i Drammen og snakke litt om det. Mulig det vil endre ditt syn.

Møtes gjerne for en øl. Smile

Men at du skal overbevise meg om at en kamp er nok for å vurdere en spiller, det klarer du ikke. Smile

Man vil nok alltid se at verdens beste spillere, er gode spillere, men å avgjøre eksakt hvilket nivå de er på, og om de passer i et spesielt lag, en spesiell klubb, det tar adskillig mer tid.
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 02.08.2013 18:20    Post subject: Reply with quote

Dette er nokk en spiller som Perry har spurt etter selv, og som ikke har gått gjennom Hoftun. Føler Perry har god kontroll på Skjelviks nivå, og potensiale. Så bekymrer meg ikke spesielt, og som det er nevnt tidligere i denne tråden har vi landets beste fysio i Schwabe, som kunne leget en spiller med et amputert bein klar til kamp.

Så at dette er et rævvakjøp har jeg ingen tro på, vil sikkert ta litt tid for Skjelvik å presse ut Dorsin, men når han gjør det har jeg full tiltro til at han holder nivået som kreves i Rosenborg.

Scvart og kvett GOILL

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 02.08.2013 22:40    Post subject: Reply with quote

Noen her inne som har vert på Lerkendal og sett Skjelvik i aksjon på treningsfeltet?
Noen som har sett han i Sverige, som er enig eller uenig i Lynvingens beskrivelse?

Dette er en spiller jeg har 0 kjennskap til. Hadde egentlig håpet på noe mer meritert, da Dorsin slik jeg ser det holder maks ut året, muligens 1 sesong til mtp våre ambisjoner.
Om han er god nok eller ikke er ikke så kritisk pdd, men den dagen Dorsins kurve gjør et drastisk fall kan det bli et svært aktuelt problem om ikke erstatteren er klar, bedre føre var enn etter snar.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 02.08.2013 23:16    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si jeg kjenner til han noe særlig selv, men jeg liker at han allerede fra start har uttrykt at han ønsker å ta over plassen til Dorsin. Langt bedre med en så offensiv holdning framfor en som har akseptert at han skal være backup.

Og som flere andre sier, dette er nok en spiller fra Perrys ønskeliste og en spiller han føler seg trygg på. Dermed har jeg også veldig liten tro på at dette blir noe bomkjøp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TheKid
Proff

PostPosted: 02.08.2013 23:25    Post subject: Reply with quote

Og hvis man spiller på u21 landslaget så kan man som regel spille veldig bra fotball. Tror skjelvik kommer til å utvikle seg veldig mye i RBK. Sånn om 1 års tid så har skjelvik god Tippeliga standard
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 02.08.2013 23:45    Post subject: Reply with quote

Han holdt god standard i Allsvenskan i fjor, en liga som p.d neppe er veldig mye svakere enn Tippeligaen (om noe), så jeg ville ikke vært veldig bekymret. Med tanke på at han er omskolert ving og kun har en sesong som back, så er det nærliggende å tro at det er i den defensive plasseringen han har størst utfordringer.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.08.2013 00:26    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
Og som flere andre sier, dette er nok en spiller fra Perrys ønskeliste og en spiller han føler seg trygg på. Dermed har jeg også veldig liten tro på at dette blir noe bomkjøp.

Naiv påstand!
Med den logikken eksisterer det ikke bomkjøp.
Alle spillere vi noen gang har hentet fra Boti Goa til Marek Sapara til Jaime Alas har vert på noen sin ønskeliste. Hoftun bommer kraftig nesten hvert eneste år, senest på Alas og Issah. At hovedtrener ønsker og SD henter er på ingen måte noen grunn til å føle seg trygg i seg selv.
@Sløvsekken, du sier han har holdt god standard i Allsvenskan i fjor, da antar jeg at du har observert selv? lyst å utdype litt?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2013 00:33    Post subject: Reply with quote

Du er så forbanna obsternasig hele tiden. Det er forskjell på å se Goa og Alas spille i gokk og det å være trener for Skjelvik. Noen garanti for at han skal lykkes for oss, er det selvsagt ikke, men treffrekvensen er hundre ganger høyere.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.08.2013 00:57    Post subject: Reply with quote

attach,
Vi har da dessverre bommet på spillere fra både Norge og Sverige også, så den "gokk" teorien din holder ikke som argument her.
Jeg tror selvsagt ikke at han skal være et bomkjøp enda, (av manglende kjennskap til spilleren), som andre her påstår, men det vil være naivt å blindt tro på at han ikke er et bomkjøp med nyilg historikk i betraktning.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2013 01:02    Post subject: Reply with quote

Du mener altså at sjansen for å bomme er identisk?
Back to top
torrax
Junior

PostPosted: 03.08.2013 01:03    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett Skjelvik i aksjon for Kalmar en rekke ganger i fjor og han viste svært gode takter fremover på banen. Hurtighet og god ballkontroll gjør at han kommer til innlegg, i tillegg til at han er god fot (tok også cornere og dødballer). Da Kalmar ikke var et lag som styrte mange av kampene sine var det ofte vanskelig å flytte opp backene mye så jeg tror Skjelvik vil kun vise frem sine offensive kvaliteter bedre for RBK når han får sjangsen.

Defensivt gjorde han stort sett oppgavene greit, men har forbedringspotensialet og kommer sikkert til å lære mye av Dorsin.

Jeg tror han vil bli en svært god spiller for RBK dersom han fortsetter utviklingen sin.

Merkelig at mange mener at Allsvenskan er en mye dårligere liga en Tippeligaen, da også spesielt med tanke på de siste Europaliga resultatene. At Skjelvik presterte bra for et middelmådig lag mener jeg også viser at han har kvaliteter. Jeg vil påstå det er vanskeligere å prestere godt for en middelmådig klubb enn for en bra klubb.

Det gikk også rykter om at FCK og ST Etienne viste interesse for Skjelvik etter prestasjonene forrige sesong, men kan være de ikke ønsket å handle i sommer pga skaden?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.08.2013 01:11    Post subject: Reply with quote

Takk for god analyse torrax, er da rolig optimist.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.08.2013 01:14    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Du mener altså at sjansen for å bomme er identisk?

Nei man burde selvsagt ha "100 ganger bedre treffrekvens" her i nærområdet, men nyere historikk viser at så ikke stemmer.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 03.08.2013 01:18    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:

@Sløvsekken, du sier han har holdt god standard i Allsvenskan i fjor, da antar jeg at du har observert selv? lyst å utdype litt?

Sett han ? nei. Men jeg gidder å søke opp litt informasjon om spillerne vi henter.

* Startet samtlige kamper han var spilleklar til (29 av 30)
* Byttet ut kun 1 gang
* 7 målgivende
* Stort sett alle artiklene i svensk presse om overgangen til RBK omtaler han som en av Kalmar's beste spillere.
* Radio Kalmar kåret han til årets spiller.

Synes det bør holde til å si han holder god Allsvenskan standard. Når man i tillegg tar med at han er 22 år og dette var hans første sesong som back, så ser jeg ingen grunn til å dømme han nord og ned før han har spilt et eneste minutt for klubben.

Forøvrig er det jo en viss forskjell på kunnskapsnivået om spilleren når treneren selv har trent spilleren og det å handle en totalt ukjent spiller fra annet kontinent som en speider har sett i et par tilfeldige kamper.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 03.08.2013 01:19    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
attach,
Jeg tror selvsagt ikke at han skal være et bomkjøp enda, (av manglende kjennskap til spilleren), som andre her påstår, men det vil være naivt å blindt tro på at han ikke er et bomkjøp med nyilg historikk i betraktning.

Uklart for meg hvilken nylig historikk du sikter til her, kan du utdype?

Jeg synes det er et godt poeng at Perry har vært trener for Skjelvik. Han vet nøyaktig hva han får og sjansen for et bomkjøp skal være minimal. Å sammenligne dette med Boti Goa og Jaime Alas synes jeg blir søkt, de kjøpene vs. Skjelvik er jo rake motsetninger hva gjelder risiko.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.08.2013 01:28    Post subject: Reply with quote

Av nylig historikk sikter jeg til spillere vi har hentet under hele nåværende SDs periode. Spillere som Trond Olsen, Roy Miller, Morten Moldskred, John Pelu, Jon Inge Høiland, han høye stoppern fra Ranheim, alle spillere fra vårt nærområde.
Det er heller ikke godkjent å ikke være mer sikker på de fra "gokk", vi har da midler til det.
Men, som sagt jeg er rolig optimist nå.
Enig Sløvsekken, det er god info også.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 03.08.2013 01:33    Post subject: Reply with quote

Det blir gammel historikk nå, spør du meg. Her var det snakk om en spiller Perry trolig føler seg trygg på, og at dette, slik jeg ser, betyr mindre risiko. Det blir feil å kalle det naivt med begrunnelse i spillere kjøpt før han ble ansatt.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.08.2013 01:42    Post subject: Reply with quote

Jeg ramset opp spillere fra nærområdet, man skal kunne ha like god kontroll på disse uten å trene de daglig. Det holder å observere de i kamp og på åpne treninger. Og foresten, Hoftun feilet også med å hente en han hadde spilt med selv i Bodø.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 03.08.2013 01:55    Post subject: Reply with quote

Poenget er vel at det er betryggende at treneren vår kjenner godt til en spiller som vi kjøper. Dess bedre Perry kjenner kjøp X, dess mindre risko bør det være for et bomkjøp. Jeg synes ikke det er en naiv tankegang, og jeg synes det blir merkelig å trekke f.eks. Alas og Goa inn i en sånn sammenheng. Spillerens personlighet, nivå på motstanderne han er observert mot, tilpasning til kultur - alle slike usikkerhetsmomenter rundt et kjøp er/bør være fraværende ved kjøpet av Skjelvik.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.08.2013 01:58    Post subject: Reply with quote

Du diskuterer ikke nå egentlig, du gjentar et argument som har blitt sagt av flere nå, uten å ta hensyn til ny info jeg deler.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 64, 65, 66  Next
Page 12 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb