English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jørgen Skjelvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sola
Veteran

PostPosted: 20.07.2013 04:51    Post subject: Reply with quote

Veldig fornøyd med denne handelen! Ciss hadde vært et sjansespill uten like.

En back av en slik type vokser ikke på trær. Norsk, ung, gjort det bra i Allsvenskan. Og i en posisjon vi trenger en ny og bedre spiller til tross for at Dorsin imo fortsatt holder nivået.
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert

PostPosted: 29.07.2013 23:51    Post subject: Reply with quote

Jeg liker innstillingen.....tror ikke han vipper dorsin ut så raskt..men gi han sjansen..så kan han fort vise at han har andre egenskaper en dorsin.....http://www.adressa.no/100Sport/fotball/eliteserien/article384512.snd
Back to top
Lynvingen
Junior

PostPosted: 30.07.2013 11:11    Post subject: Reply with quote

Folkens! Realitetsorientering, please...
Skjelvik var benkers på Stabæk i flere år, dro til Sverige og har EN godkjent sesong på venstrebacken på et ordinært lag i en høyst ordinær liga (antageligvis svakere enn den norske).

Det kan hende Skjelvik har potensial, men det er ikke messias vi har kjøpt! Han vil bruke tid på å komme opp på nivået. Sammenligning med Gamboa er hinsides, han dominerte i tippeligaen, og ble hentet til nordens nest største lag....det er et stykke derfra til Stabæk og Kalmar FF.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.07.2013 11:15    Post subject: Reply with quote

Er vel ingen som prøver å si at han er noen messias, de fleste er fornøyd med at vi har hentet ewn backup for Dorsin som med tiden kan utvikle seg til å ta plassen.
Eneste han du quoter sier er at han har andre egenskaper enn Dorsin, noe som er helt riktig.

Og sammenligningen med Gamboa blir jo enkelt fordi begge to er meget raske samtidig som de er litt shaky defensivt.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 11:28    Post subject: Reply with quote

Jeg har heller ingen tro på at han er Messi(as), men kjenner at det for meg er betryggende at Perry kjenner ham godt fra U-21 Smile
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 11:56    Post subject: Reply with quote

Som hentesveis sier, skal man se på merittene til skjelvik er det litt foruroligende (Selv om han forsåvidt er ung og har en noe perfekt mentor i Dorsin), men en trener kjenner vel skjelden en spiller så godt på forhånd som når han har trent han tidligere.

Tror Perry vet hva han driver med her.
Back to top
Lynvingen
Junior

PostPosted: 30.07.2013 15:38    Post subject: Reply with quote

På tross av at begge er gode offensivt, og raske, så synes jeg fortsatt sammenligningen med Gamboa er hinsides. Sistnevnte har bevist på høyt nordisk nivå, Skjelvik har ingenting å vise til.

Isåfall vil jeg driste meg til å sammenligne med Roy Miller, også best offensiv og hurtig...omtrent samme CV. Det var også knyttet store forventninger til ham når han kom, og er en langt mer plausibel sammenligning.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.07.2013 17:11    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke den hinsides store forskjellen på å imponere for Fredrikstad i Tippeligaen (i tillegg til å mislykkes i FCK) og Kalmar i Allsvenskan. Nå har riktignok Gamboa gjort det godt for oss i etterkant, men nivåforskjellen er uansett ikke spesielt stor i utgangspunktet.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.07.2013 17:20    Post subject: Reply with quote

Lynvingen wrote:
På tross av at begge er gode offensivt, og raske, så synes jeg fortsatt sammenligningen med Gamboa er hinsides. Sistnevnte har bevist på høyt nordisk nivå, Skjelvik har ingenting å vise til.

Du må prøve å forstå hva som blir sammenlignet, her. Det er ingen som sier at Skjelvik er like god som Gamboa. Han blir sammenlignet med Gamboa pga at de har like egenskaper. Det er en vesentlig forskjell, og det er ingenting hinsides med en slik sammenligning.

Er det forresten Dorsin som bruker forumnavnet "Lynvingen" for å prate ned sin konkurrent? Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lynvingen
Junior

PostPosted: 31.07.2013 10:50    Post subject: Reply with quote

Quote:
Du må prøve å forstå hva som blir sammenlignet, her. Det er ingen som sier at Skjelvik er like god som Gamboa. Han blir sammenlignet med Gamboa pga at de har like egenskaper. Det er en vesentlig forskjell, og det er ingenting hinsides med en slik sammenligning.

Er det forresten Dorsin som bruker forumnavnet "Lynvingen" for å prate ned sin konkurrent?

Jeg forstår hva dere sammenligner, og synes fortsatt er fullstendig patetisk. Det blir som å sammenligne Trond Olsen og Ronaldo, bare fordi begge har greit med fart i beina. De har like egenskaper, men det gir ingen mening, og derfor burde man også holde seg for god til å sammenligne såvidt forskjellige spillere. Gamboa er en back med internasjonalt snitt som dominerer tippeligaen, han burde ikke sammenlignes med vrakgods fra Bærum som har gjort EN grei sesong i en donald duck liga. Det er jo heller ikke sånn at vi måtte krangle med andre klubber om Skjelvik....

Jeg er forresten ikke Dorsin, jag tycker.., jeg mener, jeg synes ikke noe om denne anklagen. Razz
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 31.07.2013 11:01    Post subject: Reply with quote

Du får bare fortsette å ikke forstå da Lynvingen, og du er selvsagt i din fulle rett til å mene at både det ene og det andre er patetisk. Men de fleste andre skjønner sammenligningen av 2 backer med ekstrem fart og dårlig defensive kvaliteter helt fint. Uten at man sammenligner kvalitet eller hvor langt i utviklingen de har kommet.

Og du får ha i bakhodet når du slenger rundt deg om vrakgods og interesse om Skjelvik: Gamboa er vrakgods fra FCK og vi måtte i krangle med andre klubber der heller.

Etter sin vrakgods-periode i Stabæk, så har han derimot imiponert veldig i Kalmar i ny posisjon. Det er forskjell på å ikke være god nok som ving i en klubb,o g ikke være god nok som back i en annen klubb mange år etterpå.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 31.07.2013 11:15    Post subject: Reply with quote

Når lynvingen & co er ferdige: noen som vet hvordan han presterer på trening? Han sa i adressa at han kunne delta fullt på ca annenhver trening. Da må jo noen ha fått ett reelt inntrykk?
Back to top
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 31.07.2013 11:19    Post subject: Reply with quote

Lynvingen wrote:
Quote:

Er det forresten Dorsin som bruker forumnavnet "Lynvingen" for å prate ned sin konkurrent?

Jeg forstår hva dere sammenligner, og synes fortsatt er fullstendig patetisk. Det blir som å sammenligne Trond Olsen og Ronaldo, bare fordi begge har greit med fart i beina. De har like egenskaper, men det gir ingen mening, og derfor burde man også holde seg for god til å sammenligne såvidt forskjellige spillere. Gamboa er en back med internasjonalt snitt som dominerer tippeligaen, han burde ikke sammenlignes med vrakgods fra Bærum som har gjort EN grei sesong i en donald duck liga. Det er jo heller ikke sånn at vi måtte krangle med andre klubber om Skjelvik....

Jeg er forresten ikke Dorsin, jag tycker.., jeg mener, jeg synes ikke noe om denne anklagen. Razz

For det første så er ikke Allsvenskan noe mere donald duck-liga enn Tippeligaen. For det andre ser jeg ikke problemet med å sammenligne Skjelvik med Gamboa. Skjelvik er faktisk hakket raskere(!!), har en god venstre fot, å god offensivt. Så har han defensive svakheter sånn som Gamboa har, men redder seg mye pga sin fart.
Att Gamboa har internasjonalt snitt er greit nok. Men han ville nok slitt i større ligaer etter mitt syn. Da må han først bli bedre defensivt. For de risikoene han kan ta i Tippeligaen, har han ikke råd til i La Liga og PL f.eks. Han har fortsatt en del og lære enda.
Blir meget spennende å se Skjelvik i aksjon for oss iallefall Smile å håper han klarer å få med seg noen kamper fra start utover høsten.
Back to top
Lynvingen
Junior

PostPosted: 31.07.2013 13:31    Post subject: Reply with quote

Quote:
For det første så er ikke Allsvenskan noe mere donald duck-liga enn Tippeligaen. For det andre ser jeg ikke problemet med å sammenligne Skjelvik med Gamboa. Skjelvik er faktisk hakket raskere(!!), har en god venstre fot, å god offensivt. Så har han defensive svakheter sånn som Gamboa har, men redder seg mye pga sin fart.
Att Gamboa har internasjonalt snitt er greit nok. Men han ville nok slitt i større ligaer etter mitt syn.

Jeg registrerer at to av forumets mest velbrukte aliaser (Dolphin og Hedon) velger å tilrive seg mikrofonen, og forsøksvis kuppe hele karaokekvelden min. Seieren virker allerede klar, åpenbart, derfor hindrer de meg nå i å synge en av Queens mest loslitte seierslåter.

Beklager, Kalmar FF er ikke verdens navle. Allsvenskan er en donald duck liga, og svakere enn tippeligaen. Derom hersker det ingen tvil. Se bare på alle halvgode norske spillere som gjør en karriere der borte! Sist ut nå er Bjørnar Holmvik, tipper han vurderes som av høy klasse og nøkkelspiller om et år eller to...en middels spiller i Norge som har vært ut og inn av både Brann og Ulf-Sandnes.

Det er fristende å sammenligne Skjelvik med Øyvind Svenning...alt, alt for dårlig i Norge, men ble nøkkelspiller på Sundsvall. Begge var jo også raske og gode offensivt med venstrebein...dette må jo være en perfekt sammenligning!

Jeg vurderer ikke spillere med hjertet, at dere lar kjønnsorganet og blodpumpa styre evalueringen av nye spillere er åpenbart, like krystallklart som at det pr. idag ikke er riktig. Gamboa representerer noe helt annet, internasjonalt og kontinentalt som en croissant. Han har bevist i tippeligaen og ble hentet til et større lag. At han ikke lykkes der handler mer om nasjonalisme og tilfeldigheter, med en dansk landslagsspiller som konkurrent ville antagelig de fleste spillere fått problemer.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 31.07.2013 13:38    Post subject: Reply with quote

Tiden vil vise hva Skjelvik er god for og om vi kan utvikle han videre slik at han passer godt inn i RBK spillet.
Er det noen som har vært på trening og fått noe inntrykk? 2mas? Knerten?
media
Veteran

PostPosted: 31.07.2013 14:15    Post subject: Reply with quote

Du er kjapp på avtrekker'n Lynvingen.

quote:
Jeg vurderer ikke spillere med hjertet, at dere lar kjønnsorganet og blodpumpa styre evalueringen av nye spillere er åpenbart, like krystallklart som at det pr. idag ikke er riktig. Gamboa representerer noe helt annet, internasjonalt og kontinentalt som en croissant.

En ting skal du ha poeng for, og det er godt språk. Artig å lese Smile

Hvor feil og hvor rett blir det å sammenligne fotballspillere? Bananer og fisk er to matretter som begge er sunne og inneholder viktige næringskilder for kroppen. Likhetstrekkene mellom våre to hurtige backer er absolutt tilstede, selv om vi snakker om to ulike individer. Sjansen er stor for at de har forskjellig musikksmak, ennå større for at de har forskjellige mødre, og noe mindre for at de har forskjellig skonummer.

Begge er menn, hurtige, spiller for det samme laget i den samme lagdelen etc - så joda, her finnes flere likhetstrekk enn mellom den vitaminrike bananen og den proteinrike fisken. Forhåpentligvis tilfører begge backene sunne og viktige egenskaper for fotballaget.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 31.07.2013 14:28    Post subject: Reply with quote

Lynvingen wrote:

Beklager, Kalmar FF er ikke verdens navle. Allsvenskan er en donald duck liga, og svakere enn tippeligaen. Derom hersker det ingen tvil. Se bare på alle halvgode norske spillere som gjør en karriere der borte! Sist ut nå er Bjørnar Holmvik, tipper han vurderes som av høy klasse og nøkkelspiller om et år eller to...en middels spiller i Norge som har vært ut og inn av både Brann og Ulf-Sandnes.

For å blande meg inn i karaokekvelden din. Det er nok av spillere som har gjort det dårlig i en klubb og en liga og blomstret i en annen, vi har nok av "vrakgods" fra danmark som gjør det stort her hjemme og det har gått spillere den andre veien og.

4 av 5 svenske klubber er fortsatt med i Europakvalikk, mer enn vi kan si for Norge (og spesielt vår egen del).
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2013 20:08    Post subject: Reply with quote

Lynvingen wrote:
Gamboa representerer noe helt annet, internasjonalt og kontinentalt som en croissant.

Jævla god fart, morsom å se på banen, og søt. Men han bidrar knapt til tellende resultater, hvis vi ser på den store assisttabellen. Burde hatt langt bedre innlegg og skudd, og kanskje også langt bedre evne til å komme seg forbi motspillere utenom de rene spurtduellene.
Lynvingen
Junior

PostPosted: 01.08.2013 10:30    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jævla god fart, morsom å se på banen, og søt. Men han bidrar knapt til tellende resultater, hvis vi ser på den store assisttabellen. Burde hatt langt bedre innlegg og skudd, og kanskje også langt bedre evne til å komme seg forbi motspillere utenom de rene spurtduellene.

haavarl er den største synderen hittil, at Gamboa ikke plukker poeng er ikke noe overraskende for meg. Man må forstå spillets oppbygning for å vinne frem, det er åpenbart her noe av forvirringen til de ovennevnte herrer ligger - at det ikke er det kjekkeste, det morsomste eller hurtigste laget som vinner. Det er ikke et arbeide for en komite eller syklubb å avgjøre hvem som plukker poeng i denne verdenen, den jobben overlater jeg glatt til SSBs algoritmeingeniører.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2013 11:45    Post subject: Reply with quote

Lynvingen: Skjønner at du prøver å komme her og ta alle med storm med din kjepphøye fremtoning og svulstige språk, men det ser ganske latterlig ut når du verken klarer å forstå enkle sammenligninger, eller er i stand til å forklare dine egne påstander med noe annet enn svada og bullshit. Hvis du er sønnen til TomH, så beklager jeg. Er du noen andre, så ta deg sammen og hev nivået.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 01.08.2013 11:55    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
... og kanskje også langt bedre evne til å komme seg forbi motspillere utenom de rene spurtduellene.

Vil bare minne på at vi "en gang i tiden" hadde en kar ved navn Stoor på høyreback Razz En spiller som er mer livredd eller evneveik til å komme seg forbi en motstander med ball skal man virkelig lete lenge etter. Han hadde gode innlegg (omtrent eneste virkelig gode ferdighet ?), men jeg hadde valgt Gamboa 100 av 100 ganger. Gamboa løper rundt spillere med ball uten å dra de mest fancy fintene og det fungerer.

I så måte håper jeg Skjelvik er noe av samme type som Gamboa (har ikke sett han nok til å kunne påstå det ene eller andre). Kvalitet på innlegg er uansett noe som kan trenes mens det er værre å bli betydelig kjappere.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2013 12:09    Post subject: Reply with quote

Stoor var elendig den første tiden i klubben, men du verden som han spilte seg opp. På det tidspunktet han ble solgt, hadde han nettopp imponert mange i EM og hadde tilbakelagt en virkelig bunnsolid periode i RBK. Både offensivt og defensivt.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 01.08.2013 12:31    Post subject: Reply with quote

Han gjorde definitivt en god jobb mens han var her og ble tross alt hentet til Premier League (uten nevneverdig suksess) Likevel synes jeg Gamboa er en langt mer moderne og komplett backtype enn det Stoor var/er.

Men, denne tråden handler igrunn ikke om noen av de! Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lynvingen
Junior

PostPosted: 01.08.2013 13:11    Post subject: Reply with quote

Quote:
Lynvingen: Skjønner at du prøver å komme her og ta alle med storm med din kjepphøye fremtoning og svulstige språk, men det ser ganske latterlig ut når du verken klarer å forstå enkle sammenligninger, eller er i stand til å forklare dine egne påstander med noe annet enn svada og bullshit. Hvis du er sønnen til TomH, så beklager jeg. Er du noen andre, så ta deg sammen og hev nivået.

La oss ta det første først. Jeg diskuterer for å vinne, akkurat som jeg er på jobb for å jobbe. Jeg vurderer ikke spillere med hjertet, og jeg er ikke på forumet for å utvide vennekretsen.

Jeg skjønner at det ikke er plass til mange bokstaver i kalulatoren din HEDON, men det er temmelig historieløst å definere mine innlegg som svada og bullshit. Når Lynvingen har gått på banen med en herlig analysecocktail bestående av diplomati og presisjon, føles det beint fram provoserende å bli møtt med nevnte fritolkning i retning av frodig fysikk. At jeg er svulstig handler jo mest om fasinasjon for kromkaker, og ikke vokabulær, slik nevnte herre så sjofelt antyder.

At Skjelvik ikke har det som trengs i norges største klubb er ikke noe overraskende for meg, jeg baserer ikke vurderingene mine på følelser, og deler ikke ut grøntkort til middelmådigheter.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.08.2013 13:25    Post subject: Reply with quote

@Lynvingen
Hvorfor har ikke Skjelvik det som trengs i norges største klubb?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 64, 65, 66  Next
Page 10 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb