View previous topic :: View next topic |
Hvem var best mot Odd? |
Örlund |
|
0% |
[ 0 ] |
Gamboa |
|
1% |
[ 2 ] |
Reginiussen |
|
1% |
[ 2 ] |
Strandberg |
|
0% |
[ 0 ] |
Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
Jensen |
|
37% |
[ 53 ] |
Berntsen |
|
50% |
[ 71 ] |
Svensson |
|
4% |
[ 6 ] |
Dockal |
|
0% |
[ 0 ] |
Chibuike |
|
4% |
[ 6 ] |
Mikkelsen |
|
0% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 141 |
|
Author |
Message |
bommel Veteran
|
Posted: 14.07.2013 21:41 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Hva mener du vi skulle gjort da ? Vi har flere slitne spillere på banen som ikke greier noe som helst, og benken består av en armada av forsvarsspillere, en junior, Alas og Selnæs. |
Legg om til tre på midten for å prøve å gjenvinne litt kontroll. Helst Selnæs for berntsen, eller pvr inn på den defensive midten for å vinne litt dueller.
Ut med Mikkelsen for Sørloth, og bytt posisjon på chibbe og Sørloth. Når vi først skal slå panisk langt er det like greit å gjøre det på en som er 194cm lang. Én variant i allefall.
Hva man ikke gjør, i nok en kamp, er å slenge inn forsvarsspillere på måfå i et trekk som forsterker midtbanedominansen til motstanderlaget og gjør at laget vårt blir pakket enda lengre inn i 16m. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.07.2013 21:44 Post subject: |
|
|
Altomfotball.no har følgende børs:
Daniel Örlund 5
Christian Gamboa 5
Tore Reginiussen 5
Stefan Strandberg 5
Mikael Dorsin 4
Daniel Berntsen 7
Mike Jensen 6
Jonas Svensson 5
Borek Dockal 6
John Chibuike 7
Tobias Mikkelsen 5
Odd-kvartetten André Hansen, Shala, Johnsen og innbytter Kleiven fikk seksere. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.07.2013 21:48 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: |
TROILLAN PÃ… TOPP!!
Tabellen etter 16. runde | 1 | Rosenborg | 34 | 2 | Strømsgodset | 32 | 3 | Aalesund | 28 | 4 | Brann | 26 | 5 | Viking | 26 | 6 | Haugesund | 23 | 7 | Sogndal | 22 | 8 | Vålerenga | 21 | 9 | Tromsø | 20 | 10 | Molde | 18 | 11 | Odd | 18 | 12 | Lillestrøm | 18 | 13 | Sarpsborg 08 | 17 | 14 | Hønefoss BK | 16 | 15 | Sandnes Ulf | 16 | 16 | Start | 15 |
|
16 poeng forran MFK, holder det helt inn??? :p
Ang straffen, se på reprisen så ser dere at dorsin treffes i skulder/bryst IKKE i armen. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 14.07.2013 21:53 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Jangusk wrote: | Høyland inn for Berntsen ja.ho,ho, for en fyr du er Perry |
HAN HETER HØILAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Du skjønte tydligvis hvem jeg mente vel?? |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 14.07.2013 21:54 Post subject: |
|
|
Vi vinner 3-2.
Vi inntar tabelltopp.
Odd har ikke en målsjanse før det har gått over en time. Vi rundspiller dem.
Begge målene deres var dommertabber.
Nok en junior/debutant skårer i debuten (et meget pent sådan), og spiller en veldig god kamp.
Dette er med 2 stykker som normalt spiller utilgjengelig for øyeblikket, og vår beste spiller denne sesongen er solgt.
Tema på rbkweb: Hvem har skylda for at vi er så elendige?
Slapp av folkens, troillan på topp! |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.07.2013 21:56 Post subject: |
|
|
bommel wrote: | Sløvsekken wrote: | Hva mener du vi skulle gjort da ? Vi har flere slitne spillere på banen som ikke greier noe som helst, og benken består av en armada av forsvarsspillere, en junior, Alas og Selnæs. |
Legg om til tre på midten for å prøve å gjenvinne litt kontroll. Helst Selnæs for berntsen, eller pvr inn på den defensive midten for å vinne litt dueller.
Ut med Mikkelsen for Sørloth, og bytt posisjon på chibbe og Sørloth. Når vi først skal slå panisk langt er det like greit å gjøre det på en som er 194cm lang. Én variant i allefall.
Hva man ikke gjør, i nok en kamp, er å slenge inn forsvarsspillere på måfå i et trekk som forsterker midtbanedominansen til motstanderlaget og gjør at laget vårt blir pakket enda lengre inn i 16m. |
Gjenvinne defensiv kontroll med Selnæs ? Ok. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 14.07.2013 21:58 Post subject: |
|
|
Defensiv kontroll er mer enn tacklinger. Vi hadde et stort behov for å holde ballen i laget den siste halvtimen og der hadde han gjort en god jobb. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.07.2013 21:59 Post subject: |
|
|
Mye gode tendenser første 60: Berntsen et aktivum, Dockal med mye konstruktivt, Chibuike et angrep alene tross varierende kvalitet på sine bidrag med ball. Svensson og Jensen legger ned veldig mange meter, Gamboa er mer involvert offensivt enn vanlig. Etter 3-0 så slipper vi oss sånn ned at det er helt latterlig å se på. Jeg sitter og holder på å sovne siste 30. Igjen inn med forsvarsspillere, Odd - ODD! - har ballen hele tiden og vi får ikke til en dritt. Odd - ODD! - har totalt mer ballinnehav enn oss i dag. Ikke at det betyr så mye, men det er flaut. Vi snakker om ODD - et totalt middelmådig/dårlig Tippeliga-lag, på Lerkendal.
Men: serieledelse. Berntsen viser seg fram. Chibbe blir umulig å vrake. Så jeg smiler litt
Ørlund 4 - Steg tilbake. Tar ikke kommandoen, virker litt usikker. Utspillene er i stor bedring.
Gamboa 5 - Aktiv offensivt i 1. omgang. Varierende defensivt. Som vanlig noen pasningsfeil.
Strandberg 5 - Taper noen dueller mot Johnsen, gjør ellers en grei kamp.
Reginiussen 4 - Et par farlige involveringer med ball i 1. omgang hvor han slapp med skrekken. Ikke helt der oppe vi vet han kan være.
Dorsin 5 - Ikke så aktiv offensivt som vanlig, men god kontroll defensivt på sin motspiller.
Svensson 6 - Herlig innsats, arrig som førsteforsvarer, sklitakler flere ganger. Et fantastisk gjennomspill til Mikkelsen i 1. omgang. Siste 30 blir det tamt.
Berntsen 7 - Utviser medtaksferdighet og akselerasjon på høyt nivå. Konstruktiv. Målet er verdensklasse. Litt lett noen ganger, men viser sitt potensiale i dag. Fint samspill med Chibuike.
Jensen 8 BB - Svært god kamp. Veldig god både med og uten ball. Er en type du virkelig vil ha på laget ditt, går i krigen, får Samuelsen utvist etter mange tette dueller mot ham.
Mikkelsen 4 - Glimrende hælspark ved 1-0. Ellers er det mest som vanlig. Minner ennå mye om Moldskred: en del gode bevegelser og "riktige" ting, men for tafatt og dårlig i det meste han gjør. Bør slite med å holde plassen når Bille, Søderlund og Helland blir klar.
Chibuike 6 - Han gjør overraskende mange tekniske feil i starten, men har en del involveringer av høy klasse. To finter av verdensklasse, hvor den ene blir målgivende. Er igjen på rett plass i boksen. Tidvis god møtende. Blir veldig vanskelig å vrake framover.
Dockal 6 - Pent mål, et par andre farlige skudd, en del gode valg i 1. omgang. Burde slått i lengderetning hurtigere ved et par anledninger i 1. omgang, og hemmes av manglende 1v1-ferdigheter. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.07.2013 22:06 Post subject: |
|
|
VGs børs:
Örlund 5
Gamboa 6
Reginiussen 6
Strandberg 4
Dorsin 5
Berntsen 6
Jensen 7
Svensson 6
Dockal 6
Chibuike 5
Mikkelsen 5 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Doves Junior
|
Posted: 14.07.2013 22:08 Post subject: |
|
|
Må si jeg blir overrasket av å se at kun jeg så at Svensson var banens beste totalt sett i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 14.07.2013 22:11 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Hva mener du vi skulle gjort da ? Vi har flere slitne spillere på banen som ikke greier noe som helst, og benken består av en armada av forsvarsspillere, en junior, Alas og Selnæs. |
Det han kunne ha gjort er å ta ut en spiss og sette inn en spiss. Sørloth hadde helt sikkert hatt fart til å stilt seg i veien for ballbane og ballfører. Så setter han ikke inn en treg Høyland i stedet for Mikkelsen. Han er alt for treg. Tom en trøtt Mikkelsen er kjappere i beina enn Høyland. Og så kunne han f.eks tatt ut Mikkelsen og kjørt Chibbe forran Gamboa, og en Selnæs inn forran 16, for vi ble jo pressa dritten av uansett. Så det er mye han kunne gjort uten å lage en forsvarssekser. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 14.07.2013 22:11 Post subject: |
|
|
Skulle likt å se dette laget:
Ørlund
Gamboa - Reginiussen - Strandberg - Dorsin
Svensson - Berntsen - Jensen
Chibbe - Bille - Søderlund |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 14.07.2013 22:12 Post subject: |
|
|
@sløvsekken
Jeg synes at vi på 3-1 for eksempel kunne satt inn Sørloth for Mikkelsen, og puttet Chibbe på siden, slik andre nevner. For eksempel. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 14.07.2013 22:12 Post subject: |
|
|
God børs Knerten, kun Reginiussen jeg synes hadde fortjent litt bedre karakter.
Også enig i at Dockal gjør en av sine bedre kamper i år, men samtidig synes jeg det er viktigere å beholde Chibbe enn han. Synes Chibbe de siste kampene har vist at han har mer å bidra med i den stilen vi spiller nå, enn Dockal. Synes også Chibbe har håndtert det bedre enn Dockal å bli satt ut av laget. Perry skryter av treningsmentaliteten hans.
Så mange aktuelle som finnes på ving- plass nå, synes jeg Perry skal tenke på Søderlund som en direkte konkurrent til Bille, og ikke som ving i skjev 4-3-3. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 14.07.2013 22:54 Post subject: |
|
|
Sånn apropos Odd, det var langt flauere å bli spilt lave av LSK. Odd har jo faktisk mange spennende spillere - Hansen, Berge og Jonassen ville alle tre tatt en plass i vårt forsvar. Hagen og Gunnarsson er også to solide spillere.
Hadde det ikke vært for at vi har en eksplosjon av talentfulle midtbanespillere i Rosenborg, hadde jeg gnålt om Oldrup Jensen også. Veldig spillende sentral, med den undervurderte (grisen) Samuelsen og unggutten Shala på sine sider - Rashania på kant er superspennende. Med ny trener, en klassespiss og eventuelt en høyrekant, ville Odd vært medaljekandidat.
Uansett, ikke imponert idag. Gleder meg over Berntsen-opptur, glad Dockal, Chibuike som lykkes og en Jensen som vokser og vokser. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 14.07.2013 22:57 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Skulle likt å se dette laget:
Ørlund
Gamboa - Reginiussen - Strandberg - Dorsin
Svensson - Berntsen - Jensen
Chibbe - Bille - Søderlund |
Hvorfor Berntsen som ballsentral? Han var aller best da han fikk utfordre på kant, og trekke innover i banen. Vil se Jensen og Svensson rullere på den sentrale plassen under kamp. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.07.2013 23:01 Post subject: |
|
|
Jangusk wrote: | Rånny wrote: | Jangusk wrote: | Høyland inn for Berntsen ja.ho,ho, for en fyr du er Perry |
HAN HETER HØILAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Du skjønte tydligvis hvem jeg mente vel?? |
Hva så? Må da gå an å lære seg navnene på RBK-spillerne. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 14.07.2013 23:20 Post subject: |
|
|
Helt latterlig at en serie flaksemål skal endre oppfatningen folk har av en spiller som fremdeles saboterer mer enn han bidrar.
Gult kort for å sparke vekk ballen = Idioti.
Samme med Mikkelsen, det eneste gode han gjør i dag er å spille fri Gamboa på 1-0.
BB= Mike Jensen |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.07.2013 23:22 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Helt latterlig at en serie flaksemål skal endre oppfatningen folk har av en spiller som fremdeles saboterer mer enn han bidrar. |
Jepp. 7 målpoeng på 5 starter er rein sabotasje. Å være på rett sted til rett tid er en god egenskap med mindre du er nigerianer og kjent som fotballdum. Fatter ikke hva du har i mot John Chibuike. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.07.2013 23:26 Post subject: |
|
|
Tenkte jeg skulle få med meg fotballXtra for første gang på lenge bare for moro skyld, men de kjønnshårene Davy har klistra på trynet sitt var såppas distraherende at det ble vanskelig å holde fokus. Davy virker forsåvidt litt stresset når han ser at det er RBK's kamp som står for tur "hvordan få utløp for et mangeårig mindreverdighetskompleks gjennom viss-vass være seg on eller off topic på kun 4 min" er hva jeg får ut av han. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 14.07.2013 23:27 Post subject: |
|
|
Siste 30 minutter var ikke bra, men det er ikke nødvendigvis enkle forklaringer på at det blir slik. Gruppe/lag-dynamikk kan være vanskelige greier og det er ikke så enkelt som at treneren har "skylden" for alle svake omganger og perioder.
Byttene var skuffende, men ikke avgjørende. Det er heller ikke slik at Perry valgte å legge laget lavt. For å unngå det vi så i dag, må det først og fremst jobbes med videre utvikling av spillestilen og langsiktige prosesser.
Velger uansett å glede meg over alt det positive fra dagens kamp.
Tabelltopp, tidvis greit spill og store prestasjoner fra enkelte spillere.
 |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.07.2013 23:27 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Helt latterlig at en serie flaksemål skal endre oppfatningen folk har av en spiller som fremdeles saboterer mer enn han bidrar.
|
Latterlig at du ikke bare gir deg. Han har scoret 9 mål på 703 minutter i TL, EL og NM.
Dette har han stort sett gjort som spiss, selv om han absolutt ikke er noen spiss. |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 14.07.2013 23:30 Post subject: |
|
|
Chibuike har ikke skåret nødvendigvis "vakre" mål i de siste kampene - men for en spillforståelse! Han vet akkurat hvor han bør plassere seg - de gangene laget spiller slik Perry ønsker det. Dobling på kant og innlegg i boks, og der er Chibuike. Jeg vil heller ikke laste ham for å miste ballen, ved de fleste anledningene virker det på meg som om det forventes at han skal gjøre alt selv, midtbanen var i alle fall ikke behjelpelige når han holdt av to mann der oppe. En så målfarlig spiller ser ikke nødvendigvis alltid ut som den mest effektive å ha på topp, men gud bedre meg, det er bedre å ha ham på topp for å skape og spille opp våre indreløpere enn spisser som til stadighet skal trekke ut på kant. Bruk ham! _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 14.07.2013 23:32 Post subject: |
|
|
John Chibuike har frustrert meg en god del når han har spilt, men å kritisere han etter de siste kampene er jo bare helt skivebom. Greit at han slurver litt med pasninger, men målraten hans de siste kampene er veldig bra. I tillegg synes jeg han holder bedre på ballen og bruker den som oftest godt. Å si at alle scoringene er flaks vitner om at man kanskje ikke evner å se bak målene. Som Miami sier, 9 mål på 702 minutter. Man scorer ikke ni mål på flaks, enkelt og greit. John Chibuike bidrar mye for laget akkurat nå.
Last edited by Wannebo on 14.07.2013 23:34; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 14.07.2013 23:33 Post subject: |
|
|
SELVSAGT saboterer ikke Chibbe mer enn han bidrar. SELVSAGT var ikke det det eneste bra Mikkelsen gjorde.
Tror noen må se kamper i reprise for å bidra konstruktivt i diskusjon her, virker som følelser styrer mer enn noen reell vurdering i enkelte tilfeller. |
|
Back to top |
|
 |
|