View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Troillanpåtopp Proff
|
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.07.2013 00:21 Post subject: |
|
|
Latterlig Hoftunsk over denne. Dette bør fortelle alle med håp om at Rbk ikke er på rette veier, men fortsetter vinglinga og ikke helt skjønner hva og hvilke spillere de trenger. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 10.07.2013 00:29 Post subject: |
|
|
Spiss som ikke scorer mål? Nei takk.
Vi behøver ingen flere spisser akkurat nå, vi trenger forsterkninger på midtbanen og i forsvaret. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.07.2013 00:47 Post subject: |
|
|
LSK-formann Per Mathisen virker imidlertid ukjent med interessen fra trønderne.
– Jeg har ikke hørt noe om at Rosenborg skal være interessert i Fredrik.
Les mer: – Ikke hørt noe fra Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.07.2013 00:50 Post subject: |
|
|
"TV2 erfarer at.." er vel eneste indisiet vi har på at RBK i det hele tatt er på banen. Det er ikke alltid mediene er like mye å stole på, gitt. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.07.2013 00:53 Post subject: |
|
|
Kan ikke si at jeg har full oversikt over presisjonene i alle LSK-ryktene til TV2, men vil tro at Stokstad har rimelig gode kilder på Åråsen?
Vil vel uansett tro at Jim Solbakken ordner opp i denne saken, og "hjelper" klienten sin trygt i havn/favn hos Solskjær. |
|
Back to top |
|
 |
ThePatriot Junior
|
Posted: 10.07.2013 00:56 Post subject: |
|
|
Enten har Hoftuns hårfeste gått så langt bak at det har nådd hjernemassen, eller så er dette en av hans "geniale" måter å vise interesse for en spiller gjennom media, for så å slå til ved å signere Moi. Var det ikke en ving vi skulle ha? hva skjer med Søder, Bille, Mikkelsen og evt. Moi når Helland kommer?
Noen kommer til å sutre, og RBK vil nok en gang "gi bort" en spiller som vil BLOMSTRE i en annen liga. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 10.07.2013 01:05 Post subject: |
|
|
Audun Skorstad, Adressas Bråten og TV2s Stokstad har utvekslet litt meldinger om dette. Det er sistnevnte som har gått høyest på banen og vel investert en del cred her: (Stokstads meldinger i fet.)
Quote: | @askorstad 2 t
Jeg tror mange i deres bransje ofte er vel tidlig ute med å erfare/vite ting som ikke nødvendigvis stemmer
Ja, mange i bransjen. Men ikke jeg.
Du har aldri vært snar på avtrekkern? Aldri vært feilinformet, aldri overdrevet?
På sånne saker? Ganske sikkert flest treffsikre nyheter i Norge.
Om du ikke er 100% på blinken i denne saken så er ihvertfall sjøltilliten 100% på plass
Vet ikke angående selvtilliten, men er på blinken ja.
Roy Tommy Bråten @rtbraaten 1 t
OK, stå på ditt. Jeg står på mitt:-) |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.07.2013 01:09 Post subject: |
|
|
Hmm... Må være hyggelig å sitte i slike posisjoner og dra slutninger og synse... Og kanskje krangle litt kollegialt sammen.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 10.07.2013 01:59 Post subject: |
|
|
Morsomt hvordan to personer er så bestemt på at de har rett, og samtidig har forskjellige meninger  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 10.07.2013 02:10 Post subject: |
|
|
Tar ikke noe som kommer fra den klysete dvergen for godt ord. |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 10.07.2013 04:10 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med mange andre om at Fredrik har vært en spennende spiller.
Problemet er at han passer ikke inn i stallen vår. Gulbrandsen er en typisk måltyv som har ett kort å spille på.... hurtigheten. Han er ikke så "sterk" som alle skal ha det til.
Hvis vi skal kjøpe Gulbrandsen så er det kun for å flexe muskler imot MFK....
RBK spiller egentlig ganske RANDOM fotball nå til dags, men planen er vel å bruke Søder og Bille for all deres (hode)styrke i angrep. Gulbrandsen har ikke (hode)styrke eller målteft nok til å bli en RBK-hit.
Stallfyll. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 10.07.2013 08:25 Post subject: |
|
|
Vollrik wrote: | Tipper han er tiltenkt rollen som ving. En lav fysisk sterk spiller med lavt tyngdepunkt og grei fart. Litt Carlos Tevez type. |
Etter den beskrivelsen høres det mer ut som en Trond Olsen-type. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 10.07.2013 10:23 Post subject: |
|
|
Aner ikke om FG er aktuell for oss, men er positiv hvis han kommer.
Spilleren har fart nok til å skape litt ugang og frigjøre litt plass for andre.
Målteften hans er ikke all verden, men kan hende ett miljøskifte er riktig medisin. Skal ikke undervurdere de negative impulsene av å dasse rundt på stasjonen, fra du kommer ut til 20års alderen. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.07.2013 14:49 Post subject: |
|
|
Ettersom vi tydeligvis skal satse på å fore to hodesterke spisser med innlegg, ser jeg ikke hvordan FG kommer inn i bildet. Det vi trenger er en med veldig god innleggsfot, og som kan komme til innleggsposisjon. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 10.07.2013 14:58 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke helt poenget med å kjøpe Gulbrandsen for mange millioner. Syns ikke Bjørnholm er så veldig mye mindre spennende. Har jeg forstått det riktig har vi begrenset med penger, ergo bør pengene brukes på viktigere spillere. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.07.2013 15:32 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | TomH wrote: | Hoftun har de siste årene vært god på å sette ut falske rykter som avledningsmanøvre. |
Trenger dypere forklaring på denne, TomH! |
Om det har vært Hoftun som har satt ut avledningsmanøvere skal jeg ikke si sikkert, men flere av signeringene i 2011 og 2012 kom rimelig som lyn fra klar himmel, etter at andre spillere hadde vært heftig diskutert i media. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 10.07.2013 15:40 Post subject: |
|
|
Disse Lyn fra klar himmel kom ofte etter at flere spillere glapp, som feks Marcus Pedersen, VGP, Yssouf Kone, Nosa, Bjørn Begmann Siggurdason og Bakary Sare. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
evens1 Junior
|
Posted: 10.07.2013 15:41 Post subject: |
|
|
Jeg for min del skjønner ikke at Gulbrandsen er aktuell for oss da jeg ikke ser hva han kan tilføre laget som vi ikke har fra før av i Mikkelsen. Det jeg ønsker meg, på lik linje med mange andre her, er en spiss som scorer mål. For øyeblikket ligger toppscoreren i TL på 6 mål, dette er fryktelig dårlig og jeg mener derfor vi bør se til utlandet. Jeg merker at jeg savner en Prica-type som kan score på alt og i mine øyne er ikke Bille en verdig erstatter. Bille gjør mye bra, for all del, men han framstår ikke som en målscorer av rang. Jeg har vært kritisk til Bille fra starten av da han ikke på noe tidspunkt i karrieren sin har hatt et godt målsnitt.
Jeg mener at for eksempel Jo Sondre Aas framstår som et mye bedre alternativ en Gulbrandsen på topp hvis vi absolutt skal se til Norge.
Legger med en liten statistikk her for å vise hva en spiss i Rosenborg bør ligge på:
Scoringssnitt i RBK-trøya
Prica 0,55
Carew 0,66
Brattbakk 0,69
Iversen 0,44
Rusfeldt 0,96 (!)
...Bille 0,36
...Søderlund 0,34 (for HFK selvsagt, men i TL) _________________ «Borussia Dortmund har ikke blitt så avkledd siden striptease ble oppfunnet i Tyskland!»
TV3-kommentator Knut Th. Gleditsch da RBK ledet 3-0 i bortekampen høsten 1999. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.07.2013 15:56 Post subject: |
|
|
Mulig det er et element av gambling her. Dersom han begynner å score, blir han en meget god spiss. Han er ikke mer enn 20 ennå, så det er fullt mulig at denne siden vil blomstre. En annen (tidligere) LSK-spiller, Sigurdarsson, begynte plutselig å score da han var 21(?), og var da en av de beste angrepsspillerne i ligaen. Men det er selvsagt et stort 'hvis' her.
Jeg begynner faktisk å undre litt om det ikke er noe sannhet i ryktene. Dersom Gulbrandsen gikk gjennom fysiske tester og personlige forhandlinger i går, ville han ikke da allerede vært presentert for Molde i dag om de ble enige? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Einar Gerhardsen Junior
|
Posted: 11.07.2013 00:22 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | En annen (tidligere) LSK-spiller, Sigurdarsson, begynte plutselig å score da han var 21(?), og var da en av de beste angrepsspillerne i ligaen. Men det er selvsagt et stort 'hvis' her. |
Virkelig en absurd sammenligning. Sigurdarson er nær komplett, og en fantastisk fotballspiller. Gulbrandsen er rask og aggressiv. That's it. Og at det "løsnet" for Sigurdarson i 2012 er også en sterk overdrivelse. Ja, han scoret litt flere mål enn i tidligere sesonger, men så spilte han også toppspiss (mot hengende spiss i tidligere sesonger).
Sigurdarson var, selv om han ikke fikk særlig med oppmerksomhet, en dominerende spiller helt fra han ankom Norge før 2009-sesongen. Den første sesongen slet han riktignok veldig med skader, men var god da han var frisk. I 2010-sesongen dominerte han en rekke kamper, og i 2011 var han den store spilleren i LSK, selv om Ujah og Nosa fikk all oppmerksomheten i riksdekkende media. Da han ble skadet etter 20 kamper, sto han med 5 mål og 8 assists, og som ligaens beste mellomromsspiller var han også svært ofte tredje sist på ballen, uten at jeg har tall for dette. I 2012 ble det 7 mål og 1 assist, tall som reflekterer posisjonsbyttet ganske greit.
Er klar over at temaet er Gulbrandsen, men sammenligningen med Sigurdarson er rett og slett tøv. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 11.07.2013 00:25 Post subject: |
|
|
Quote: | LSK-formann Per Mathisen virker imidlertid ukjent med interessen fra trønderne.
– Jeg har ikke hørt noe om at Rosenborg skal være interessert i Fredrik, sier han til RB tirsdag kveld.
Mathisen er imidlertid også sparsom med å kommentere den litt mer konkrete interessen fra Molde.
– Jeg er kjent med den interessen, men jeg ønsker ikke å kommentere det, sier han. |
- Ikke hørt noe fra Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.07.2013 00:55 Post subject: |
|
|
Einar Gerhardsen wrote: | Er klar over at temaet er Gulbrandsen, men sammenligningen med Sigurdarson er rett og slett tøv. |
Det er snakk om situasjon, og det var naturlig for meg å sammenligne med en fra samme klubb som hadde en utvikling på målscorerfronten. Sigurdarsson scorte relativt lite uansett hvor han spilte, gjennom hele perioden i LSK (før det løsnet). Og han hadde bra med sjanser før han plutselig begynte å score. Han forlot LSK etter å ha scoret 7 mål på 13 kamper i 2012, og var om jeg husker rett den eneste med mer enn ett mål da han stakk.
Som sagt var aldri intensjonen å sammenligne spillernes evner og styrker/svakheter, men situasjonen mellom to LSK-spillere i ganske lik situasjon i samme alder. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Einar Gerhardsen Junior
|
Posted: 11.07.2013 16:32 Post subject: |
|
|
Skjønner. Allikevel er det diskutabelt at det "løsnet" i 2012. Han fikk ta et straffespark og fikk det berømte gratismålet mot Brann. Utenom dette var jo de andre 5 målene på 13 kamper greie nok, men ikke så oppsiktsvekkende mye bedre enn 5 mål på 20 kamper året før.
Mulig Ujahs 13 mål på 12 kamper i 2011 og Powells 13 mål på 11 kamper i 2001 har gjort meg storforlangende, men Sigurdarsons 2012-sesong slår meg altså ikke som noe eksempel på ketchupeffekt. Når vi først er inne på LSK-historie kan man jo nevne en annen islending ved navn Helguson, som gikk fra 2 mål i 1998 til 16 mål i 1999. Der passer begrepet "løsnet". |
|
Back to top |
|
 |
|