English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Borek Dockal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 81, 82, 83  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 19.06.2013 09:18    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Enig i det andre du skriver, men dette

libido wrote:
Dockal har allerede smakt mye mer enn han har kostet oss

er jeg helt uenig i. Han har vært matchavgjørende i jævli mange kamper, særlig i Europa.

Det er jo dette libido også mener. Tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 19.06.2013 09:20    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Enig i det andre du skriver, men dette

libido wrote:
Dockal har allerede smakt mye mer enn han har kostet oss

er jeg helt uenig i. Han har vært matchavgjørende i jævli mange kamper, særlig i Europa.

Jeg tror vi er helt enige her henning. Dockal har allerede betalt oss godt tilbake i form av e-cup i fjor særlig. Mener det motsatte av at han har kostet oss mer enn han har smakt
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran

PostPosted: 19.06.2013 09:27    Post subject: Reply with quote

Han blir sikkert en hit i FCK. Eller andre steder. Som Chibbe vil bli.

Merkelig fenomen egentlig. Tenk om det var slik med feks rørleggere? Med en gang de skulle legge rør hos Hoftun eller Perry gikk alt i ball.

Very Happy
trondhb
Veteran

PostPosted: 19.06.2013 09:35    Post subject: Reply with quote

Nygift og motivert
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 19.06.2013 09:42    Post subject: Reply with quote

Han bør få fast plass på høyrekant, så får heller Søderlund kjempe seg inn på laget i stedet for å bli fast inventar fra første dag.
Back to top
Henri
Legende

Haha, sorry libidio, jeg som ikke kan lese.
Back to top
bongo
Veteran

Huff jeg liker ikke tanken på å selge Dockal til FCK, blir nesten som å selge til Molde. FCK er jo på en måte en erkerival i kampen om å være nordens største/beste klubb.

Men når det er sagt så har vi nesten ikke annet valg enn å selge i sommer, selv om Dockal skulle starte storspillet igjen så er det vel nesten garantert at han ikke vil skrive noen ny kontrakt, og skal vi få noe igjen må vi selge nå.
joakleis
Veteran

PostPosted: 19.06.2013 09:52    Post subject: Reply with quote

Nå har ikke Dockal vist all verden som tilsier at han fortjener å få fast plass når Tarik drar. Men han har kanskje muligheten til å vise seg frem i perioden fra Tarik drar til Søderlund blir spilleklar. Hvis han blir så lenge, og benytter seg godt av den tiden, så er det ingen selvfølge at Søderlund går rett inn på laget.
Eru
Veteran

PostPosted: 19.06.2013 09:53    Post subject: Reply with quote

Bryr meg mindre om hvor vi selger - så lenge det er utenfor Norge, men ser helst at vi ikke selger ham i det hele tatt. At det ikke skal være mulig å finne en rolle til Dockal er vanskelig å forstå. Så er han temposvak og ikke den beste defensivt, men Rosenborg har tradisjonelt hatt en gjennomspiller og én gjennomløper i indreløperposisjon. Hvis vi skal spille skjevt foran er det dessuten rom for en indreløper som vandrer lenger ut. Slik kan Dockal og Gamboa veksle på å være breddeholder på høyrekanten.

----Dockal----- - --Jensen/Selnes - Svensson/Diskerud
----------------Søderlund---Bille-----------Mikkelsen/Chibuike/PAH

Lån ut Midtsjø til en eliteklubb som planlegger å bruke ham.
Back to top
steinmetz
Rutinert

PostPosted: 19.06.2013 09:57    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:
Nygift og motivert

Herlig å se Dockal smile og le igjen.

Men, synes det skinner igjennom at han fortsatt ønsker seg bort, selv om han eventuelt spiller seg inn på laget.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 19.06.2013 12:58    Post subject: Reply with quote

Bongo wrote:
Huff jeg liker ikke tanken på å selge Dockal til FCK, blir nesten som å selge til Molde. FCK er jo på en måte en erkerival i kampen om å være nordens største/beste klubb.

Men når det er sagt så har vi nesten ikke annet valg enn å selge i sommer, selv om Dockal skulle starte storspillet igjen så er det vel nesten garantert at han ikke vil skrive noen ny kontrakt, og skal vi få noe igjen må vi selge nå.

Du har skjønt det! Tommel'n opp!

FCK pleier også å kjøpe dyrt fra Tippeligaen. Burde minst få 15 million, da er jeg fornøyd. Og jeg tipper og håper at han ikke blir en suksess i FCK om han drar. Da har FCK nok engang gått på en smell. Tror ikke de vil kjøpe spillere fra Tippeligaen igjen for å si det sånn.
Back to top
copenhagen
Proff

PostPosted: 19.06.2013 13:57    Post subject: Reply with quote

Quote:
FCK pleier også å kjøpe dyrt fra Tippeligaen

Ingen tvivl om at FCK har betalt for meget for både Mos og især Pate som har været en katastrofe i København. Dog må det med til vurderingen at man bestemt ikke betalte overpris for fx. Bolanos, Hoseth, Hangeland eller Gamboa, som var fine spillere. Hvis man ser samlet på de indkøb der er betalt for meget eller for lidt for, tror jeg ikke Tippeligaen skiller sig specielt ud. FCK har også købt tåbeligt i Danmark Wink - og gode køb også, naturligvis.

Med tanke på de alternativer der findes til Dockal, tror jeg det er realistisk FCK byder 1 mio euro.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 19.06.2013 14:01    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
Ryktes at Dockal skal være en erstatter for Bolaños.

Ok. Muligens jeg har sovet i timen, men hva er Bolanos på vei til?

Typisk viss Dockal storspiller nå i disse kampene som skal spilles før AS er på plass i RBK..., og så sliter AS med å slå til i RBK-trøya .....
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 19.06.2013 14:32    Post subject: Reply with quote

Det er rigtig at FCK under den tidligere sportsdirektør Niels-Christian Holmstrøm for 8-9 år siden købte Hangeland og Hoseth. At en anden ledelse for mange år siden havde styr på det norske marked, har ikke meget at gøre med situationen i dag.

Købet af både Pape Pate Diouf og Mos er værre end nogen handel FCK har lavet i Danmark (et 5 år gammelt køb af Ulrik Laursen inklusiv). At bruge 7 millioner på et tredjevalg til højreback var næppe en succes - nåede Gamboa én enkelt kamp på 2 år? Faktisk er 8 millioner kroner for OB-floppet Cristian Bolanos den eneste fornuftige handel som FCK har lavet i Tippeligaen i mange år. Havde selvfølgelig været langt klogere at hente ham, da han spillede i OB. Sorry to say..
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 19.06.2013 15:01    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Forøvrig skiter jeg i om vi selger til FCK, skjønner meg ikke på denne liksom-FCK-rivaliseringen mange har kastet seg på. Det er selvfølgelig morsommere å slå FCK enn mange andre siden de er Nordens beste lag, men utover det betyr det ingenting.

Var du tilstede på Lerkendal 17 August 2010? Det er kanskje den sykeste atmosfæren som har vært på Lerkendal på flere år, som selv ikke kamper mot Molde og Vålerenga har kunnet matche.

Det var Norge mot Danmark, Rosenborg mot FC København, det var en kamp om Champions league, og en kamp mellom Nordens to største lag etter tusenårsskiftet.

Da Steffen Iversen scoret det som kanskje er tiårets mål i Rosenborg ballklub etter flotte kombinasjoner med Henriksen og Prica, så var det ikke langt unna at taket løftet seg på øvre øst.

Det å selge Dockal til FCK er intet annet en kvalmt, og like teit som å selge til Molde eller Lillestrøm. FCK er uten tvil en av våre 3 største rivaler.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 19.06.2013 15:02    Post subject: Reply with quote

Enig med Henning..

Det blir som om at Liverpool eller Manchester United skal slutte å selge spillere til Real Madrid fordi de ser på dem som rivaler

- Torgeir Børven
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 19.06.2013 16:40    Post subject: Reply with quote

ER jeg blind? Hvor står det at Docky er på vei til FCK???

Fantastisk herlig å se ham glad igjen og at han vil kjempe!

Håper han vinner plassen tilbake og forlenger frø vi selger med enormt overskudd!

Da kan jeg fortsatt bruke Dockal drakten min offentlig i motsetning til om han signerer for FCK, da skal den brennes...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 19.06.2013 16:56    Post subject: Reply with quote

http://www.tipsbladet.dk/...-rosenborg

Skrives om Københavns interesse av Dockal i dansk media å nå.
Men, de skriver "i følge norske media".

Er vel mere sannsynlig når evt Tv2, Vg etc skriver om det.

Men ett salg av Borek vil bety kjøp av Mohamed Elyounoussi:)
Back to top
Czech rbk fan
Senior

PostPosted: 19.06.2013 17:41    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde en prat med Bořek via skype i gÃ¥r og jeg mÃ¥ si at jeg ikke ser mulighet for Bořeks høst i RBK, dessverre. Han sier at en annen klub i Norge er uaktuell, det samme gjelder Tsjekkia, Ã¥ spille i Tsjekkia er det siste alternativet ifølge ham. Han ønsket ikke Ã¥ si om han er nær noen klubb eller ikke.
Mer om Bořek og RBK kommer i en artikkel pÃ¥ websiden min, men jeg kommer Ã¥ skrive artikkelen etter signaturen av en ny kontrakt, wherever...
abjoern
Veteran

PostPosted: 19.06.2013 17:47    Post subject: Reply with quote

Takk for info..

Ikke overraskende det. Håper vi får greit betalt.
Back to top
Czech rbk fan
Senior

PostPosted: 19.06.2013 18:03    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Takk for info..

Ikke overraskende det. Håper vi får greit betalt.

Akkurat, han sa det som vi hadde kjent lenge, ikke noe nytt. Det ville være naivt å tro han er fornøyd med dagens situasjon. Borek vil ha mer spilletid og først og fremst å føle mer støtte fra trener.
Og jeg som en tsjekker vet at vi trenger ham i landslaget vårt, det finnes ikke noe vei hvordan å komme dit fra benken på Lerkendal.
copenhagen
Proff

PostPosted: 19.06.2013 21:03    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:

Købet af både Pape Pate Diouf og Mos er værre end nogen handel FCK har lavet i Danmark (et 5 år gammelt køb af Ulrik Laursen inklusiv). At bruge 7 millioner på et tredjevalg til højreback var næppe en succes - nåede Gamboa én enkelt kamp på 2 år? Faktisk er 8 millioner kroner for OB-floppet Cristian Bolanos den eneste fornuftige handel som FCK har lavet i Tippeligaen i mange år. Havde selvfølgelig været langt klogere at hente ham, da han spillede i OB. Sorry to say..

Iconbit: Det er tyndt argument. Antager vi FCK med CV i ledelsen har købt hhv Pate (elendigt køb), Mos (erstatning for Nordstrand, ca. samme niveau, men et under middel køb) samt Bolanos (Super køb) mener jeg ikke man kan sige at FCK's styr på det norske marked har været markant dårligere end andre steder. Dertil er der alt alt for lidt at vurdere på. Udover det mener jeg købet af Ulrik Laursen var det dårligste af FCK nogensinde. Slet ikke at sammenligne med Pate. Ulrik var købt for noget der ligner 16 mio DKK og skulle være en ny anfører og leder i klubben. Pate trods alt bare en angriber ud af 4. Angribere har generelt en højere pris, og jeg tror kun FCK kan afskibe Pate til fx. en klub i mellemøsten for 1-1½ mio euro. Jeg betragter Ulrik som et fejlkøb i en helt anden liga end Pate. Derudover har der været adskillige vanvittige køb i Danmark, tænk blot fx. Johnny Thomsen (kostede en CL deltagelse) og Rasmus Wurtz (kostede en anden CL deltagelse).

Gamboa er jeg også helt uenig i dine betragtninger omkring. Gamboa var et super køb af FCK, stærkt scoutet (i Norge!), og det var umuligt for FCK ledelsen at se at unge Christoffer Remmer skulle få en så eksplosiv udvikling at han overhalede Gamboa. Gamboa var en ideel backup for Lars J.

Men nu er dette trods alt ikke en FCK debat, så måske Rosenborgs forum ikke skal hijackes.

Men vi er positive til Dockal for 1 mio euro (måske endnu et godt norsk køb Wink)
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 20.06.2013 01:34    Post subject: Reply with quote

Du kalder højrebacken Thomsen et vanvittigt køb, fordi han lavede fejl i CL-kvalen. Gamboa blev vraget til fordel for Thomsen og gjorde derfor ingen fejl - han var derfor et superkøb!? Man er ikke et superkøb, hvis man ikke spiller i 2 år og bliver solgt videre til halv pris. Mos har kostet millioner og er ikke i nærheden af spilletid. I alle andre klubber kaldes det et flop! Forstår heller ikke sammenligningen med Nordstrand, der jo lavede 29 mål i 69 kamper. Ulrik Laursen var jo en både dygtig og stabil spiller, mens Pape Pate Diouf basisfærdigheder er så håbløse at jeg mangler ord. Superkøbet Bolanos kunne have været hentet til halv pris i OB, hvis man havde scoutet ordentligt

Enig i at en evt debat kan fortsættes under "Dansk fotball". Interessant at høre dine synspunkter netop fordi vi er helt uenige.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.06.2013 09:49    Post subject: Reply with quote

Quote:
Ulrik Laursen var jo en både dygtig og stabil spiller

Enig i det, meget god før han gikk til FCK. Men når man smadrer kjøpsrekorder for å hente inn en kjempestjerne som skal lede laget for 20 mill, da må det vel kalles ganske mislykket når han legger opp 2 år senere etter massiv kritikk for blant annet sin manglende fart?.

Det var en av de største drakampene FCK og RBK har hatt om spillere, RBK matchet budet og jeg er idag sjeleglad for at han valgte FCK. Smile
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 20.06.2013 10:22    Post subject: Reply with quote

@1972. Udover at der aldrig kom frem noen offisiel pris på Ulrik Laursen, så er jeg for så vidt enig med dig. Se svar under "Dansk fotball".
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 81, 82, 83  Next
Page 63 of 83

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb