| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 17.06.2013 22:33 Post subject: |
|
|
Søderlund er blitt koblet til både Molde og Rosenborg de siste ukene. Haugesunds Avis skrev i helga at også den tyske klubben Greuter Fürth var interessert.
– Det var ikke et vanskelig valg. Jeg håpet det skulle løse seg tidligere i sesongen. Jeg ville til en klubb som ønsket meg. Jeg har alltid hatt lyst til å reise til en toppklubb og jeg kan få flere gode år her, sier Søderlund.
På spørsmål om hvorfor han vraket tysk fotball, svarer Søderlund følende:
– Jeg er litt mer etablert i Norge. Jeg har aldri vært i en skikkelig storklubb og vil lære mer før jeg eventuelt drar ut, sier spissen.
http://www.nrk.no/sport/r...1.11085354 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 17.06.2013 22:46 Post subject: |
|
|
Kombinasjonen av at Tarik-salget sannsynligvis fyller 'salg-potten' i budsjettet, muliggjør at Borek blir blid og målkåt på høyrekanten og dermed BLIR i klubben, samt at Nicki Bille har en seriøs konkurrent til midtspiss-plassen, gjør at jeg egentlig sitter igjen ganske positiv etter dagens nyheter.
Også stor kudos til EH for å være såpass på forskudd.
Ser for meg disse teamene på topp:
Borek/Pål AH - Bille/Søderlund - Mikkelsen/Chibuike _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 17.06.2013 22:53 Post subject: |
|
|
| Bytter vi plass på Borek og Chibbe ser det jo faktisk ikke så galt ut med tanke på de to nevntes respektive tidligere status/potensiale. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 17.06.2013 22:54 Post subject: |
|
|
Fryktelig skeptisk til dette kjøpet. Har alltid ment han var oppskrytt....
Men jeg så også på han som klysete, og en skuespiller på banen... men han fremsto jo som veldig sympatisk i intervjuene....
Håper jeg tar like feil om hva han presterer på banen.
Velkommen skal du være... og du skal få muligheten til å bevise før jeg gir slakt  |
|
| Back to top |
|
 |
Eiriiik Junior
|
Posted: 17.06.2013 23:00 Post subject: |
|
|
klarer liksom ikke skjønne at en 19 åring med et par finter og noen såledragninger blir sett på som enorm, og en spiss med 20 mål i en sesong blir sett på som en oppskrytt klyse.
Greit gutten har talent, men skal man virkelig erstatte en av våre mest stødige spillere med en unggutt? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 17.06.2013 23:03 Post subject: |
|
|
Eiriiik:
Hvis den var til meg, så synes jeg ikke at 19 åringer er enorm... men det er en 19 åring med stort potensiale, som kan utvikle seg godt i en klubb som RBK  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 17.06.2013 23:04 Post subject: |
|
|
20 mål på en sesong? Hvem er det? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 17.06.2013 23:12 Post subject: |
|
|
Alexander Toft Søderlund har puttet 21 mål på 58 kamper for Haugesund, i følge Wikipedia.
Mens Tarik puttet 20 mål på 44 kamper for Fredrikstad, sesongen før han kom til RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 18.06.2013 13:48 Post subject: |
|
|
Tror søderlund kan finne på å putte både jevnt og trutt for oss, er litt mer cool i 100% sjangsene imotsettning til bille som har bomma på mange enkle muligheter og hatt mange dårlige avsluttninger.
Forsiktig optimist selv om tarik blir ett stort savn. _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 19.06.2013 11:07 Post subject: |
|
|
Synes dette virker fornuftig, tross alt. Landslagsspiller, ikke alt for dyr (skulle tro enkelte leste pund og ikke kroner når man kjefter på prisen vi betalte), bedre enn Bille i lufta og kan umulig være dårligere til å omsette sjanser til mål enn Bille. Vi har bare hatt en spiss i stallen fra før som er for lite så det å få inn en spiss nummer to, som i tillegg kan spille på kanten er bra. Og vi burde ha penger til han fetteren til Tarik nå og enda sitte igjen med noen mill. Ser også at PerO er negativ til kjøpet, noe som er et godt tegn på at vi har fått inn rett mann.  _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 19.06.2013 11:51 Post subject: |
|
|
Å være A-landslagsspiller er ikke lenger noe kvalitetstegn, takket være Drillo. At Søderlund blir tatt ut er like uforståelig som med Gashi, Wæhler og Huseklepp. _________________ 100% JESUS |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 19.06.2013 12:34 Post subject: |
|
|
| Raul wrote: | | Å være A-landslagsspiller er ikke lenger noe kvalitetstegn, takket være Drillo. At Søderlund blir tatt ut er like uforståelig som med Gashi, Wæhler og Huseklepp. |
Enig i at landslaget suger, men det er nå norsk fotballs skyld som da er elendig på å få banket inn riktig holdning i spillerne. Det var den minst dårlige norske spissen som var tilgjengelig og da sier jeg meg fornøyd.
Men 6 mill for det som da tross alt er en landslagsspiller er omtrent det man må forvente å betale. Hadde det vært en TIL-spiller hadde man jo lett forlangt 25 mill for samme mann. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 19.06.2013 20:35 Post subject: |
|
|
| Utelatt fra troppen til Haugesund i kveldens cupkamp ser det ut til. Blir fort en måned uten kamp før han kommer hit da. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.06.2013 21:04 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Alle visste jo at søderlund sansynligvis kom te å bli solgt, men måte klubben "feire" i nyhetssaker på nett og på sin egen TV-kanal e jo kvalmande. Legga te at skribenten på fkh.no e gifte med ein RævBK-supporter og syns sikkert mer om dei kanaljertane enn sin egen klubb. |
Hva betyr kanaljertane?
Ellers: Så latterlig mye mer pro rbkweb fremstår enn det forumet der, av den enkle grunn at folk skriver bokmål. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4070 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 19.06.2013 21:07 Post subject: |
|
|
Det nærmeste jeg kommer er analkjertlane... med en solid dose autokorrektur så regner jeg med innlegget er laget på en Ipad eller tilsvarende.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.06.2013 21:14 Post subject: |
|
|
Hehe, høres troverdig ut.
Lurte på om det var noe nedsettende navn de hadde på oss, basert på vår identitet som "kanal"-folk (nidelven). I så fall haddet det vært et stykke god geografisk kuriosa. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4070 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 19.06.2013 21:20 Post subject: |
|
|
Jeg må forøvrig (dersom det var meningen å kalle oss analkjertler) si at dersom man virkelig skal forulempe noen (som bryr seg om hva en tafatt Rogalending mener) så er ikke analkjertler så aller verst drittslenging. hehe.
Analkjertler, gattkjertler, kjertler i endetarmsområdet hos virveldyr og insekter. De lager sekret som tillokker dyr av samme art, eller de kan være sterktluktende og tjene som forsvarsmiddel.
Hos hund og katt er det på hver side av endetarmen en sekkformet kjertel. Hos stor hund kan den bli så stor som en hasselnøtt. Kjertelen er fylt med en grå, smørelsesaktig masse.
Ved forstoppelse eller annen irritasjon kan kjertelen bli betent. Lidelsen påfører dyret smerte, det slikker seg i regionen og gnir gjerne endetarmspartiet mot gulv eller grunn. Behandles ved utklemming eller operasjon. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.06.2013 21:25 Post subject: |
|
|
Haha! Utrolig informativt og underholdende, Cyrilp!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 19.06.2013 21:27 Post subject: |
|
|
| Cyrilp wrote: | | Jeg må forøvrig (dersom det var meningen å kalle oss analkjertler) si at dersom man virkelig skal forulempe noen (som bryr seg om hva en tafatt Rogalending mener) så er ikke analkjertler så aller verst drittslenging. |
| Quote: | | skribenten på fkh.no e gifte med ein RævBK-supporter og syns sikkert mer om dei kanaljertane... |
Kan være det var analkjertlane til den RævBK-supporteren skribenten var gift med som er de det refereres til, og det gir jo sin mening det også...  |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.06.2013 22:20 Post subject: |
|
|
Var nok utgangspunkt i "kanaljer" og så lagt på en ending. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Kaize Proff
|
Posted: 19.06.2013 22:22 Post subject: |
|
|
| Cyrilp wrote: | Det nærmeste jeg kommer er analkjertlane... med en solid dose autokorrektur så regner jeg med innlegget er laget på en Ipad eller tilsvarende.  |
Så vidt jeg vet er en kanaljert (antar dialekt for kanalje: bandit, lømmel, bæst, Dansk Synonymordbog)
Ikke akkurat endetarmssjargong, men antar at det ikke er spesielt hyggelig ment.
Ellers enig med Wiseblood i at 6 mill er en fair pris for Søderlund. Ok fart, god på hodet og ellers tung i boksen. Ønsker ingenting mer enn at han skal lykkes. _________________ Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21 |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 23.06.2013 20:06 Post subject: |
|
|
Noen som ser Haugesund-Brann på TV2?
Søderlund var rævdårlig på kant i første omgang. 6 millioner. Ugh. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 23.06.2013 20:07 Post subject: |
|
|
| Så er han ingen kant i 4-4-2 heller. Han skal være foran mål, det er der han er best. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.06.2013 20:11 Post subject: |
|
|
– Eg håpar å kunna bidra til at me vinn serien. I tillegg er me vidare i cupen og skal spela europacup. Det blir med andre ord ein travel haustsesong.
Også klubben han tar farvel med i dag, er med vidare i cupen. Og Søderlund håpar på eit gjensyn med gamleklubben på Ullevaal i haust.
– Det hadde vore heilt fantastisk å møtt Haugesund i cupfinalen. Rett og slett dritkult.
Les meir: – Hadde vore dritkult å møtt FKH i cupfinalen |
|
| Back to top |
|
 |
|