English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 140, 141, 142  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robinla
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 18:13    Post subject: Reply with quote

Utifra skrytevideoen er det to ting jeg legger merke til; headinger som ender i mål og langskudd det lukter svidd av. Vi kommer til veldig mange innlegg iløpet av kampene, men siden vi fram til nå kun har hadd Bille som er i nærheten av "farlig" høyde av de som normalt skal putte innleggene har det stort sett vært nok å plukke opp Bille mens Tarik og Mikkelsen ikke akkurat er noen Aarøy i lufta. Ikke har Bille vist seg som noen spesielt sterk hodespiller ennå heller. Samtidig er noe av det som frustrerer meg sykt ofte på kamp gode skuddmuligheter som ender opp i et eller annet dårlig forsøk på veggspill eller innlegg som ingen i verden klarer å plukke. En spiller som trøkker til og prøver i litt "dårlige" situasjoner er noe iallfall jeg tar imot med åpne armer.

Velkommen Alexander! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 18:36    Post subject: Reply with quote

Når han nå først har signert, så får man si VELKOMMEN! Smile

Du har et godt poeng der robinla, hodestyrken kan komme godt med. Han er heller ingen sinke, og kan hvis han først kommer seg foran holde motstander bak seg. Han har et hardt skudd fra distanse. Kommer han seg ofte nok inn i boksen, så tipper jeg han putter en del i løpet av en sesong. Noen må jo være der også, når Bille aldri er på rett plass.
Back to top
airbourne
Junior

PostPosted: 17.06.2013 18:36    Post subject: Reply with quote

Jeg liker dessuten godt at søderlund er en spiller som jobber hardt for laget, og også jobber godt defensivt slik som nicki.
Jeg tror det vil bli ganske tøft å møte nicki + søderlund.

Gleder meg til å se hvordan duoen slår til!
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 18:49    Post subject: Reply with quote

https://twitter.com/NickiBille14

Bille ønsker Søderlund velkommen.
Tror disse to typene kommer til å macthe bra utenfor banen ihvertfall.
Thulian
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 18:51    Post subject: Reply with quote

6 millioner virker ved første øyekast som en voksen pris, men det er tross alt en landslagsspiller og vi får også særs bra avkastning på Tarik.
Skulle vel heller ønske at Tarik hadde vært her videre istedenfor at Søderlund kom, men nå er det nå engang slik.
Han vil gi oss litt mere punch inn i boksen, og sånn sett så er det en riktig signering.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Achtung
Senior

PostPosted: 17.06.2013 18:52    Post subject: Reply with quote

"– Jeg var ikke gråtkvalt, men jeg var irritert. Jeg begynner å bli lei journalister som maser om måltørke. Og jeg er ikke fornøyd med å spille på flanken. Jeg er spiss, og det er der jeg ønsker å spille, sier Søderlund til Haugesunds Avis."

Godfot!
Søderlund er en spiss som er best i boksen, helst i 4-4-2. At dette er mannen som tydeligvis skal erstatte Tarik er jo fullstendig bort i natten.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 18:56    Post subject: Reply with quote

Helt enig med jonas...først må laget lære seg spilleprinsippene og systemet 4-3-3 før vi kan utvide med skeiv 4-3-3.

Hoftun vet ikke hva han driver med når han sier at han skal erstatte tarik som ving.
Hadde han sagt at han er kjøpt inn som en spiss til,og vi var ute etter en ving som kunne erstatte tarik,ja da hadde vi vært mer positive...

Men viser nok inkompetansen til erik hoftun.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 18:56    Post subject: Reply with quote

Achtung wrote:
"– Jeg var ikke gråtkvalt, men jeg var irritert. Jeg begynner å bli lei journalister som maser om måltørke. Og jeg er ikke fornøyd med å spille på flanken. Jeg er spiss, og det er der jeg ønsker å spille, sier Søderlund til Haugesunds Avis."

Godfot!
Søderlund er en spiss som er best i boksen, helst i 4-4-2. At dette er mannen som tydeligvis skal erstatte Tarik er jo fullstendig bort i natten.

Det samme kan vel sies om spissene Eggen spillte skjevt med i en årrekke, uten at det plaget laget nevneverdig ?
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 19:22    Post subject: Reply with quote

Aleksander Søderlund er velkommen. Etter å ha sett intervjuet med ham på RBK.no liker jeg fyren allerede. Han var aldri i tvil når RBK kom på banen, og har alltid hatt en drøm om å spille for Norges beste lag.

Jepp - liker'n allerede Very Happy
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 17.06.2013 19:31    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Ellers positivt at vi er i forkant og henter inn en spiller såpass tidlig fremover å drøye til slutten av overgangsvinduet som vi ofte har gjort.

Det morsomme er at det er hipp som happ om man ser på dette som tidlig ute i dette vinduet eller sent ute i det forrige, eller det før der.
I vinter jaktet vi erstatteren til Prica (på etterskudd). Da var svaret Søderlund, som var til salgs, om enn ikke momentant. Haugesund ville ikke slippe ham før de hadde skaffet seg en erstatter.
De signerte Gytkjær 23. januar, og da ringte Helgeland til Hoftun for å følge opp Rosenborgs interesse og tilby Søderlund, men Hoftun sa nei fordi RBK da hadde kjøpt Bille som Prica-erstatter.
Når Tarik var på vei ut var det naturlig for Hoftun å ringe Helgeland igjen.
eksil
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 19:50    Post subject: Reply with quote

Velkommen Alexander! RBK

HÃ¥per du lykkes i Rosenborg!
RBK
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 19:53    Post subject: Reply with quote

Over 2mill i lønn sier Mini. Da bør du lykkes.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2013 19:54    Post subject: Reply with quote

Mini har ikke peilling, noe han også sa selv. Han gjetter bare på lønna.

Jeg tviler sterkt på at Søderlund en gang vil være i nærheten av to millioner i grunnlønn. Gjør han og klubben det bra er det sikkert mulig, men da er det også greit.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zeno
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 20:18    Post subject: Reply with quote

Fra VGD:

Quote:

jakuzii på VGD:
En polsk bekjent har sagt at vi går etter Søderlund grunnet at vi ikke fikk tilslag på Jakub Kosecki.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 17.06.2013 20:22    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Konrad4ever wrote:
Selger vi Tarik for 30 og kjøper Søderlund for 6, så er vel det en bra deal i mine øyne.

Det er mulig jeg overtolker deg nå, men jeg er uansett redd for (og rimelig overbevist om) at Hoftun driver forretningen på denne måten. "No fekk vi inn 30, så da har itj det nå å sei om vi betale litt ækstra for'n Alex."

Å kjøpe Søderlund for 6 blir vel verken dårligere eller bedre av at vi selger Tarik for 30.

Apropos det å gi litt ekstra for Søderlund. Sportssjef Helgeland i FKH bekrefter ikke summen, men sier at det ikke var snakk om noen budkrig på Søderlund. Tolker dette som at Rosenborg var alene om å ha lagt inn et reelt bud på spissen som var til salgs, selv om flere hadde forhørt seg.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 17.06.2013 20:30    Post subject: Reply with quote

Eventuelt at vi var den eneste som bydde det de krevde.

Eller at Søderlund bare var interessert i oss, og dermed var det ingen vits for de andre å legge inn noe bud.

- Torgeir Børven
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 17.06.2013 20:33    Post subject: Reply with quote

airbourne wrote:
Leser at det er utrolig mye negativitet rundt denne spilleren her i tråden. Har på følelsen at søderlund får litt ufortjent mye pepper basert på det faktum at folk er pissed over å miste tarik.

... norsk landslagspiss ... for 6 mill

Så, så. Det var du som skrev landslagspiss Very Happy
Ta det som en velkomstspøk og velkommen på forumet forresten. Nå spøk til side.

airbourne wrote:
Personlig håper jeg chibuike blir og tar opp kampen om plassen.

Helt enig. To grunner til det. Sportslig og med tanke på å spille opp prisen på ham slik at investorene ikke brenner seg så tidlig.
Chibuike er den eneste i stallen som kan klare å drible seg forbi et par mann og beholde ballkontroll. Mikkelsen klarer ofte å drible seg forbi, men mister gjerne ballen umiddelbart etterpå. Uansett er Chibuike vår klart beste på små flater. Problemet hans nå blir at han også konkurrerer mot Bille om en "rundtomkringspissrolle". Og for tiden er Bille bedre til å være på feil sted enn Chibbe, som oftere er på feil feil sted.
toreinar
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 20:44    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Spartacus wrote:
Nå spiller vi i en liga hvor fysikk er ganske viktig, og vi har sett at mer tekniske og kreative spillere har vanskeligere for å tilpasse seg.

Vi spiller i Champions League. Klubbens ledere skal i alle fall hente spillere med tanke på det. Vi kan ikke bygge et lag med tanke på å vinne duellene mot Lillestrøm eller Hønefoss.

Har du nettopp våknet fra flerårig koma?
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2013 20:48    Post subject: Reply with quote

Da er han på plass, og det er bare å ønske velkommen. Håper han gjør både meg og andre skeptikere til skamme.

Men jeg er litt bitter. Moomoo var også inne på noe av det samme - nå erstatter vi en ving med en (i utgangspunktet) midtspiss, og da er ledelsen med en gang klar på at det går helt fint å legge om og justere for å gjøre plass til både Søderlund og Bille i angrepsrekka. Samtidig sitter fjorårets viktigste spiller sammen med stallens dyreste spiller, som innehar spisskompetanse og ekstremferdigheter som, til forskjell fra Søderlund, ingen andre på laget er i nærheten av og sliter benk med enkelte sporadiske innhopp. Det er ikke mange dagene siden Hoftun var i media og snakket om at begge disse var offer for formasjonsendringa, og at de var 4-4-2-spillere, mens de i dag igjen altså proklamerer at formasjonen er tilpasningsdyktig, og at det er mange måter å spille 4-3-3 på.

Jeg tør å vedde kroppsdeler jeg er svært glad i på at Søderlund får langt mer tillit, ro og tilpasningstid i sin nye rolle enn noen av de to andre har fått. Jeg tør dog ikke vedde en skjeggstump på at han fortjener den mer.
Henri
Legende

PostPosted: 17.06.2013 21:11    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Det er OK å la Tarik gå, dersom det viser seg at prisen er den rette og når Tarik selv ønsket seg ut igjen - selv om jeg sitter litt med en følelse av at han hopper på 'det første og beste' som bød seg (med Heerenveen-oppholdet i bakhodet). Det som derimot ikke er OK er å erstatte Tarik med Søderlund.

Der Godset har vært veldig gode på å hente typer for å fylle ut rollene i sitt system, synes jeg vi i dag har gjort det stikk motsatte. Godt eksemplifisert med at han man begynner å 'forsvare' kjøpet med at "det finnes mange måter å spille 4-3-3 på" og "at man kan spille med en skjeiv trio på topp". Faktisk rett etter at Perry uttaler at Søderlund er best i boksen og vil komme mest til sin rett der. Parodisk. Smile

Dersom Søderlund skulle passe inn i 4-3-3, er det som midtspiss og for all del ikke på (venstre)kant. Aller best tror jeg han er som en av to spisser i 4-4-2 som fra tida med Djurdjic som partner, da jeg tror han er for begrenset til å beherske en midtspissrolle alene. I hvert fall i dagens RBK. Hadde gladelig tatt imot Søderlund som backup for Nicki Bille, men ikke til seks millioner!

Lurer jaggu på om ikke Søderlund var førstevalet i vinter, så keen som Hoftun virker å være. At Hoftun hadde hatt interessante 3-4 venstrekanter på blokka idét Hoffenheim-budet på Tarik tikket inn, hadde i hvert fall vært for mye å forvente...

Fotballteknisk synes jeg Tarik overgår Søderlund på så å si alle alle punkter, foruten de ferdighetene som er knyttet opp mot Søderlunds fysikk. Synes det er synd å se at vi erstatter Tarik - som ikke er en opplagt venstrekantspiller, men som har taklet rollen godt, med en, hvis forutsetninger er mye dårligere for å takle samme rolle.

Dette innlegget fortjener å gjentas, 100% enig.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 17.06.2013 21:31    Post subject: Reply with quote

- Det blir ei utfordring. Vi skal spille noen kamper der vi mangler Tarik før vi får Alex, og vi kan ikke komme i samme situasjon med mange spillere. Så gapet mellom 1. og 15. juli er ei utfordring, sånn som vinduet er.

- Var det vanskelig å få Haugesund til å la Søderlund trene med RBK i denne perioden?

http://www.rbkweb.no/vis/9644

Betyr dette at han skal trene med Rosenborg, og spille 2 kamper ( Mot Alta og Brann ) for Haugesund?

Spesielt.

- Torgeir Børven
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 21:48    Post subject: Reply with quote

Nei, det betyr at han skal trene og spille to kamper til for Haugesund før han kommer til Trondheim.

Last edited by Iziba Jaja on 17.06.2013 22:09; edited 1 time in total
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 21:54    Post subject: Reply with quote

Tja, i dette intervjuet åpner Haugesund for at Søderlund kan ha spilt sin siste kamp for de, og at de slipper han tidligere.

Infoen kommer til slutt i intervjuet.

http://sebyen.no/video/23398/
Henri
Legende

PostPosted: 17.06.2013 21:55    Post subject: Reply with quote

Han kan uansett ikke spille for oss før 15.juli
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 22:29    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
nieuwlaat wrote:
Spartacus wrote:
Nå spiller vi i en liga hvor fysikk er ganske viktig, og vi har sett at mer tekniske og kreative spillere har vanskeligere for å tilpasse seg.

Vi spiller i Champions League. Klubbens ledere skal i alle fall hente spillere med tanke på det. Vi kan ikke bygge et lag med tanke på å vinne duellene mot Lillestrøm eller Hønefoss.

Har du nettopp våknet fra flerårig koma?

Mulig det. Jeg brenner i alle fall ikke like sterkt som Hoftun for å nedjustere klubbens ambisjoner.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 140, 141, 142  Next
Page 15 of 142

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb