English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 140, 141, 142  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Spartacus
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 14:00    Post subject: Reply with quote

Årets angriper i 2012 (Kniksen Prisen). Tydeligvis rangert høyt av Drillo, OGS, Perry og mange andre. Det at han spiller kant på Haugesund sier noe om fleksibiliteten til Søderlund, og det sier noe om at JG disponerer laget etter hva slags forutsetninger som ligger til grunn.

Hvorfor hadde jeg hatet ham om han var fra Balkan? Hater stort sett ingen, men jeg gleder meg over gode fotballspillere.

Det at vi ikke klarer å oppdage spillere på Balkan og andre steder, sier vel kanskje noe om at markedet er gjennomspeidet, og at Stig T er veldig glad i å drikke kaffe.

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 14:04    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Henning wrote:

Bare konstaterer at Norge er en liga hvor tempoet er høyere enn ferdighetene, og at fysikk er vesentlig i denne ligaen.

Han skal ikke spille for den norske ligaen. Han skal spille for Rosenborg.

Det er jo ikke slik at Godset sliter voldsomt med sin tekniske og kreative fotball.

Seriemesteren de to siste årene har heller ikke vært noen dampveivals. Det er normalt de mindre gode lagene som spiller fysisk hulter til bulter-fotball, i tillegg til RBK, som likevel er gode nok til å kjempe om medaljer.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2013 14:14    Post subject: Reply with quote

Hvis du på død og liv må ha det med teskje:

Han hadde en god 2012-sesong (vårsesongen, for det meste) som gjennombruddsspiss sammen med gode Nikola Djurdjic. Ellers har han prestert lite. Du gjentar stadig "høyt rangert av x"-argumentet ditt, men det er mange rare spillere som har vært innom både Drillos og Hansens lag. Og Molde kjøpte altså ikke Søderlund, til tross for dyp spisskrise. Og han var tydeligvis ikke god nok til å være uunnværlig som spiss for Haugesund, og har både sutret og underprestert som kant.

Hvorfor hadde du hatet ham dersom han var fra Balkan? Fordi han i så fall hadde vært Martin Pusic, en omtrent like god, men ikke like oppskrytt fotballspiller - fordi han er fra Balkan. Norske spillere i Norge er som engelske spillere i England: overpriset og av tvilsom kvalitet, generelt sett.

Hvorfor vi ikke klarer å hente spillere fra Balkan (eller hvor som helst) har nok noe å gjøre med det du nevner, og noe å gjøre med at Rosenborg ikke er veldig bekvemme med å integrere spillere med ikke-skandinavisk opphav, og generelt ser ut til å foretrekke utelukkende uskumle spillere. Forøvrig skulle jeg gjerne likt å se hvor speider-Stig står i forhold til Søderlund. En sak for våre eminente journalister?
Spartacus
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 14:18    Post subject: Reply with quote

Vi får se Wink

Zeman
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 14:21    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett Søderlund "live" noen kamper, hvor han spilte venstre kant/ midt. Han puttet en god del mål fra den possisjonen, før han ble flyttet frem som spiss med Djurdic.

I mitt hode har han imponert mest som kantspiller/ venstre midtbane, mer enn som spiss. Men jeg har sett han veldig lite som spiss, utenom landslaget. Tror han kan erstatte Tarik på en god måte for oss.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 14:37    Post subject: Reply with quote

Han har vist pro på svært gode avslutningsferdigheter. Han er sterk på hodet, og det er kanskje noe vi savner i angrepet nå for tiden. Bille er for all del dyktig i luftrommet han også, men ikke på samme nivå som Söderlund. Derfor blir Söderlund en kjempefin backup til Bille, og en fin spiller å ha i kamper hvor man kanskje trenger Söderlunds hodestyrke mer.

Samtidig er ikke Söderlund og Bille Nielsen to helt forskjellige typer heller, så laget trenger ikke legget om alt når de to bytter. Söderlund er heller ikke treg og har spilt mye ute på kant, og med Bille som liker å dra seg ut på venstrekant, kan den posisjonbyttingen få en enda bedre effekt med Söderlund i Tariks posisjon istedenfor.

Dessuten har Perry hatt suksess med nettopp en skeiv fremre treer i 4-3-3 med U21-landslaget. Med alle mulighetene, nivået på spilleren og nasjonaliteten til sammen utgjør en sum på seks millioner en ganske akseptabel sum, mener jeg. Dessuten er det langt fra sikkert seks millioner er riktig, i de fleste overgangssaker med RBK blir alltid prisen antydet høyere enn virkeligheten når RBK er kjøperen. Tipper summen er på rundt fem millioner!
Back to top
obri
Proff

PostPosted: 17.06.2013 14:39    Post subject: Reply with quote

Søderlund passer perfekt inn i Perry`s 4-5-1 med fokus på overganger,
og på venstresiden vil Dorsin komme til innlegg og Søderlund være
plassert i boksen sammen Bille. Styrker RBK både i etablert angrep på
hjemmebane og i kontringsfotball på bortebane. Man kan like eller ikke
like det , men i Perry`s og Hoftun`s verden er dette et bra kjøp.
At vi spiller traust og enkel fotball får så være. Resultatorientert fotball ,
ikke publikumsvennlig og angrepsvennlig. Eggen tida er over ,blir Perry
fotball i en 2-3 år nå. Da er Søderlund optimal.
Strand
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 14:39    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke helt å fyre meg opp over denne overgangen, vi er tynt besatt på spissplass og Søderlund har vist over tid at han er en god spiss i Tippeligaen. Seks millioner for en landslagsspiller er heller ikke noen overpris i mine øyne, og siden Søderlund er midt i tjueårene kan vi få god bruk for ham i flere sesonger fremover.

Ellers positivt at vi er i forkant og henter inn en spiller såpass tidlig fremover å drøye til slutten av overgangsvinduet som vi ofte har gjort.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 14:43    Post subject: Reply with quote

Pressekonferanse klokka 15.30. Søderlund presenteres som RBK-spiller.
Back to top
solbakken13
Proff

PostPosted: 17.06.2013 14:44    Post subject: Reply with quote

Ser tankegangen til perry. Utalte i adressa at vi bare har en spiss og at vi ikke kan gå inn i høst sesongen med en spiss, da er søderlund et bra kjøp, han spiller kampene i TL og Bille ute i europa, der har vi 2 like typer som gjør at vi ikke trenger og endre stilen da vi ikke har Bille ute på banen. Vi har jo hentet helland så ser for meg at han blir kjøpt ut av kontrakta i sommer så vi får brukt han i høst sesongen. Så ryktene om at Søderlund skal spille kant er bullshit tror jeg.

Greit kjøp
airbourne
Junior

PostPosted: 17.06.2013 15:01    Post subject: Reply with quote

Ny bruker, men har vært leser en god stund. Etter å ha lest tråden tenkte jeg det var på tide å registrere meg..

Leser at det er utrolig mye negativitet rundt denne spilleren her i tråden. Har på følelsen at søderlund får litt ufortjent mye pepper basert på det faktum at folk er pissed over å miste tarik.
Personlig ut i fra omstendighetene er jeg optimistisk. Hvis det er snakk om 30 millioner inn for tarik (som vi visste kom til å forsvinne snart uansett), så er jeg for å kjøpe søderlund for 6, samt ligge i pluss til eventuelle forsterkninger.

Ulike folk her inne ser ut til å forskjellige "favoritter" som hoftun "heller burde gått for" som de har scoutet på football manager.

Det er litt latterlig å kreve at hoftun skal klare å trylle fram en spiller som er utenlandsk, er like god eller BEDRE enn tarik, uten risiko, og koste mindre på kort tid (vanskelig med god tid også vel og merke).

Søderlund er en stor del av grunnen til at haugesund har hengt med såpass bra som de har gjort de siste årene (samt en dyktig trener!), og jeg har på følelsen at det vil løsne enda bedre for ham når han har bedre medspillere rundt seg. Jeg synes det blir feil å kritisere hoftun her.
Hvis han har klart å få forhandlet frem 30 millioner for en TL-spiller, og har snappet en god norsk landslagspiss foran nesen på molde for 6 mill, så synes jeg det har blitt gjort en grei jobb.

Spørsmålet nå er om dockal eller chibuike (hovedsaklig) endrer planene nå som tarik forsvinner.
Personlig håper jeg chibuike blir og tar opp kampen om plassen.
Back to top
Robin
Rutinert

PostPosted: 17.06.2013 15:13    Post subject: Reply with quote

Når den verste skuffelsen gir seg, så får en bare ønske Søderlund lykke til også. Tror han er tenkt mer som en backup/reserve-spiller for Bille enn som en ren erstatter for Tarik f.eks. selv om han nok kommer til å få spilletid. Kanskje han funker bra i tospann med Bille også. Vi får se.

Utgangspunktet litt trist at Tarik drar og Søderlund kommer. Kjennes ut som en svekkelse av laget. Men som airbourne over skriver: det kan hende at dette fører til at f.eks Dockal/Chibuicke blir. Dessuten kan det jo også hende at det kommer en klar forsterkning av laget også.

Følte at det var en ny storhetstid i emning nå, til tider har spillet vært veldig bra i vårsesongen og jeg håper på fortsatt fremgang i høst. Får håpe Søderlund kan bidra.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 15:15    Post subject: Reply with quote

Det handler litt om ambisjonsnivået airbourne. Aller er godt innforstått med hvordan hverdagen vår har blitt. Men vi har solgt landslagsspillere før med større potensialet en Tarik for mindre summer en hva som har kommet frem i dag.

Det jeg sliter med å forstå i denne sammenhengen er hvordan de tenker på brakka. De kjøper nå en landslagsspiller som ikke kommer hit for å varme benken, men for å spille fotball. Han tar garantert ikke plassen fra Bille, og i og med at Tarik selges samme dag så kan vi bare anta at Søderlund er tiltenkt plassen på venstrekant noe som han selv har uttalt at han langt i fra foretrekker. Det er derfor at det er frustrerende at vi bruker penger på å ha en fast ansatt speider hos oss som skal ha listen klar over hvilke spillere som kan passe inn i posisjonen vi prøver å fylle, for så å kjøpe spillere i panikk i posisjoner de helst ikke vil spille i.

Det ligger ikke automatikk i at spillere med annen nasjonalitet en norsk er bedre spillere men vi kan få kvalitet til en langt hyggeligere pris, ref Borek Dockal. At vi ikke har større kontroll på spillere inn og ut en det vi har pr dags dato er det som gjør denne saken frustrerende for meg og mye av denne frustrasjonen tar jeg ut på Søderlund overgangen for at det for meg virker så lite gjennomtenkt.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 15:58    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hvorfor hadde du hatet ham dersom han var fra Balkan? Fordi han i så fall hadde vært Martin Pusic, en omtrent like god, men ikke like oppskrytt fotballspiller - fordi han er fra Balkan. Norske spillere i Norge er som engelske spillere i England: overpriset og av tvilsom kvalitet, generelt sett.

Pass deg nå, ellers kommer de høyrevridde her inne og drar "politisk korrekt" kortet sitt.
larsarus
Legende

PostPosted: 17.06.2013 15:59    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Pressekonferanse klokka 15.30. Søderlund presenteres som RBK-spiller.

Utsatt til 16:30 nå.

http://www.adressa.no/100...377372.snd

Så at Kjeldsberg kaffekoppen var på plass i alle fall i sted.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2013 16:05    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor Rosenborg aldri klarer å få til pressekonferansene til oppsatt tid. Synes alltid de er minst en halvtime forsinket. Og når de først dukker opp, er det i maleklær, femdagersskjegg og et fårete smil. Jævla pro klubb!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
trondhb
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 16:05    Post subject: Reply with quote

De glemte visst å slå av mikrofonen... Smile
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 16:06    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Skjønner ikke hvorfor Rosenborg aldri klarer å få til pressekonferansene til oppsatt tid. Synes alltid de er minst en halvtime forsinket. Og når de først dukker opp, er det i maleklær, femdagersskjegg og et fårete smil. Jævla pro klubb!

Og for å melde at de har solgt Tarik og kjøpt Søderlund uten å gå i pluss (når kjøpesummen for Tarik tas med).
Back to top
d3
Rutinert

PostPosted: 17.06.2013 16:09    Post subject: Reply with quote

Vedder en hundre-lapp på at Koteng ikke kjører gjennomsiktig hvit T-skjorte igjen. Ellers en svær dritt dag, dette.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 16:10    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Hoftun: Slapp av, vi har gooood tid. Tommel'n opp!
doffen
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 16:10    Post subject: Reply with quote

Det positive er vel at vi har "erstatteren" på plass før den som selges drar. Det har ikke vært hverdagskost i denne klubben.

Det som derimot er hverdagskost er å kjøpe en dyr spiller som ikke passer inn i rollen han kjøpes inn til å dekke...
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2013 16:13    Post subject: Reply with quote

Tror ingenting på at Søderlund er kjøpt inn for å erstatte Tarik. Jeg tror han ble kjøpt pga bredde. De har bare vært litt "heldig" med timingen nå. Vi var jo ute etter han i vinter også. Søderlund som erstatter for Tarik er rett og slett så fjernt at det ikke ligner grisen. De er jo totalt forskjellige, og Tarik sin rolle har vært såpass distinkt at vi i det minste bør se etter noen som ligner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
EspN
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 16:17    Post subject: Reply with quote

Søderlund er ikke i nærheten av og erstatte tarik,vi trenger en god ving!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vollrik
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 16:20    Post subject: Reply with quote

Uansett hvor mye det er meningen at Søderlund skal erstatte Tarik så er han ikke erstatteren, fordi det er naturstridig og umulig, + like fjernt som at det blir reist en statue av Adolf Hitler i Jerusalem.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 17.06.2013 16:21    Post subject: Reply with quote

Tja, enkelte "palestinavenner" ville muligens hevde at sistnevnte er like rundt hjørnet...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 140, 141, 142  Next
Page 13 of 142

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb