| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Spartacus Veteran
|
Posted: 15.06.2013 15:17 Post subject: |
|
|
Det blir spennende å se hvordan Norge spiller i dag. De to siste kampene mot henholdsvis England og Italia har vi fremstått som en god versjon, og en dårligere versjon av Drillo sine prinsipper. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.06.2013 16:04 Post subject: |
|
|
Rodrigo får starte igjen for Spania, var toppscorer i kvaliken men ikke vist så my så langt i EM. Spania har vært lite målfarlig med han på banen. Bra at Norge slipper å møte Morata fra start Får bare håpe at Rodrigo ikke har dagen for 3 kamp på rad.
Veldig typisk Spania egentlig å holde seg til de samme spillerne selv om de ikke levere og andre som etter hvert får sjansen leverer men får uansett ikke spille fra start neste gang. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 15.06.2013 16:52 Post subject: |
|
|
| henriksen og king bør ut... |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 15.06.2013 17:15 Post subject: |
|
|
Godkjent til Nyland, ja...
Edit: men det kunne bare vare så lenge... |
|
| Back to top |
|
 |
lysulv Proff
|
Posted: 15.06.2013 17:19 Post subject: |
|
|
| Nyland har vært knallbra. Eikrem bør ut i pausen. Bidrar hverken offensivt eller defensivt. Det samme gjelder vel King. Vanskelig å si hvem av dem som er norges mest oppskrytte spiller... |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 15.06.2013 17:22 Post subject: |
|
|
Utrolig kjipt, men fullt fortjent. Har vi noe å spa på med i 2. omg. da, eller er Espania for suverene? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 15.06.2013 17:23 Post subject: |
|
|
Fullt fortjent ledelse, og synes det er veldig greit at Spania tar dette.
De har et overlegent lag og er milevis bedre på alle måter.
Gir meg ingenting å stjele resultater med null vilje eller evne til å spille fotball. Det er ingen skam å bli rundspilt av Spania, men det er mulig å få til mer på egenhånd selv mot et så godt lag.
At vi spiller langpasninger har ingenting med at vi håper å oppnå noe med det, for det er tydelig at vi ikke gjør, men at vi ikke tør/klarer å gjøre noe annet. Vi er dessverre svake i posisjoneringen i det oppbyggende spillet, spesielt Henriksen (og Eikrem i dag, men han er normalt flinkere her). |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 15.06.2013 17:33 Post subject: |
|
|
| Helt enig med deg,men norge bør uansett få til og sentre ballen til hverandre i flere trekk,ennj og pole den langt unna..trenes alt for lite pasningspill i norge.. |
|
| Back to top |
|
 |
Lloyd Senior
|
Posted: 15.06.2013 17:33 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | | henriksen og king bør ut... |
+1
Virker som om King kun er stor ett sted; i akersgata |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.06.2013 17:36 Post subject: |
|
|
King har for mange mangler som fotballspiller til å kunne forsvare en plass på et A-landslag, og personlig tror jeg Bakenga ville gjort en bedre jobb på U.
Tar tilbake at jeg var negativ til Nyland etter Israel-kampen. Han har stått helt fantastisk bra. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 15.06.2013 17:53 Post subject: |
|
|
Ja, har king i hele tatt vurderes er en gåte...eneste han har er fart..taktisk er han helt elendig.
Henriksen er for treig og gjør feil hele tiden..
Viser at skullerud har satt opp feil lag..håvard nielsen har allerede gjort en bedre jobb enn king. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 15.06.2013 18:07 Post subject: |
|
|
Skade på Johansen med bare 1 uke til toppkampen, det kan vi jo like  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 15.06.2013 18:17 Post subject: |
|
|
Hvorfor i helvette lar Håvard Nordtveit Isco stå aleine på 16meterstreken der? _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
lysulv Proff
|
Posted: 15.06.2013 18:18 Post subject: |
|
|
Isco er en brukbar spiller.
Spørs om det ville nyttet med noen endringer med tanke på motstander, men King og Eikrem burde neppe startet. Henriksen kunne vel også vært valgt bort, men han var i det minste involvert i spillet. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.06.2013 18:30 Post subject: |
|
|
Blir nok noen nordmenn på turneringeslaget. Ser at laget for 2011 der tok de ut de 23 beste altså en hel tropp av de beste spillerne fra mesterskapet.
Det blir nok en del flere utenlandsproffer etter dette mesterskapet, strålende prestasjoner av veldig mange! |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 15.06.2013 18:31 Post subject: |
|
|
| Er det bare meg eller har vi bedre alternativer til Henriksen på midtbanen? Synd å si det, men synes ikke han er den mest spennende spilleren vi har på midten. Det er noe traust over han. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.06.2013 18:34 Post subject: |
|
|
Nordtveit ser ut som han er 80 år i bevegelsene når Isco finter seg forbi før det andre spanske målet.
Det ble noe bedre norsk spill i andreomgangen, og de gangene vi lykkes er det som oftest når vi forsøker å spille oss ut bakfra i stedet for å slå langt. Av utespillerne syns jeg Stefan Johansen stod frem både gjennom ferdigheter og innsats. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.06.2013 18:37 Post subject: |
|
|
| Wannebo wrote: | | Er det bare meg eller har vi bedre alternativer til Henriksen på midtbanen? Synd å si det, men synes ikke han er den mest spennende spilleren vi har på midten. Det er noe traust over han. |
Han spilte neppe i sin beste rolle i dag. Syns ikke han er noen indreløper. Litt merkelig at vi spiller med indreløpere når alle tre midtbanespillerne vi starter med har sin beste rolle i en sentral tilbaketrukket posisjon på midten. Det samme har Nordtveit, som kom inn for Eikrem.
Indreløperne våre, Konradsen og Singh, satt på benken. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 15.06.2013 18:39 Post subject: |
|
|
| Stefan Johansen har vært Norges beste i mesterskapet. Kan jo håpe han får tilbud fra utlandet og stikker. Wolff Eikrem og Berget bør også ha en grei mulighet. |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 15.06.2013 18:44 Post subject: |
|
|
| Av de som har spilt mye i mesterskapet, så er det Semb Berge, Johansen og Pedersen som virkelig har vist seg frem. Nyland spilte seg vel heller ikke ut av diskusjonen med spillet sitt i dag. Hvis disse spillerne ikke får seg nye klubber i sommer blir jeg overrasket. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.06.2013 18:57 Post subject: |
|
|
| Håper mange av disse blir å se på A-landslaget til høsten! Veldig mange jeg vil se der og de fleste har allerede blitt nevnt, men jeg vil trekke frem Elabdellaoui som har blitt veldig lite nevnt. Han har storspilt store deler av mesterskapet på høyrebacken og stoppe det meste av folk som har prøvd å komme fordi han. Hadde vært herlig med en sånn type spiller på høyrebacken! Ser gjerne han og Hedenstad på hver sin back på A-landslaget også. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 15.06.2013 21:58 Post subject: |
|
|
| Håper RBK henter noen U21 spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 15.06.2013 22:05 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | | Håper mange av disse blir å se på A-landslaget til høsten! Veldig mange jeg vil se der og de fleste har allerede blitt nevnt, men jeg vil trekke frem Elabdellaoui som har blitt veldig lite nevnt. Han har storspilt store deler av mesterskapet på høyrebacken og stoppe det meste av folk som har prøvd å komme fordi han. Hadde vært herlig med en sånn type spiller på høyrebacken! Ser gjerne han og Hedenstad på hver sin back på A-landslaget også. |
Ser gjerne at både de 2 nevnte og Vilsvik går foran folk som Høgli og Ruud når vi kommer til neste kvalikk. Drillo har jeg gitt opp, så det blir nok bare et sorgens kapittel ut kontraktstiden  |
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 15.06.2013 23:29 Post subject: |
|
|
Jeg hører folk si spania spiller fantastisk fotball, men fy satan som jeg sliter med å holde meg våken gjennom 2x45+tillegg. Selv mot et spennende norsk u21 lag.
Nedelenderne har ødelagt fotballen.... |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 16.06.2013 07:29 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | Drillo og gamlegutta på landslaget (les spesielt Grindheim) latterliggjør og flirer bare av de som så mye lanserer spørsmålet om U21- landslaget faktisk kan være bedre nn A- laget, men nå som en fast spiller på A- landslaget ser ut å faktisk ikke blir vurdert som god nok for førsteelleveren til U21- landslaget, må de kunne ta diskusjonen. Det er ikke ikke ulogisk å mene at U21- landslaget vil kunne matche A- landslaget. |
... Og enda mer relevant blir debatten når Drillo- favorittene som fikk muligheten, King, Henriksen og etterhvert Nordtveit, på ingen måte fremstår som de beste på dette laget. Her er der navn som Drillo ikke har vært sprek nok til å satse på som viser seg fram, slik som Nyland, ebdalloui, Stefan Johansen og Marcus Pedersen. Drillo har blitt så konservativ og trygghetsøkende både i fotballstil og laguttak at han liksom alltid blir i etterkant av å oppdage nye spillere. I steden tar han altså ut Grindheim... |
|
| Back to top |
|
 |
|