English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Borek Dockal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 81, 82, 83  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jangusk
Veteran

PostPosted: 27.05.2013 19:25    Post subject: Reply with quote

Kan vel moderere meg noe, men det er vel Hoftun som legger det sportslige løpet, eller mangel på sådan.

Og som det greit kommer fram at jeg mener: Kjempesynd at Borek drar, og jeg mener det er noe som skurrer. Gjorde flere gode kamper som ren ving i fjor.
Men forsvant vel endel etter håndskaden, men det gjelder vel hele Rbk.
Back to top
View user's profile Send private message
davus
Rutinert

PostPosted: 27.05.2013 19:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt irritert. Irritert fordi vi er igang med å selge en matchvinner.

Såklart - ingen god vår av Borek, og noen vil mene at forrige høst heller ikke var hva man kunne forvente av vår kjære tsjekker sånn rent spillemessig. På tross av manglende spilletid har han dog kommet frem til avslutninger og senest en assist mot VIF. En særdeles viktig assist når man ser på sluttresultatet. Og det er nettopp dette vi er igang med å selge. En spiller med matchvinneregenskaper, og en spiller som med sin relativt presise høyrefot alltid skaper farligheter.

Det finnes mange meninger om Mikkelsen og hvorvidt han egentlig er bedre enn Dockal osv. Inntil videre har han vært en berg-og-dal-bane av prestasjoner, hvor man med Borek vet hva man får. En spiller som har prestert nogenlunde stabilt, i hvert fall i form av assists og mål.

Han passer nok ikke inn i 4-3-3, men som noen folk forgjeves har forsøkt å påpeke har vi inntil videre vist lite til "røttene" i forhold til formasjon, løp og prestasjoner. Derfor mener jeg godt han kunne fått mer spilletid ute på høyrekanten, inntil PJH en dag bestemmer seg for hvordan vi skal spille(!).

Om dette virkelig var Borek sin siste kamp for RBK ønsker jeg han alt godt videre, og når han sparker innlegg midt i pannebrasken til en polsk midtspiss i Bundesligaen skal jeg klappe litt ekstra der jeg sitter feit som fy foran tv'en.
eksil
Veteran

PostPosted: 27.05.2013 19:41    Post subject: Reply with quote

Borek hadde forresten målgivende mot VIF. Og sørget igjen indirekte for seier.
Thulian
Veteran

PostPosted: 27.05.2013 19:42    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Davus!
Dockal å Mikkelsen har vel like mange målpoeng nå (1 mer til Mikkelsen?), altså mål/assist.
Men det er da viktig å nevne at Mikkelsen har vesentlig mere spilletid enn Dockal.

Vi er vel alle enig i at det var feil å ikke feire scoringen, men han sleit vel litt i den perioden.
Han har ikke vært spesielt god i vårsesongen, men så har han heller ikke fått den tilliten som f.eks Mikkelsen har fått.
At Dockal innehar egenskaper som ethvert tippeligalag trenger er det ingen tvil om, men folk må se seg i speilet og faktisk tillate at en spiller kanskje ikke spiller opp mot sitt potensiale hele tiden.
Dockal var enorm i fjor vår/sommer/tidlig høst, og hadde et scoringssnitt som jeg regelrett ikke har sett maken til av en midtbanespiller i Norge.
Mikkelsen kom inn i klubben, og jeg tror han kan bli særdeles bra for oss på sikt, men han har jo vitterlig ikke vært noe bedre enn Dockal.
Så mye av dette går nok på at PJH vil bruke spilleren han/hoftun fikk hentet i vintervinduet, så får alle vi som har elsket å se Dockal i RBKdrakta håpe at klubben får en grei pris for ham i det minste.
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 27.05.2013 20:56    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Det er på tide med en litt mer konkret handlingsplan for å få utnyttet potensialet i folk som ikke heter Per.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 04.06.2013 07:47    Post subject: Reply with quote

Freiburg har vært og sett på Dockal, men nå henter de en annen tsjekkisk landslagsspiller - vingen Vaclav Pilar. Foreløpig på lån for et år. Venter de på at Dockals kontrakt skal gå ut, eller har de kjøpt seg tid for å vurdere andre kandidater?

Ellers havnet Dockal på 15. plass i tsjekkiske journalisters gullballkåring i går, med 180 poeng. Han falt dermed ut av topp ti som han tilhørte i fjor.
Nevnte Pilar inntok 21. plass med 95 poeng og TILs Ondrasek finner vi på 30. plass med 34 poeng.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 04.06.2013 09:23    Post subject: Reply with quote

Godt gjort av Pilar og komme seg foran Ondrasek når Pilar har vært skadet siden August. Tviler på at det har så veldig mye og si for en eventuell Dockal overgang, de er to forskjellige spillertyper og Pilar om jeg ikke tar feil har vanligvis spilt på venstresiden.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 04.06.2013 10:00    Post subject: Reply with quote

Leste et sted at noen i Freiburg (?) fremhevet at Pilar kunne spille på begge sidene, og det var et fortrinn (og uuttalt utslagsgivende for at han ble hentet).
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 04.06.2013 10:17    Post subject: Reply with quote

Freiburg har mistet en skokk med offensive spillere etter denne sesongen, tror derfor ikke Pilar-overgangen setter en stopper for en Dockal-overgang. De har også fått inn godt med penger for salgene av blant annet Max Kruse (Gladbach), Caligiuri (Wolfsburg) og Makiadi (Bremen). Jeg håper vi klarer å lure minst 1 mill € fra dem.
Back to top
TIL-supporter
Senior

PostPosted: 11.06.2013 09:11    Post subject: Reply with quote

Leser på Twitter at Borek Dockal er sett på Alfheim i dag. Noen som har info om dette?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.06.2013 09:14    Post subject: Reply with quote

Kan nærmest garantere at det er tull eller at han er på en eller annen sær ferie ihvertfall.

No offence til TIL, men dere kan nok ikke bla frem 1-2 mill euro i ovegangssum, og dre kan helt sikkert ikke ta kostnaden på 1.5-2.5 mill i lønn heller.
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 11.06.2013 09:19    Post subject: Reply with quote

Besøker Ondrasek kanskje?
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 11.06.2013 11:32    Post subject: Reply with quote

Når han tenker seg bort fra Trondheim, tror jeg ikke akkurat at det er Tromsø han har i tankene.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 11.06.2013 11:41    Post subject: Reply with quote

Ikke f**n om Tromsø har råd til han, har jo ikke råd til å signere Prijovic en gang.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.06.2013 11:59    Post subject: Reply with quote

Haha, hva blir det neste?

" Jeg så Messi i Trondheim, kanskje han skal til Rosenborg? :OOOO "

- Torgeir Børven
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 11.06.2013 12:08    Post subject: Reply with quote

Må jo bli tidenes sjokkovergang i så fall. Tviler på at han i det hele tatt er i Tromsø.
d3
Rutinert

PostPosted: 11.06.2013 12:15    Post subject: Reply with quote

Bare å kjøre på med Tromsø-priser det. La oss si 40-millioner, bare for å få dansen i gang.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 11.06.2013 12:20    Post subject: Reply with quote

Escudos wrote:
Besøker Ondrasek kanskje?

Kjenner de hverandre noe godt da? Dockal sa jo da han ble spurt om han kjente Ondrasek da Ondrasek kom til Norge og han sa at han ikke viste hvem det var. Men de kan jo ha blitt bedre kjent etter hvert. Men det er sikkert bare noen som har funnet på noen rykter eller så er nok Dockal på Norge rundt tur
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 11.06.2013 12:52    Post subject: Reply with quote

Mack-øl og måsegg. Case closed Very Happy
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.06.2013 13:55    Post subject: Reply with quote

Ikke sant, Vegard. Kanskje han har tatt seg en tur med hurtigruta Razz

- Torgeir Børven
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 11.06.2013 14:22    Post subject: Reply with quote

gollum wrote:
Når han tenker seg bort fra Trondheim, tror jeg ikke akkurat at det er Tromsø han har i tankene.

Ville jo ikke vært den første RBK-profilen som drømte om spill i større ligaer, men måtte tasse slukøret til Tromsø.
Brego
Veteran

PostPosted: 11.06.2013 14:32    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at han akkurat har giftet seg så regner jeg med at han ikke legger bryllupsreisen til Tromsø
Back to top
Ræven
Rutinert

PostPosted: 11.06.2013 19:29    Post subject: Reply with quote

Bestilte billetter til feil Paris ryktes det.
Back to top
Per
Proff

PostPosted: 17.06.2013 15:34    Post subject: Reply with quote

Hva med Dockal som erstatter for Tarik? Mikkelsen over på venstre, Borek på høyre og Søderlund på benken? Kanskje han vil bli hvis han får fast plass på laget?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2013 15:45    Post subject: Reply with quote

For lite løpskapasitet og teknikk til å erstatte Tarik. Tror også han angler fart for å kunne løst den på Derek-vis, og er også primært høyrebeint.

Om noe tror jeg Chibuike hadde vært en bedre kandidat, men helst bør det hentes en som faktisk er venstrekant/ving for å erstatte Tarik.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 81, 82, 83  Next
Page 61 of 83

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb