| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.05.2013 11:08 Post subject: |
|
|
| Bongo wrote: | Dette har jeg hørt før, typisk Hoftun-utspill. Er nok for å sende et signal til klubber om at vi har ikke mye penger å kjøpe for, så det er ingen grunn til å skru prisen i været. Altså ett utspill for å senke prisene.
Ikke at jeg tror vi har flust med penger, men hvis det dukker opp en spiller til feks. 5mill som vi vil ha, så fins det penger uavhengi av salg. |
Helt enig Bongo, jeg tar det for gitt at dette er ren taktikk fra Hoftun. Samme med uttalelsene rundt Chibuike, Dockal og Ørlund. Det er klart vi ønsker å selge, men en kan jo ikke si det i media.
Vi har helt sikkert penger til å hente spillerne vi trenger, selv om økonomien nok er såpass anstrengt at vi ikke kan bruke 15 mill på en ny toppscorer for eks. |
|
| Back to top |
|
 |
Rosenborger10 Junior
|
Posted: 28.05.2013 11:27 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Rosenborger10 wrote: | | Som ny spiss ser jeg gjerne at vi finner en litt mer rutinert type som kan komme inn og lage trøkk, type Kovacs eller Helstad. |
Helstad er som en eldre Bille, ikke fyren som lager "trøkk". |
Vel, en stor forskjell mellom dem er at Helstad alltid vet hvor han skal befinne seg i boksen når innleggene kommer, og vet godt hvor målet står.
Det har vist seg mange ganger i Tippeligaen at en gammel goalgetter kan være viktig å ha i stallen, spesielt på slutten av kamper hvor man sliter med å score et avgjørende mål. Eksempler kan være Kovacs, Helstad, Sæternes, Johnsen, Karadas, Årst, Rushfeld osv. En slik spiller trenger ikke score mer enn en 5-6 mål per sesong, men kan allikevel redde mange poeng. Jeg tror at vi med en slik spiller fort kunne fått med oss alle tre poengene mot Molde for å ta et eksempel. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.05.2013 11:43 Post subject: |
|
|
| Rosenborger10 wrote: | | haavarl wrote: | | Rosenborger10 wrote: | | Som ny spiss ser jeg gjerne at vi finner en litt mer rutinert type som kan komme inn og lage trøkk, type Kovacs eller Helstad. |
Helstad er som en eldre Bille, ikke fyren som lager "trøkk". |
Vel, en stor forskjell mellom dem er at Helstad alltid vet hvor han skal befinne seg i boksen når innleggene kommer, og vet godt hvor målet står.
|
Denne supre goalgetteren Helstad står med supre 3 mål hittil i sesongen mens elendige Bille står med 5 elendige mål. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.05.2013 12:40 Post subject: |
|
|
| Rosenborger10 wrote: | | Eksempler kan være Kovacs, Helstad, Sæternes, Johnsen, Karadas, Årst, Rushfeld osv. |
Alle de der utenom Helstad kan lage trøkk. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.05.2013 13:22 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...281456.ece
| Quote: | | Enar Jääger har ikke spilt for noen klubb det siste halvåret. Ingenting er bestemt, men AaFK vurderer i alle fall om Jääger kan være en billig løsning på skadetrøbbelet i forsvaret. |
Ikke noe "ny spiller-forslag", så posten må gjerne flyttes, men diskusjonene Enar Jääger har stort sett foregått her. Hva skjedde egentlig med han? Tippeligaens beste høyreback i sin beste alder har nå gått 6 mnd uten klubb? |
|
| Back to top |
|
 |
bjorjost Proff

|
Posted: 28.05.2013 14:33 Post subject: h |
|
|
Ein spelar som har hatt ein bra vårsesong, som nok er villig til å sitje på benk 79min i snitt og som garantert lagar trøkk i boksen er Azar Karadas. Han har vore sogndal sin viktigaste spelar i år, trur han er der mest for å komme vidare i karriera. Spelt med masse guts og er fit som faen. _________________ Brattbakk 1994–1997
Kampar 100
MÃ¥l 94 |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 28.05.2013 14:43 Post subject: |
|
|
| Rosenborger10 wrote: | | Det har vist seg mange ganger i Tippeligaen at en gammel goalgetter kan være viktig å ha i stallen, spesielt på slutten av kamper hvor man sliter med å score et avgjørende mål. Eksempler kan være Kovacs, Helstad, Sæternes, Johnsen, Karadas, Årst, Rushfeld osv. En slik spiller trenger ikke score mer enn en 5-6 mål per sesong, men kan allikevel redde mange poeng. Jeg tror at vi med en slik spiller fort kunne fått med oss alle tre poengene mot Molde for å ta et eksempel. |
Du er inne på noe, Sæternes hadde en slik rolle i VIF i 2010. Men en slik spiller trenger ikke å være klar for gamlehjemmet neste sessong. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 28.05.2013 17:18 Post subject: |
|
|
| vegran wrote: | Er dette noe vi burde være interessert i?
http://www.tipsbladet.dk/...il-danmark
Mislav Orsic. Offensiv-midtbanetalent. 20 år, 11 mål og 5 assists denne sesongen. Interesse fra danmark. |
Ja |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 28.05.2013 18:10 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | http://fotball.adressa.no...281456.ece
| Quote: | | Enar Jääger har ikke spilt for noen klubb det siste halvåret. Ingenting er bestemt, men AaFK vurderer i alle fall om Jääger kan være en billig løsning på skadetrøbbelet i forsvaret. |
Ikke noe "ny spiller-forslag", så posten må gjerne flyttes, men diskusjonene Enar Jääger har stort sett foregått her. Hva skjedde egentlig med han? Tippeligaens beste høyreback i sin beste alder har nå gått 6 mnd uten klubb? |
Forstår det ikke helt selv heller, han var meget god for noen sesonger siden og jeg kunne gjerne tenkt meg han som erstatter for Lustig "back then". |
|
| Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 28.05.2013 18:41 Post subject: |
|
|
http://www.101greatgoals....cI.twitter
Liste over spillere som nå er på utløpende kontrakt i Serie A, La Liga, Bundesliga og Premier League.
Noen spillere som kunne vært aktuelle?
Ser blant annet at den gamle Tippeliga-kjenningen Somen Tchoyi er på lista.
Ellers en del unge spillere spesielt fra den Bundesliga som er tilgjengelige.
Kanskje det er mulig å finne noe spennede der eller blir det å sikte høyt? |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.05.2013 19:41 Post subject: |
|
|
Må først fjerne alle som er født på et annet kontinent eller har annen kultur.
Deretter fjerne alle som ikke har defensive kvaliteter som styrke, være seg spiss eller stopper.
Deretter fjerne alle som krever for mye lønn.
Deretter de som ikke vil til Norge.
Deretter de som ikke er oppfostret i 4-3-3.
Orker ikke flere feilkjøp nå. |
|
| Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 28.05.2013 19:55 Post subject: |
|
|
| Er ikke mange som er aktuelle da. Hverken av de spillerne på lista der eller andre steder |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 28.05.2013 21:09 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/sport/fo...d=10103747
Kunne Malick Mane vært aktuell som erstatter for Dockal? Har imponert for sogndal i år, å står med 5 mål og 3 målgivende. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 28.05.2013 21:11 Post subject: |
|
|
| Nei, kom igjen da... |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 28.05.2013 21:25 Post subject: |
|
|
| Hvorfor så negativ til det? |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 28.05.2013 21:26 Post subject: |
|
|
Malick Mane var god i Sandefjord og er god i Sogndal og det er typen klubber som passer han. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.05.2013 21:27 Post subject: |
|
|
Jeg husker Mane som en overvektig og dum fotballspiller. Sjokkerende statistikk som legges frem, men han er tydeligvis i sin livs dribleform.
Han er milevis unna den klassen vi bør se etter. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 28.05.2013 21:41 Post subject: |
|
|
| Det blir noe Trond Olsensk over Malick Mane til Rosenborg. Han er sterk i enkelte faser av spillet, men fryktelig svak i mange andre. I Sogndal kan han tuppe ballen inn i masse rom og løpe etter i rene John Arne Riise-stil, men i Rosenborg vil han aldri i verden få holde på rettvendt i nitti minutter. Nei takk. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.05.2013 22:05 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Jeg husker Mane som en overvektig og dum fotballspiller. Sjokkerende statistikk som legges frem, men han er tydeligvis i sin livs dribleform.
Han er milevis unna den klassen vi bør se etter. |
Hahaha, akkurat som om jeg skulle skrevet det selv. Helt ufattelig at han har lyktes med 33 av 35 driblinger som ving - det er faktisk en helt ekstrem statistikk. Dribling definerer som å passere motstander med ball i beina i lengderetning. Er jo helt enormt av Mane dette. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 28.05.2013 22:09 Post subject: |
|
|
Ser man på vinterens innkjøp valgte man samme strategi som ved kjøpet av Kris Stadsgaard - at kjøpe danskere som hadde et mislykket utlandsophold. Hvis denne strategi forsætter og klubben kigger efter en offensiv midtbanespiller, holder Rbk kanskje øje med:
Thomas Enevoldsen (KV Mechelen)
Efter nogle sæson i hollandsk og belgisk fotball sliter Enevoldsen med spilletid. God lagspiller med gode basisferdigheter. Han har været rygtet til AGF og Aab. Her et hattrick fra Æresdivisjonen: http://www.youtube.com/wa...1NTkvIyML8
Jakob Poulsen (Monaco)
Monaco har netopp hentet João Moutinho, James RodrÃguez og har et ambitionsnivÃ¥, hvor Jakob Poulsen ikke kan forvente spilletid. God lagspiller med gode basisferdigheter. Tidligere spillet i Esbjerg, FCM og AGF. Sagde for et par uker siden at han er Ã¥ben for alt.
http://www.youtube.com/wa...a-Vgg7uj2Q
Jeg vil understrege at dette er ren spekulation og gætværk |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 29.05.2013 08:23 Post subject: |
|
|
Om prisen på Pourie
- Det kommer meget an på, hvad det er for en klub, der er interesseret. Hvis det var en topklub i England, der var interesseret i Marvin Pourie, ville den være i stand til at betale et større beløb end en klub i Norge. Så det med at sætte en pris, det kommer også an på, hvilke klubber, der ender med at interessere sig for det, siger Silkeborgs direktør Kent Madsen |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 29.05.2013 11:55 Post subject: |
|
|
| To meget interessante poster der! |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 29.05.2013 14:40 Post subject: |
|
|
Interessant at Madsen eksemplifiserer med Norge også. Håper det betyr RBK og ikke MFK.
Edit: De snakker i tilfelle med flere klubber i landet.
| Quote: | - Der er meget interesse, og faktisk er jeg lige nu rejst fra Tyskland til et land for at snakke med klubber. Der er flere klubber i Bundesligaen og flere klubber udenfor Tyskland, men du får mig ikke til at sige hvor. Vi bliver klogere de næste to uger, hvor vi får samling på interessen, og hvor jeg og min partner vil sætte os ned og snakke med Marvin om de ting, der er. Og så skal klubben selvfølgelig også nå til en aftale med Silkeborg, siger Klein til tipsbladet.dk.
...
- Vi tager det her step-by-step, og så må vi se, hvor vi lander. Det vigtigste for Marvin er ikke at komme til en stor klub. Det vigtigste er, at han spiller, og at træneren kan se potentialet i ham. De ting er vi ved at undersøge hos de klubber, der viser interesse, siger Klein. | Tipsbladet. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 29.05.2013 19:32 Post subject: |
|
|
| Er det rett og slett på tide å vurdere et kjøp av Jo Sondre Aas tro? |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 29.05.2013 19:44 Post subject: |
|
|
| Jeg syns Bajram Ajeti hos Asker så spennende ut. 12 mål i fjor, og 9 mål hittil i år! |
|
| Back to top |
|
 |
|