| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brego Veteran
|
Posted: 28.05.2013 10:31 Post subject: |
|
|
| De hadde sin fulle og hele mulighet til å selge Dockal i vinter når han hadde en strålende sesong bak seg, eventuelt ikke hente Mikkelsen å la Dockal spille høyrekant. Da hadde vi frigjort 1 plass til back-up på spiss eller venstreback. Om de bestemte seg så tidlig i Perry fasen om at de måtte ha en ny kant og midtbanespiller så burde de ha gått igjennom troppen å luket ut overskuddet å solgt det før sesongen startet å ikke la dyre spillere sitte på benken å svinne i pris før sommervinduet. |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 28.05.2013 11:11 Post subject: |
|
|
| Sier du nå at det var konkrete bud på Dockal i vinter som RBK avslo? |
|
| Back to top |
|
 |
WengerKnows Senior
|
Posted: 28.05.2013 11:16 Post subject: |
|
|
| Det var vel en tydelig plan på å gjøre Dockal til en indreløper. Dette ble nevnt i flere intervju av både Perry og Borek. Han spilte flere treningskamper i den posisjonen også. Men når sesongen startet virket det ikke aktuelt lenger. Om det er fordi Perry fant ut at han aldri kom til å lykkes som indreløper eller at Borek har sagt at dette er en rolle han ikke ønsker er uvisst. Kanskje en kombinasjon av de to? |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 28.05.2013 11:18 Post subject: |
|
|
| Det var jo flere her inne som påpekte veldig bestemt at en satsing på Dockal som indreløper ville være totalt mislykket. Stort minus i boka til Perry, som ikke greide å se dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 28.05.2013 11:23 Post subject: |
|
|
| Nei, det er det ikke nå eller. Men det går an å jobbe med å selge en spiller. Poenget er at de skaffet Mikkelsen når de hadde Dockal og Chibuike uprøvd i formasjonen Perry ble pålagt å bruke, det burde jo vær et signal om at Dockal og Chibuike ikke var tiltenkt rollen som høyrekant å da bør en sportsdirektør med ansvar for spillerlogistikk gjøre seg en mening om vi skal ha dem eller bør vi prøve å selge. Prioriteringen i følge Hoftuns eget spillekart viser da at vi har 3 stk på høyrekant og 1 man som toppspiss, da skal vi være glad for at Bille ikke har pådratt seg skade eller lange karantener. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 29.05.2013 09:20 Post subject: |
|
|
| nin wrote: | | Sier du nå at det var konkrete bud på Dockal i vinter som RBK avslo? |
Det er syndromet som kommer over alle som har spilt FM. De evner ikke å forstå at det er en verden med ANDRE mennesker i fotballen utenfor klubben.
"Kjöp den spilleren nå, bare spreng budsjett, man kan jo bare endre tallene ved å trykke på noen knapper. Selg denne spilleren, han har jo tross alt ikke noen fölelser om hva som skjer med han og hans familie/livssituasjon ved et eventuelt tvunget salg til en klubb han ikke önsker å gå til..."
En ting er at supportere har en ide om hvordan laget skal spille, posisjoner, löp, hvem de kunne tenke seg på laget, men dette FM-fenomenet hvor man plutselig er sportsdirektör i tillegg, håper jeg dör ut snart, for i den sammenheng er det svärt få FM-spillere som har noe vettugt å komme med. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 29.05.2013 12:11 Post subject: |
|
|
| Hadde det vært så enkelt at kun de med peiling fikk lov til å uttale seg hadde det fort blitt ensomt på forumet. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 29.05.2013 12:39 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 29.05.2013 14:47 Post subject: |
|
|
| Alle må selvfölgelig få uttale seg, men argumentene og ideene bör jo i förste rekke ha rot i virkeligheten. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.05.2013 13:07 Post subject: |
|
|
Da er spillerne i ferie og neste trening er 11. juni.
Jeg skjønner for så vidt at spillerne fortjener, krever og trenger litt ferie/fri, men når man har såpass stor omveltning i stallen, samt kjører inn et nytt system, da syns jeg man burde kortet ned ferien noe slik at man kunne brukt noe av den åpne tiden til formasjonstrening, rollemønster, angrep mot etablert, etc.
Per idag så sitter jeg med inntrykket at vi kun scorer mål på dødball eller kontringer/brudd. Vi sliter åpenbart veldig mot etablert.
Jeg klarer ikke se at vi skal hente inn gullet om vi ikke makter å score mål mot etablert forsvar. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 30.05.2013 13:12 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | da syns jeg man burde kortet ned ferien noe slik at man kunne brukt noe av den åpne tiden til formasjonstrening, rollemønster, angrep mot etablert, etc. |
Som f.eks. en treningskamp mot Steinkjer? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.05.2013 13:55 Post subject: |
|
|
Som er etter at ferien er ferdig. Kanskje de andre lagene har enda lenger ferie, jeg vet ikke? Men jeg etterlyste kortere ferie enn den idag.
Hadde man for eks avsluttet ferien 8 juni istedenfor 11 juni hadde man fortsatt fått 10 dager ferie, og det ville gitt 3 dager ekstra og 5 totalt med drilling på feltet før Steinkjerkampen.
Deretter ville man fått 5 nye dager på feltet før en ny test i Cupen, etterfulgt av en av årets viktigste kamper 3 dager senere mot Godset. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 30.05.2013 14:28 Post subject: |
|
|
Veldig enig Miami,
Spillere som er istand til å gå gjennom ledd på egenhånd virker det som blir nedprioritert til spillere som er aggressive i gjennvinningsfasen.
Et par ting vi burde endre på er å få inn en slik spiller i start 11ern. Midtsjø og Chibuike er muligheter og få inn en stor tanksenter som liker seg i boksen som backup på topp. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 30.05.2013 19:12 Post subject: |
|
|
Noen som vet noe om spillerne har bonuser i kontraktene sine, i form av målbonus/holde nullen? At Tarik får 1000kr per mål han scorer eller lignende? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 30.05.2013 20:02 Post subject: |
|
|
| SÃ¥ vidt jeg vet er ikke slike bonuser lov i Norge. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 30.05.2013 20:15 Post subject: |
|
|
Hva i alle dager? Hvorfor skulle ikke det være lov? _________________ Medlem nr. 2201
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 30.05.2013 20:29 Post subject: |
|
|
Selvsagt er det lov, og selvsagt er det slik. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 30.05.2013 20:29 Post subject: |
|
|
| Så vidt jeg husker, hadde vel Peter Ijeh målbonus når han var i Viking. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 30.05.2013 20:57 Post subject: |
|
|
| Vet at en av danskene har bonus pr seier og per spilte kamp, men d ska vel ikke være målbonus hvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 30.05.2013 21:22 Post subject: |
|
|
Slike bonuser burde være kollektive og gjelde for de som er i troppen i den aktuelle kampen.
1000,- pr mål og 1000,- pr poeng i tippeligaen kan jo være et eksempel. _________________ Medlem nr. 2201
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 30.05.2013 23:37 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | SÃ¥ vidt jeg vet er ikke slike bonuser lov i Norge. |
Bonuser er nok hverken i strid med NIFs Lov, NFFs regelverk eller Norges Lover. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 31.05.2013 05:56 Post subject: |
|
|
| Øyvind wrote: | | Så vidt jeg husker, hadde vel Peter Ijeh målbonus når han var i Viking. |
Iversen hadde vel noe sånt i RBK og? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 31.05.2013 07:46 Post subject: |
|
|
Montana,
jeg er veldig enig i at RBK har et akutt behov for spillere på midtbanen som kan passere ledd med ball. Dette må imidlertid IKKE gå på bekostning av innøvde og automatiserte bevegelser hos resten av laget.
Jeg skrev selvsagt mye om dette FØR seriestart, fordi jeg så at det bar feil avgårde ift spillertypene Perry da brukte på midtbanen. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 31.05.2013 08:13 Post subject: |
|
|
Hvis du ønsker å skape et lag som spiller sammen, tror jeg individuelle målbonuser er en veldig, veldig dårlig ide.
Skal man gjøre det bør det i såfall være i størrelsesorden lommerusk. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 31.05.2013 08:38 Post subject: |
|
|
Enig frank!
Individuelle målbonuser er jo bare tull. Fotball er et lagspill folkens, og da er ikke tiltak for å belønne enkeltmedlemmet i i laget særlig lurt. Tror dere Bille hadde passet til bedre plasserte Midtsjø og Mikkelsen det samme til Bille i cupkampen mot Levanger hvis de hadde hatt feite bonuser hvis de skåret selv?
Det vi sliter med er å få et lag samspilt og da må vi heller belønne assist til bedre plasserte spillere hvis vi i det heletatt skulle ha noe slikt.
På jobben har vi individuelle prestasjonsbonuser, og jeg kan forsikre dere alle om at det absolutt ikke skaper særlig teamfølelse, men en massiv suboptimalisering fordi folk prioriterer det som er best for å nå sine egne personlige mål mere enn gruppas mål. Min konklusjon er: Glem individuelle bonuser!! _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
|