English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 145, 146, 147  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 07.05.2013 21:38    Post subject: Reply with quote

Hurtigere ballbehandling? Er du seriøs nå? Selnæs er kanskje et av ligaens beste på å spille på ett og to-touch. Som for eksempel pasningen til Mikkelsen som skapte målet til Chibuike. "Selnæs spiller bare ikke på få touch, men han spiller harde pasninger som går kjapt fra a til b, og dette skaper en ny dimensjon i RBK-angrepet", kanskje ikke helt ordrett, men var dette som var poenget i det Lars Tjærnås sa underveis i kampen mot Aafk.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 12.05.2013 16:07    Post subject: Reply with quote

Perry:

- Jeg syns han har tatt steg i vinter og vår med hensyn på forflyttinga defensivt, som er et område han har måttet ta tak i for å ta ytterligere steg som spiller. Ole har vært i fin utvikling. Han har vært positiv og jobbet hardt.

Les mer: Fire forandringer mot Hønefoss

- Jeg er en mye bedre fotballspiller nå enn hva jeg var da. Det er kanskje mange som tror at det har gått andre veien, men dét har det ikke. Jeg syns det er litt viktig å få fram dette.

- Det er ganske mye tøffere konkurranse nå. Men skal jeg være helt ærlig, så syns jeg ikke at jeg har fått så mange sjanser til å vise folk hva jeg kan. Folk husker sikkert høsten i fjor. Da var jeg ikke nærheten. Da spilte jeg for halv maskin.

Les mer: - Er en mye bedre fotballspiller

Flott at ikke Selnæs begynner å surmule - sånn ofte(?) før. Og i stedet tar opp hansken og forbedrer seg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende

PostPosted: 13.05.2013 10:38    Post subject: Reply with quote

Velfortjent når Perry trekker frem dette om Ole Kristian i denne artikkelen på RBKweb:
Quote:
- Ole har vært i veldig godt slag over en lengre tid. Han er kanskje den spilleren av alle på midtbanen som er flinkest til å spille framover. Han ser de små lukene og de små rommene før andre ser dem, og er flink til å spille gjennom presseledd. Han er òg flink til å vende spillet. Han har en veldig fin dødballfot, skryter Perry.
- Jeg syns han har tatt steg i vinter og vår med hensyn på forflyttinga defensivt, som er et område han har måttet ta tak i for å ta ytterligere steg som spiller. Ole har vært i fin utvikling. Han har vært positiv og jobbet hardt.

Selv vil jeg særlig peke på de mange gode fremoverrettede pasningene som gir angrepssspillet vårt fart og presisjon inn i offensiv sone. Lykke til med det samme i kveld RBK
waltersmandler
Junior

PostPosted: 13.05.2013 18:04    Post subject: Reply with quote

Endelig får vi se Selnæs fra start mot Hønefoss. Jeg tror dette passer Rosenborg i kamp med (forhåpentligvis) mye "ball possession". Mike Jensen har så langt vist begrensende pasningsferdigheter, og jeg tror Selnæs kan være nøkkelen. Kanskje vil vi se et RBK med balltempo og med evnen til å spille ut motstanderen for en gangs skyld!
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 13.05.2013 22:12    Post subject: Reply with quote

Herlig å se Selnæs begynne å stabilisere seg. Som Perry helt korrekt sier: Gutten har utviklet seg! Har hele tiden hatt troen på unggutten, nå begynner vi å se resultater.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.05.2013 22:18    Post subject: Reply with quote

Idag var Ole god. Er som vanlig kreativ med pasningene. Men jeg syns også han har utviklet fysikken både på tempo i beina og at han er mer robust, han gir mer juling i duellene enn før.

Fin utvikling.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 13.05.2013 22:19    Post subject: Reply with quote

Bra kamp i dag. Klarer han å utvikle seg videre på løpskapasiteten, fotrappheten og de defensive ballvinneregenskapene så blir han stor.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.05.2013 22:33    Post subject: Reply with quote

For et blikk og en pasningsfot den gutten har! Det trengs fortsatt mye utvikling av endel fysiske attributter, men for et blikk! Og for en fot! Om han krummer nakken og tar utfordringen så kommer han til å kjempe seg inn på dette laget.

Egentlig helt sinnsyk kamp om midten i år, vi er god dekket Smile
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.05.2013 22:57    Post subject: Reply with quote

En klasse over Jensen.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 13.05.2013 22:59    Post subject: Reply with quote

Ja, det kan vi jo fastslå etter 1 kamp.

- Torgeir Børven
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.05.2013 23:00    Post subject: Reply with quote

Selnæs er en bedre fotballspiller, han ser rom i lengderetning og har et godt tilslag. Jensen er mer en destruktiv spiller som spiller enkelt. Ikke i tvil om hva jeg foretrekker. Svensson/Jensen blir rett og slett for kjipt i mine øyne.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 13.05.2013 23:07    Post subject: Reply with quote

Gutten er fortsatt treig.. Kommer til å se helt annerledes ut mot en bedre motstander.

Men herregud. BB i dag.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.05.2013 23:50    Post subject: Reply with quote

Det at vi har 2 fullgode alternativer med såvidt forskjellige egenskaper er jo utelukkende positivt. Det gir oss mer fleksibilitet i forhold til å balansere laget totalt sett.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 11:48    Post subject: Reply with quote

Jensen og Selnæs er to forskjellige spillertyper, og jeg synes vi i større grad vi kan bruke Selnæs i kamper vi forventes å styre. Som mot Hønefoss i går, og mot Sarpsborg på torsdag. Så vil jeg se for meg at Jensens defensive kvaliteter kan komme bedre til sin rett mot Molde, og at Selnæs' svakheter kan bli avslørt i større grad mot et bedre lag (som Molde jo er, til tross for den flotte tabellplasseringen).
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 12:03    Post subject: Reply with quote

Og ikke minst kan vi bytte underveis i kampene, etter hvordan kampbildet er. Kommer vi under og må presse på for scoring kan vi sette inn Selnæs, som har bedre offensive kvaliteter, mens Jensen kan settes inn om vi sliter med det defensive og trenger bedre balanse.
Back to top
Moody
Senior

PostPosted: 15.05.2013 22:59    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
En klasse over Jensen.

Dette er vel ment ironisk...?
Vil påstå at Jensen (sammen med "Lunna") har vært Rosenborgs desidert beste spiller til nå i år. Det er mye med Jensen som gjør at HAN er en klasse over Sælnes, ikke omvendt som du påstår... Jensen har en enorm motor, springer til krampa tar han. Han har en fightervilje som gir assosiasjoner til Spartacus, noe som smitter voldsomt over til lagkameratene. I tillegg er han en jævli jovial type (som da han hjemme mot Tromsø sprang på sidelinja og henta skoa til Tarik og knøt den opp)! Han stopper enormt mange angrep fra motstanderlaget, ofte på egenhånd. I tillegg til fighterviljen har han flere ganger vist prov til en meget god pasningsfot, og skuddfoten vet vi er der etter sesongpremieren. Han har også bra driv med ballen, og meget ballsikker. Gjør ofte kloke valg, og spiller med voldsom rutine og engasjement.

Jeg sier ikke at Sælnes er en dårlig spiller. Men han kom inn mot Aalesund da de begynte å bli slitne, og fikk med det mye rom til å strø pasninger. Aggresiviteten til Hønefoss var også såpass lav at han fikk god tid til å gjøre det han er best på, å strø pasninger. All kred til Sælnes for gode kamper, men er sikker på at Jensen hadde gjort det minst like bra, om ikke bedre hvis han hadde spilt. Just sayin´

Jensen er en klasse over Selnæs
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 15.05.2013 23:01    Post subject: Reply with quote

Jensen er lagets beste spiller.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 15.05.2013 23:13    Post subject: Reply with quote

Amen Moody. Selv om du tråkker en del, unnskyld uttrykket, "selnæs-wankers" på tærne nå.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2013 22:11    Post subject: Reply with quote

Bortsett fra raidet til Tarik forbi 4-5 mann, var et par av crosserne til Selnæs kveldens orgasmiske opplevelse. Spesielt den ene hvor han skrur i gjennom Mikkelsen (husker ikke i farta) med yttersida fra midtbanen. Jeg begynner å se konturene av Skammelsrud her; en mann vi har etterlyst siden tidenes morgen. Det mest gledelige er likevel at han har tatt seg opp kraftig i det defensive arbeidet. Intensiteten er på plass. Noe som var totalt fraværende da jeg nærmest slaktet ungkalven for det samme i fjor. Gutten blir. Tommel'n opp!
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 16.05.2013 22:19    Post subject: Reply with quote

Han blir, det er veldig gledelig å se. Har helt klart tatt steg fra i fjor og er enda ung. Han er en type som jeg tror er like dårlig taper som oss på tribunen, mye vinnervilje så lenge det kanaliseres riktig. Veldig, veldig fin fot og tøff nok i hodet til å tørre å prøve på de litt vanskelige men forløsende pasningene.
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 16.05.2013 23:22    Post subject: Reply with quote

Oles dribleraid langs dødlinja til høyre for målet er jo uten tvil dagens høydepunkt. Utrolig morro å se hvor mye han har bedret seg siden i fjor.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 11:35    Post subject: Reply with quote

Det er ikke det at han nødvendigvis har "forbedret" seg veldig fra i fjor, men han spiller under mye bedre betingelser i år enn i fjor (og med større overskudd), som jo også ble påpekt til det kjedsommelige da Selnæs-kritikken var på sitt verste.

Han var har jo vist samme nivå tidligere på a-laget også.

Vi har lenge hatt en mangel på virkelig gode pasningsføtter. Det burde gi Selnæs masse spilletid, selv om vi har gode og rutinerte alternativer. Ingen av de andre spillerne på midten har samme edge i pasningsspillet.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 11:58    Post subject: Reply with quote

Jeg gleder meg over Selnæs suksess. Noen av passningene til Mikkelsen ute på kanten var til å få tårer i øyenkroken, og de beundrende sukkene fra Lerkendalpublikummet da gutten slo disse crosserne var noe av deiligste jeg har hørt på lenge Smile
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 12:03    Post subject: Reply with quote

Men han hadde den mest katastrofale passningen i løpet av kampen, den tversover som ble mål..
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 12:21    Post subject: Reply with quote

Med de pasningsevnene Selnæs har, og roen, som er komplementært viktig i førsteelleveren, ser jeg for meg at Selnæs blir veldig fast i førsteelleveren, mens Jensen og Svensson som er mer like, må veksle om å spille på den andre indreløperplassen. Har virkelig trua på gutten nå, etter å ha sett de siste kampene!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 145, 146, 147  Next
Page 22 of 147

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb