English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Sollied
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 17:56    Post subject: Reply with quote

At hans manglende kandidatur skulle skyldes konspirasjoner om maktbalansen i klubben osv. blir søkt for meg. Er det jo noe pressen, og kanskje spesielt TV2, ville gravd i så er det jo akkurat en slik konflikt. Spesielt med tanke på at ansettelsen av Perry også var veldig kontroversiell i forhold til supporterne.

At ingen vinkler saken inn på Sollied, som har vært førstevalget siden 2002, er for meg et tegn på at det ligger noe annet bak. Hva det evt. er tror jeg det er bortkastet tid å spekulere i, siden vi neppe får noe svar når heller ikke pressen vil/kan stille spørsmål rundt det.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 17:57    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner konklusjonen -

Norges beste trener i utlandet + lanseres ikke som kandidat av media og klubber = det er noe.

Men, så lenge han ikke har kommet ut med det selv forblir det en spekulasjon. Og det stemmer ikke helt med hans deltagelse som oppegående i et noe laidback belgisk talkshow der han diskuterer fotball og jobbtilbud han har.
Synes det beste for alle hadde vert en om ikke fulldetaljert rapport, noe oppklarende artikkel rundt Trond hadde vert på sin plass. Hadde vert fint om RBKweb fik til noe sånt.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 18:17    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Per Joar rett og slett var førstevalget fra dag èn. Hans stigende formkurve med U21 laget de siste 3-4 kampene, det han spiller 4-3-3 og at han er kjent med Hroar, Alstad og Hoftun var vel det som var utslagsgivende. Sollied ble aldri tilbudt noe som dere ser av talkshowet og han ble aldri kontaktet av RBK som han sa i Desember.

Ockhams barberkniv kan godt brukes i denne diskusjonen. Istedenfor å begynne med div. ryktespredning. At Sollied ikke er, ehm, A4 vet de aller fleste, men det har ikke stoppet han tidligere i karrièren.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.05.2013 18:25    Post subject: Reply with quote

Du må gjerne tro på det du sier, men at han ikke er en kandidat for noen klubber i Norge og ikke blir nevnt av media i det hele tatt tilsier at det er noe. Selv ikke når han åpner for en retur til Norge og er ledig på markedet så blir han nevnt. Han blir ikke nevnt av noen altså. Det er ikke slik at hele medienorge og hele fotballnorge bare har glemt en av de mest meritterte trenerne landet har.

At utenlandsk media ikke har samme vær-varsom retningslinjer som Norge betyr ikke noe. Og at han klarer å holde seg operativ nok til å sitte på et talkshow betyr ikke at han ikke har problemer. Å ha problemer med alkohol er ikke synonymt med å alltid være dritings.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 18:36    Post subject: Reply with quote

Han har jo blitt nevnt i media MD, det var jo flere artikler om han i desember der han ble linket til oss. Han ble jo lansert som Enga trener også. At han ikke var i kontraktsforhandlinger med Enga er nok fordi de har såpass selvinnsikt at de vet at det er nok kun RBK som er aktuelt for Sollied i Norge, samt at de ikke er i noen posisjon til å bruke mye midler på lønninger etter at de betalte Martin en stor sum i kompensasjon.

Videre så er jeg fult klar over at en person med alkoholproblemer ikke trenger å være "sørpa" hele tiden, men takk som passer på å påpeke dette.

Du skal for all del få lov å tro at Sollied er en alkoholiker som ikke evner å få jobb fordi at han "ligger nede" akkurat nå. Selv tror jeg på det som jeg skrev i innlegget ovenfor og at hans tidligere flørting har gjort at RBK ikke orker en ny runde med han da deres forhandlingskort ikke er noe merkbart bedre (for å si det mildt) enn i 2004, 2007 og 2009. Jeg synes det er meget leit at de ikke tok kontakt med han.

Last edited by JanneB on 09.05.2013 18:48; edited 1 time in total
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 18:38    Post subject: Reply with quote

Her er en rekke andre spekulasjoner som kan være årsak:
-Trond krever for høy lønn til at noen norske klubber har råd til han.
-Tronds familie vil ikke til Norge.
-Trond har et dårlig forhold til media.
-En sentral person i RBK er motstander av Trond.

Veldig enkelt for meg å skrive sånt, uten å sitte på fakta.
Kan ikke vi vente til Trond kommer ut selv og uttaler seg om sine påståtte problemer istede for å sitte her og legge sammen 1 + 1 og gjøre konklusjoner?
1. Hvordan vet du at han ikke er/har vert på blokka til norske klubber? Alt i slike prosesser er ikke offentliggjort.
2. Han har blitt nevnt av media i det hele tatt. BÃ¥de i forbindelse med RBK og VIF ansettelsesprosess.
3. At han sitter på talkshow i Belgia betyr ikke at han ikke har problemer, helt korekt. Men noe betyr det. En alkoholisert mann med hysj-hysj problemer slik enkelte her snakker om stiller ikke frivillig opp på talkshow.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 09.05.2013 18:38    Post subject: Reply with quote

Hvorfor inntrykket av at han ikke ble/blir nevnt av media i forbindelse med ledige trenerjobber? Det hadde ikke gått mange dagene etter at han ble sparket i Gent før Lars Tjernås var ute i Nettavisen og lanserte han som en god kandidat for VIF. Han har også blitt koblet til Engen for eksempel i VG, Dagsavisen og Aftenposten.

Et enkelt Google-søk gir ikke hundrevis av resultater hvor Sollied blir koblet til norske klubber, men å si at han er helt glemt medfører jo ikke riktighet.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 19:48    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Her er en rekke andre spekulasjoner som kan være årsak:
-Trond krever for høy lønn til at noen norske klubber har råd til han.
-Tronds familie vil ikke til Norge.
-Trond har et dårlig forhold til media.
-En sentral person i RBK er motstander av Trond.

Hadde dette vært årsaken, så hadde da media blåst opp dette så fort de hadde fått nyss i det. Hoftun er glad i å holde ting hysjhysj, men samtaler med Sollied ville vært umulig å holde hemmelig, hvertfall 6 måneder etter.

Enten er det så enkelt at Sollied ikke ble vurdert(så blåst er ikke styret), eller så er det enkelt og greit at det er som enkelte sier, at privatlivet til Trond gjør det vanskelig/umulig for han/oss å ansette han som trener. Hvor ofte han har vært en kandidat(også under Hoftun) bør være argument nok mot at Sollied ikke er vurdert.

At han er på et belgisk talkshow har da ikke så mye å si. Var på fotballkamp i går jeg. Ingen ante vel noe galt i det. Likevel er det ingen som ser at jeg sliter med noe som ligner på ME de seks andre dagene i uken. Så samme hva Trond Sollied sliter med på hjemmebane, så er han jo fortsatt den gode treneren. Hadde talkshowet vært et reality-show som fulgte han 24 timer i døgnet i en måneds tid hadde det vel vært noe helt annet.
Montana
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 19:54    Post subject: Reply with quote

Så vi skal la eliminerings prinsippet være sannhetsbevis på at Trond idag ikke er vår trener fordi det er noe hysj-hysj bak?
Tror ikke du skjønte meningen bak innlegget mitt i det hele tatt jeg. Om du og andre vil ta den konklusjonen (sier ikke at den er feil), betyr ikke at jeg må det.

For å si det litt kortere og mer direkte - inntil Trond selv velger å kommentere ting som strengt tatt kun Trond vet, det er Tronds liv og historie og kun han vet fakta her så er alle spekulasjoner respektløse mot mannen.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 11.05.2013 14:15    Post subject: Reply with quote

Gænser wrote:
På siden: Artig å høre Sollieds blanding av nordnorsk, nederlandsk, tysk og engelsk når han skal gjøre seg forstått.

Mulig jeg ikke så lenge nok på det innslaget, men jeg oppfattet ikke noe nordnorsk i alle fall. Mange nederlandske ord kan sikkert oppfattes som tyske, men det er naturlig.
Jeg føler meg ikke kompetent til å bedømme i hvilken grad Sollied behersker nederlandsk, men det virker som om de han snakker med forstår ham bedre enn Jaap Westerdijk i alle fall.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 11.05.2013 14:36    Post subject: Reply with quote

Sollied kan finne seg en trenerjobb og beholde den mer enn ett år. Gjerne 2-3. Da skal jeg begynne å bli mindre skeptisk.

Relativt omskiftelig karriere etter 2005.

Ønsker han ikke å bli lenge i en klubb, eller vil ikke klubbene ha ham over lengre tid? Det vet jeg ikke, men ingen av de alternativene taler til hans fordel.
Chuck
Junior

PostPosted: 11.05.2013 18:16    Post subject: Reply with quote

Prata litt med en over gjennomsnittlig fotballinteressert belgisk kar. Han kunne fortelle at den allmenne oppfatningen av Sollied er at han er en meget arrogant type. Alkoholproblemene var visst heller ikke helt ukjent der nede.

Er ganske overbevist om at ledelsen i Rosenborg ikke ønsker en personlighet som er "større" enn klubben selv. Selv om Sollied er en gammel kjenning som vi ønsker å tro og vite hva står for, er nok mye av årsaken til at han ikke var så aktuell, at hans verdier ikke er helt "forenlige" med Rosenborg sine.

Personlig hadde jeg ønsket Sollied til Rosenborg framfor de fleste andre trenere. Sterke personligheter er ikke ensbetydende med noe negativt. Men nå sitter ikke jeg i styret heller da. Smile
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 11.05.2013 18:22    Post subject: Reply with quote

Når ble kameraderi og middelmådighet Rosenborgverdier egentlig?
Back to top
Chuck
Junior

PostPosted: 11.05.2013 18:31    Post subject: Reply with quote

Har det ikke alltid vært det?

edit: bortsett fra middelmådighet da.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.05.2013 11:28    Post subject: Reply with quote

Hvis "folkelig" kan overlappe en del med "middelmådig", så, lenge.

Og hvis "kameraderi" kan overlappe en del med "vi bruker først og fremst nåværende og tidligere klubbfolk", så, siden 1917.
Dantell
Proff

PostPosted: 27.10.2013 21:52    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/sport/ar...d=10136202

Please, please, please!
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 27.10.2013 21:52    Post subject: Reply with quote

Hvorfor?
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 27.10.2013 21:53    Post subject: Reply with quote

Hvorfor? Han har gjort det dårlige med flere klubber nå, hvorfor skal han klare å løfte RBK?
Har han ikke fått sparken fra flere klubber nå?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 27.10.2013 21:55    Post subject: Reply with quote

Før han kommer hit igjen vil jeg gjerne at han viser at han kan klare seg greit i samme klubb i et par års tid ...
Dantell
Proff

PostPosted: 27.10.2013 21:58    Post subject: Reply with quote

Jeg er absolutt villig til å gi han en sjanse. Må da være den beste norske treneren som er ledig?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.10.2013 21:59    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:
Hvorfor? Han har gjort det dårlige med flere klubber nå, hvorfor skal han klare å løfte RBK?
Har han ikke fått sparken fra flere klubber nå?

I motsetning til vår nåværende trener har han faktisk vunnet noe tidligere og har hatt suksess, som klubbtrener i flere klubber. Han har en trackrecord med å få lagene sine til å spille fotball på en måte som er forenlig med Rosenborg sin kultur. En historie vår nåværende trener ikke har uansett hvor mye Hoftun, Koteng og Perry selv prøver å si det.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 27.10.2013 22:02    Post subject: Reply with quote

Han har vel også en track record med ikke å klare å holde på en jobb over et år, siden 2006 eller deromkring...
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 27.10.2013 22:09    Post subject: Reply with quote

Ja, det er akkurat det.

Han står ikke på min ønskeliste før han viser et annet sted at han er i stand til å stå i samme jobb et par års tid.
doffen
Veteran

PostPosted: 27.10.2013 23:01    Post subject: Reply with quote

Og oppnår resultater der. Det vil si vinner noe med bra spill.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 27.10.2013 23:23    Post subject: Reply with quote

Jeg krever ikke annet enn at han er i en klubb og utvikler laget til å spille pen fotball, et par år i strekk.

Han har tidligere vist at han kan vinne ting. Nå må han vise stabilitet.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 112, 113, 114  Next
Page 77 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb