English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Borek Dockal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 81, 82, 83  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bongo
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 07:04    Post subject: Reply with quote

Vi kan vel slå fast en gang for alle at Dockal IKKE kan spille indreløper, det må da være mye bedre å la Berntsen eller Midtsjø få spille.
Enig i at han kan prøves på ving, Mikkelsen har ikke imponert hittil og kan kanskje få varme benken noen kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 11:45    Post subject: Reply with quote

Å slå det fast en gang for alle synes jeg er vel tidlig. Riktignok har han hatt 4 måneder på seg, men for enkelte kan det ta lang tid å tilvenne seg en ny rolle, og en såpass spesifikk rolle som indreløperrollen i Rosenborg er.

Men jeg er enig i at han har sett bedre ut på kanten, og det er litt bekymringsfullt at han etter 4 måneder fremdeles ser såpass rådvill ut som indreløper.
moomoo
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 11:52    Post subject: Reply with quote

Dockals verdi har vell gått fra circa 20mill til 2 mill siden Perry tok over....

Det må da være tindrende klart at han er den verste av alle som er på RBK i dag, han er søppel og bør gis bort som enkelte sier... Kansje Strømsgodtset vil ha ham om vi betaler lønna hans i 5 år... å kan vi overtale Roar til Comeback ><

Vi kan jo brenne av 10 mill på Simen Brenne og kansje bytte Bille mot Trond Olsen. Tror neppe Viking er interesert, så sjangsen er større for at vi får hentet Målskrekk tilbake fra TIL om vi klasker 25mill på bordet. Han har jo scoret i år.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 30.04.2013 00:49    Post subject: Reply with quote

I Aalesunds forum Speakers corner driver de og diskuterer hvordan de skal klare å få Dockal til Aalesund.
Momentene:
- Han har en god historie med JJ
- Han ønsker seg bort fra RBK
- De lurer bare på hvordan de klarer å skrape sammen penger til å hente erstatteren til Barrantes.

Men som en debattant påpeker:
Speakers corner wrote:
Hvor mye får vi for å vinne Tippeligaen?
Hvor mye får vi for å spille CL?
Hvor mye får vi for å vinne cupen?

Så det virker jo som om det bare er snakk om å forskuttere noen småpenger en liten stund. Det ordner seg nok.
Dockal skjøt jo egenhendig RBK videre i EL i fjor og er selvfølgelig verdt sin vekt i gull, men hvis bare sunnmøringene forskutterer litt av CL-inntektene sine blir man nok enige om et salg i sommer. Dockal vil nok veldig gjerne spille CL.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 30.04.2013 00:59    Post subject: Reply with quote

Ganske så provoserende dette. En historieløs klubb tillater seg altså å diskutere dette. Sier mye om ståa, nå til dags!

Edit: Ah, ser nå at det handler om 2-3 individers meninger. Modererer meg derved litt! Razz
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 30.04.2013 10:02    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Det må da være tindrende klart at han er den verste av alle som er på RBK i dag, han er søppel og bør gis bort som enkelte sier

Djiz. Nei. Helt uenig. Var da vitterlig den som hadde flest skudd på mål mot Ulf? Noen av de skuddene kommer til å gå inn i løpet av sesongen. Det er mer enn man kan si om en del andre.
moomoo
Veteran

PostPosted: 30.04.2013 13:40    Post subject: Reply with quote

haavarl.
Kansje du skal lese hele innlegget og legge til en dose ironi....

for å klarlegge hva jeg mener om Dockal.

Han er den beste spilleren vi har i dag.

Han er den som potensielt vil generere mest gull ved salg.

Perry prøver å trene ham inn i en rolle han er ukomfortabel i.

Dockal er best som ving/innoverkant der han kan curle innlegg og true mål fra en naturlig posisjon for ham.

Blir litt som å tro at Adebayor kunne være best som midtstopper siden han ikke er i sin beste form, men tross alt er ganske lang....
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
orz
Proff

PostPosted: 04.05.2013 20:11    Post subject: Reply with quote

På en dag som denne er det litt rart å henge seg opp i de negative sidene ved Dockal, men jeg klarer ikke å la være å kommentere likevel.

Jeg har bitt meg merke i at han har en fæl tendens til å løpe inn mot motspiller og "henge igjen" foten, slik at det ofte blir frispark. Veldig unødvendig da han sjelden vinner ballen, men ofte feller motspiller. Lagde tre sånne unødvendige frispark i dag, hvorav et resulterte i mål. Dette må da være mulig å luke vekk, for han er selvsagt strålende offensivt.
Back to top
Somebrain
Junior

PostPosted: 08.05.2013 21:45    Post subject: hvor er Dockal? Reply with quote

Hei,

Jeg kommer nettopp fra kampen på Lerkendal og må si det var et lite steg i riktig retning selvom laget fortsatt har veldig mye å gå på. Må si jeg savnet veldig at Borek kom inn på og hadde aller helst sett at han hadde starta. Jeg kan ikke se hvorfor han holdes utenfor første-11ern. Noen som kjenner årsaken?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 22:00    Post subject: Reply with quote

Primært fordi han ikke har vært god nok (eller bedre enn de som spiller er kanskje mer riktig). Mikkelsen vurderes som bedre på kanten, noe man etter dagens kamp ikke kan være uenig i (selv om han forsvant litt mot slutten). På midtbanen har han pr. i dag mange foran seg i køen.
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 09.05.2013 07:50    Post subject: Reply with quote

Perry sa vel i et intervju her forleden at de kommer til å rullere når kampene kommer tett. Tipper Dockal spiller mot Hønefoss og Mikkelsen blir benka
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 08:41    Post subject: Reply with quote

Håper ikke Mikkelsen benkes nå som det begynner å løsne for ham.

Dockals egenskaper som matchvinner er uhyre viktige. Tror han kommer seg.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 09:42    Post subject: Re: hvor er Dockal? Reply with quote

Somebrain wrote:
Hei,

Jeg kommer nettopp fra kampen på Lerkendal og må si det var et lite steg i riktig retning selvom laget fortsatt har veldig mye å gå på. Må si jeg savnet veldig at Borek kom inn på og hadde aller helst sett at han hadde starta. Jeg kan ikke se hvorfor han holdes utenfor første-11ern. Noen som kjenner årsaken?

Han har vært for dårlig. Rett og slett.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 10.05.2013 16:17    Post subject: Reply with quote

...og i fjor var han nesten for god rett og slett for å spille i TL.... Rolling Eyes
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 10.05.2013 16:32    Post subject: Reply with quote

Var det et utfall mot Dockal eller mot Dockal-kritikerne?
josinho
Veteran

PostPosted: 10.05.2013 22:28    Post subject: Reply with quote

Mest mot Perry som ikke evner å få til noe godfot-opplegg ut av Dockal sine iboende ferdigheter. De som kritiserer Dockal bør også ha med seg en Perryvinkling i perspektivet sitt før de konkluderer om Dockal.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 11.05.2013 00:15    Post subject: Reply with quote

... hjelper jo oss fint lite at han var god i fjor....
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 11.05.2013 00:34    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Mest mot Perry som ikke evner å få til noe godfot-opplegg ut av Dockal sine iboende ferdigheter. De som kritiserer Dockal bør også ha med seg en Perryvinkling i perspektivet sitt før de konkluderer om Dockal.

Ja jøss. Selvfølgelig må Perry ha sin del av skylda for Boreks manglende ferdigheter en ving i 4-3-3 bør ha...
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 11.05.2013 08:49    Post subject: Reply with quote

Slik som Bille spiller om dagen heller jeg litt mot denne treeren på topp:

Dockal - Tarik - Mikkelsen
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.05.2013 11:32    Post subject: Reply with quote

Gikk jo kjempe bra med Tarik der mot Aalesund, eller hva?

- Torgeir Børven
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 11.05.2013 11:45    Post subject: Reply with quote

Nei, Elyonussi har ikke go- foten sin som midtspiss i 4-3-3. Han er i ferd med å finne den som ving, og bør absolutt bare få foredle der. Jeg ser ikke mange gode reele alternativer til Bille som midtspiss per dato. Enig i at det hadde vært spennende å se Dockal som høyre- ving en hel kamp nå.
Back to top
Maggie
Junior

PostPosted: 15.05.2013 14:48    Post subject: Reply with quote

Dockal er mye bedre enn Mikkelsen! Bedre innlegg og mer målfarlig. Løper kanskje mindre returløp, men med den midtbanen vi har i dag og Gamboa på hans side så er ikke det noe problem Wink
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 15.05.2013 14:57    Post subject: Reply with quote

Etter en under middels god kamp nå sist så vil tsjekkeren bli benket 16. mai. Forventer at Dockal selges i sommer.
Back to top
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 15.05.2013 15:17    Post subject: Reply with quote

Maggie wrote:
Dockal er mye bedre enn Mikkelsen! Bedre innlegg og mer målfarlig. Løper kanskje mindre returløp, men med den midtbanen vi har i dag og Gamboa på hans side så er ikke det noe problem Wink

For noe tull! Mikkelsen er mye bedre til å drible å komme seg forbi spillere, noe som ikke Dockal evner å gjøre nesten. Mikkelsen har også en meget god høyrefot, å slar gode innlegg. Så er også Mikkelsen meget rask i tillegg.
De har jo selvsagt hver sine kvaliteter, å er helt ulike spillertyper, men jeg heller mer mot Mikkelsen.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 15.05.2013 15:58    Post subject: Reply with quote

Riktignok har Dockal en god fot, både på frispark, innlegg og avslutninger men det har Mikkelsen også. I tillegg har dansken dribleferdigheter, fart og er også god defensivt.

Er ingen tvil om hvem jeg vil foretrekke her.

Gi dansken tillit og han vil blomstre sammen med resten av RBK-laget til høsten.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 81, 82, 83  Next
Page 54 of 83

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb