English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicki Bille Nielsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 129, 130, 131  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jangusk
Veteran

PostPosted: 02.05.2013 20:32    Post subject: Reply with quote

Men det er noe som heter å være for sein i duellen, og det er Ulf-keeperen. Derfor treffer han Bille med arm, og det er ikke ulovlig å ha arm vet du Smile
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran

PostPosted: 02.05.2013 21:10    Post subject: Reply with quote

He he,
hva slags kommentar var det Lomaxx?
- Klart en keeper kan la være å oppsøke en situasjon.

Et spørsmål det ikke ser ut til å ha blitt kommentert er hvem som først er inne i situasjonen og hvem som kommer sist inn. Det er jo ganske klare regler for slikt.

EDIT: Ser Jangusk kommenterer nettopp dèt i innlegget over.
larsarus
Legende

PostPosted: 02.05.2013 23:06    Post subject: Reply with quote

Kan vi i alle fall være enig om at den som var aller seinest inn i situasjonen var dommeren, og at det påvirket situasjonen og reaksjonen til Bille?
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 03.05.2013 08:16    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Men det er noe som heter å være for sein i duellen, og det er Ulf-keeperen. Derfor treffer han Bille med arm, og det er ikke ulovlig å ha arm vet du Smile

Nå har jeg sett "duellen" så mange ganger at det er helt latterlig, og jeg kan ikke se en eneste gang at keeper oppsøker duellen. Han har øya på ballen og går for å ta den. Er greit at Bille skal ha lov til å bruke armer, men han styrer ballen om Noe ufrivillig ut av armen på keeper og det er ikke greit.

@TomH. Ja, keeper kan oppsøke en situasjon, men hvor vidt keeper kan eller ikke er ikke saken her. Det er hvor vidt keeper hos Sandnes faktisk gjør det. Jeg mener at han definitivt ikke gjør det. Han går opp etter en ball som Nicki ikke var i nærheten av å heade. Han gjør i denne situasjonen det eneste riktige. Hadde han latt være hadde han like godt risikert at Nicki hadde plukka med seg ballen når den traff bakken eller værre, Nicki hadde truffet han.

Uansett, jeg nekter å tru at noen av de oppsøker situasjonen. For alle del, det kan også ha vært et uhell at ballen blir dytta ut av hendene på keeper. Keeper får uansett 99 av 100 ganger fordel i disse situasjonene

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 03.05.2013 09:42    Post subject: Reply with quote

Må si jeg tidligere var enig i at det var frispark utover men at det var unødvendig å i det hele tatt gi kort.
Men når jeg nå har sett situasjonen en del ganger om igjen er jeg jo enig med dem som sier straffespark. Det er keeperen som fomler. Keepere har forsåvidt noe mer beskyttelse, men det er innenfor 5-meter.
Et par andre momenter som også teller etter min mening.
Sandnesspiller nr. 5 er med arma og gir en liten dytt på Bille i det han går opp. Jeg mener dette ikke isolert sett er en straffbar dytt, men det er årsaken til at Bille ikke når opp og er like straffbar som den lille dytten Bille evt. gir keeper. Det er jo også verdt å merke seg at linjedommeren, som sannsynligvis er best plassert ikke markerer for noe ulovlig selv om dommerern er sen.

Så, når dommeren velger å blåse utover, er det ikke keeperen sin sak å rydde opp. Han river jo først overende Bille, deretter er han aggresiv og med hendene opp i ansiktet til Bille. Legg forresten merke til at Bille da hele tiden har fokus mot dommeren. Det er han Bille vil diskutere med, mens keeper og andre skubber og holder på han.
Å klage på dommeravgjørelser bør en selvsagt unngå, det når jo aldri fram, men det er dommeren som skal rydde opp i det.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 03.05.2013 13:49    Post subject: Reply with quote

Jeg synes gulkortet til Bille blir mer og mer merkelig, ettersom det går bortimot 30 sekunder fra Bille reagerer på dommerens avgjørelse, til dommeren viser han ut. Dessuten synes jeg det bør være lov for en spiller å få en spontanreaksjon på en slik situasjon, hvor det er minst like riktig å blåse straffe, som frispark.

At vi nok ikke hadde gjort oss "fortjent" til straffespark og mulig utlikning på slutten er uvesentlig. Jeg vil heller at vi raner til oss ett poeng, enn at vi blir ranet for to. Det er bare Jan Jönsson som blir forledet til å tro at laget hans har spilt en god kamp når de får med seg poeng, uansett hvor ufortjent det var.
Brady
Veteran

PostPosted: 03.05.2013 14:48    Post subject: Reply with quote

Du har aldri sett dommere som bruker god tid på å dele ut kort før? Er da helt vanlig at det kan gå 30 sekunder før kortene blir vist. Først skal det blåses, så angis hvilken vei det blåses, så må tendenser til håndgemeng stanses og kanskje en prat med fjerdedommeren også.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 03.05.2013 18:01    Post subject: Reply with quote

Vi må alle huske på at det er verre å kaste ballen hardt i bakken under affekt, en å albue ned Jonas. Bare så dere vet det!
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 03.05.2013 18:32    Post subject: Reply with quote

Nå ville en kommet veldig ut av kontroll hvis en skulle ta hensyn til feil gjort av en dommer i en annen kamp når en skal vurdere situasjoner.
Protest på dommeravgjørelser kan resultere i gult kort, og det er dommeren subjektivt som legger lista fortløpende gjennom kampen.

Det en kan sette spørsmålstegn ved er hvorvidt Bille hadde fått gult hvis Sandnes-Ulf spillerne hadde latt han gått og dommeren hadde fått svart Bille på hvorfor han blåste utover.
Jeg mistenker at det da bare hadde blitt en skjennepreken og en kort forklaring og ferdig med det.

Men, det er uansett en tvilsom situasjon der vi har fått tvilen mot oss i forhold til straffe/frispark og i forhold til kort/ikke kort. Vi får bare notere dem på minnet og huske dem når det en gang bikker vår vei og hylekoret starter.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 05.05.2013 01:10    Post subject: Reply with quote

Når hylekoret starter er det egentlig ingen vits i å si noe uansett, for hylekoret har alltid rett. Det er regel nr. 1.

Uansett hvor feil de tar, hylekoret har alltid rett. I egne øyne. Og ingen kan noensinne overbevise dem om noe annet.
EspN
Veteran

PostPosted: 05.05.2013 04:04    Post subject: Reply with quote

Hylekoret kan bare holde kjæft,fordi ingen av de er fotball spillere selv.

Grunn til nielsen har hatt d vanskelig er for at han er blitt så populær i media og sier han skal score myyyye mål.
Selvfølgelig er lag obs på han da,og setter ekstra folk på han.
Det ser man jo i hver kamp,er jo minst 2 spillere rundt han i hver situasjon.

Og når laget ikke funker så blir d vanskelig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Spartacus
Veteran

PostPosted: 05.05.2013 06:17    Post subject: Reply with quote

Da får han slutte å si at han skal score så mye mål. Da lar motstanderne han få være i fred.

Zeman
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 21:26    Post subject: Reply with quote

Synes Nicki virker mer stillestående enn han fremsto i de første kampene, er dette noe trenerne instruerer han til?
Oppfatter Nicki som et konkurranse menneske og jeg tror det at han har 0 konkurranse og bakerst i hodet vet at han spiller neste kamp uansett hvor dårlig det går slår negativt ut på prestasjonene.
Back to top
george switzer
Junior

PostPosted: 08.05.2013 21:56    Post subject: Reply with quote

Får virkelig ikke håpe at trenerne instruerer han til å stå i ro.
Syns ikke bare han virker stillestående. Det han viste frem ikveld var skremmende dårlig. Må innrømme at jeg i løpet av kampen begynte å tvile på om denne mannen virkelig har levd av å spille fotball de siste årene. Han får ikke til noen verdens ting. Ikke i nærheten av å true forsvarsspillere med ballen i beina. Stopperne kunne jo bare jogge mot ham å ta fra han ballen uten å anstrenge seg. Han evner ikke å slå enkle pasninger i rom foran spillere på løp. Han eier ikke smartness til å plassere seg lurt i feltet. Og sist, men ikke minst, den ene avslutninga han hadde(kan ikke huske at han hadde flere enn èn), var ikke annet enn patetisk.
Man kunne se på medspillerne at de gremtes av mange av involveringene hans ikveld. Det var rett og slett for dårlig til å bli sint, Dorsin så ved en anledning på slutten ut til å være helt oppgitt etter nok et elendig forsøk på å passere en mann.
For spillertyper som Nicki, som liker å stikke frem kassa og være litt breial og stor i kjeften, så er fallhøyden desto større når man ikke leverer. Jeg forstår ikke at ikke Perry bare dyttet opp Chibuike på slutten for så å ta ut Nicki.
Ser man på Nickis stats på klubblag, så har han altså aldri scoret hverken i Serie A eller La Liga. Han har på 105 seriekamper scoret 23 mål. 12 av disse kom for Elche i spansk andredivisjon. Tar man bort kampene i spansk andredivisjon, så har han altså på 70 kamper i toppdivisjonene( I Spania, Italia, Danmark og Norge) scoret 11 mål. Ikke akkurat imponerende av vår såkalte "pistolero"
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 21:57    Post subject: Reply with quote

Han er ikke god nok, scorer ikke mål fordi han ikke kommer til sjanser, skremmende med tanke på hvor mye vi skapte i dag.
Det store spørsmålstegnet med Bille var jo om han kom til å score nok, og det har han vel bevist at han ikke gjør.
Ny spiss til sommeren bør være førsteprioritet.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 21:59    Post subject: Reply with quote

Mye enig george. Godt første innlegg, velkommen.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 22:02    Post subject: Reply with quote

Var langt mer statisk i dag enn de første kampene i allefall, og ble fullstendig nøytralisert av Koppinen.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 22:02    Post subject: Reply with quote

Sånn i tilfelle noen glemmer det, en bevegelig Nicki Bille hadde et fantastisk løp som åpnet opp for Tarik når han scoret. Tommel'n opp!
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 22:05    Post subject: Reply with quote

Det var vel omtrent det han gjorde også. I de første kampene var han mer bevegelig, og skapte mye rom (og sjanser) for andre, samtidig som han selv også hadde mange sjanser. I dag var han veldig tafatt.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 22:11    Post subject: Reply with quote

Bille kan godt være bevegelig, men han må være smartere i bevegelsene. Jeg antar at det er det fokuset Perry prøver å overføre til Bille. Det at han ofte trekker ut i korridorene ødelegger ofte rommene til indreløperne og kantene, og vi får heller ikke låst stopperne, og utnyttet rommet foran, og bak de.

Zeman
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 22:13    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
Sånn i tilfelle noen glemmer det, en bevegelig Nicki Bille hadde et fantastisk løp som åpnet opp for Tarik når han scoret. Tommel'n opp!

Tenkte jeg skulle nevne det, du kom meg i forkjøpet.
I tillegg så jobber han utrettelig og tar mange defensive løp.
Bra oppspillspunkt som vinner mange dueller og som kan holde på ball.
En del feil valg var det likevel, men langtifra så helsvart som man skulle tro av enkelte andre poster her.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.05.2013 22:17    Post subject: Reply with quote

Problemet er at den offensive samhandlingen ikke sitter enda. Når Bille trekker ut så kommer ikke den naturlige neste bevegelsen fra Kant/indreløper. Og da ser det bare ut som Bille beveger seg dårlig.

Samtidig syns jeg også Bille ofte jobber for langt tilbake på banen, særlig siden kantene våre ikke går til linja og slår ut 45 mot Bille+indreløper på løp inn i feltet.

Bille var vesentlig dårligere idag enn tidligere syns jeg, men av det jeg har sett av Bille hittil så er jeg sikker på at målene kommer. Men han trenger hjelp der fremme, både gode pasninger og gode løp. Hittil er det nesten helt fraværende.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 22:31    Post subject: Reply with quote

Tror også Nicki Bille har samme problem som også Rade Prica hadde, motstanderne vet han er farlig og passer godt på han. Ingen tvil om at Tromsø hadde satt hvertfall Koppinen til å passe på han og forstyrre han til enhver tid.
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 22:53    Post subject: Reply with quote

La nå Bille få litt tid. Absolutt ikke helsvart i dag. Han skulle dog hatt straffe, da han ble rivd av drakten innenfor 16 meteren på et innlegg i 2 omgang. Bidrar aktivt på Tarik sitt mål som nevnt her og er et sollid oppspillspunkt.

Gi laget og Bille litt tid på å bli samspilt. Hvis laget og Bille ikke leverer utover høsten, kan man begynne å hyle i kor om nye spisser og trenere.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 23:51    Post subject: Reply with quote

Hva med Chibbe da? Kritikken din mot Chibbe er like relevant mot Bille. For meg er det et større problem at spissen løper rundt som en forvirret høne, enn en mellomromspiller som bruker mellomrommet.

Zeman
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 129, 130, 131  Next
Page 31 of 131

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb