| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 29.04.2013 20:18 Post subject: |
|
|
Pft, nekter å tro at Aafk har noe som helst i toppstriden å gjøre. De første kampene er ren og skjær flaks og en smule dyktighet blandt spillerne (Relasjonsfotball er lett å få til når man har en stall som har spilt sammen en god stund). Sist kamp mot enga var det klassisk JJ-ball; Planløst, håpløst, broddløst. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 29.04.2013 20:23 Post subject: |
|
|
| Keenoir nevnte vel ingenting om toppstrid. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.04.2013 20:24 Post subject: |
|
|
Aalesund trenger ikke å være veldig god for å komme over et Perry styrt Rosenborg.
Kampen i går er den dårligste jeg kan huske, siden Perry sist var trener. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 30.04.2013 00:04 Post subject: |
|
|
| Da sitter ikke JJ-tiden så godt igjen i hodet... Har sett det stusseligere mange ganger, spesielt i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 30.04.2013 00:11 Post subject: |
|
|
Hvilke kamper (i fjor) sikter du til, Marius? Hvilke kamper var verre enn det som ble presentert i går? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 30.04.2013 06:07 Post subject: |
|
|
| 16 Mai kampen var helt for jævlig,vi hadde en sjanse i det 80ende minutt elns.. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 30.04.2013 09:02 Post subject: |
|
|
| 16. mai i fjor var det verste jeg har sett på Lerkendal, inkludert kampen mot Sandnes/Ulf på søndag. |
|
| Back to top |
|
 |
nilsern Junior
|
Posted: 30.04.2013 09:29 Post subject: Perry. |
|
|
| Jeg synes vi har tatt bra med poeng med "Perry" hitill" i år.. Hadde vi ligget bare 3 poeng bak 1-plassen etter 6 runder under Nils Arne Eggen så hadde alle vært fornøyd med det.. Tatt i betrakning av u-tur og div dommeravgjørelser som har gått i mot så synes jeg at dette lover godt. Kampen mot Sandnes-ulf var Rbk udyktige, men ellers så er dette en veldig bra åpning, tross alt så har de fått trent bare i 5-6 mnd under dette systemet.. Mitt tips er at vi vinner serien med 6 poeng ned til Strømsgodset når vi kommer ut i november. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 30.04.2013 09:41 Post subject: |
|
|
16. mai-kampen i fjor var begredelig, ja, men med tanke på de to røde kortene mot Sandnes Ulf, rangerer jeg den som verre. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 30.04.2013 09:43 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Den største frykte og en frykt som bør være høyst reel er at Jönsson tar Aalesund høyere på tabellen enn Perry tar Rosenborg. |
Det er virkelig ingen frykt for min del. Jönsson unner jeg den sukseen han måtte få, men når han ledet oss så spilte vi drit kjedlig fotball, det var problemet. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.04.2013 10:07 Post subject: |
|
|
Enig. Ulf-kampen var elendig, men vi prøvde å angripe. God angrepsfotball er vanskeligere enn å ligge kompakt i forsvar. Øve mer, alltid øve mer, på angrep og skåringer. Til slutt vil det betale seg.
Under JJ var vi ofte forsiktige og defensive selv på Lerkendal. Det gav oss jo en kontringsmulighet i ny og ne, men ... nei takk.
Løsningen for Rosenborg er alltid å øve mer på angrep.
Deila lykkes fordi de har øvd på den samme angrepsfotballen i mange år på rad. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 30.04.2013 11:22 Post subject: Re: Perry. |
|
|
| nilsern wrote: | | tross alt så har de fått trent bare i 5-6 mnd under dette systemet.. |
Veldig enig i innlegget ditt. Men hvilken kalender bruker du? I min kalender er de akkruat i ferd med å fullføre 4 mnd med trening under nåværende regime  |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 30.04.2013 11:33 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | 16. mai-kampen i fjor var begredelig, ja, men med tanke på de to røde kortene mot Sandnes Ulf, rangerer jeg den som verre. |
Du mener med andre ord kampen var dårligere fordi dommeren var dårligere? Fair det, men er ikke enig, jeg bedømmer først og fremst RBK når jeg sammenligner kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 30.04.2013 11:41 Post subject: |
|
|
Selvsagt gjør jeg det samme. Trodde det var underforstått. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 30.04.2013 11:46 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | Selvsagt gjør jeg det samme. Trodde det var underforstått. |
Da er jeg rett og slett uenig med deg. Vi skapte langt mer mot Ulf enn i 16. mai kampen i fjor. Uheldigvis førte to av dommerens (mange, mange) feil til at vi fikk to mann utvist, men det kan verken spillerne eller treneren lastes for etter min mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 30.04.2013 12:04 Post subject: |
|
|
Mulig vi skapte mer i denne kampen, men allikevel elendige prestasjoner i begge kampene. Blir uansett synsing hva man vektlegger som verst. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 30.04.2013 13:46 Post subject: |
|
|
Vel og merke har Dommerne vært temmelig dårlige så langt i sesongen og kostet oss poeng, men som tidligere nevt, vi skal ikke trenge straffespark for å slå ULF på Lerkendal.
Det virker som om den gode starten var litt tilfeldig og at laget spilte med litt selvtilitt, noe de virker blottet for sammen med engasjement i det siste.
Tror relasjonsbygging og terping på bevegelser et veien å gå slik at spillerne får automatikk i hodet og kan slippe seg litt mere løs uten å tenke for mye.
Mot ULF virket det litt "låst", akkurat som om spillerne måtte ta et sekund å bestemme seg på når ballen ble flyttet. DVS var ballen innom 3 mann var det 3sekunder med tenking som stoppet overgangene, og i dagens fotball er det for mye. Man må være i forkant, vite hva som skjer og hvor man skal befinne seg.
legger man til en kraftig dose innsats så har man en temmelig god oppskrift på go-fot.
Jeg savner Nils, det skal jeg innrømme, men jeg vil ikke avskrive Perry enda. Jeg tror han har en plan, og da gjennstår det å se om han er bedre enn Janne til å få hjernevasket laget inn i sine baner og tanker. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
LateBarter Junior
|
Posted: 30.04.2013 14:20 Post subject: |
|
|
Feil tråd
Last edited by LateBarter on 30.04.2013 14:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 30.04.2013 14:21 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: |
Jeg savner Nils, det skal jeg innrømme, men jeg vil ikke avskrive Perry enda. Jeg tror han har en plan, og da gjennstår det å se om han er bedre enn Janne til å få hjernevasket laget inn i sine baner og tanker. |
Egon hadde også en plan. Det gikk som regel ikke all verdens bra det heller. Krysser fingra for at Perry ikke tar en Egon _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 01.05.2013 10:19 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | RBK Anno 2013 opptrer akkurat som RBK var under Eggen som trener. Er mye bra men mye mangler jammen meg også.
Tipper RBK halter seg gjennom vårsesongen med endel fantastiske kamper og noen heller dårlige før RBK endelig setter inn nådestøtet når flomlysene tennes rundt om på norske og internasjonale fotballbaner.
Tilbake til normalen. RBK seriemester 2013 og kvartfinale i EL. |
Står ved at dette blir fasiten. Mye av det jeg skrev tidligere stemmer bra.
Og som i gamle dager: Mye bråk og støy fra spillerne. Kritikken hagler over at RBK ikke spiller festfotball allerede i mars/april - Nei, her må treneren ta ansvaret å gå.
Eneste forskjellen her er at Kroksæter & CO ikke har kvesset knivene ennå(Forståelig nok da de støttet ansettelsen).
Alt er som i gamle dager  |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 01.05.2013 10:33 Post subject: |
|
|
KitWalker |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 01.05.2013 11:16 Post subject: |
|
|
Kitwalker, har tenkt tanken selv. Er litt mer liv og røre rundt laget og stor variasjon i prestasjonene på våren, akkurat som under Eggen.
Skaper iallefall mere engasjement rundt laget, istedenfor den likegyldigheten vi så i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 01.05.2013 18:00 Post subject: |
|
|
Flotte tanker Kitwalker.
Men det gjenstår å se om Perry er i stand til å snu den lille motgangen som er kommet, og utvikle det til noe enda bedre. Han klarte det ikke i 2005, men har forsåvidt klart det under mindre forhold senere.
Sesongåpningen er for min del som forventet, dermed er også skepsisen på samme nivå som ved ansettelsen. Jeg tviler, men håper på det beste. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 01.05.2013 20:20 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | God angrepsfotball er vanskeligere enn å ligge kompakt i forsvar. Øve mer, alltid øve mer, på angrep og skåringer. Til slutt vil det betale seg.
Under JJ var vi ofte forsiktige og defensive selv på Lerkendal. Det gav oss jo en kontringsmulighet i ny og ne, men ... nei takk.
Løsningen for Rosenborg er alltid å øve mer på angrep.
Deila lykkes fordi de har øvd på den samme angrepsfotballen i mange år på rad. |
Veldig enig i dette haavarl, fint formulert også. Om Perry og Wiggen har evnene som skal til for å få RBK til å spille god angrepsfotball er jeg usikker på, men inntrykket mitt så langt er at de har den rette innstillingen. Håper de klarer holde på den innstillingen også i motgang, så får vi etterhvert se hva som bor i dem og laget.
Av alle Eggens evner framstår hans ukuelige mot og optimisme blant de viktigste. Verden er full av mennesker som kan spå alt som ikke vil lykkes, veldig få tør stikke hodet frem og holde fast ved at noe vil lykkes også når de møter motgang. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 04.05.2013 20:20 Post subject: |
|
|
| Perry med et par geniale taktiske grep og vips berget mannen ett poeng. |
|
| Back to top |