English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Borek Dockal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 81, 82, 83  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Czech rbk fan
Senior

PostPosted: 25.04.2013 10:24    Post subject: Reply with quote

Bořek's corner - XV. Cool
Dere har sikkert også noe å spørre om, bare gjør det Wink
Cessna
Rutinert

PostPosted: 25.04.2013 12:15    Post subject: Reply with quote

Spørsmål wrote:
3) The fans are speculating that you do not fit the 4-3-3, which now the coach has re-established. Is this just that the main reason why you didn't start 4 of 5 matches in the main eleven?

Svar wrote:
One can hardly evaluate which formation fits me better if one didn't have so many opportunities to see me in this formation. So far, during my career I've only experienced choice in the style of "you are good enough, you aren't good enough," not in the style of "you fits, or not."

Dockal er ikke vant til å ikke være i førstelag fordi han ikke passer inn i systemet. Her sier han jo at han tror det er grunnen til at han ikke får starte, og ikke dårlig spill i seg selv. Spørsmålet er om han greier å tilpasse seg, og hvor lang tid det eventuelt tar. Akkurat nå ser jeg ikke hvilke kampsituasjoner der det lønner seg å ha han på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Brego
Veteran

PostPosted: 25.04.2013 12:25    Post subject: Reply with quote

Han fornyer nok uansett ikke kontrakten som ståa er i dag, så det er bare å selge sånn at vi får litt igjen for han. Han var fantastisk å ha forrige sesong men får han ikke den tilitten i år så er han kostbar å ha på benken. Vi finner nok noen som har godt med kvalitet som kan varme benken for en litt lettere lønningspose som passer dagens system.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 25.04.2013 12:39    Post subject: Reply with quote

Dockal var et scoop, og det forbauser meg hvor lett mange syns å ville kaste ham overbord. Etter noen få kamper. Han skjøt oss egenhendig til Europa i fjor, og at han har helt unike kvaliteter hersker det ingen tvil om. Så må det være opp til Dockal selv og trenerne å få dette til å fungere. Så kan konklusjonen komme.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 25.04.2013 13:18    Post subject: Reply with quote

Amen, media! Tommel'n opp!
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.04.2013 13:20    Post subject: Reply with quote

Uavhegnig av hva man mener om spilleren, prestasjoner og spillestil, så er det nå en gang slik at om ikke Dockal forlenger kontrakten sin så er vi nødt til å selge i sommer.
Venter vi til januar så må vi prøve å selge en spiller med under ett år igjen av kontrakten sin og som kan underskrive en før-kontrakt om et par måneder - Da får vi bare vekslepenger igjen.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 25.04.2013 14:11    Post subject: Reply with quote

Inntil neste overgangsvindu stenger, har man vel fått de svarene man trenger, tenker jeg.
^Mirth
Veteran

PostPosted: 25.04.2013 15:53    Post subject: Reply with quote

Dockal hadde en forferdelig svak høstsesong i fjor. Og det jeg har sett av ham sålangt i år har ikke forbedret det inntrykket. Mulig han nå ikke engang finner seg til rette i systemet. Absolutt ingen grunn til å holde på ham fordi han har vært svært god i en vår og sommer. Om ikke annet, er det kanskje dette som redder at RBK i det hele tatt kan få en allright sum med penger tilbake for ham.

Bør selges så fort som mulig, forutsatt at han ikke plutselig får et voldsomt oppsving i prestasjonene. Det siste her betviler jeg dog sterkt.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 26.04.2013 22:17    Post subject: Reply with quote

Dockal virker jo å være helt i ørska på det intervjuet på rbk.no. Klarer ikke å spore særlig med fightervilje i det fjeset. Fyren må virkelig lære seg å takle motgang bedre dersom han skal bli noe særlig til spiller. Han har jo bare vaket utenfor førsteelleveren i noen kamper, men det virker jo som han har vært fryst ut av laget i flere år. Liten sytekopp denne tsjekkeren vår synes jeg.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.04.2013 23:29    Post subject: Reply with quote

Tror vi alle kan være enige i at han bør lære seg å takle motgang bedre. Han starter sannsynligvis neste kamp og da har han en gylden mulighet til å prate med bena og vise hvorfor det var feil å vrake han. Vi får fort et luksusproblemet her om Borek begynner å storspille. Svensson har jo allerede gjort seg vanskelig å vrake.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.04.2013 23:42    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Dockal var et scoop, og det forbauser meg hvor lett mange syns å ville kaste ham overbord. Etter noen få kamper. Han skjøt oss egenhendig til Europa i fjor, og at han har helt unike kvaliteter hersker det ingen tvil om. Så må det være opp til Dockal selv og trenerne å få dette til å fungere. Så kan konklusjonen komme.

Jeg har tatt meg selv i å avskrive Dockal helt etter horrible prestasjoner i lange tider, men du har helt rett. Det han gjorde i første halvdel av sesongen i fjor, har vi nok ingen andre i stallen som kan klare. Fyren har helt klart sine mangler, men styrkene er der, så alt håp er ikke ute selv om det ser mørkt ut for en videre framtid i byen.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 27.04.2013 00:34    Post subject: Reply with quote

Fyren mangler det viktisgste av alt i fotball det være seg 3. divisjonsspill for Strindheim så vel som Champions League spill. Og hva tror dere jeg snakker om? Dere dockal-elskere, hva er det fotballspillere trenger som dockal la igjen i Tsjekkia under fjorårets sommerferie?

INNSATS!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.04.2013 00:39    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om du siktet til meg, men jeg har holdt med benkinga av Dockal fra dag to.
Back to top
Ræven
Rutinert

PostPosted: 27.04.2013 15:22    Post subject: Reply with quote

Dockal traff på en gullåre av de sjeldne på våren og sommeren i fjor, hvor han scoret på 9 av 10 skudd. Han var utvilsomt den viktigste grunnen til at RBK spilte seg til gruppespill i EL, dro inn svært kjærkomne kroner og fikk matchet laget mot god motstand. Så lenge han scoret mål kunne man glatt se bort fra at han ikke bidro med veldig mye annet, men når målene tørket inn ble bidraget på banen nærmest fraværende.

Mange bruker det som et ekstra moment at han scoret så mange mål som midtbanespiller, men jeg synes han ofte var mer angriper enn midtbanespiller. Han hadde en veldig fri rolle under Jönsson, og det var perioder hvor det så ut som han var helt fritatt for defensivt arbeid.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 27.04.2013 15:30    Post subject: Reply with quote

Han vil sikkert se etter andre muligheter, enn RBK, hvis han er nr 3 som indreløper. I de største fotball-landene så er nok 2.nivå et steg opp fra Rosenborg og tippeligaen...
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.04.2013 15:37    Post subject: Reply with quote

Om det hadde vært tilfellet så burde han se etter nivået under det igjen, for spilleren Dockal er foreløpig ikke klart for en nivåheving.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.04.2013 16:57    Post subject: Reply with quote

- Han må bare fortsette å jobbe hardt. Indreløperrollen i Rosenborg er krevende fordi du må være en "boks-til-boks"-spiller: Defensivt må du være en aggressiv ballvinner fordi vi må ha en midtbane som er i stand til å vinne ballen. Og det er ikke nok med bare én - vi må ha tre, kommenterer Perry.

Les mer: Dockal og Høiland mot Sandnes Ulf

I Adressa er Dockal inne på mulig salg:

- Skulle klubben få et tilbud på meg en gang, handler det mest om hva klubben tenker.

Litt søkt å hevde å være et offer for rotasjonssystem, når han sjøl er "den eneste" som ikke har spilt fast; bare vært vikar én kamp.

Forresten avventet jeg intervju i dag, rett og slett fordi han har snakket med de fleste allerede. FÃ¥r heller ta en prat etter kampen - eller noe
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 27.04.2013 17:23    Post subject: Reply with quote

Synes han viser litt dårlig moral. Det er tross alt bare spillt 5 kamper foreløpig, og allerede fremstår han som en knekt mann.

Han burde heller vært mer fokusert på å vise at han fortjener en plass i 11'eren enn å syte til de som gidder å høre på. Det han har vist som innbytter så langt tilsier at han ikke forsvarer en plass i en fulltallig 11'er pr. dato. Dog får han vel nå sjansen på søndag pga fraværet til Svensson.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.04.2013 18:16    Post subject: Reply with quote

Ja, mye kan snu. I fjor var jo f.eks. Svensson benket i begynnelsen, men spilte fast resten av sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hjelde
Veteran

PostPosted: 27.04.2013 18:25    Post subject: Reply with quote

For noe tull! Mannen har hatt noen få kamper på benken, og stort sett fått komme inn på, også snakker han om å bli ofret, og den tyngste tiden i karrieren. Mulig det er hans tyngste tid i karrierene, men særlig mye å sutre over er det uansett ikke. Han har fått mange muligheter til å spille seg inn på laget, og blir på ingen måte holdt utenfor, men har rett og slett ikke grepet muligheten, men heller underbygget at Perrys laguttak er rett med det middelmådige spillet sitt.

Nei, ta det som en mann, slutt med snakket og demonstreringa! spill god fotball i steden. Det er din eneste vei inn i laget Dockal. Fram til nå har han ikke vært en positiv faktor for laget, og da er han ikke av stor verdi heller.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 27.04.2013 18:43    Post subject: Reply with quote

Synd å si det, han har vert en stjerne for meg fra dag 1, men Dockal må gå!
Nå har vi kvittet oss med sutresvenskene, trenger ikke en sutretjekker. Det er ødeleggende for Perrys oppbygging av laget å ha en sutrete, demonstrerende primadonna i troppen.
Gledelig om han tar seg sammen nå og begynner å prate med bena, da skal han få en ny sjanse, men konklusjonen etter dagens oppslag: Dockal, you are the weakest link, goodbye! Bruk pengene fra salget på en ung lovende høyreving uten nykker.
Back to top
Cessna
Rutinert

PostPosted: 27.04.2013 20:52    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg er på bærtur men burde ikke Dockal være en utfordrer til Mikkelsen-posisjonen?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.04.2013 21:01    Post subject: Reply with quote

Hadde man visst i januar det man vet idag så ville man nok ikke brukt 4 mnd på omskolering nei, da hadde han nok vært fast backup til begge vingene. Men han er ikke helt ving i en 4-3-3 heller.

Om 3 mnd skal han være solgt uansett, så vi får håpe han scorer noen mål frem til det. Smile
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 27.04.2013 21:31    Post subject: Reply with quote

Cessna wrote:
Mulig jeg er på bærtur men burde ikke Dockal være en utfordrer til Mikkelsen-posisjonen?

Akkurat det har jeg tenkt også. Og er ikke utrolig imponert over det Mikkelsen har levert hittil heller, så synes det kunne vært artig å sett Dockal på hans posisjon.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 27.04.2013 21:57    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Synes han viser litt dårlig moral. Det er tross alt bare spillt 5 kamper foreløpig, og allerede fremstår han som en knekt mann.

Han burde heller vært mer fokusert på å vise at han fortjener en plass i 11'eren enn å syte til de som gidder å høre på. Det han har vist som innbytter så langt tilsier at han ikke forsvarer en plass i en fulltallig 11'er pr. dato. Dog får han vel nå sjansen på søndag pga fraværet til Svensson.

Digger Dockal og mener han er en fantastisk spiller, men det du sier her er jeg 100% enig i...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 81, 82, 83  Next
Page 51 of 83

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb