| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Haugesund? |
| Lund Hansen |
|
9% |
[ 14 ] |
| Gamboa |
|
1% |
[ 2 ] |
| Reginiussen |
|
5% |
[ 8 ] |
| Rønning |
|
1% |
[ 2 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
4% |
[ 7 ] |
| Diskerud |
|
49% |
[ 77 ] |
| Dockal |
|
0% |
[ 1 ] |
| Mikkelsen |
|
16% |
[ 26 ] |
| Elyounoussi |
|
10% |
[ 16 ] |
| Bille |
|
0% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 155 |
|
| Author |
Message |
Rånny Legende

|
Posted: 21.04.2013 21:20 Post subject: |
|
|
Lenge siden jeg var så positiv etter et tap. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
|
|
| Knowrud wrote: | | Bille må gå i seg selv, han er bare ikke bedre enn det han viser nå. |
Enig i det jeg tror du egentlig mener. Han må skjerpe seg og heve seg et par hakk, til sitt maksnivå. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
|
|
| Enig med bongo,vi kjører kampen totalt. Hjemmelaget skaper nesten ikke noe,utenom når vi måtte blotte oss,da sier det seg selv at sjansene kommer. |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
|
|
Selg Chibbe, mannen mangler alt av motivasjon..luffer bare å spiller ballen i hytt og gevær..
Blir godt å få inn strandberg igjen.. han og Tore kommer til å bli sterke sammen..
Bille er en god hardt arbeidene spiller, men ingen målgarantist! som f.eks Rush, brattbakk, ivers osv.. Vi trenger en slik spiller.. men mange kamper igjen til overgangsvinduet åpner. Selv om nå alle veit at Erik ikke kommer til å åpne lommeboka.. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 21.04.2013 21:21 Post subject: |
|
|
Alle lag her en sikkelig drittkamp ila. ett år - forehåpentlgivis fikk vi vår denne gangen, og da er det greit at den kom så tidlig.
For øvrig følger vi gullskjema helt nøyaktig: Haugesund - Molde har de to siste sesongene endt 7-0 sammenlagt til FKH, men Molde har likevel tatt gull. Vi maktet til og med å score mot dem - og vi snakker vel tross alt landest nest beste hjemmelag de siste sesongene - og vi ligger bare tre poeng unna toppen, og AaFK holder aldri i verden hele sesongen.
Greit å få drittkampen unna, jeg har fortsatt trua selv om alt egetlig bare er kjipt her og nå. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 21.04.2013 21:22 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | Dette var ikke så værst kamp av Rosenborg. Men kampen blir preget av det tidlige målet til Haugesund.
Men på 2-0, skal straffen klinkes inn, ikke leke med en lobb. Det som jeg har sett av Bille, er en umoden person. Han er er mest opptatt av det utenom sportslige som å lage videoer,tatoveringer og hilse på Tone Damli Aaberge før han kom av banen mot Sogndal..
Rosenborg har IKKE kjøpt en målgjører... |
Vi får se med tanke på Bille. Tror han viser seg som en bra målgjører, bare han blir varm. Har vel sliti benk noen år. Tipper 15 mål i år |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 21.04.2013 21:23 Post subject: |
|
|
Klarer ikke helt å svartmale dette. Dette var en typisk drittkamp hvor det meste slår feil - det er neppe noe som vil skje ofte. Det som uansett er kjipt at den kommer i kampen hvor vi skal revansjere slett innsats mot et annet smålag i runden før. Irriterende.
Perry har en lang vei å gå på det taktiske. Elendig innsats der idag. Resten av spillergruppa (-Tarik, Jensen) må se litt på egen innsats. Utilgivelig.
4 - Lunna. Lastes ikke for målene. Gjør en god og viktig redning, men sløver på utspill under press.
3 - Dorsin. Tåkefyrst volum 2. Svikter i begge ender, og ikke bare defensivt som vanlig. Elendig kamp.
3 - Reginiussen. Kaptein? Roter mye.
3 - Rønning. Begynner å ta plassen i laget for gitt?
2 - Gamboa. Hodeløst.
3 - Diskerud. Flott mål, får ikke til mye ellers.
4 - Jensen. Gjør det godt som vanlig.
2 - Dockal. Ikke så katastrofe som karakteren sier, men savnet Svensson.
2 - Mikkelsen. Må prestere snart. Sløv.
2 - Bille. Kunne like gjerne startet med en junior.
4 - Tarik. Jobber steinhardt, forbilledlig innsats.
BB = Vi som gadd å bruke av tiden vår på kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 21.04.2013 21:23 Post subject: |
|
|
| TV-Bergen: "Haugesund KNUSTE Rosenborg." Skulle nesten tro de rundspilte oss, men det er vel slik de vil legge det frem også. Vi var bedre enn Haugesund, sånn er det bare. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.04.2013 21:24 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Hjelde wrote: | Å lære av denne kampen:
5. Bille må skjerpe seg for å beholde plassen i startelleveren. |
Problemet er bare det at det i praksis ikke finnes en konkurrent til han i troppen - hvem skal vi sette in nder hvis Billie ikke kal starte liksom? |
I mangel av andre kan vi prøve Moe. Klarer nok det som Bille er best på, defensiv jobbing, like bra. Tror jammen han kan klare like gode avslutninger som Bille også. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 21.04.2013 21:25 Post subject: |
|
|
Hjelde
| Quote: | | Vi klarer til og med å fortsette det spillemesiige overtaket en periode etter utvisningen, men når Jensen byttes ut og Chibbe kommer inn, går det ikke lenger. |
Samtidig blir vi slitne, klarer ikke å holde trøkket opp, det blir større avstander, og forskjellen mellom 11 og 10 kommer lettere til syne. Personlig synes jeg Jensen leverte en svak forestilling, mistet ballen ofte, og mange feil og lite konstruktive pasninger. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
Posted: 21.04.2013 21:26 Post subject: |
|
|
egentlig en ganske så grei kamp, periodevis meget bra synes jeg! men no e d sånn at mål prege fotballkampa, kan vell si at det feile straffemålet ødela! _________________ Roma ble ikke bygget på èn dag, ei heller nye Rosenborg! |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 21.04.2013 21:27 Post subject: |
|
|
Møkkaresultat, og møkkadommer i dag.
Men det er viktig å huske at FKH hjemme, er et av TL beste lag, og vi dominerte faktisk store deler av kampen..
Jeg synes fortsatt at vi ligger foran skjema, både poengmessig og spillestilsmessig i forhold til hva jeg ventet før seriestart. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 21.04.2013 21:28 Post subject: |
|
|
Av og til spør jeg meg selv om folk her inne vil at Rosenborg skal vinne. Enkelte av dere dukker opp HVER eneste gang det butter litt i mot. Og så påstår dere ting før kampen eller underveis, sier at RBK vil drite seg ut osv. Da har dere nemlig helgardert dere slik at hvis RBK taper kan dere si: "Hva var det jeg sa?".
Har dere hørt om å støtte laget i tykt og tynt?
Virker ikke slik.
I dag spiller RBK langt i fra sin beste kamp, og ja, det er for dårlig. Samtidig spiller RBK i dag en bedre bortekamp enn så og si samtlige bortekamper i fjor, bare se på tallene. Vi har nesten 80 % treffsikkerhet i pasningene, til tross for at vi slår forholdsvis mye langt og prøver en del vanskelige kombinasjoner. Vi har 16 avslutninger mot Haugesunds 7. Fram til Gamboa blir utvist, skaper Haugesund to sjanser, vi skaper vel 5-6. Forskjellen er at der de bruker sin beste straffeskyter, bruker vi en som er twitterkonge i stedet. Dockal, Dorsin, Reginiussen og mange flere ville scoret på den straffen. Samtidig får de tidenes billigste straffe, samt muligheten til å torpedere folk uten at det gir gult eller rødt kort. Forsåvidt skulle vel Gytkjør hatt sitt andre gule da han gikk opp i publikum og jublet? han måtte vel ha skjønt at det var offside da all jubel på tribunen stilnet?
Samtidig fikk vi jo aldri sett offsidesituasjonen ordentlig. Ja, Gytkjær var ikke offside da den første pasningen går, men ballen flikkes da vitterlig videre av en annen Haugesundspiller? Uansett, dommeren er dårlig begge veier.
Hvordan alle kan sitte her inne og være så helvettes negative skjønner jeg ikke. Og planløst sier dere også at det er. Det eneste som er planløst i dette Rosenborg-laget er når Per Verner Rønning ikke utnytter rommet foran seg til å forsere framover, samt når innlegg slås. Det er det eneste som er planløst i dette Rosenborg-laget. Vel, og cornerne da. Men ellers er vi jo tusen hakk bedre enn vi er i fjor. De av dere som ikke greier å se det, ØNSKER at vi skal tape. For da kan dere komme inn hit og klage. Og det er jo det dere ønsker. Til de av dere som kommer hit for å klage; HUT DERE PÅ ISHAVET OG RUNK KOBBEKUK, eller MØT OPP PÅ LERKENDAL NESTE SØNDAG. Laget trenger supportere, som støtter i tykt og tynt.
Denne Rosenborg-årgangen har potensialet til å bli en av de bedre siden starten av 2000-tallet, bare laget begynner å ha litt hell med seg. Vi har gode spillere i alle posisjoner, og med Strandberg tilbake begynner kanskje vår venstre midtstopper også å spille fotball.
Med fare for å gjenta meg selv: KOM PÅ LERKENDAL FOR FAEN. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 21.04.2013 21:28 Post subject: |
|
|
Synes ikke vi spiller en dårlig kamp, men det meste går i mot oss. Først en straffe som ikke var straffe. Så slipper FKH unna et soleklart rødt kort. Vi får en pisse straffe selv og freit at det bommes. Men utførelsen setter jeg et ganske så stort spørsmålstegn ved. Slutt med alt fjaset nå Nicki, gjør det enkelt, smell ballen i mål. Så blir du en helt da og!
Vi skulle hatt ny straffe i 2de da Mikkelsen blir sparka ned, men blinde Sælen overser den glatt. Vi kjører kampen selv med 10 mann, men det er for dårlig innenfor 16m og ingen tør å trykke til. Slutt med fiksfakseriet, gjør det enkelt så renner målene inn til slutt. Vi reiser oss mot Sandnes Ulf, bare Tommy Høyland holder seg på beina!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
RagnarDigerhælsn Junior
|
Posted: 21.04.2013 21:29 Post subject: |
|
|
Denne kampen er ikke noen vits i å analysere siden den ble ødelagt fra første straffen til Haugesund. Hele kampen blir oppjaget og dommeren mister kontroll over kampen og alle avgjørelser er tilfeldige noe som spillerne gir uttrykk også for. Noe det første gule til Gamboa er et uttrykk for.
Derav gidder jeg ikke å kritisere rosenborg-spillerne for mye i dag. De prøver, men feiler først og fremst siden Billie har en særdeles dårlig dag i vindkastene i Haugesund.
Viss noen spillere irriterer meg denne sesongen så er det PVR. Altfor dårlig til å spille for RBK, han har ingen ballteknikk kun langballer, og i dagens mot- og medvind så funker det ikke med en slik spiller i startoppstilling. Spesielt er hans posisjonering til dels horribel, noe haugesunds andre mål er en konsekvens av. Hvorfor tar ikke han det rommer Søderlund kommer i. Er jo ingen i nærheten rundt han ellers!!!!! FY ....!!!! RÆVVA!!! Dette kommer til å skje igjen og igjen!
Dagens laguttak var kanskje riktig det, men når Jonas blir byttet ut, noe som fint kunne vært rødt kort, hadde det vært fint med Berntsen i dag, eller Midtsjø. Da hadde vi fortsatt hatt kjappe føtter sentralt. For haugesund var ikke akkurat farlige langs kanten. I mine øyne tapte vi kampen helt når Mike ble byttet ut, ingen rivjern sentralt igjen. Dette var en tabbe fra Per og Bård og ødela vår sjanse til utligning!
Enkelt og greit i dag tapte vi for et lag som ville mer og fikk de viktige dommeravgjørelsene med seg, som ødelagt kampen for hos.
I neste kamp håper jeg vi spiller med 3 bak og uten PVR! |
|
| Back to top |
|
 |
Balljenta Senior
|
Posted: 21.04.2013 21:32 Post subject: |
|
|
| Hva fikk Gamboa det første gule for? Jeg ble så oppskjørta av skaden til Svensson at jeg ikke husker hvordan det skjedde. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 21.04.2013 21:38 Post subject: |
|
|
Perry på TV2: Solklart rødt kort på albuen mot Jonas. utenfor en pub ville det medført fengselsstraff...
Han virket rasende.... |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 21.04.2013 21:39 Post subject: |
|
|
Bekymringene etter denne kampen er først og framst Bille. Han er vår midtspiss, og selv med alle målsjansene(inkludert straffe) vi skaper er han ikke i nærheten av å score. Lurer nesten på om Tarik kunne vært et bedre valg som midtspiss. Kanskje de kan bytte plass?
Ellers er jo Rønning elendig, mye av farlighetene bakover er han skyldig i. Og oppspillene hans er jo til å bli gal av. Får håpe Strandberg er klar til neste helg. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 21.04.2013 21:40 Post subject: |
|
|
PVR må ut neste kamp ja,katastrofe i alt han gjør. tore må rette opp etter han hele tiden,det han berges av.
Feil posisjonert hele tiden,alt for treig,har ingen form for fotball intelligens og forstå når han skal falle av og gå i duell. |
|
| Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 21.04.2013 21:42 Post subject: |
|
|
| Har vært bekymra for Bille helt siden han ble signert og det ble understreket hvor hardtarbeidende han var. Fint med en spiss som jobber mye, men når vi bare har én i midten der så bør han også spare litt på kruttet og være på riktig sted når sjansen byr seg. Han virker dessverre ikke som typen til det. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 21.04.2013 21:43 Post subject: |
|
|
PVR er ikke god nok for RBK. Bedre å satse på Moe til Strandberg er kampklar. Dette skulle vært gjort fra 1. januar.
Kjetil Sælen var jo helt forferdelig i dag. Bør få resten av sesongen i Adecco.
Mix var god i dag. Dockal burde tatt straffen. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 21.04.2013 21:45 Post subject: |
|
|
FKH banket RBK i dramatisk kamp - Adressa
De er ikke så mye bedre disse "journalistene", Knowrud!
Adressa holder et utrolig svakt nivå, de bør settes på plass! |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 21.04.2013 21:45 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | Klarer ikke helt å svartmale dette. Dette var en typisk drittkamp hvor det meste slår feil - det er neppe noe som vil skje ofte. Det som uansett er kjipt at den kommer i kampen hvor vi skal revansjere slett innsats mot et annet smålag i runden før. Irriterende.
Perry har en lang vei å gå på det taktiske. Elendig innsats der idag. Resten av spillergruppa (-Tarik, Jensen) må se litt på egen innsats. Utilgivelig.
4 - Lunna. Lastes ikke for målene. Gjør en god og viktig redning, men sløver på utspill under press.
3 - Dorsin. Tåkefyrst volum 2. Svikter i begge ender, og ikke bare defensivt som vanlig. Elendig kamp.
3 - Reginiussen. Kaptein? Roter mye.
3 - Rønning. Begynner å ta plassen i laget for gitt?
2 - Gamboa. Hodeløst.
3 - Diskerud. Flott mål, får ikke til mye ellers.
4 - Jensen. Gjør det godt som vanlig.
2 - Dockal. Ikke så katastrofe som karakteren sier, men savnet Svensson.
2 - Mikkelsen. Må prestere snart. Sløv.
2 - Bille. Kunne like gjerne startet med en junior.
4 - Tarik. Jobber steinhardt, forbilledlig innsats.
BB = Vi som gadd å bruke av tiden vår på kampen. |
At du klarer å gi Perry noe av skylda pga dårlige taktiske valg er faan meg fantastisk. Er den noen vi skal skylde på her så er det dommeren. Første målet kom på en feil idømt straffe. Det første av Gamboas gule kort var feil. Gamboas andre gule kom i en periode der RBK for alvor var på vei inn i kampen igjen.
Her er det bare å for Haugesund å takke dommeren for 3 poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 21.04.2013 21:46 Post subject: |
|
|
| ... |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 21.04.2013 21:48 Post subject: |
|
|
| Den 2eren til Mikkelsen synes jeg du bommer litt med Dew. Synes han var god i dag, før han ble totalt malplassert på høyrebacken. Selv ville jeg gitt han en god 3er. |
|
| Back to top |
|
 |
|