| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
dags Veteran
|
Posted: 09.04.2006 23:05 Post subject: |
|
|
Jeg kom akkurat tilbake fra Åråsen, og fra der jeg stod rundspilte vi Lillestrøm i en og en halv omgang. Det er lenge siden jeg har sett Rosenborg så gode på bortebane.
Best på Rosenborg i dag og meget gode: Trelegg (!) og Daniel Braaten
Gode: Strand, Dorsin, Kvarme
Akseptable, kunne vært bedre: Solli, Helstad, Storflor bortsett fra en corner - drar ned tempoet og utfordrer aldri ned mot linja og rundt på kanten, Koppinen horribel første 20 min
Elendig: Riseth dårlig på første målet - skal støte ut på det tredje (igjen), Hirschfeldt må ta skylda for det andre målet - ikke patent på det første
Kone, Iversen og Tettey setter enda mer fart i et Rosenborglag som har vært gode hele andre omgang. Jeg er sterkt uenig i at Kone ikke gjorde mye. Viste teknikk og bandt opp Lillestrømforsvaret. Meget innblandet i det andre målet. Trodde det var han som scorte, men etter å ha sett reprisen er nok Trelegg sist på den.
Alt i alt meget oppløftende angrepsspill. Forsvarsspillet, særlig på dødballer må skjerpes kraftig. Lillestrøm er svært heldige som stjeler et poeng. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Last edited by dags on 09.04.2006 23:22; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 09.04.2006 23:10 Post subject: |
|
|
Man tuller ikke med ett minutts stillhet. VAr bra at det faktisk ble såpass stille. Dog litt gøy med telefonen som ringte  _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.04.2006 23:10 Post subject: |
|
|
Vi er enig i det meste der, Dags. Jeg er litt usikker på førstemålet. Synes ikke Hirschfeld kan klandres nevneverdig.
Trelegg hadde en del gode utsidepasninger idag også. Har han spesialtrent på det i vinter eller...? |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 09.04.2006 23:11 Post subject: |
|
|
Høgmo: Det blir tøft å henge på oss
Jeg må nesten ta med denne kommentaren som står under artikkelen:
Glory Glory!
Skrevet av: VÃ¥lenga-Fan , 09.04.2006 kl. 23:57
Uansett hvilket lag man heier på så kan ingen si noe på at det bare var ett lag på Åråsen i kveld... Et lag som spilte FOTBALL, med hjerte utenpå skjorta! Fyfaen for et spill! Dette gledet et fotball-hjerte! Det var et lag som spilte fotball, og et lag som scoret på dødball... Man skal ikke glemme Koren's praktmål, men det blir ingenting i forhold! Desverre for de fleste, men RBK virker utrolig sterke i år... _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 09.04.2006 23:11 Post subject: |
|
|
Jeg var på Stadion og vet ikke hvordan kampen virket på TV, men fra min vinkel sammen med Kjernen virket det som Terje Hauge var helt på jordet idag?
Forkant av første målet var ikke frispark, samt forkant av andre målet var ikke corner? Fikk ikke sett reprisen, noen som så dette på tv som kan bekrefte/avkrefte.
Fra min vinkel virket Terje Hauge helt på trynet, noe av den verste dømminga jeg har sett! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.04.2006 23:14 Post subject: |
|
|
Dårlig vinkel, da? Som sagt, jeg synes Hauge var god idag. Han har alltid vært dårlig på Rosenborg-kamper, men ikke idag. Han skal ha ros for å gi Riseth det tidlige gule kortet. Håper han holder linja utover sesongen.
Den VÃ¥lerenga-supporteren virker vettug. MÃ¥ tro han er misunnelig?
Det er forresten første gangen på lenge uavgjort nesten føles som seier.
Last edited by attach on 09.04.2006 23:16; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 09.04.2006 23:14 Post subject: |
|
|
Synes faktisk han ikke var så ille, men du har nok rett i det med første målet..
Ser han fikk en 7er på dommer børsen på vg, med den 7ern ligger han på 1 plass... |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 09.04.2006 23:18 Post subject: |
|
|
VG`s spillervurdering:
Lars Hirschfeld 4
Miika Koppinen 5
Vidar Riseth 4
( Alexander Tettey i 16 min. )
Bjørn Tore Kvarme 5
Mikael Dorsin 6
BB Roar Strand 7
Jan Gunnar Solli 6
Frode Johnsen 5
Daniel Braaten 6
Thorstein Helstad 5
( Yssouf Kone i 22 min. )
Øyvind Storflor 5
( Steffen Iversen i 16 min. ) |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 09.04.2006 23:19 Post subject: |
|
|
| Katalysator wrote: | | Og ja, denne oppsummeringen er helt på trynet. |
Nei, der er jeg uenig, veldig fin oppsumering!
Vil legge til at vi ikke er like avhengige av å dytte ballen innom Solli hver gang vi skal bygge opp et angrep. Mange klager på alle feilpasningene Solli slår, men det er jaggu ikke noen lett jobb sånn som han blir presset. Han lever ikke opp til Skammels, men det kan man nesten ikke kreve heller. Han kom i noen vanskelige situasjoner i dag, men han løste dem godt. Om dette vil vedvare vil vise seg. Så lenge han blir så presset som han ble i forrige sesong kan man ikke bruke ham som playmaker.
Mange hyller Johnsen, men jeg kan ikke si jeg ble veldig imponert. Han var farlig på dødball, men jeg skulle ønske vi heller brukte Tettey fra start.
Selv om Riseth må ta en god prosjon skyld for minst ett av målene, vet jeg ikke om det hadde løst noen ting å kjøre inn Russel på back. Når spilte han kamp sist? Når spilte han noe annet enn treningskamp sist?
Hirschfeld var ikke overbevisende, men jeg dømmer ham ikke etter én kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Davy Wathne Senior

|
Posted: 09.04.2006 23:20 Post subject: |
|
|
| Ingen som lurer på hvor det ble av essidiri? |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 09.04.2006 23:21 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett reprisen vil nok også jeg gå så langt som å frikjenne Hirschfeldt for det første målet. Innlegget havner for nært første stolpe til at han skal ut å plukke ballen og når det gjelder reflekser så kan dere prøve sjøl å redde ei heading litt skrått fra 6-7 meter.
Riseth må ta skylda for den. Han er der, men gjør lite for å hindre Kippe i å gå opp og stange ballen i mål. Men allikevel Lars, du kan ikke være helt fornøyd med innsatsen i dag. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 09.04.2006 23:24 Post subject: |
|
|
Enig med deg i det med Solli, han ble presset hele tiden og hadde vanskelige arbeidsforhold, vil nok spille bedre kamper når han ikke får mannsoppdekking på seg...
Russel burde nok starte fordi Riseth har vært lengre skadet, og da er det vanskelig og prestere skikkelig i en slik kamp..
Russel har trent godt i det siste og gjort ok innhopp i trenningskamper, og han er veldig hurtig.. |
|
| Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 09.04.2006 23:27 Post subject: |
|
|
| diegoni wrote: | | Ingen som lurer på hvor det ble av essidiri? |
Han satt på benken, og det var vel greit i denne kampen..
Vi trengte mål og da er det likere og sette inn Kone,Iversen og Tettey.. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 09.04.2006 23:30 Post subject: |
|
|
Men personlig hadde jeg gjerne sett Essediri i stedet for Storflor fra starten av. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Davy Wathne Senior

|
Posted: 09.04.2006 23:32 Post subject: |
|
|
ening med deg der _________________ Rosenborg Ballklub <3 |
|
| Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 09.04.2006 23:40 Post subject: |
|
|
| diegoni wrote: | | Ingen som lurer på hvor det ble av essidiri? |
Essediri spilte ikke fordi Høgmo satset på hurtighet i angrepsspillet i dag, og dermed falt valget på Braaten som jeg synes gjorde en veldig bra match. Hadde RBK brukt Essediri ville det lagt opp til duellspill i feltet, siden hovedforsen til Essediri nok er innleggene, noe som ikke virker som verdens smarteste idé i og med at LSK kanskje er det beste "duellaget" i Norge. _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 09.04.2006 23:43 Post subject: |
|
|
Forøvrig enig med hvem det nå var som sa at en uavgjort nok aldri har føltes mer som en seier en denne. Akkurat i dag dreit jeg i resultatet, for det spillet RBK vartet opp med i dag, så tidlig på sesongen,(RBK er ikke akkurat kjent for bra spill på starten av sesongen) får en til å lure på hva de kan være kompatibel til senere i sesongen. Nå er det jo selvfølgelig ikke sagt at RBK kommer til å ha samme utvikling utover sesongen som i tidligere sesonger, men det er jo lov å håpe=) _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Bonnien Proff
|
Posted: 09.04.2006 23:45 Post subject: |
|
|
Jeg synes Rosenborg gjorde en god kamp idag hvis vi ser bort ifra de første tyve minuttene. Etter dette er det bare et lag på banen. Jeg er blant supporterne som ikke er så misfornøyd med Frode Johnsen. Jeg synes Frode gjør en veldig god kamp idag, god i hodespillet og gjør veldig mange gode valg med ballen. Dette skal han absolutt ha honnør for! Ellers synes jeg Mikael Dorsin spiller seg stort opp fra 20 og utover...Hvis vi luker vekk det tafatte duellspillet i begynnelsen har nok Høgmo rett i at dette Rosenborglaget skal bli fryktelig vanskelig å hamle opp med:)
Heia Fredrikstad imorgen...måtte Brann gå på en kjempesmell!!!
Leser i Bergenspressen idag at mange av Brannsupporterne har satt 1000kr hver på The Double til svina...DET er snakk om å kaste ut pengene ut av vinduet. De får ikke engang noe for å være optimister...stakkars folk:) |
|
| Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 09.04.2006 23:57 Post subject: |
|
|
| Feffa wrote: | | Essediri spilte ikke fordi Høgmo satset på hurtighet i angrepsspillet i dag, og dermed falt valget på Braaten som jeg synes gjorde en veldig bra match. Hadde RBK brukt Essediri ville det lagt opp til duellspill i feltet, siden hovedforsen til Essediri nok er innleggene, noe som ikke virker som verdens smarteste idé i og med at LSK kanskje er det beste "duellaget" i Norge. |
Essediri er kjappere enn Braaten. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 09.04.2006 23:58 Post subject: |
|
|
- Vi ble bare utrolig slitne
- Vi hadde en veldig hard kamp på torsdag som nok fortsatt sitter i bena våre. Samtidig er Rosenborg frykelig gode når de får trille ball og sette fart. Da blir vi løpende i mellom og sliter oss ut, forklarer Kippe som bare kunne registrere at Lillestrøm-midtbanen falt dypere og dypere jo lenger ut i andre omgang kampen gikk.
Mens en smørblid kollega har en litt annen forklaring. RBK-trener Per-Mathias Høgmo strålte som en sol etter 3-3 på Åråsen.
- Vi legger fantastisk press på dem de siste 20 minuttene, der vi ruller og ruller opp angrep etter angrep. Vi ser at Lillestrøm blir forutsigbare når de blir presset, da slår de mye langt og blir enkle å spille mot, stråler Høgmo, og avslører at han fulgte godt med på Royal League-finalen.
- Det var noe av det samme FC København gjorde, de la press på dem og spilte ball, da får Lillestrøm problemer, forklarer Høgmo. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 09.04.2006 23:59 Post subject: |
|
|
| erlendmf wrote: |
Essediri er kjappere enn Braaten. |
Det betviler jeg sterkt. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 10.04.2006 00:01 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Vi er enig i det meste der, Dags. Jeg er litt usikker på førstemålet. Synes ikke Hirschfeld kan klandres nevneverdig.
Trelegg hadde en del gode utsidepasninger idag også. Har han spesialtrent på det i vinter eller...? |
Hirschfeld var usikker på begge de to første målene... Han klarte ikke ta en skikkelig avgjørelse på hva han skulle gjøre og det endte med at han var ute og syklet på begge dødballmålene, debutantnerver eller om han er generelt dårlig i feltarbeidet vet jeg ikke.. men det bør forbedres!
Forøvrig, Høgmo er positiv..
- Nå skal jeg ikke skylde på gresset, men det er klart at når banene blir bedre og vi får alle spillerne på plass, så kommer det til å bli vanskelig å henge med oss.
Må si meg enig med Høgmo, ingen andre lag som har vist like stor spillestyrke som oss.. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.04.2006 00:03 Post subject: |
|
|
Bilder ute på galleriet på tt05.no _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.04.2006 00:08 Post subject: |
|
|
Ser at Dags har konvertert etter å ha sett reprisen, jarln. Har du studert den på web-tv? Det har jeg. Hirschfeld er helt klart "ivrig" i bevegelsene, men jeg kan ikke se at han plasserer seg feil. Dessuten kan man ikke forvente en refleksredning på det korte holdet. Det ville isåfall vært en utrolig redning. Altså, målet er ikke i nærheten av å kunne være på Hirschfeld si kappe. Det blir for dumt.
Last edited by attach on 10.04.2006 00:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 10.04.2006 00:11 Post subject: |
|
|
Takk for bildene recon! Nok en gang bra og humoristisk tifo av tt
Finnes det noen tall på hvor mange Rosenborgsupportere som hadde tatt turen til Åråsen? Ser ut som om det er en del.. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
|