| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 17.01.2013 20:15 Post subject: |
|
|
Helt enig  |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 17.01.2013 20:25 Post subject: |
|
|
Jeg ser ingen grunn til å hylle Dorsin. God ballkontroll, brukbar defensivt, med unntak av et par horrible sesonger. Ekstremt treig.
Gikk gratis til Romania og kostet en formue i sign on fee da han kom tilbake. Sutret og gjorde opprør mot Eggen fordi han måtte trene litt hardere enn han var vant til. I sum er han ingen stor spiller og har heller aldri vært det. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 17.01.2013 20:53 Post subject: |
|
|
| Her var det ikke snakk om å hylle Dorsin, men å få fram att vi må dra nytte av hans erfaringer med å vinne gull. Hvem andre i en potensiell 11'er har vært med på å vinne gull før? Ingen, sett bort fra Mikkelsen i Danmark. Her må Dorsin stå fram som den gode kapteinen han er, å banke vinnerinstinkt inn i hodene på resten av gjengen. Føler att dette er året vi inntar posisjonen som norges beste fotballag igjen! |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 17.01.2013 22:51 Post subject: |
|
|
| Dorsin har sine svakheter. Han er ikke kjapp, han kjefter på seg ofte gule kort og lar kantspilleren sin få slå innlegg upressa. På plussiden er han et kapteinsemne som går foran, viser baller og dirigerer forsvaret. At han blir viktig i år er ingen tvil. Som sagt tidligere så er det bare han som har erfaring fra å vinne Tippeligaen før av de som er antatt å starte flest kamper. Håper han holder en sesong eller to til. |
|
| Back to top |
|
 |
rbk_Ã¥ret_rundt Junior
|
Posted: 29.01.2013 21:02 Post subject: |
|
|
Jeg ser posisjonen venstreback diskuteres heftig i flere forskjellige tråder - og det er virkelig også en posisjon som bør diskuteres.
Jeg har alltid likt Micke Dorsin som spiller, men for hver kamp som spilles blir det mer og mer tydelig for meg at han ikke klarer å opprettholde det nivået han tidligere hadde.
Etter å ha sett matchen mot Shaktar Donetsk i går, gikk det opp for meg at han ikke bare mangler farten som en back må ha for å prestere på et høyt nivå (jfr. Gamboa). Men en annen ting som slo meg var at jeg opplevde Dorsin som en av de på RBK-laget med dårligst nærteknikk. Han manglet mange ganger roen til å spille, fordi han kom i tidsnød og måtte dermed slå den lange ballen.
Selv om Shaktar angrep vårt forsvar fra begge sider, så sitter jeg med en sterk følelse at de angrep mye mer på vår venstre side fordi Dorsin var klart enklere å komme forbi. Hans plasseringsevne mener jeg også man kan diskutere - sjelden i stand til å være oppe i motstanderen.
Jeg er enig med Perry som ønsker seg en venstreback, for akkurat i skrivende stund føler jeg Dorsin er et av få svake punkt på laget.
Det er veldig stor kvalitetsforskjell om du sammeligner høyre- og venstreback pr. dags dato. Gamboa har det meste, mens Dorsin har mistet det meste som trengs for å være en god back i dagens fotball.
Noen tanker fra meg angående debatten om venstrebacken i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 29.01.2013 21:47 Post subject: |
|
|
Dorsin har konkurert med Ørlund om å være lagets svakeste ledd i tre år nå. Bare Jönsson som har vært klart verre.
Nå er Jönsson borte, Ørlund forhåpentligvis på vei til AIK via innbytterbenken, og da står vi igjen med Dorsin.
Men det kan være en idè å ikke gjøre alt for mange utskiftninger. Vår antatte førstellever når serien sparkes igang består av seks spillere som ikke var i klubben da vi startet sist sesong, sju hvis også Mix blir med. Åtte dersom både Mix og ny sentral midt kommer, ni hvis vi skal bytte ut Dorsin i samme slengen. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 30.01.2013 06:12 Post subject: |
|
|
Nå må dere gi dere lol
Dorsin har kansje ikke vært sinnsykt god hele tiden etter han kom tilbake, men han har vært UTROLIG viktig. Jeg vil ha meg frabedt å ha ham satt i samme bås som Daniel, virkelig!
JA poenget er greit, han har vært svak ved flere annledninger; glipepr markering, for sein til å posisjonere seg, henger ikke med internasjonalt... men dere må ikek glemme at han bidrar på mange flere måter for laget også. Synes ikke dere skal sammenligne ham med Jordi Alba selv om dere gjerne vil ha en sånn venstreback...
SÅ kort fortalt, enig i det som påpeker, sterkt uenig i måten budskapet fremmes.
Dorsin vil for meg alltid stå igjen som en del av RBK som vil huskes. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 23.03.2013 16:40; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 30.01.2013 08:43 Post subject: |
|
|
Ser ikke helt poenget med å "sparke" Dorsin basert på to dårlige treningskamper i januar.
Rett nok burde han klart å piske seg i form til sesongoppkjøringen starter, men noe sier meg at han velger å flyte litt på rutinen frem mot seriestart. Man kan mislike det på grunn av signaleffekten i forhold til de unge, men det er ikke en helt uvanlig/uventet strategi for en av de soleklare veteranene i klubben.
Det er godt mulig at det viser seg at han ikke lenger har krutt nok i beina til å holde det nødvendige tempoet i spillet sitt, men det velger altså jeg å vente med å konkludere på til litt uti mars. Han har dessuten en vinnerskalle som få andre, og denne kan være spesielt viktig i de periodene av sesongen når det kommert til å kladde litt for Perrys disipler. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 22.03.2013 18:33 Post subject: |
|
|
Ser ut som Dorsin spiller seriekamp nr. 200 for Rosenborg om han spiller mot Brann! Imponerende!
Og med det, er han heller ikke langt unna topp 10 spillere som har spilt flest seriekamper!
417 Strand, Roar
349 By Rise, Ola
279 Hoftun, Erik
272 Skammelsrud, Bent
251 Hansen, Jan
237 Eggen, Knut Torbjørn
225 Basma, Ole Christer
225 Brandhaug, Sverre
223 Brattbakk, Harald Martin
216 Winsnes, Fredrik
216 Løken, Karl Petter
204 Wormdal, Øystein
199 Dorsin, Mikael
rbk.no: Flest seriekamper for Rosenborg etter 1960 _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.03.2013 18:45 Post subject: |
|
|
Håper han feirer med et mål eller to da
I oktober i fjor passerte han Stensaas og Henriksen og ble venstrebacken med flest seriekamper i RBK. I løpet av sesongen kan han kanskje bli backen med flest seriekamper om han passerer Basma. (Jan Hansen har et par kamper på venstreback, og noe langt der bak sier at Supermann også har spilt der, i alle fall på høyre, men disse er jo ikke å regne som backer i Rosenborghistorien.) _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 22.03.2013 18:53 Post subject: |
|
|
| Om han ikke blir utkonkurrert iløpet av de neste 3 overgangsvinduene kan han være inne på topp 5! Respekt. Håper dog at han får en konkurent allerede i sommer. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 22.03.2013 22:27 Post subject: |
|
|
| Syns i grunnen å ende opp rundt Winsnes og Løken høres riktig ut... |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 23.03.2013 01:32 Post subject: |
|
|
Skal ikke se bort fra at Dorsin kan heve seg om han blir satt under litt press. Pr. i dag så holder han mot gjennomsnittlig tippeligakvalitet, men straks han møter spillere som ligger over snittet virker han å slite veldig.
Synes f.eks Ørlund utvilsomt så bedre trent ut nå mot Byåsen enn fjorårsutgaven, så det kan jo ha noe for seg å presse de gamle svensker litt  |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 01.04.2013 19:48 Post subject: |
|
|
=
ET SYMBOL!
Legender skal behandles med respekt. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.04.2013 19:58 Post subject: |
|
|
2 mål og assist i sin 200 ligakamp som venstreback, fantastisk  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 01.04.2013 20:04 Post subject: |
|
|
Å sammenligne Zanetti med Dorsin, blir som å sammenligne en Skoda og Ferarri..
At Dorsin fremdeles er fast back for Rosenborg, skyldes utelukkende dårlig konkuranse i Rosenborg og det lave nivået i tippeligaen, som gjør tippeligaen til en lite atraktiv liga å spille i. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 01.04.2013 20:13 Post subject: |
|
|
Enig! Om RBK hadde spilt i spansk toppdivisjon ville Dorsin ikke holdt mål!
Ellers, nok en solid kamp av Micke i dag. Vinnervilje, både med og uten kapteinsbind. Pene mål! |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 01.04.2013 20:21 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | Å sammenligne Zanetti med Dorsin, blir som å sammenligne en Skoda og Ferarri..
At Dorsin fremdeles er fast back for Rosenborg, skyldes utelukkende dårlig konkuranse i Rosenborg og det lave nivået i tippeligaen, som gjør tippeligaen til en lite atraktiv liga å spille i. |
Ditt troll. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 01.04.2013 20:23 Post subject: |
|
|
| Det virker som Hoftun/Perry bygger stein på stein, og neste stein bør være en venstre back i sommervinduet, så kan Dorsin være innpisker på trening og RBK 2.. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 01.04.2013 20:24 Post subject: |
|
|
| Messi, du beveger deg på grensen. Man kan godt diskutere Dorsin sitt nivå, men slike slengbemerkninger er ikke en RBK-legende verdig. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 01.04.2013 20:26 Post subject: |
|
|
| Nisser. Ikke dagen å snakke Dorsin ut av Laget. 2 mål og målgivende fra en back er fantastisk, selv i tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 01.04.2013 20:28 Post subject: |
|
|
| Gratulerer med vel overstått 200! |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 01.04.2013 20:40 Post subject: |
|
|
| Konrad4ever wrote: | | Nisser. Ikke dagen å snakke Dorsin ut av Laget. 2 mål og målgivende fra en back er fantastisk, selv i tippeligaen. |
Hvis Rosenborg skal hevde seg ute i europa så har ikke Rosenborg råd til å ha en Diesel-Dorsin på laget, at han lager 2 pene mål i dag bør være klinkende likegyldig når målet er å hevde seg i Europa.
At dere kaller han legende, sier veldig mye om konkuransen på venstreback i de siste 5-7 årene..
Roar Strand hadde konkuranse om plassen i alle år, Dorsin har aldri hatt det, legende statusen er ufortjent.. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.04.2013 20:43 Post subject: |
|
|
Dorsin er ikke god nok lenger, mye på grunn av manglende fart. Men det er ikke noe vits å snakke om det når man som venstreback spiller sin 200de seriekamp og scorer 2 og gir 1 assist.
Og om vi skal hevde oss i Europa så er det nok flere andre som ryker også. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 01.04.2013 20:43 Post subject: |
|
|
| Fy faen så latterlig du er Messi. |
|