| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
iconbit Veteran
|
Posted: 20.03.2013 13:31 Post subject: |
|
|
Yussuf er en lynrask spiller som Stuttgart forhørte sig om i sommers, men som i første omgang vil færdiggøre gymnasiet. I mine øjne en bedre spiller enn Lyngbys andet stortalent Uffe Bech, som FCN lige har hentet. Jeg mener dog Yussuf er bedst på en af de to kanter i en 4-3-3, selvom han også kan spille spiss.
Jeg mener at lokale og i hvert fald norske talenter må være klar førsteprioritet. Kvotespillere bør være spillere, der er gode nok til førsteelleveren og som udgangspunkt bør vi ikke hente en 18-årig dansker. |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 20.03.2013 14:17 Post subject: |
|
|
Det jeg mener er at han allerede er bedre enn hva vi har både hos juniorer i RBK og resten av Norge akkurat nå. Om vi først skulle ha en backup skal det da være et ordentlig talent.
Minner også på dengang Emil Larsen gikk til OB, hvor var RBK som sterkt hadde bruk for en venstrekant? Vi har fått bevist at det danske markedet er mulig å hente fra, og en Yussuf ville vært en flott backup for en inntil videre skadeplaget Nicki. _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 21.03.2013 00:58 Post subject: |
|
|
Godt poeng - det var meget merkeligt, at OB så nemt og billigt kunne hente Emil Larsen. Vi skulle have hentet Larsen eller Kadrii, der blev til overs på venstrekanten efter købet af Larsen.
Jeg er som sagt ret skeptisk over for at hente en 18-årig Yussuf på kvote. Det er en diskussion værd om man bør gøre et unntak for han er ganske rigtigt et stortalent i skandinavisk målestokk. I mine øine har han fremtiden sin på kanten og derfor ser jeg ham ikke som den ideelle backup for Bille. |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 21.03.2013 15:38 Post subject: |
|
|
At han kan spille på kanten, i tillegg, er ikke nødvendigvis negativt. Niels Frederiksen har allerede sagt, at om Lyngby ikke klarer et opprykk i år, kan de bli nødt til å selge Yussuf for at han skal komme seg videre på riktig nivå. Det kan godt være han "bare" er 18, men det er Viktor Fischer også. Poenget vil da være at alderen ikke nødvendigvis tilsier dyktigheten. At Farum nappet feil talent i "Messi" Bech, kan vise seg å være gull for andre. Yussuf blir ikke dyr. _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 21.03.2013 22:09 Post subject: |
|
|
2 backer, ferdig. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 22.03.2013 11:19 Post subject: |
|
|
SÃ¥ vi trenger ikke backup til Nickie?
....
Vi trenger venstreback og en ung sulten spiss |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.03.2013 02:23 Post subject: |
|
|
Er det virkelig så lurt å satse på et afrikansk talent, når vi ikke vet hvordan vi skal bruke de? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 23.03.2013 13:47 Post subject: |
|
|
| Off topic, men har noen en oversikt over spilleroverganger ut/inn i perioden 2009-2011? |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 23.03.2013 14:44 Post subject: |
|
|
| Du kan i hvert fald altid bruge transfermarkt.de, selvom den nok inddeler i perioder fra sommer til sommer og ikke 1. januar til 1. januar. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.03.2013 16:35 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | SÃ¥ vi trenger ikke backup til Nickie?
....
Vi trenger venstreback og en ung sulten spiss |
forsåvidt jo, men det viktigste er to backer spør du meg for der har vi 0 <-- cover.
på spisspålass har vi alternativer i det mindste, men selvfølgelig hadde jeg ikke sagt nei til en toppspiss inn. men realistisk sett så kan vi ikke få en toppspiss som backup siden vi skal satse på Bille. Realistisk sett må da den personen da få spilel i andre posisjoner også og der har vi fult cover med mindra da han er DLR/SC, noe som er lite sannsynelig.
Vi må være realistiske og pr i dag kan vi benytte Chibuike, Tarik, Sørloth som spisser ved behov. Men, hadde vi hentet inn en backup så vil jeg tro at det hadde blitt noe i Frode johnsen klassen med erfaring intil vi får finsiktet noe langsiktig. Et talent med litt mere kvalitet enn det sørloth kan tilby pr. idag hadde selvfølgelig vært best, men det er lite sannsynelig uten at man er heldig, nøye og kvalitetsikrer. no more Berisha! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
fysiotore Senior
|
Posted: 27.03.2013 09:59 Post subject: |
|
|
Her bør vi være på banen;
http://www.nordlys.no/nyh...574399.ece
Ruben K har vist seg som en meget god pg moderne venstreback, er både rask og har både defensive og offensive kvaliteter. I tillegg har han en meget fin personlighet. Dette er en meget god erstatter for Dorsin, og vil passe utmerket inn i dagens RBK-lag. |
|
| Back to top |
|
 |
aero Proff
|
Posted: 27.03.2013 10:15 Post subject: |
|
|
| Ja takk. Virker god nok til å ta over for Dorsin, iallefall på sikt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 27.03.2013 10:31 Post subject: |
|
|
| Dorsin er laangt 'over the hill', som engelskmennene sier. Får vi Ruben til en rimelig penge, slå til og fas ut svensken. |
|
| Back to top |
|
 |
practor Senior
|
Posted: 27.03.2013 10:48 Post subject: |
|
|
ruben har jeg trua på, han er i tillegg norsk.
er faktisk litt bekymret for at vi ikke har noen spiss og venstreback alternativer. de andre lagene vi kjemper mot har flere spisser å spille på. så krysser fingrene og ber til gud om at vi får inn en spiss og en venstreback. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.03.2013 10:53 Post subject: |
|
|
| fysiotore wrote: | Her bør vi være på banen;
http://www.nordlys.no/nyh...574399.ece
Ruben K har vist seg som en meget god pg moderne venstreback, er både rask og har både defensive og offensive kvaliteter. I tillegg har han en meget fin personlighet. Dette er en meget god erstatter for Dorsin, og vil passe utmerket inn i dagens RBK-lag. |
Du er ikke tilfeldigvis hans agent, Tore Rismo? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 27.03.2013 11:34 Post subject: |
|
|
Vi får inn en spiller i dette vintervinduet og den spilleren er en back og heter Ruben Kristiansen fra Tromsø.
Vi får også oppleve at TIL har tatt til vettet og ser seg fornøyd med en sum mellom 800 000 kr- 1,2 mill. kr.
Edit: Min spådom altså  |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 27.03.2013 11:48 Post subject: |
|
|
Vi bør så absolutt være på hugget når det gjelder Kristiansen.
MEN KitWalker, legg bort flaska. 800k-1.2mill er en latterlig lav sum for en spiller med hans kvaliteter.
Hans verdi vil ligge rundt 4 millioner kroner fram til sommeren, mulig at den dropper litt da.
Han har tross alt fått et par landskamper også etter en særdeles oppløftende sesong (for hans del) i fjor.
Er nesten overrasket over hvor lett han har tatt nivået i TIL og opp til landslaget med tanke på bakgrunnen hans. _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.03.2013 11:58 Post subject: |
|
|
| Nettopp på grunn av bakgrunnen bør heller ingen være i nærheten av å betale fire millioner for han. To millioner, maks. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 27.03.2013 12:14 Post subject: |
|
|
| Thulian wrote: | Vi bør så absolutt være på hugget når det gjelder Kristiansen.
MEN KitWalker, legg bort flaska. 800k-1.2mill er en latterlig lav sum for en spiller med hans kvaliteter.
Hans verdi vil ligge rundt 4 millioner kroner fram til sommeren, mulig at den dropper litt da.
Han har tross alt fått et par landskamper også etter en særdeles oppløftende sesong (for hans del) i fjor.
Er nesten overrasket over hvor lett han har tatt nivået i TIL og opp til landslaget med tanke på bakgrunnen hans. |
Vet ikke helt hvem som bør legge bort flaska men det er slettes ikke nødvendig å kaste penger rundt seg som en full sjømann på en spiller med den bakgrunnen fyren har OG som kun har under 1 år igjen av kontrakten. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 27.03.2013 19:31 Post subject: |
|
|
Kontrakten hans varer vel ut 2014. Så det er en anstendig lengde igjen på den du.
Er enig i at det ikke er nødvendig å kaste penger rundt seg, men å tro at vi får en Norsk landslagsspiller som er per dags dato den soleklare arvtageren til J.A.R for småpenger er å tro på julenissen midt i den heteste sommersola. _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.03.2013 19:46 Post subject: |
|
|
| Hvis vi var villig til å bruke 5 millioner på Høgli så ser jeg ikke noe problem med å bruke 3 - 4 millioner på Kristiansen som er yngre, spiller på rett side og som har et større potensial enn det Høgli har har hatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 27.03.2013 21:25 Post subject: |
|
|
| Thulian wrote: | | Norsk landslagsspiller som er per dags dato den soleklare arvtageren til J.A.R |
1. Overdrevet å kalle han en "landslagsspiller" basert på et par kamper i en januar-turne med liga landslaget.
2. "Soleklare arvtageren til J.A.R" ??? Jonathan Parr er vell relativt ung, venstreback og fast i Championship med flere landskamper, når ble Kristiansen "soleklar favoritt" fremfor f.eks Parr? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.03.2013 21:39 Post subject: |
|
|
| Parr er godt foran Ruben i den køen. Kan det ikke være noen tvil om. Tror også Hedenstad er foran i køen. Han har riktignok vært mest på høyresiden de siste sesongene, men er like god på venstresiden. Villsvik kan vel også spille venstreback og er en kandidat. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 28.03.2013 04:39 Post subject: |
|
|
Parr er etter min mening relativt opphuset som spiller. For all del, en solid spiller, men besitter ikke etter min mening de ekstremkvalitetene som Kristiansen har.
Hedenstad er solid på høyre, langtifra på venstre.
Vilsvik har ikke farten som Kristiansen har, ei heller er han på høyde med han rent ferdighetsmessig, dog en solid back.
Montana, så lenge man inneværende år har blitt tatt ut på landslaget så er man landslagsspiller, like mye som om f.eks Sørloth er RBK spiller selv om han knaptnok (mest sannsynlig) kommer til å få så mange minuttene Eliteseriefotball for RBK i år.
Moxey er forøvrig foretrukket som vback framfor Parr av Holloway, og det har nok mye med at det er nettopp Holloway som styrer Eagles istedenfor Freedman.
Men full kred til Parr for det han har oppnådd til nå som CP spiller. _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.03.2013 10:26 Post subject: |
|
|
Jeg mener sånne ligalandslagstropper er et unntakstilfelle, særlig siden de sjelden reflekterer hvem som egentlig fortjener å bli tatt ut, men oftere hvem som har anledning til å bli med, og hvem som har "fortjent en sjanse" gjennom U-landslagsspill. Man kan være veldig langt unna spilletid på et toppet landslag selv om man blir tatt ut i en sånn tropp. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
|