English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Albania
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
WegHard
Veteran

PostPosted: 22.03.2013 21:27    Post subject: Reply with quote

Deilig å ikke ha sett kampen.
Jonas
Veteran

PostPosted: 22.03.2013 21:42    Post subject: Reply with quote

– Dette er et av de bitreste tapene jeg har opplevd noensinne. Vi er bedre enn Albania og gjorde mye riktig. Men ballen spratt ikke vår vei, og det føles veldig bittert, sa en skuffet Drillo til TV 2 Sporten etter kampen.

Hahaha. Tommel'n opp!

På dager som denne jeg er glad jeg egentlig ikke bryr meg nevneverdig om landslaget.
ode
Veteran

PostPosted: 22.03.2013 21:48    Post subject: Reply with quote

Med ski på beina hadde vi helt sikkert vunnet Cool
LanoX
Rutinert

PostPosted: 22.03.2013 21:48    Post subject: Reply with quote

Isolert sett gir jeg faen i landslaget, men på sikt hadde det vært positivt for både tippeliga og spillerlogistikk at Norge hadde kunne deltatt i et mesterskap for en gangs skyld. Så jeg er litt ambivalent i forhold til det møkkalaget jeg så i kveld.

De som lurer på hvorfor publikum svikter norsk fotball fikk iallefall en god forklaring i kveld.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 22.03.2013 22:56    Post subject: Reply with quote

Drillo er gått ut på dato. Håper nøff ikke frister Perry.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran

PostPosted: 22.03.2013 23:10    Post subject: Reply with quote

Så forventet, så fortjent og så gunstig for neste års TL-avvikling. I løpet av året håper jeg Drillo, Semb og By Rise slutter, og at Solbakken ikke hentes inn som ny trener
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 22.03.2013 23:14    Post subject: Reply with quote

LanoX wrote:
Isolert sett gir jeg faen i landslaget

Så kul du er.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 23.03.2013 00:21    Post subject: Reply with quote

De fleste nordmenn ønsker vel strengt tatt at landslaget gjør det bra, men man må jo dessverre si at interessen har vært heller laber de siste årene, nærmest til det punktet hvor man egentlig ikke bryr seg.

Vi har en trener som begynner å minne om komiske Ali når han står der og legger ut om hvor lite imponerende Barcelona er, og hvor dumme alle som ikke støtter hans ideer er. Fyren er fullstendig blottet for ydmykhet, og har følgelig gått ut på dato, fordi han ikke har utviklet seg og sin filosofi.

Forspranget han hadde rent taktisk på 90-tallet er for lengst spist opp, og det holder rett og slett ikke å nærmest utelukkende satse på dødballmål. Ikke engang mot de svakeste lagene i Europa evner vi å få til et offensivt spill.

Tror det er på tide med litt nye impulser både på landslaget og i NFF generelt. Det har, i likhet med RBK, vært litt for mye intern kompiskjøring der.
Back to top
LanoX
Rutinert

PostPosted: 23.03.2013 00:23    Post subject: Reply with quote

@sola Takk, men synes du er litt kulere siden du følte du måtte kommentere da vettu. Lurer på hvorfor?
Lloyd
Senior

PostPosted: 23.03.2013 01:22    Post subject: Reply with quote

Sola wrote:
LanoX wrote:
Isolert sett gir jeg faen i landslaget

Så kul du er.

Vel, Club or Country?

Jeg tror det valget er rimelig lett for de fleste norske fotballfans, selv om det selvsagt er hyggelig når landslaget gjør det bra. Akkurat nå føles det som om vi er tilbake på nivået fra 80-tallet. Det er selvsagt mulig at det er det normale for et norsk landslag.

Men når Finland hyggelig nok klarte uavgjort borte mot Spania, burde det være håp om at også Norge om noen år kunne heve seg opp på et godt Europeisk nivå.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 23.03.2013 02:37    Post subject: Reply with quote

Gode enkelt resultater er slettes ikke uvanlig, men Finland kommer garantert ikke til Brasil.

For en såpass liten fotball nasjon som Norge er det naturlig at de sportslige resultatene vil variere, og vi vil ha perioder hvor vi har bedre råvarer enn andre.

Det er heller ikke noe unikt med at Norge klamrer seg fast/returnerte til Drillo etter en liten prøveperiode som ikke var velykket. Man har sett det i historien fra Napoleon, kommunismens fall, og frem til Bagdad i dag at mange i urolige tider søker tilbake til gammel trygg vane. Det blir lett å idyllisere det som var når man midlertidig har gått seg vill. Dette er heller ikke ukjent for RBK.

Zeman
Back to top
Lloyd
Senior

PostPosted: 23.03.2013 03:28    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Gode enkelt resultater er slettes ikke uvanlig, men Finland kommer garantert ikke til Brasil.

For ordens skyld, det tror heller ikke jeg. Jeg trakk det vel mer frem som et eksempel på at det skal kunne gå an å hevde seg, selv for et land og et lag som Norge.
Back to top
Jonas32
Junior

PostPosted: 23.03.2013 11:01    Post subject: Reply with quote

På sin plass å gi litt kred til alle de oppmøtte Albanerne. Bra støtte til gutta sine.
Merkelig at de tar seg råd til 300-500 for å se fotball, når ikke norske supportere gjør det.
Vil ikke påstå at de spiller noe mer elegant fotball enn norge, så man har vel ikke akkurat "møkka" fotball å klage på.

Der jeg satt så føltes det iallefall ikke som hjemmebane, nesten litt trist.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 23.03.2013 13:22    Post subject: Reply with quote

Denne landskampen viser virkelig at Drillo har sine favoritter, uannsett form..

Det er absolutt grunn til å se kritisk på laguttaket. Mener fortsatt at Henriksen-Tettey-Skjelbred er den beste trioen sentralt som Norge kan oppdrive i vinter. Vet at Tettey melde forfall p.g.a skade.

Tror ikke Drillo hadde tatt ut Skjelbred uannsett hvilken klubb han hadde spillt for, tror også at Drillo annser Championsship som mer relevant liga for det norske landslaget, enn Bundeliga, Serie A og La Liga..

Er ikke så sikker som Drillo, at Nordteveit er bedre enn Tettey..
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 23.03.2013 18:24    Post subject: Reply with quote

Tettey - Nordtveit - Skjelbred
Braaten - Moa - Elyounoussi

Burde vert istand til å true en del lands forsvar.
Evt Eikrem inn for Nordtveit.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 23.03.2013 20:08    Post subject: Reply with quote

Merkelig at ingen har diskutert Nordtveit enda. Spiller fast for Borussia Mönchengladbach, men på landslaget imponerer han hvertfall ikke meg. Ukonsentrert og slurver med pasninger. Få inn Eikrem som playmaker istede. Lei av at vi skal rette oss i forhold til motstander hele tiden. Hvorfor kan ikke motstanderlaget bekymre seg for våre spillere en gang i blant?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 23.03.2013 21:00    Post subject: Reply with quote

Så lenge Drillo er sjef blir det defensiv, stoppe motstanderen tankegang med fokus på overganger og dødballer.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 23.03.2013 22:06    Post subject: Reply with quote

En ting som irriterte vettet av meg der var når Norge fikk frispark på 17 meter, rett før slutt. At vi ikke forsøker på et plassert frispark fra det holdet, men i stedet lar den der mongoen på venstrebacken med Jupiter-size ego forsøke å skyte hull i en seksmannsmur på ren kraft. Jeg mener: det er Albania, foran masse bortefans, i det 90. minutt - de kommer ikke til å feige ut eller flytte seg.

Der synes jeg faktisk kapteinen skal ta ansvar og fløtte idioten vekk fra situasjonen. Ærlig talt.
d3
Rutinert

PostPosted: 23.03.2013 22:18    Post subject: Reply with quote

LanoX wrote:
Isolert sett gir jeg faen i landslaget, men på sikt hadde det vært positivt for både tippeliga og spillerlogistikk at Norge hadde kunne deltatt i et mesterskap for en gangs skyld. Så jeg er litt ambivalent i forhold til det møkkalaget jeg så i kveld.

De som lurer på hvorfor publikum svikter norsk fotball fikk iallefall en god forklaring i kveld.

Tommel'n opp!
Ivar
Veteran

PostPosted: 23.03.2013 22:54    Post subject: Reply with quote

Hvem var forresten kaptein i kampen?

EDIT: Hangeland selvsagt, men ja, det burde han.
Sola
Veteran

PostPosted: 23.03.2013 23:50    Post subject: Reply with quote

Wannebo wrote:
Merkelig at ingen har diskutert Nordtveit enda. Spiller fast for Borussia Mönchengladbach, men på landslaget imponerer han hvertfall ikke meg. Ukonsentrert og slurver med pasninger. Få inn Eikrem som playmaker istede. Lei av at vi skal rette oss i forhold til motstander hele tiden. Hvorfor kan ikke motstanderlaget bekymre seg for våre spillere en gang i blant?

Blir aldri klok på Nordtveit. Får masse skryt i Tyskland, er klubbens best betalte spiller, jaktes av diverse storklubber og alle hyller han, men har vel egentlig sett han virkelig god på landslaget i 2-3 kamper. Virker litt som han blir avslørt som anker. Nordtveit har ganske begrenset teknikk, men er normalt en klok spiller. Klarer ikke helt se hvilken rolle han skal ha på Norge, for han er jo heller ingen typisk indreløper. Av mangel på alternativer gir jeg han fornyet tillit.

Henriksen var for øvrig tidvis strålende i går. Kritikken som rettes mot han er hodeløs. Man kan tydelig se progresjonen i AZ. Banens beste i den første omgangen, og gjorde ingen direkte tabber i den andre omgangen heller. Henriksen er en maskin!

Søderlund bør hives ut av landslaget en gang for alle og bør bli erstattet av Berget. Ciljan bør klart inn. Ikke imponert over Høgli, bør bli byttet ut med Hedenstad eller Omar.

Ønsker dette laget i neste kamp:

Jarstein
Hedenstad - Forren - Hangeland - Riise
Braaten - Henriksen - Nordtveit - Tettey - Tarik
Moa
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 23.03.2013 23:57    Post subject: Reply with quote

Nordtveit trenger klasse rundt seg for å fungere optimalt. Han spiller klokkerent i M'Gladbach, men RYJ og Henriksen er liksom ikke helt det samme som Marx/Granit Xhaka.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 24.03.2013 11:06    Post subject: Reply with quote

Sola wrote:

Søderlund bør hives ut av landslaget en gang for alle

Enig i dette. Har virkelig aldri skjønt hva han gjør på landslaget. Scoret mål i 1/3 av kampene i TL de siste to sesongene, greit nok (omtrent hva jeg klarer selv som midtbanespiller på et "noe" lavere nivå) men det er jo haugevis av norske spillere med langt bedre statistikk som aldri har spilt på landslaget. Han har vel ikke scoret for Norge ennå, heller.

Drillo gjør merkelige valg, noe han også gjorde på 90-tallet (nesten ingen RBK'ere spilte, for eksempel), men da hadde han resultater som gjorde at det var vanskeligere å kritisere.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 24.03.2013 15:01    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Nordtveit trenger klasse rundt seg for å fungere optimalt. Han spiller klokkerent i M'Gladbach, men RYJ og Henriksen er liksom ikke helt det samme som Marx/Granit Xhaka.

I Bor.M så får han mere hjelp enn på landslaget, da de spiller med en flat 4'er og 2 spisser. Da blir det mindre rom mellom Nordtveit og spissene, enn i 4-5-1 , hvor det blir et rom nedenfor spissen, men ovenfor indreløperne.. Så er det sant som du sier RYJ er langt unna Marx/Xhaka..

Så genrellt så blir det større arbeidsområde på landslaget, enn i Bor.M fordi 4'eren ligger flatt..

Å den største forskjellen på Tettey og Nordtveit er område de dekker..
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 24.03.2013 23:55    Post subject: Reply with quote

Søderlund gjør seg ikke bort som spiss, det er bare det at Moa er mye bedre og at vi klokelig spiller med en spiss.

Mer uklokt er det å bruke spisser på midtbanen, nå fikk ikke jeg sett kampen, men det finnes da absolutt bedre alternativer, Gamst/Nielsen/Berisha/Huseklepp, plukk og misk, Tarik kan flyttes over på høyre side hvis nødvenig.

Og med Tettey uten så burde Skjelbred ha spilt. Ingen som er aktuelle på indreløper er per dags dato i nærheten av nivået som Skjelbred, Tettey og Henriksen spiller -og presterer- på, Drillo er såpass flink på det defensive at jeg ville plukket ut de to beste av de som skal fremover på banen, mot Albania var det Skjelbred og Henriksen, for så å komplementere de to med et anker, ha bevegelse foran dem, Tarik, Moa og en hurtig høyrekant burde funke bra.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Page 7 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb