English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Borek Dockal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 81, 82, 83  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ola.
Veteran

PostPosted: 24.02.2013 01:00    Post subject: Reply with quote

Dockal var en av Rosenborg beste spillere i forrige sesong sett under ett. Han er meget viktig, og det er ignorant å mene han ikke er blant de beste i dagens stall. Mye tilsier at hans gode egenskaper kan fortsette, og forhåpentlig blomstre i ny posisjon. Det kreves dog nok innøving i posisjonen.

Han er en god pasningspiller og en god skytter. Samtidig er han en spiller med god løpskapasitet. Dette er styrker som langt fra taler ham i mot i Rosenborgs startoppstilling i 4-3-3.

TomH påstår også at Mix ikke er en kreativ spiller, men at Berntsen og Midtsjø er mye mer kreativ. Det mener jeg er helt fullstendig feil. De er alle tre kreative spillere, hvor jeg kanskje kan la Berntsen stikke nesen sin litt mer fram. Berntsen har likevel noen mangler som gjør at en mye mer voksen spiller som Diskerud, som har gode basisferdigheter og mer mental styrke samt kanskje litt mer styrke fysisk også(noe hvor Berntsen har mye å hente), heller bør spille. Midtsjø plasserer jeg til og med under Diskerud kreativmessig, men han virker å ha et fintereportoar og en teknikk som overgår Diskerud, litt lavere tyngdepunkt osv. Han mangler erfaring og tryggheten i krevende pasningsleggelse, slik at jeg synes det virker perfekt å la ham stå tidligere i køen på vingplass. Vi har mange midtbanespillere.

Ble kanskje litt mye annet en Dockal på slutten, men svarer på den foregående diskusjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran

PostPosted: 24.02.2013 09:28    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Montana,
du kan da ikke mene at jeg tar feil...!?

Jo.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 24.02.2013 12:18    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at Borek fikk en del lykketreff i fjor var at han prøvde og lykktes. Det kom slettes ikke av blendende spill. Men at han har potensiale er det ingen tvil om. Det så vi i en del kamper i fjor. Det beste eksemplet var mot Viking i Stavanger. Der var han strålende. Så at gutten kan er sikkert. Men jeg tror han vil ta steg i år om de lykkes med å innprente at fotball er et lagspill. Så vi må være tålmodig så de får sjansen til å øve seg. Alt er helt nytt for de fleste, så det er slettes ikke sikkert at de kommer til å lykkes. Det er her f.eks Berntsen og Midtsjø har et fortrinn før Borek, pga. at de er familiær med 4-3-3, men tiden med øving vil se.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 24.02.2013 13:38    Post subject: Reply with quote

Bare for å presisere;
1) Jeg ser at Dockal har OK ferdigheter.
2) RBK har lagt forholdene til rette ved å hente spillertyper som både "passer" spillestil og Dockal.
3) Heller ikke jeg tror at Dockal blir benket. Til det har han for stor status.

Imidlertid tror jeg det er svært viktig for dynamikken til RBKs midtbane at Dockal og Jensen får med seg en kreativ og skapende spiller på midtbanen. Dette fordi verken Dockal eller Jensen er spillere som skaper ting på egenhånd. Jensen ser jeg på som en "ballholder" og "takler". Begge deler er svært viktige egenskaper å ha sentralt på midtbanen. Dockal ser jeg i beste fall på som en slags ustabil målskårer, men begge disse to er avhengige av hjelp for å skape "trykk" offensivt.

Jeg tror dessverre ikke Mix er en god nok dribler og kreativ nok til å "alene" være den på midtbanen som kan ha det ansvaret. Helst ville jeg ha "parret" Mix med enten Berntsen eller Midtsjø.

På mange måter ser jeg på Mix som en mer komplett indreløper enn Dockal. Han har også flere offensive strenger å spille på enn Dockal, i tillegg er han en arbeidsmaur defensivt.

Jeg regner da med at det er unødvendig å nevne at jeg ikke ser Jonas Svensson som noe annet enn en konkurrent til Mike Jensen. Han har ingen offensive ferdigheter som jeg mener at en indreløper bør ha.

Ola,
du skriver selv at både Berntsen og Midtsjø er spillere som har bedre drible reportoar enn Mix. Jeg tror også at en spiller som Midtsjø er hissigere på mål enn Mix. Dette er svært viktige punkter å tenke på, når den andre offensive spilleren på midtbanen er Dockal. Han skaper ikke noe på egenhånd.

Det sier seg selv at RBK ikke kan spille med tre spillere på midtbanen som ikke har offensive dribleferdigheter. Da blir det en tam og lite "truende" midtbane. RBK har IKKE et hurtig nok og presist nok offensivt pasningsspill til å ikke ha gode driblere på midtbanen og i angrep.

Du må jo også huske på at Tarik heller ikke er et blink kjøp og han mangler også gode dribleferdigheter. (Ja, jeg har alltid vært en motstander av å kjøpe Tarik). Om bare Mikkelsen er den offensive spilleren som er i stand til å skape trykk på egenhånd, vil det være lett å nøytralisere/ markere ut RBKs offensive spill.
Montana
Veteran

PostPosted: 24.02.2013 18:31    Post subject: Reply with quote

Du har en del gode poenger, som hvem Dockal bør parres med for å gjøre han best mulig. Er enig der TomH.
Men synes du muligens undervurderer han en smule på bakrun av fjoråret, der ingen av spillerne våre hadde en god sesong eller et spillemønster å følge.
På tippeliganivå har han mer en ok ferdigheter og er blant de aller beste spillerne i ligaen.
Han har itilegg som få andre et internasjonalt snitt som gjør at han kan prestere i internasjonale kamper.
Fikk med meg at han gjorde flere dårlige kamper ifjor også, men ser man det i sammenheng med treneren og at laget ikke funket som helhet så henger alt sammen. Det mest rettferdige blir da å se på spillernes sesong som helhet, der kommer Dockal godt ut.
Dockal vil være en enda bedre spiller i et evt kollektivt mer samspilt lag enn vi viste oss som ifjor.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 24.02.2013 22:40    Post subject: Reply with quote

Som et apropos til 2mas sin nyhetsartikkel om hvem som blir makkeren til Tore Reginiussen, vil jeg bare skyte inn at det er mer kritisk for RBK hvem som blir Mike Jensens indreløper-makkere...
Montana
Veteran

PostPosted: 24.02.2013 23:12    Post subject: Reply with quote

Noen vil kalle det et luksusproblem
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 25.02.2013 00:23    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Som et apropos til 2mas sin nyhetsartikkel om hvem som blir makkeren til Tore Reginiussen, vil jeg bare skyte inn at det er mer kritisk for RBK hvem som blir Mike Jensens indreløper-makkere...

Uansett hva du mener, så er det jo ganske klart hvem som får spille der... Nemlig Mix og Dockal.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.02.2013 00:28    Post subject: Reply with quote

Ja, det vil nok bli slik.
Czech rbk fan
Senior

PostPosted: 13.03.2013 11:34    Post subject: Reply with quote

Landslaget med Dočkal igjen. Tommel'n opp!
Knowrud
Veteran

PostPosted: 13.03.2013 12:50    Post subject: Reply with quote

Morsomt at han får sjansen der. Noen som vet hvilken posisjon han spiller og i hvilken formasjon?
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 13.03.2013 13:03    Post subject: Reply with quote

Mener å ha lest at han spiller ving i 4-3-3.
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 22.03.2013 21:35    Post subject: Reply with quote

Borek starter i skrivende stund på bænken for Tjekkiet mod Danmark. Stadsgaard ligeledes på modsat bænk
Back to top
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 22.03.2013 22:54    Post subject: Reply with quote

Og der kom Dockal på banen
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 23.03.2013 11:37    Post subject: Reply with quote

@Johnny. Så faktisk ikke kampen - spillede Dockal højrekant i en 4-2-3-1?
Back to top
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 23.03.2013 13:01    Post subject: Reply with quote

Fulgte ikke så godt med på tjekkerne, men I udgangspunktet ja(?) Bortset fra, at de gik over til en mere klassisk 442 efterhånden, med Dockal som højre midtbane
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 23.03.2013 13:28    Post subject: Reply with quote

Ok, tak for svaret. Det vil være artigt med to landsholdsspillere på højrekant i Rosenborg i Dockal og Mikkelsen. I hvert fald kunne jeg læse at Nicolai Jørgensen på højrekant igen underpræsterer voldsomt.
Back to top
Dantell
Proff

PostPosted: 01.04.2013 20:43    Post subject: Reply with quote

Hva skjer da? Grinete for å starte på benken eller?
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 01.04.2013 20:48    Post subject: Reply with quote

Misfornøyd med et eller annet ja. Kan jo være litt av hvert, vi får nok en forklaring etterhvert.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 01.04.2013 21:39    Post subject: Reply with quote

Er det ikke noen som er i posisjon til det som kan spørre han hva han demonstrerte sånn for da han skora?... og at han ikke gratulerte Dorsin på målet hans? Må jo være til det beste for han hvis han har en litt bedre forklaring en at han er sur for å ikke være i førstelleveren.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 01.04.2013 21:43    Post subject: Reply with quote

Fyren var potte sur i dag, regner med det er pga benkinga. Feiret ikke målet, gratulerte såvidt lagkameratene på de andre...

Sette seg selv foran laget Tommel'n ned

>Blir interessant å se hvordan Perry takler dette.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 01.04.2013 21:49    Post subject: Reply with quote

Å ikke feire skåringer er å sette seg selv foran laget? Jeg pleide selv aldri å feire skåringer med mindre det føltes spesielt. Det skal være grenser for hva man kan kritisere. Å kritisere at noen ikke kaster bort energi på skuespill blir for dumt.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.04.2013 21:51    Post subject: Reply with quote

Men når han alltid tidligere har feiret så skjønner man jo at han ønsker å formidle et budskap med oppførselen sin.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 01.04.2013 21:51    Post subject: Reply with quote

Når man står utenfor førsteelleveren er ens eneste oppgave at man har noe å bidra til laget når man får sjansen. Greit at han skorer, men det å være sur og ikke glede seg med de andre, er ikke måten å vise dette på. Jeg er veldig enig med det Perry gjør ifht Dockal. Han bør ikke få starte neste kamp heller, til det har han for lite løpskraft ifht Svensson og Mix, og for lite kantspiller i 4-3-3 ifht Mikkelsen. Dockal må jobbe på trening for å utvikle ferdigheter i 4-3-3.

Får håpe det hele har andre grunner en ren sutring.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 01.04.2013 22:44    Post subject: Reply with quote

Er en innbytters oppgave å feire skåringer? Kampen var avgjort og det var ingenting spesielt å feire.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 81, 82, 83  Next
Page 44 of 83

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb