View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ivar Veteran

|
Posted: 16.03.2013 17:35 Post subject: |
|
|
Det er vel bare å ikke gi Barrantes 10 meter rom hele tiden så blir han ikke en særlig imponerende spiller lengre. Haugesund har gjort AaFK svært gode i dag - selvsagt skryt til AaFK også, men Haugesund har vært rævva. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.03.2013 18:48 Post subject: |
|
|
Ivar wrote: | Det er vel bare å ikke gi Barrantes 10 meter rom hele tiden så blir han ikke en særlig imponerende spiller lengre. Haugesund har gjort AaFK svært gode i dag - selvsagt skryt til AaFK også, men Haugesund har vært rævva. |
Hvis du så kampen så vet du at det ikke bare bare er å ditt og datt.
Rommet runt barantes ble skapt av et meget sterkt AFK der samtidige bevegelser og evne til å true bakrom (skulle ikke vi gjøre det???) SKAPTE rommet Barrantes trengte. I tillegg finnes det ikke en smartere spiller i hele TL til å posisjonere seg.
Fantastisk kamp av AFK, Barrantes og Janne! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 17.03.2013 01:30 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...272818.ece
Hirchfeldt er altså blitt andrevalg i VIF. Dump Örlund og hent Hirchfeldt! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 17.03.2013 05:52 Post subject: |
|
|
Barrantes jobber ikke godt nok defensivt på dårlige dager, og er derfor uegnet som midtbanesentral på RBK. Når Aafk styrer kamper er det 0 problem, mot bedre lag ser vi ofte en Barrantes som går sur, og til stadighet kommer på etterskudd når laget hans ikke har ballen. Tror det er hovedårsaken til at han fortsatt spiller på Aafk. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.03.2013 10:39 Post subject: |
|
|
34 år for en keeper er ingenting om han er i god fysisk form, så enig i at vi bør hente Hirschfeldt om han er ledig  |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 17.03.2013 10:41 Post subject: |
|
|
Hvorfor skulle han være interessert i å bytte en benk i mot en annen ? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 17.03.2013 11:18 Post subject: |
|
|
Barrantes er så god at han hører hjemme i Molde elelr RBK hvis han skal være i Tippeligaen - egentlig er han for god for ligan - het på nivå med Dockal, f.eks.
Og i 4-3-3 vil Barrantes selvagt alri bli noe i nærheten av en sentral midtsbanespiller, da må enten V-en sunes slik at han blir OMS, eller han må ut på en av kantene. Nå har jeg ikke sett mye av MIkkelsen, men tanken på Tarik og Barrantes på hver sin kant er meget forlokkedne. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 17.03.2013 12:26 Post subject: |
|
|
Ingen Hirschfeldt tak! Han er som de målmænd vi allerede har, meget god på streg, men for dårlig i feltet.
Når vi skal hente ny målmand, mener jeg, at vi først og fremmest skal fokusere på feltarbejde og igangsætninger. I dag er dette de klart vigtigste egenskaber for en målmand, specielt én der skal stå for et tophold (samt mental styrke, ingen Jarstein heller) |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.03.2013 13:01 Post subject: |
|
|
Johnny Rainbow wrote: | Ingen Hirschfeldt tak! Han er som de målmænd vi allerede har, meget god på streg, men for dårlig i feltet.
|
Ingen Hirschfeldt som har vært Tippeligaens beste keeper i to sesonger nå? Ja, han er mindre god på feltarbeid men til gjengjeld så har han vært en stabil keeper i to sesonger og det på et høyt nivå. Kanskje er Lunna på sitt beste en like god keeper som Hirschfeldt, men er han like stabil? Det er jeg usikker på, men håper virkelig at Lunna får en sesong hvor han gjør lite feil og er skadefri. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 17.03.2013 13:51 Post subject: |
|
|
Hirschfeldt er utvivlsomt en kvalificeret målmand og har gjort det godt de sidste par år. Derudover var han også god da han var hos os.
Dog mener jeg, at når/hvis vi skal ud og lede efter en ny mand på målmandsposten, så skal vi gå specifikt efter nogle bestemte egenskaber og her - vil jeg mene - er feltarbejde og igangsætning de deciderede vigtigste, egenskaber vi ikke finder hos Hirschfeldt.
Ergo er vi tjent med ikke bare at købe den førte og bedste vi ser, men ha' is i maven og vente... Jeg har dog ingen konkrete kandidater |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.03.2013 14:56 Post subject: |
|
|
media wrote: | Barrantes jobber ikke godt nok defensivt på dårlige dager, og er derfor uegnet som midtbanesentral på RBK. Når Aafk styrer kamper er det 0 problem, mot bedre lag ser vi ofte en Barrantes som går sur, og til stadighet kommer på etterskudd når laget hans ikke har ballen. Tror det er hovedårsaken til at han fortsatt spiller på Aafk. |
Det blir vanskelig å påstå, da vi ikke vet hvordan RBK egntlig spiller enda. (TTT).
Det vi vet er hvordan AFK fremsto mot Haugesund (ikke Rotmokameratene IL).
Barrantes var fantastisk og AFK spilte sånn jeg drømte om å se RBK spille i fjor... _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 17.03.2013 18:17 Post subject: |
|
|
spællåtmæ wrote: | Hvorfor skulle han være interessert i å bytte en benk i mot en annen ? |
Han kan vel kanskje danke ut Lunna da... |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.03.2013 18:30 Post subject: |
|
|
Vi kan ikke fortsette å hente kvotespillere som ender på benken ihvertfall, ikke så presset vi er på kvota. Om man skal hente Hirschfeldt(eller en hvilken som helst annen kvotekeeper) så må de hentes som soleklart førstevalg.
Ørlund, Alas og Issah er eksempler på spillere som må ut umiddelbart, Hirschfeldt er da ikke spesielt lurt å hente inn.
Klubben må ta tapene på disse spillerne fortere enn vi gjør idag, det er langt dyrere for oss om vi må hoppe over et kjempetalent eller en knallspiller på tampen pga full kvote.
Alternativt så må klubben legge seg på en linje der man ikke melder inn den/de dårligste kvotespillerne. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 17.03.2013 22:54 Post subject: |
|
|
Dorsin må ut også..fy flate for en stor svakhet i laget han er nå. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 17.03.2013 23:13 Post subject: |
|
|
Det triste er at sportslig ledelse også vet at vi trenger en back, men ga opp da man ikke fikk de 2 førstevalgene.
Man skulle selvsagt fortsatt leitinga til prosjektet var fullført. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 17.03.2013 23:36 Post subject: |
|
|
Etter dagens kamp må jeg si at en spiller som Fredrik Semb Berge hadde vært veldig greit å fått inn i sommer. Internasjonalt potensiale. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 17.03.2013 23:39 Post subject: |
|
|
Enig,han var strålende..ser jo godt at per verner rønning ikke holder mål..vi ser jo godt hvilke utskiftinger vi trenger. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 18.03.2013 00:19 Post subject: |
|
|
Hvis ikke Semb Berge, Hagen og Jonassen skulle være aktuelle for RBKvårt om de presterer såpass videre fremover, så må Hoftun ta en titt i speilet og spørre seg om det er sandt som han sa at vi leter i norge først. 2 veldig gode spillere (spesielt semb berge i dag).
Synes Odd var gode selv om vi tok dem på agressivitet store deler av kampen. Men kan ikke forstå at Fagermo ikke starter med Guven :/
Ut ifra første runde nevner jeg disse spillerne som "one to watch".
- S.Hagen Odd
- F. Semb Berge Odd
- M.Elyounussi S08
- M.Vilhjalmsson Start
- L. Vilsvik SIF _________________
Last edited by moomoo on 18.03.2013 01:09; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 18.03.2013 00:44 Post subject: |
|
|
Tror ikke vi kommer til å hente ham når vi har Stefan Strandberg. Må heller fokusere på en goalgetter som kan være backup og vb. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 18.03.2013 10:10 Post subject: |
|
|
Når det gjelder å få mål "vet" vi vel alle at det bare kan gå en vei og bli bedre og bedre. Alle i og rundt laget tar det for gitt og regner med det. En goalgetter på benken kan derfor nedprioriteres til fordel for en ny venstreback. Vi må vel ta tegnene og regne med at Dorsin ikke blir bedre, hverken på hurtighet, posisjonering eller - dessverre - arbeidsmoral når visekapteinen heller jogger litt "halvinteressert" enn å spurte helhjertet tilbake i et forsvar i ubalanse.
Positivt at han ikke lenger er kaptein.
Veldig synd for Rosenborg som lag dersom Hoftuns uttalelse fra sist Dorsin signerte kontrakt (ut 2014), om at vi skulle bygge laget rundt Dorsin, legger føringer for hvordan Hoftun vektlegger behovet for en erstatter i den posisjonen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.03.2013 11:19 Post subject: |
|
|
Du må gjerne kritisere Dorsin for manglende hurtighet, men arbeidsmoralen hans er det virkelig ikke noe galt med. Dorsin er ingen klassespiller, men merkelig hvor mye drit han får her inne synes jeg. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 18.03.2013 11:34 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Enig,han var strålende..ser jo godt at per verner rønning ikke holder mål..vi ser jo godt hvilke utskiftinger vi trenger. |
Jeg er totalt uenig i denne. Jeg tror det blir omtrent umulig å finne en 3. stopper, som vil fungere bedre enn PVR.
PVR klarer å være fornøyd med å være 3. stopper, samtidig som han har en ung 4. stopper som puster han i ryggen. Han jobber hardt, og viste i fjor at han presterer på et greit nivå når han får muligheten.
Skal vi hente en toppstopper til, må det være fordi enten Reginussen eller Strandberg er på vei bort. |
|
Back to top |
|
 |
El Agentos Junior
|
Posted: 18.03.2013 11:47 Post subject: |
|
|
Barrantes er en fantastisk spiller som er utrolig vanskelig å plukke opp, han har det beste fotballhodet i Tippeligaen. Men fysikken og aldern gjør nok at han ikke kommer seg til en bedre liga enn TL.
Men samtlige medier og dere her inne nevner ikke banenes gigant og min store favoritt som jeg har mast om i over et år nå, Fredrik Ulvestad!! For en spiller! Ikke en teknisk feil, ikke en eneste feilpassning eller ballmiss, alltid spillbar!
Fredrik Ulvestad er i løpet av få år en av Norges helt klart største spillere og fast på a-landslaget. Rett og slett en outstandig spiller! Blikk, bevegelse, teknikk, passningsspill, offansiv/deffansiv. Rett og slett komplett midtbanespiller. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 18.03.2013 12:10 Post subject: |
|
|
Ulvestad hadde fungert hos oss, men Barrantes har vi ikke rom for. |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 18.03.2013 12:15 Post subject: |
|
|
Diskerud, Svensson, Sælnes får vær nok for unge spillere vi kan ha på midtbanen. Semb spillt rått igår men dessverre har vi ikke plass til Semb.
Dorsin er viktig innad i laget, hans innsats igår var ikke så veldig bra men jeg trur alle på laget kan bli bedre og jeg håper han kommer seg på ett akseptabelt nivå. Høiland har vi vel kontrakt med til vinteren? da ser jeg ikke poenget med å _MÅ_ ha en venstre back til sommeren.
Høiland og Ørlund stikker til vinteren, kanskje tilåmed vi får solgt de til sommeren da kan vi hente erstatninger. Menne før den tid trenger vi ikke noen. |
|
Back to top |
|
 |
|