View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Chuck Junior

|
Posted: 10.03.2013 21:57 Post subject: |
|
|
Seier skulle tilsi seriegull. Har vi noen statistikk på uavgjort? |
|
Back to top |
|
 |
steinmetz Rutinert
|
Posted: 10.03.2013 22:23 Post subject: |
|
|
Jeg var på "stadionen", og kan bekrefte at det var spillerne som var hakkete, så slutt å skyld på teknikken!
Over til noe mere seriøst.
Man gikk ikke glipp av noe, jeg telte vel 1 god målsjanse til Rosenborg, og 2 halvsjanser (under tvil).
Noe av det samme til Viking.
Det var dørgende kjedelig, og ganske kaldt, og spillet varmet ikke mitt hjerte (og kropp).
Synes Berntsen gjorde noe bra når han kom inn, ellers så registrerer jeg at Nicki vil, litt for mye alene. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 10.03.2013 22:39 Post subject: |
|
|
Det eneste jeg er bekymret over er evne til å true boksen, skulle gjerne sett mer av det i kveld, gode innløp og gjennombrudd. Nå er det en seriekamp om en uke, deretter to uker før neste. Dette laget er ferskt og med nytt spillesystem og vil heve seg mye fremover.
Jeg tror vi tar Rart. Noe annet ville være odd. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 10.03.2013 23:09 Post subject: |
|
|
"RBK-trener Per Joar Hansen er ikke bekymret for at laget slet med å skape målsjanser i generalprøven.
- Nei, vi har veldig mange nye spillere, og er bare i mars. Jeg er trygg på at vi blir bedre og bedre. Samtidig møtte vi et fysisk og godt organisert Viking-lag, sier Hansen til VG Nett."
Hm, vi er kun i mars, og når er det seriestart? Kan det være... i midten av mars.. om én uke?
For øvrig latterlig å ha 1. serierunde neste helg i stedet for 2. påskedag. To ukers pause etter 1. serierunde. Og det kun fordi et par spillere skal få spilt én seriekamp før Albaniakampen? |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 10.03.2013 23:20 Post subject: |
|
|
Hva er det med de grusomme gulfargene på overtrekkstøyet i kampintervjuene? Skulle tro vi var blitt kjøpt opp av LSK.
Håper gulfargene holder seg langt unna det fansen har tilgang til å kjøpe, plutselig er tribunen en tredels gul. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 10.03.2013 23:23 Post subject: |
|
|
VG wrote: | Kampen mot Viking var trøndernes første møte med norsk motstand denne vinteren. |
Så VG har allerede glemt 0-1 tapet mot Ranheim 12. februar? Heldige de er da. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.03.2013 23:51 Post subject: |
|
|
Registrer at mens RBK ikke klarte å score på Viking, putta Super-Tommy 4 på dem når de nettop spilte mot Sandnes-Ulf. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.03.2013 23:55 Post subject: |
|
|
RBK i dag og hittil i år; terningkast 1. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 11.03.2013 00:56 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Registrer at mens RBK ikke klarte å score på Viking, putta Super-Tommy 4 på dem når de nettop spilte mot Sandnes-Ulf. |
Blir ikke overrasket om Super-Tommy scorer flere mål enn noen på Rosenborg denne sesongen.
Ja, hvem skal score målene? Dockal hadde 10 seriemål i fjor, men vi får nå se om han i det hele tatt får spille. Bak ham har vi Chibuike og Dorsin med 4 mål, ser da bort fra Prica og Iversen siden de er borte vekk.
Tarik scoret riktig nok en del for Fredrikstad, men det er neppe tilfeldig at målene har uteblitt i treningskampene. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.03.2013 11:06 Post subject: |
|
|
Du ser jo nå fullstendig bort i fra mannen som skal spille ensom midtspiss for oss hele sesongen... |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 11.03.2013 11:20 Post subject: |
|
|
Konrad4ever wrote: | Viking hadde en bra avslutning av sesongen i fjor, tipper den på øvre halvdel i år. Men kampen var dårlig ja. Mulig den ble ødelagt av at Viking lå lavt. Får håpe det blir bedre utover sesongen |
Dette har vært den klassiske unnskyldningen helt siden Eggentida. "Alle lagene legger seg lavt, da blir det vanskelig". Det gikk ann å rundspille lag som lå lavt tidligere, så det går ann nå også. Men det krever tempo, innsats, KREATIVE SPILLERE og et innøvd spillesystem. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.03.2013 11:47 Post subject: |
|
|
Dette var altså vår 8. kamp i år - 7 av dem har endt målløse og nesten uten sjanser fra vår side.
Hadde man i det minste skapt sjanser hadde det vært en ting, men når det forblir målløst fordi man ikke skaper noe, da er det langt verre. Perry, du bør jaggu ha noen heftige ess i ermet til helga... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 11.03.2013 12:01; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4027 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 11.03.2013 11:57 Post subject: |
|
|
Har vært avventende positiv til nå i oppkjøringen for at man skal få litt tid å spille seg varme, men jeg må si at statistikken og spillet er overraskende dårlig... jeg greier ikke se noen unnskyldninger for at vi ikke skaper målsjanser... skummelt...
Men får prøve å holde troen oppe til vi har spilt noen seriekamper. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.03.2013 12:01 Post subject: |
|
|
Tar litt mer tid enn som så å øve inn et spillemønster. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 11.03.2013 12:01 Post subject: |
|
|
Tror vi vinner med et meget pent siffer i åpningskampen. Det blir nok et helt annet bildet på kampen mot Odd en mot Viking. Målene kommer nok, da er det bedre at vi har vist at vi har et solid forsvar i oppkjøringen. bunnivået er hakket vassere med 0-0 mot europeisk motstand en 7-3 tap hjemme mot brann. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.03.2013 12:08 Post subject: |
|
|
Har Adressa børs fra kampen (har ikke papir-adressa)? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.03.2013 12:12 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Tar litt mer tid enn som så å øve inn et spillemønster. |
"Eggen hadde klart det på tre uker" var mantrater her inne i lange perioder under Jönsson. Perry har hatt drøyt tre måneder.
Ergo: folk burde begynt å bli jævlig utålmodige her inne nå...
 _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.03.2013 12:28 Post subject: |
|
|
I 1988 var det nok mye større og raskere gevinst av å innføre Eggensk 4-3-3, spesielt fordi alle motstandere løp mye mindre og var dårligere organisert. Det ville etter min mening være forbløffende om noen klarer å få gode resultater, raskt, ved systemomlegging nå.
Jeg tror resultatene vil komme. Ikke minst tror jeg at vi vil få se et Rosenborg som alltid vil angripe, - selv om vi ikke alltid får til det vi prøver på. Da er det greit for meg. |
|
Back to top |
|
 |
Jarwson Senior
|
Posted: 11.03.2013 12:46 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Har Adressa børs fra kampen (har ikke papir-adressa)? |
Lunna 5
Gambis 4
Regge 6
Perra 5
Dorse 4
Svensson 3 (Borek 57 min) 4
Jensen 5
Mix 4
Tobbe 4
NBN 5
Tarik 3 |
|
Back to top |
|
 |
Balljenta Senior
|
Posted: 11.03.2013 13:49 Post subject: |
|
|
Jeg er optimist, og det skal mye for at jeg gir opp. Gleder meg til seriestart og har fortsatt trua.
Vi har ny trener, flere nye spillere og ny spillestil, og forandring er ikke gjort i en håndvending. Jeg tror vi bare må smøre oss med tålmodighet, sånn er det bare. Hva slags magisk trener er det dere tror Perry er? Svært få trenere får til et topplag bare på noen måneder. Det kan til og med hende vi må vente til neste sesong før vi får resultater. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.03.2013 14:01 Post subject: |
|
|
Spill og/eller resultater må være oppløftende i år. Vi kan ikke finne oss i nok en overgangssesong. Det er såpass mye kvalitet i laget og tilrettelegging i klubben generelt at det bør være mulig å fremstå mye bedre enn fjoråret.
Når det er sagt er jeg enig med deg når det gjelder tålmodighet. Mye er nytt både trener-, spiller-, og spillestilmessig at det vil ta litt tid før det sitter. 5-6 kamper skal han få før jeg skal begynne ytre meg negativt, men helelr ikke så mye mer.
Vi har målt oss lite mot TL-motstand, og den testen begynner ordentlig først til helga. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 11.03.2013 15:18 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | I 1988 var det nok mye større og raskere gevinst av å innføre Eggensk 4-3-3, spesielt fordi alle motstandere løp mye mindre og var dårligere organisert. Det ville etter min mening være forbløffende om noen klarer å få gode resultater, raskt, ved systemomlegging nå.
Jeg tror resultatene vil komme. Ikke minst tror jeg at vi vil få se et Rosenborg som alltid vil angripe, - selv om vi ikke alltid får til det vi prøver på. Da er det greit for meg. |
100% enig. For min del var resultatene helt greie under JJ. Problemet var at jeg stort sett var irritert hver gang jeg gikk hjem fra Lerkendal pga. dårlig spill og lite fremgang over to sesonger. Nå håper jeg å se et lag som i det minste prøver å spille på en måte som gjør laget bedre enn summen av enkeltdelene. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 11.03.2013 16:00 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Du ser jo nå fullstendig bort i fra mannen som skal spille ensom midtspiss for oss hele sesongen... |
Ja, jeg så på de som var her i fjor som fortsatt er her. Altså indirekte betyr det at det kan komme til å bli lite mål, med mindre denne dansken slår til. Det burde jeg selvsagt nevnt i klartekst. Så hvor mange mål står han med i treningskampene så langt..? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.03.2013 16:26 Post subject: |
|
|
Ganske mange % av totalt antall scorede mål i treningskampene, for å svare på en litt dust måte
Grunnen til at jeg reagerte var fordi du baserer deg på fjorårets spillere som fortsatt er her, når vi har byttet ut nesten alle de offensive spillerne i vinter, og omtrent hele laget siden juni i fjor.
Absolutt alt tilsier at den faste midtspissen for Rosenborg scorer over 10 mål og at vingene bidrar greit. Det samme skjer helt sikkert i år også.
En kompis sa at Nickie Bille hadde 18 i odds på å bli toppscorer på en eller annen nettside for spill. Lurer litt på om jeg skal slenge inn endel cash på det. Dark horse som kan gå alle veier, men som enslig og fast toppspiss for det mest offensive laget så burde man putte litt. Og det har vel aldri vært så dårlige spisser i TL noengang føler jeg, ikke mye kvalitetskonkurranse om toppscorertittelen.  |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.03.2013 16:34 Post subject: |
|
|
Frodo wrote: | Så hvor mange mål står han med i treningskampene så langt..? |
I rettferdighetens navn skal det sies at Bille har spilt veldig lite grunnet sykdom og skader. Hvor mange kamper har han spilt? Tre? _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
|