| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 01.03.2013 00:03 Post subject: |
|
|
Tror ikke at smålighet var blant motivene da de ansatte Jönsson, virker mer som om det var fotballfaglig udyktighet, to mann på midtbanen er en for lite. Ikke at det stiller de som tok beslutningen i noe bedre lys.
Det er forsåvidt greit at de valgte å ansette Hamrèn, han kom med veldig mye som vi manglet i de foregående årene. Jönsson derimot? Jönsson ble å starte på nytt. Likedan som å sette Hareide og deretter By Rise til å videreføre det Eggen drev på med.
Om det var feil å ikke ansette Eggen er vanskelig å svare på, men det var feil å ansette Jönsson og det ville vært rett å gå for en 4-3-3 trener som kan sitt godfot-pensum. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 01.03.2013 00:05 Post subject: |
|
|
Det gjør direkte vondt å se hvordan Eggen har blitt behandlet. Eggen er Rosenborg - Hoftun og gjengen er ikke en lort i forhold.
Lenge leve legenden, unikumet Nils Arne Eggen!
 |
|
| Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 01.03.2013 00:13 Post subject: |
|
|
Nils Arne Eggen er en hedersmann og en fantastisk person!
Ønsker han alt godt og opprykk med Orkla.
Stå på , gamlefar. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 01.03.2013 00:20 Post subject: |
|
|
Ja, ja. Intet nytt fra vestfronten.
Nå må arrogante Hoftun stikke en f.... en viss plass og finne på noe annet å gjøre. Skal vi tilbake til røttene er det selvfølgelig best å ansette røttene selv.
Godt dette med at Eggen elegant er forbigått av de som styrer å steller på Lerkendal komme for en dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 01.03.2013 00:27 Post subject: |
|
|
"Men hva var det med meg som person den gangen (i 2009, journ anm.)? Det har plaget meg. Jeg var klar for å ta en ny periode, men RBK ville ikke ha meg, sa Eggen – "
Huff! Dette er fælt å høre. Slik ble altså den som i størst grad har skapt alt det som er klubben Rosenborg, og dens sjel, behandlet. I tillegg snakker vi her soleklart Norges beste klubbtrener, og trolig ville han vært i jobben i 3-4 år.
Det verste er at han fire år etter fortsatt ikke vet hvorfor han ikke fikk jobben... i steden ble han aller nådigst tildelt rollen som vikar, tydeligvis uten at noen ga han en ordentlig forklaring. Makan til respektløshet har man vel knapt sett i fotballen, ihvertfall ikke i Norge. Dette fremstår bare mer og mer som en stor skamplett i Rosenborgs historie. |
|
| Back to top |
|
 |
Veginho Senior
|
Posted: 01.03.2013 00:28 Post subject: |
|
|
| Så kommer Marit Breivik og sier at Eggen hadde de beste spillerne på 90-tallet og bla bla- at det var spillerne som fortjente meste av æren, ifølge en artikkel på adressa. Latterlig dame. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.03.2013 00:36 Post subject: |
|
|
Det er ikke noen stor overraskelse at Marit Breivik er mer en "Jönsson-person" enn en "Eggen-person", hvis man ser på hvordan hun håndterer trenergjerningen sin.
Akkurat som vår svenske venn, så liker hun å spre ansvaret over på nøkkelspillere i den grad at hun nærmest blir overflødig selv. Dette er selvfølgelig greit dersom man har fem av verdens ti beste spillere, og alle de beste keeperne, i troppen, men det er jo, og har alltid vært, et lag som spiller på et godt defensivt fundament, og satser på at kontringer og enkeltprestasjoner skal holde til å vinne kamper.
Dersom hun mener Eggens meritter først og fremst skyldes spillernes kvalitet, da mangler hun faktisk grunnleggende lagidrettsforståelse, noe som burde være overraskende, men egentlig ikke er det. Typisk folk med litt for laber mental utrustning å opphøye egne metoder til religion. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 01.03.2013 00:44 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Det er ikke noen stor overraskelse at Marit Breivik er mer en "Jönsson-person" enn en "Eggen-person", hvis man ser på hvordan hun håndterer trenergjerningen sin. |
Ja, og det er også mulig hun ønsker å imøtegå kritikken av ikke å ansette NAE ved å synliggjøre at han ikke alene var årsaken til suksess. Dette er selvsagt tildels riktig, men NAE var allikevel den som skapte Rosenborgs suksess i tiden hvor fotballen gikk fra å være en amatøridrett til en profesjonell idrett. Uten NAE kunne en annen klubb ha tilkjempet seg noe av det samme hegemoniet i Norge, eller det ville vært ingen klubber som utmerket seg, slik situasjonen har vært etter 2004 de årene Rosenborg har vært dårlige.
Breivik vil vel også forsvare styrets beslutninger, men det hun påpeker ifht. spillere versus NAE som suksessfaktor på 90-tallet er en avsporing. Hun burde holdt seg til valget som ble tatt på bakrommet høsten 2009.
Hvis NAE sto på blokka før ansettelsen av PJH, ble det gort rede for hvorfor NAE ikke ble trener/innstilt? Avslo han med henvisning til det som skjedde i 2009, eller valgte man rett og slett PJH fremfor NAE før NAE fikk en ny henvendelse om han ville ta over før 2013-sesongen? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.03.2013 00:53 Post subject: |
|
|
Det er rimelig historieløst og manglende idrettsfaglig kompetanse (eventuelt trass og selvforsvar) bak å overse at Eggen ikke hadde Norges beste spillere - han skapte dem.
Flere av spillerne under Eggen holdt høy Europa-klasse, selv om det var lokale gutter som i utgangspunktet var feiere og postmenn. Jeg tør påstå at få av disse, om noen, hadde hatt samme utvikling under andre vinger enn Eggens. Opptaksområdet, og det genetiske grunnlaget for talent, kan jeg vanskelig se er noe dårligere i Oslo og Bergen enn i Trondheim, men det var allikevel (hovedsaklig) en skokk trøndere som beit fra seg mot verdensklasselag i Europa hver høst. Det er neppe tilfeldig.
Flere andre lag og trenere har i ettertid prøvd å kjøpe seg til gode lag. Dette har i beste fall vært kortsiktig, og har ført til ett og annet gull i Tippeligaen, men de har ikke nådd Eggens Rosenborg til anklene internasjonalt. Rosenborg på 90- og tidlig 2000-tall var i flere tilfelle håpløst underlegne lagene de møtte i CL på papiret. Allikevel hamlet de opp med verdenseliten. Og det skjedde alt for mange ganger til at det kan tilskrives flaks og tilfeldigheter.
De beste lagene og trenerne er de som får summen av 11 mann til å bli mer enn 100% av hver enkelt spillers evner. Man kan ha så mange gode spillere man vil, men så lenge det kollektive samspillet ikke er på plass, vil det ganske enkelt ikke fungere. Det ser man på flere nyrike kjøpeklubber i Europa. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.03.2013 01:31 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | Det gjør direkte vondt å se hvordan Eggen har blitt behandlet. Eggen er Rosenborg - Hoftun og gjengen er ikke en lort i forhold.
Lenge leve legenden, unikumet Nils Arne Eggen!
 |
Signerer denne. Det er direkte skammelig og pinlig hvordan Hoftun & co har behandlet klubbens desidert største legende. Og på toppen av det hele har de ikke baller til å innrømme at de torpederte kandidaturet hans. Lenge leve inkompetansen. Skål! |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 01.03.2013 01:42 Post subject: |
|
|
Uff og huff, dette var fælt å lese. Det bekrefter i hvertfall mitt inntrykk av en (delvis forhenværende) ledelse uten evne til å tenke langsiktig, bygge klubb og holde fast på en filosofi. For ikke å snakke om generelt dårlig menneskebehandling.
Og bare tanken på at vi kunne hatt 3 år med Eggen... |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.03.2013 01:47 Post subject: |
|
|
| orz wrote: |
Og bare tanken på at vi kunne hatt 3 år med Eggen... |
Det er det som er det verste. Med tanke på det vi har blitt servert de siste to årene. |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 01.03.2013 02:07 Post subject: |
|
|
Og det argumentet med at han ikke var en langsiktig løsning det kjøper jeg ikke. Hva skjedde når Hareide hadde suksess? han stakk ved første anledning. Hva skjedde når Hamrén hadde suksess? han stakk han og. Og hva skjedde når alle de andre feilet? De fikk sparken hele bunten. En ting er sikkert: Eggen hadde ikke gått noe sted.
Tror det var Bjørn Hansen som sa engang at Eggen er verdens beste trener for Rosenborg. Om ledelsen var så tjukke i huet at de ikke innså det, OK, men det er ingen unnskyldning for ikke å behandle mannen med den respekten han fortjener. At han må stå på et årsmøte tre år senere med spørsmål om hvorfor han ble forbigått, det er direkte vondt å lese. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.03.2013 02:09 Post subject: |
|
|
Det er også ganske brutalt å tenke på at Hoftun, et produkt av Eggen som var med på store deler av glanstida og var en av Eggens mest betrodde menn, var en av de som sto i front for å "vaske ut" gamle verdier og nekte hans tilbakekomst. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 01.03.2013 02:39 Post subject: |
|
|
| Blir kvalm av Hoftun. UT MED DEG!! |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 01.03.2013 02:44 Post subject: |
|
|
| Kjenner jeg blir provosert og ikke så rent lite forbanna nå. Nils Arne Eggen bygget opp denne klubben. Selv om han selvsagt ikke var alene, skal den største fortjenesten tilkjennes han. At Erik Hoftun var i front for denne aksjonen er jeg heller ikke overrasket over. Håper han og resten som har vært med på heksejakta kjente den ekle smaken i munnen i kveld. Hyll Nils Arne Eggen, Norges beste trener gjennom tidene. Jeg er deg evig takknemlig! |
|
| Back to top |
|
 |
WanAn Proff
|
Posted: 01.03.2013 02:58 Post subject: |
|
|
Er rett og slett forbannet. Vi kunne faktisk hatt Eggen fra 2010 og kanskje forbi 2013, men valgte å takke nei. Eller Hoftun og co valgte å takke nei. Hvor inkompetent er da ikke det? At det er mulig å inneha noe som helst verv i klubben etter så mange feilvalg er meg en gåte. Men dette viser vel bare at gutteklubben grei mener de er viktigere enn klubben RBK. Å da er en på feil spor. Det er vrøvl fra begynnelse til slutt at jønnson ble ansatt for han var det beste valget. Dette handlet kun om å beskytte seg selv i størst mulig grad og da ble klubben tydeligvis mindre viktig.
Eggen er blant de beste trenerne i fotballverden og har bygget opp klubben til å være en klubb som Europa fryktet. Eggen skapte mirakler ut av ingenting. En skam hvordan han har blitt behandlet... Hoftun og dine medsammensvorne. Ta pikkpakket deres og huk dere fra klubben ASAP. Dere vil bli husket som skampletten i klubbens historie. Husket som de som dolket Eggen i ryggen. Fåregliset ditt har jeg fått langt opp i halsen Hoftun møkkamann... |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 01.03.2013 03:01 Post subject: |
|
|
Med bakgrunn i denne hendelsen, bør nå Hoftun ta sin hatt å gå. Når en person ikke lenger har tillit i lokalsamfunnet, og atter pisser på den største klubblegenden gjennom tidene, blir det vanskelig å styre klubben på riktig kurs i årene som kommer. Nok er nok. Hoftun kan godt gjøre noen feilinvesteringer på spillerfronten, men når det kommer til behandling av store klubblegender bør det være nulltoleranse. Dette var begeret som fikk det til å renne over for min del.
Frem med de hvite tørklene! |
|
| Back to top |
|
 |
janjha Junior
|
Posted: 01.03.2013 03:25 Post subject: |
|
|
Trenerlegenden fikk applaus for innlegget.
Håper dette var en applaus Nils Arne verdig. Håper han gikk hjem med en følelse av at hele Trondheim støtter, og er han evig takknemmelig.
Tar det som en selvfølge at Kjernen i første hjemmekamp, gjerne hele sesongen, hyller Nils Arne, og viser avsky med den behandingen han har fått. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 01.03.2013 03:30 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Det er også ganske brutalt å tenke på at Hoftun, et produkt av Eggen som var med på store deler av glanstida og var en av Eggens mest betrodde menn, var en av de som sto i front for å "vaske ut" gamle verdier og nekte hans tilbakekomst. |
Var ikke Hoftun også i front i spilleropprøret mot Ola By, og som senere gikk ut og beklaget at Ola følte seg dårlig behandlet? Vet ikke om Hoftun var kaptein eller spillernes talsmann, men slik jeg oppfattet det gjennom media den gangen var han sentral i å få Ola By fjernet (og med dette forlenget sin karriere i Rosenborg som spiller?) |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 01.03.2013 07:50 Post subject: |
|
|
Har aldri vert noen hemmelighet at Hoftun er feil mann på feil plass, men jeg hadde lenge et lite håp om at han skulle bli riktig mann.
Å lese at Nils Arne sjøl navngir Hoftun på den måten er for meg spikeren i kista.
Hoftun MÃ¥ GÃ¥. Idag. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 01.03.2013 08:12 Post subject: |
|
|
| Det gjør vondt i hjertet å høre Nils Arne Eggens ord. Jeg derimot, har ikke ord for den behandling han har fått i RBK. Mitt RBK-hjerte gråter! Og forresten: Jeg foreslår at kjernen og så mange som mulig av andre lager et banner der det står: Eggen er helten, Hoftun må gå! Det/de bør vises på Lerkendal hver hjemmekamp til Hoftun skjønner tegninga. Dette er ikke et spark til Perry, forresten. Men Hoftun må få klar beskjed om at man ikke kan behandle gull som gråstein uten at det har en konsekvens. Hans behandling av Eggen er nok til at jeg synes han må på trynet ut. Hva han ellers har gjort i jobben, er for meg irrelevant. Og han kan gjerne ta med seg ut de andre som ikke ønsket seg Eggen ved forrige korsvei. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 01.03.2013 08:29 Post subject: |
|
|
| Veginho wrote: | | Så kommer Marit Breivik og sier at Eggen hadde de beste spillerne på 90-tallet og bla bla- at det var spillerne som fortjente meste av æren, ifølge en artikkel på adressa. Latterlig dame. |
Det var jo ikke det hun sa, NAE sa seg for øvrig enig med Breiviks presiseringsinnlegg. Han sa også uoppfordret at Hoftuns svar på hvorfor han ikke var ansatt var et godt svar, og at han håpet alle kunne legge det bak seg. Han sa også at i 2012/13 ville han nok takket nei fordi han allerede har brukt hele livet sitt på RBK. Så alle er jo enig om at de to siste årene ville nok vært bedre med NAE enn med JJ, men det er jo uansett fortid, så denne videre diskusjon basert på krigsoverskrifter i media blir jo egentlig uten hensikt. Stemningen på møtet var generelt god under debatten, og føler fremstillingen i media blir litt overdrevet i forhold.
Edit: Så er det selvfølgelig en helt annen diskusjon om PJH og EH er riktige i sine posisjoner for fremtiden... |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 01.03.2013 09:03 Post subject: |
|
|
Hoftun har ikke noe valg nå. Han må gå av. Dette var dråpen.
En annen ting. Alstad. Ikke ofte hans navn er fremme, men jeg har bitt meg fast i at det de siste par årene har vært i en negativ sammenheng. Også denne gangen. Jeg mistenker at han utgjør en stor del av "de" på brakka, som vi ofte sier her inne når vi er irriterte for noe.
En tredje ting. Det argumentet mot at Eggen skulle bli ansatt fordi han var korsiktig løsning.....
Hallo!! Tenk den situasjonen en ny trener kunne gått inn i! Om 2-3 år kanskje, etter at Eggen hadde bygd laget i 5-6 nye år.......2010-ca 2016..
Åge Hareide? Den kødden!! Det han gjorde i 2003 kunne bestemora mi klart med bind for øynene! RBK kunne brukt vaktmesteren som trener så gode de fortsatt var etter Eggens påvirkning over mange år. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.03.2013 09:34 Post subject: |
|
|
Hoftun, Alstad og Svendsens skammelige opptreden overfor Eggen er toppsak på dagbladet.no akkurat nå.
De refererer dog kun til artikkelen i Adressa. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|