English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvilke andre fotballag følger du?
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
arnt
Veteran

PostPosted: 03.04.2006 15:08    Post subject: Hvilke andre fotballag følger du? Reply with quote

Bare så det er sagt fra starten; det finnes ingen andre lag som kan ta plassen i våre hjerter hvor RBK Rosenborg RBK troner. Jeg vet det. Dere vet det.

Likevel har jeg ettersom årene har gått opparbeidet meg et lite knippe fotballag som jeg av ymse grunner følger litt med på, og anser som mine. Jeg vil ikke kalle det utroskap, for det er på ingen måte snakke om følelser like sterke som de jeg nærer for RBK, men likevel...

Jeg gjetter på at jeg ikke er alene om dette. Så, i denne tråden vil jeg gjerne at folk skriver litt om sine "andrelag". Hvem, hvordan, og hvorfor?

Mine andrelag er :

* Tottenham Hotspurs. Jeg var 7 år gammel, var jeg på ferie i London, og vi bodde hos en familie i Tottenham. Dette var i '82, da laget tok sitt syvende FA cup trofé, og jeg fikk være med på en hjemmekamp. Etterpå brukte jeg lommepengene mine på et spurs-skjerf og singelplata.
http://www.tottenhamhotspur.com/

* Greenock Morton. Mens jeg bodde i Skottland, var fotball et stadig tema. Faktisk var alle andre tema, inkludert damer og øl, bare for pauseinnslag å regne mot den skotske nasjonalidretten. Det meste handler jo om Celtic og Rangers derigården, men da jeg ved tilfeldigheter ble dratt med på serieavslutningen 2003 i skotsk 3. divisjon og se 8500 gale tilskuere skrike "The 'Ton" frem til seier og opprykk, ble jeg litt småfrelst. Trofeet ble forøvrig fløyet inn med helikopter, som landet på gresset. Vi snakker 3. divisjon altså...
http://www.gmfc.net/

* AC Horsens. Dette laget kommer med i min liste av to forskjellige grunner. Den ene er at det er laget fra hjembyen til min kjæreste og den andre grunnen er fordi jeg liker 'underdogs'. ACH er opprykkere til den danske Superligaen, og til tross for at de ble spådd nedenom og hjem, har de bitt seg fast over nedrykksstreken ved hjelp av stram defensiv organisering og ren entusiasme. Faktisk har de nå 11 poengs klaring til nedrykksstreken.
http://www.achorsens.dk/
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Last edited by arnt on 15.08.2006 12:51; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Daniel-
Senior

PostPosted: 03.04.2006 16:05    Post subject: Reply with quote

Andre favorittlag enn Godset: Liverpool, Ã…ssiden, Hayes FC
Back to top
View user's profile Send private message
Brakka
Rutinert

PostPosted: 03.04.2006 16:20    Post subject: Reply with quote

Mitt førstelag er selvfølgelig RBK! Begrunnelse: Da jeg var ca. 10 år (95-96) tok pappa meg med til Trondheim for å se RBK-Brann. Da vant Rosenborg 3-1 eller noe. Etter kampen fikk jeg skjerf av pappa og fikk autografen til Erik Hoftun. Det var stort, og siden den dagen har jeg alltid holdt med RBK.

* Ham-kam
Er født og vokst opp i Hamar, og har fulgt laget siden jeg var 5-6 år. Tror jeg har vært på ca. 150-160 kamper på Briskeby (både Tippeliga og 1. divisjon og kanskje 2. div også). Husker første kampen jeg var på, mot Ringsaker eller noe for ca. 15 år siden. Mange synes det kanskje er rart ikke Ham-Kam er mitt 1 lag, men begrunnelsen hvorfor det er RBK står jo ovenfor.

* Leeds
Er også et lag jeg alltid har holdt med. De var jo store på 90-tallet, og min far holdt også med dette laget.
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 03.04.2006 16:23    Post subject: Re: Hvilke andre fotballag følger du? Reply with quote

arnt wrote:
AC Horsens

Melodi: Här kommer Pippi Långstrump

Her kommer AC Horsens
Vi knepper jeres kællinger
Her kommer AC Horsens
Vi gør det med manér
Back to top
Troinndern
Veteran

PostPosted: 03.04.2006 18:51    Post subject: Reply with quote

Strømsgodset IF
Det er tross alt laget fra byen jeg bor i, og som godt over middels fotballinteressert, kan jeg ikke unngå å følge med gjengen. En klar andreprioritet.

Ã…ssiden IF
Klubben jeg er vokst opp i og dømmer for.
Stadion ligger to minutter unna, om jeg tar beina fatt. Sleit i 3.div i fjor, men var (som flere av dere kanskje husker?) i 1. div på tidlig nittitall.

Hartlepool FC
Det bare blei sånn at jeg begynte å følge med den gjengen her etter en større oddsgevinst som følge av deres seier en høst i 2002. Dessuten er klubben norskeid.

Last edited by Troinndern on 04.06.2006 22:12; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Forever RBK
Proff

PostPosted: 03.04.2006 18:59    Post subject: Reply with quote

Holder med Rosenborg siden jeg jeg er oppvokst der, holdt med de så lenge jeg kan huske..

Andre lag er Ham-Kam pga det er det tippeliga laget som ligger nærmest meg, siden jeg bor i Hedmark..

ManU det finnes bare et lag for meg utenfor Norge og det er ManU, holdt med de siden jeg var 5Ã¥r...
Back to top
RBKw
Rutinert

PostPosted: 03.04.2006 20:53    Post subject: Reply with quote

Liverpool
Staret å heie på de da jeg var rundt sju år. Samlet fotballkort og lærte meg navnet på spillerne og andre spillere i PL. Mamma heiet på de fra hun var mindre, og jeg fikk hennes supporterting, og etterhvert mine egne. Så spilte jo Stig Inge Bjørneby, Leo (som jeg hadde på veggen) osv på Liverpool.

Ã…ssiden
Spiller der selv, og oppvokst med å se fotballkampene. Pappa har vært formann i klubben, og mamma trent folk. Så har vokst opp med denne klubben. Fulgte Åssia da de var i 1. divisjon i 1992.

Strømsgodset
Har ikke følt noe særlig for dem, men etter jeg ble sammen med Theons som er Sif fan, og jeg har gratis inngang på alle TL kamper, følger jeg med på kampene deres. Likte ikke styret der før, men nå som Leo har kommet blir det enda mer moro å følge med. Var på SIF kickoff i helgen, så det var morsomt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brakka
Rutinert

PostPosted: 03.04.2006 21:01    Post subject: Reply with quote

Etter du ble sammen med Theons? Razz
Back to top
RBKw
Rutinert

PostPosted: 03.04.2006 21:03    Post subject: Reply with quote

Hm? Ja? Skrev jeg det feil eller noe? Han er her på forumet, derfor bruker jeg det navnet, så dere veit hvem det er.
Back to top
Brakka
Rutinert

PostPosted: 03.04.2006 21:08    Post subject: Reply with quote

Nei, du skrev ingenting feil. Never mind..
Back to top
Skip
Proff

PostPosted: 03.04.2006 21:52    Post subject: Reply with quote

Rosenborg og Real Madrid.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 03.04.2006 22:17    Post subject: Reply with quote

Mine andre lag:

Manchester United
Hukser ikke helt nøyaktig da de røde djevlene fikke en plass i hjertet mitt men det må sannsynelgivs ha vært på midten av nitti-tallet, med "The great Dane" og shoppe-raidet blandt norske spillere som utløsende faktorer. Skal ærlig innrømme at det tok noe tid før jeg skjønte at Peter den store ikke var engelskmann, og således mente jeg i omtrent et år at den egenslke manageren var en stor gjøk som ikke hadde PL beste keeper som første keeper på landslaget. jeg skjønte ingenting, men så kom Euro 96 og Peter den store stod i mål for Danmark. Da falt brikkene på plass. Siden den gang har United alltid hatt en plass i hjertet.

Barcelona
Må innrømme at jeg flørtet med Valencia en periode under og etter Carews tid, men jeg vendte til slutt tilbake til Katalonias stolthet. Det er nok først og fremst stadion og byen i seg selv som fikk meg til å holde et øye med laget, men etter hvert som jeg fikk øynene opp for Figo, Guardiola og Rivaldo var det ingen vei tilbake.

Overhalla IL
Siden det er dette laget som er "hjemmelaget" mitt, er jeg forpliktet til å følge litt med, både på dette laget, og futsalavdelingen, som forøvrig er det hitill eneste fotballaget fra Namdalen som spiller eller har spilt i Eliteserien.. Wink
Men for all del, det er et godt lag (til å spille i 4. divisjon), og mange av spillerne på laget er blandt dem jeg omtaler som venner.

Ellers følger jeg også litt med på henholdsvis Monaco, Werder Bremen og Roma i de andre store europeiske ligaene (Jeg har ingen som utmerket seg i Æresdivisjonen, Superligaen eller Allsvenskan, i hvert fall ikke nå lenger)

Last edited by Bakklandia on 19.05.2006 21:00; edited 5 times in total
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 03.04.2006 22:21    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer.

Jeg hadde nesten forventet en lovprisning av Skarnes og Bøssmyra stadion, eller i det minste Kongsvinger. Razz
Bakklandia
Legende

PostPosted: 03.04.2006 22:26    Post subject: Reply with quote

Dags wrote:
VerneTroyer.

Jeg hadde nesten forventet en lovprisning av Skarnes og Bøssmyra stadion, eller i det minste Kongsvinger. Razz

hehe, er det det stadioen her nede heter? Morsomt navn Razz
Saken er den at jeg kun går på folkehøgskole her nede, mens jeg da altså er Overhalling på min hals.

*OIL! Superlag! D e d bæste vi hi idag!* Var det noen som sa noe om orginalitet her? Confused
arnt
Veteran

PostPosted: 04.04.2006 07:53    Post subject: Re: Hvilke andre fotballag følger du? Reply with quote

Johnny W wrote:
arnt wrote:
AC Horsens

Melodi: Här kommer Pippi Långstrump

Her kommer AC Horsens
Vi knepper jeres kællinger
Her kommer AC Horsens
Vi gør det med manér

Ha ha ha, det kan godt ligne dem Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Troinndern
Veteran

PostPosted: 04.06.2006 22:13    Post subject: Reply with quote

Strømsgodset IF
Ã…ssiden IF
Hartlepool FC

- Godset har fått en god start, det har vel alle fått med seg.
- Det har sannelig meg Åssiden også. Ligger på andreplass i tredjedivisjon, foran Godset 2, bak Asker som sannsynligvis rykker opp.
- Verre gikk det med Hartlepool. De rykka ned til League 2, som er nivå fire i England.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 04.06.2006 22:19    Post subject: Reply with quote

1. Rosenborg
- Jeg er født i Trondheim. Har holdt med dem hele livet!

2. Liverpool
- Vet ikke hvorfor Confused Begynte da jeg var 8 år. Før det holdt jeg med Scums Embarassed Crying or Very sad

3. Kongsvinger
- Fordi jeg har masse familie som bor like ved.

Ellers har jeg et godt forhold til Aalesund fordi det er en veldig fin by og bra supportere. Jeg håper selvfølgelig at de rykker opp og holder seg!
Back to top
Kafanskavimedhan
Rutinert

PostPosted: 05.06.2006 01:04    Post subject: Reply with quote

Aston Villa.... Ingen spesiell grunn, bare ble slik.... ikke no stor fan av styreformannen til Villa må jeg si da, er vel en grunn til at han har fått tilnavnet Deadly Doug.... Razz
paynex
Junior

PostPosted: 05.06.2006 01:35    Post subject: 3 Klubber Reply with quote

Har egentlig ikke noen grunn til å være RBK fan. er verken født, eller noen gang bodd i Trondheim men av en eller annen grunn så har det bare blitt sånn, kall det gjerne kjærlighet ved første blikk Very Happy

Bodø/Glimt:
Er født i Bodø, og blei interessert da jeg i ung alder fant ut at det var andre lag enn RBK, og at det tilogmed var ett fra Bodø, og siden har det bare vokst på meg. Må innrømme at da Glimt var i tippeligaen gjorde det vondt de to kampene de spilte mot hverandre.

AGF (AGF Ã…rhus)
Da jeg er halvt dansk så meldte Morfar meg inn i fanklubben til AGF (galehuset Razz) og da de i min første kamp på Århus stadion slo OB 5-1 var jeg helt fortapt. Har blitt en del turer til Stadion etterhvert.
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 06.06.2006 14:49    Post subject: Reply with quote

paynex wrote:
Har egentlig ikke noen grunn til å være RBK fan. er verken født, eller noen gang bodd i Trondheim men av en eller annen grunn så har det bare blitt sånn, kall det gjerne kjærlighet ved første blikk

He he he, det vil jeg da kalle vel anvendt kjærlighet RBK

paynex wrote:
AGF (AGF Ã…rhus)
Da jeg er halvt dansk så meldte Morfar meg inn i fanklubben til AGF (galehuset ) og da de i min første kamp på Århus stadion slo OB 5-1 var jeg helt fortapt. Har blitt en del turer til Stadion etterhvert.

Jeg har en svoger som også er AGF'er. Jeg antar du er like skuffet som ham over nedrykket fra 'suppen'. AGF har jo slitt i mange år med stadig dårligere resultater. Tror du det er stor sjans for å få se De Hvite fra Fredensvang tilbake i toppen snart?
Back to top
davus
Rutinert

PostPosted: 14.08.2006 17:18    Post subject: Reply with quote

Det må bli FC København..
Nærmest opvokst her i København, må holde med de.. pluss; de har Solbakken og Hangeland. Og liker hovedsponsor.. go øl..

Arnt: AC Horsens? Du må være gal. De har reklame for salami på trøya Very Happy
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 14.08.2006 17:20    Post subject: Reply with quote

Rosenborg BK, Manchester United, Follo FK og Aafk! Wink

Last edited by Baadshah/Tab on 15.08.2006 22:02; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 14.08.2006 17:25    Post subject: Reply with quote

West Ham og Nottingham Forest.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 14.08.2006 17:26    Post subject: Reply with quote

Port Vale er laget. Har vært så heldig å se dem to ganger på TV, men ikke vært i Stoke ennå. Årets serieinnledning er (som vanlig) oppløftende. Tre seire, null baklengs så langt. Vet at hverdagen kommer, men artig så lenge det varer Smile
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 14.08.2006 18:31    Post subject: Reply with quote

Real, siden jeg ikke kan holde med Barcelona. Ellers likte jeg Chelsea før, men klarer ikke å samle den samme entusiasmen etter at Mourinho kom.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb