| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
abjoern Veteran

|
Posted: 11.02.2013 00:41 Post subject: |
|
|
| Spartacus wrote: |
Når det gjelder Midsjø, Berntsen og delvis Sælnes har de falt i gjennom når de har fått mulighet. Ofte går ryktet foran spilleren, men de har selvfølgelig potensial. |
Det her er tullball.
Midtsjø har imponert når han har fått sjansen og på ingen måte falt igjennom.
Berntsen har ikke fått sjansen i RBK, men gjort sine saker bra i Glimt.
Selnæs kan man muligens diskutere i større grad hvorvidt han har falt igjennom.
Jeg anser Midtsjø og Berntsen for å være bedre fotballspillere pr i dag enn Jonas Svensson. Det er selvfølgelig en personlig vurdering basert på øyemål og kan ikke bevises. Jeg mener at JJs disposisjoner er hovedårsaken til at Svensson blir sett på som en bedre spiller; ikke reelle kvalitetsforskjeller.
Uansett vil jeg påstå at uavhengig av personlige vurderinger, burde man ikke bare ta Jönssons disposisjoner som en slags fasit på kvaliteten på de yngre spillerne. Det nevnes at vi skal hente bedre spillere dersom vi har mulighet til det med referanse til Jensen og SJ. Å snakke om kvalitet som en enkelt parameter blir for enkelt når man har å gjøre med talenter.
Mener det er mer beskrivende å si at vi henter spillere som Jensen fordi det er mindre risiko; ikke fordi det er sannsynlig at de innehar høyere toppnivå enn Berntsen/Midtsjø, eller er bedre fotballspillere. Det er for at vi ikke skal gamble for mye på spillere som ikke har fått tillit på øverste nivå av ymse årsaker. En naturlig konsekvens dersom man aksepterer den forklaringen, er at en må være åpen for at den yngre spilleren utkonkurrerer den etablerte og at det er den (litt) eldre som må slite benk. Selv håper jeg naturligvis at det kommer til å skje, men registrerer at mange heller tegner en kontrast mellom å spille med en bedre spiller versus å spille med en svakere, lokal spiller. Jeg mener det blir feil å sette opp den kontrasten før vi har sett hva store talenter får til med spilletid.
Last edited by abjoern on 11.02.2013 00:53; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.02.2013 00:42 Post subject: |
|
|
Ok, for diskusjonens skyld, la oss si at godset snur om og er villige til å selge Johansen til RBK. En ting kan jeg garantere - det blir ikke på billigsalg, om ikke vi venter ut kontrakten og tar han på bosman neste år.
Hvor mye han vil koste blir vell mest spekulasjon, men om vi skal ut med overgangssum for en spiller til i dette vinduet, er det ikke logisk å å da bruke pengene på en venstreback?
Skjønner ikke hvordan det er mulig å være bekymret for å være nødt til å bruke Svensson, Midtsjø eller Berntsen ved skade. Og samtidig IKKE være bekymret for å måtte bruke John Inge Høiland ved skade på venstreback?
For ikke å snakke om det faktum at Dorsin muligens allerede ikke er bra nok i seg selv.
Ny venstreback i midten av 20 åra med videresalgspotensiale, det er hva vi må bruke penger på nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 11.02.2013 00:50 Post subject: |
|
|
Hehe vi er iallefall enige om en ny venstreback. Om jeg hadde kjent deg personlig Montana så hadde jeg slengt inn følgende:
SJ er 21 år og ble BB i kampen mot oss som venstreback. Kanskje vi kan vurdere han?
Men fra spøk til alvor: Ble påminnet Jesper Mathisen når jeg så Start-Kalmar i dag. Litt svak på tempo, men ett bra potensiale. Spilte heller ikke dårlig sist i TL. Mulig dette blir i feil tråd, og Start vil vel heller ikke selge han. _________________ Gull 2015! |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 11.02.2013 00:52 Post subject: |
|
|
| Bare et opklarende spørgsmål: Er rygtet at vi kunne kjøbe Stefan Johansen for 4,5 mil, men vurderede at det var for dyrt og derfor gik efter en gratis Jensen? Eller nægtede SIF at selge? Synes under alle omstændigheder 4,5 mil hadde været en god handel om det stemmer.. |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 11.02.2013 00:55 Post subject: |
|
|
Forsto det slik at godset nektet å selge, men det var vel før SJ nektet å signere en ny kontrakt. Summen på 3,5 mil som ikke var godt nok da godset ønsket en mil mer kom vel frem på dt.no i forrige uke. Men er selv usikker på troverdigheten på dette. Det som kom tydligst frem via intervjuer var at Flo og Deila ikke ville selge til en konkurrent som oss. _________________ Gull 2015! |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 11.02.2013 01:03 Post subject: |
|
|
| @Beren - takk! |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.02.2013 01:35 Post subject: |
|
|
Man bør alltid ta medias pris spekulasjoner med en stor klype salt, da de som oftest er nettopp spekulasjoner. Media må gi inntrykk av at de vet ting for å å få solgt aviser.
Det man vet 100% sikkert er at Godset er meget lite interessert i å selge noe som helst til oss. Dermed blir han ikke billig.
Påtide å droppe Johansen diskusjonene nå. Evt ta den opp igjen om Mix signerer for en 5. Div klubb.
Både venstreback, spiss, keeper og høyreback burde ligge forran midtbanespiller i overgangskøen idag. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 11.02.2013 03:29 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: |
Selnæs kan man muligens diskutere i større grad hvorvidt han har falt igjennom. |
Han blir altså 19 år i år. |
|
| Back to top |
|
 |
PJH Bielsa Junior

|
Posted: 11.02.2013 04:00 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | | Sist jeg sjekket så har ikke Perry endret navn til Bielsa. |
Æ foretrække at mainj e seriøs å itj spøke me sånt!
I år ska vi spæll kreativt og overrumple aill som kjæm te Lerkendal!
Æ ha tenkt litt på teng å tang å formasjon i haue sjer serka sånn ut:
Loinna i mål, banker. Svænsken e jo skada å hainj ainjern e jo invalid ><
Vi kjøre 3 stoppera, å i mangel av en spillende midtstopper har æ børsta støvet av Erik så det bli sånn:
Tore - Erik - Brede/Stefan. Stefan e jo halveis invalid å så vi har fårespurt Rune om hain kan lægginn et xtra gir på oldboystræningan.
På mett'n kjøre vi en uortodoks variant.
Jonas- Mike - Mix. Her har æ tænkt at Daniel først å fræmst e aktuell some en av dæm to på sidan.
så kjøre vi vinga Tobben å Tarik me Fredrik såm backup.(har trua)
framom dæm skan' Bårek kos sæ bak hain Billy.
Vi har forøverig sælt jaimi,Gamboa, Issa å'n Sjibbe i en pakkeløsning te Grublebachzespor i tyrkia å kassere inn der en go slump som vi ska investere i nye treningsapparata for dæm litt eldre som gjør kåmback.
Mikke har vi sluppe te Frydskogarna mens Jon Inge snøre på sæ skoa'n for SIF herre året. (må smør dæm litt så vi shoppa litt der å)
æ trur vi lykkes i år, vest itj så prøve vi 4-4-2.(Janne la igjæn en lapp der de sto de va plan B...)
kos dåkk guta! |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.02.2013 04:42 Post subject: |
|
|
| Heh...... |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.02.2013 06:36 Post subject: |
|
|
Hørtes ut som moomoo elns har laget seg ny bruker. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 11.02.2013 11:02 Post subject: |
|
|
| Ok |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.02.2013 12:44 Post subject: |
|
|
| PJH Bielsa wrote: | | kos dåkk guta! |
Ta deg sammen. Du har vært lenge nok på forumet til å vite at vi skriver på bokmål her. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.02.2013 23:13 Post subject: |
|
|
| En ting jeg ikke "aksepterer", er egentlig klaginga over at man har trent for lite på stor bane. Byåsen, Ranheim, Nardo etc. har ikke avlyst økter i år, de har trent ute hver eneste dag. Er ingen som dør av å trene ute i 10 minusgrader. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 12.02.2013 23:32 Post subject: |
|
|
| Forsåvidt sant, men risikoen for skader er mye større. Helt greit om de avlyser treninger om risikoen for skader øker imo. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.02.2013 23:37 Post subject: |
|
|
| RBK har ikke avlyst, men flyttet inn i Bankhallen som er 66*40(?) meter. Da får man ikke øvd struktur under optimale romforhold. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.02.2013 00:24 Post subject: |
|
|
| RBK utsatte storbanetrening til Copa del Sol. Nå i etterkant virker det vel som om man vil ofre mer for å trene utendørs på Lerkendal? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.02.2013 00:28 Post subject: |
|
|
| Jepp, håper og tror vel det. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 13.02.2013 01:54 Post subject: |
|
|
CSKA Moskva - Rosenborg 2-0
Rosenborg - Shakhtar Donetsk 0-1
Olimpija Ljubljana - Rosenborg 0-0
Rosenborg - Ranheim 0-1
4 av 7 treningskamper er spilt.
Fasiten: 0-1-3 0-4
Ikke at jeg tror noe som helst etter noen treningskamper, men jeg har i hvert fall statistikken vel i mente, Perry!
_________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 13.02.2013 03:18 Post subject: |
|
|
| Fancy shit. |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 13.02.2013 03:47 Post subject: |
|
|
| Nå får vi vente litt og se. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 13.02.2013 05:43 Post subject: |
|
|
Trodde vi skulle tilbake til dette :
http://www.catchgamer.no/...amp;id=944
Å må si knallsigneringer og kampene mot Shaktar og Olimpija Ljubljana
ga meg litt troa, benka meg derfor forran pc`n med godfølelse og forventning om en ok seier i dag.
Kom fort ned på jorda igjenn kan man si og priser meg lykkelig over att jeg i de siste ukers lykkerus med økende grad av optimisme ikke har gådd til det skritt å anskaffe sessongkort igjenn enda. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 13.02.2013 17:36 Post subject: |
|
|
Pr i dag ønsker jeg å se følgende lag:
Lund Hansen
Gamboa - Reginiussen - Moe - Dorsin
Svensson - Jensen - Berntsen
Midtsjø - Bille - Mikkelsen
Kan naturligvis endre seg veldig fort. Gamboa må komme i innleggsposisjoner. Ellers er det ikke mange av disse som kan true med langskudd, bortsett fra Berntsen. Mulig Jensen har et skudd, men det aner jeg ikke. Mix er rusten og muligens ikke bedre enn Jensen uansett. Der han bør konkurrere i mine øyne. Liten tro på at vi får dette laget, ettersom det er alt for mange big names som må slite benk. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 13.02.2013 17:51 Post subject: |
|
|
Jeg ønsker meg:
Lund Hansen
Gamboa - Reginiussen - Strandberg - NY
Dockal - Mix - Jensen
Mikkelsen - Bille - Tarik
Synes ikke det holder med en ny backup for Dorsin lengre, vi trenger et nytt 1. valg. Finnes det ikke norske, så får vi kvitte oss med Alas og/eller Ørlund. For å frigjøre kvoteplass. For meg er dette alfa og omega nå. Hva om Dorsin som allerede er for dårlig selv blir skadet? Jeg har ikke tenkt å betale penger for å se Jon Inge Høiland gjøre skam på drakta iallfall.
Synes også at Mix og Mike Jensen kan bytte plass i neste treningskamp om så bare for å prøve det ut, tror det kan funke bra
Ellers blir det bra med litt mere tid og terping  |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 14.02.2013 01:07 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: |
Synes også at Mix og Mike Jensen kan bytte plass i neste treningskamp om så bare for å prøve det ut, tror det kan funke bra
|
Uenig. Jensen viste mot Ranheim at han er taklingssterk og har bra overblikk. Dermed perfekt for SDM. Mix er svakere defensivt, men kan løpe mye og egner seg dermed best som indreløper. Mulig man kan prøve det ut, men tenker at det er best slik det var mot Ranheim. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|