| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
KitWalker Veteran

|
Posted: 03.02.2013 18:14 Post subject: |
|
|
Hehe, Hedon.
Slående like disse to sluggerne der  |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 03.02.2013 18:57 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: | Midtsjø viste på torsdag at han behersker å spille ving.
Synes dog vi trenger en sentral midtbanespiller med litt flere defensive fiber. En som er god til å posisjonere seg, som førsteforsvarer og god i dueller.
Mix (hvis han signerer) er i mine øyne den som kan bekle rollen best pdd, men skal vi ut i europa kan det fort bli litt for veikt. |
Pleier ikke å følge med på SIF, men hvordan er Stefan J som spiller? Er ikke han lik Mix?
Syns vi burde ha en midtbanespiller som er en god playmaker. 98% + på passninger er ganske viktig når det blir mange bevegelse så er det viktig å kunne gi gode pasninger. |
|
| Back to top |
|
 |
RagnarDigerhælsn Junior
|
Posted: 03.02.2013 19:55 Post subject: |
|
|
Viss Hoftun skal hente inn en midtbanespiller som er billig, må en nok regne med at vi skal inn med en mer rutinert herremann, derav går mitt tips til Adrian Gashi, siden vi vil ha en som er billig, ikke går på kvota, og ikke ødelegger utviklinga til de unge talentene våre. Som venstreback hakke æ peiling, men Boilesen i Ajax hadde vært fint å lånt da  |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.02.2013 20:03 Post subject: |
|
|
| Cleopatre wrote: | Pleier ikke å følge med på SIF, men hvordan er Stefan J som spiller? Er ikke han lik Mix?
Syns vi burde ha en midtbanespiller som er en god playmaker. 98% + på passninger er ganske viktig når det blir mange bevegelse så er det viktig å kunne gi gode pasninger. |
1. Stefan J har blitt mye diskutert her allerede i det siste, om du leter litt så finner du mange meninger om han som spiller.
2. Godset vil ikke selge, så han er et mer eller mindre avsluttet kapittel. |
|
| Back to top |
|
 |
RagnarDigerhælsn Junior
|
Posted: 03.02.2013 21:46 Post subject: |
|
|
| SIMEN BRENNE??? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 03.02.2013 21:50 Post subject: |
|
|
Et forslag fra deg, eller blir vi linket til han? Absolutt ikke god nok eller hva vi trenger, så selv om han kan plukkes opp gratis er det ikke verdt det  |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 03.02.2013 21:58 Post subject: |
|
|
Simen Brenne varvel på vei til Danmark.
Er det ingen rykter på gang? Må jo komme noe snart!!!
Mix bør vel være klar i løpet av neste uke, helst i morgen. Må jo spilles inn han å. Blir for dumt å vente noe lengre nå. |
|
| Back to top |
|
 |
RagnarDigerhælsn Junior
|
Posted: 03.02.2013 22:29 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Et forslag fra deg, eller blir vi linket til han? Absolutt ikke god nok eller hva vi trenger, så selv om han kan plukkes opp gratis er det ikke verdt det  |
Bare et forslag fra meg. Tanken er viss vi ikke trenger nok et talent på midtbanen så er nok både Simen Brenne og Adrian Gashi aktuelle i Hoftuns tankegang siden vi trenger en etablert spiller på midtbanen som ikke koster all verden men som kan komme inn å gjøre en god jobb i ca. 2 år fremover og kan akseptere at karrieren nærmer seg slutten.
All dette jimmerjammer om at vi må ha inn kostbar spiller til inn i et meget bra midtbaneledd allerede, viss Mix signerer seff, ser jeg som unødvendig bruk av penger, for viss vi handler en som skal gå inn i det leddet går dette på bekostning av våre meget lovende midtbanetalenter, og i RBK er vi gode til å fostre midtbanespillere. Eneste grunnen til å kjøpe er viss Dockal eller Mix forsvinner. Da ser jeg heller at vi kjøper en venstreback som kan utkonkurrere Dorsin allerede.
Backup for Nicki Billie er unødvendig, siden vi har Tarik og John som kan spille der når det trengs.
Viss noen kan nevne noen bedre og rutinerte spillere som er billig i drift og vil akseptere en slik rolle så nevn i vei. Stefan Johansen er sikkert en bra man siden han kan spille både V.back og midtbane og Hoftun trenger ikke å handle mer dette vinduet, men vil mye heller ha inn en back med internasjonalt snitt over spillet sitt. I mine øyne kan både Svensson og Selnæs bekle en sentral rolle på to forskjellige måte. Svensson ala Gattuso-måten, komprimissløs og hardtarbeidene med enkle pasninger. Selnæs ala Pirlo-måten med mer eleganse og blikk for spillet. Men begge trenger selvfølgelig tid, men siden valgene er få så synes jeg at vi heller lar de få det istedet får å investere i en kostbar løsning så ikke nødvendigvis funker, ala Issah.
Men vil Annan komme tilbake så skal ikke jeg klage, bare appludere  |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 03.02.2013 22:33 Post subject: |
|
|
Brenne? Ikke si at vi har prøvd oss på han? Hadde vært litt typisk Hoftun.
31 år, tidligere landslagsspiller og ikke altfor dyr. Eneste problemet er at han er langt "over the top"..
Edit: godt det bare var et forslag. Dog et dårlig ett;) |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 03.02.2013 22:46 Post subject: |
|
|
| RagnarDigerhælsn wrote: | All dette jimmerjammer om at vi må ha inn kostbar spiller til inn i et meget bra midtbaneledd allerede, viss Mix signerer seff, ser jeg som unødvendig bruk av penger, for viss vi handler en som skal gå inn i det leddet går dette på bekostning av våre meget lovende midtbanetalenter, og i RBK er vi gode til å fostre midtbanespillere. Eneste grunnen til å kjøpe er viss Dockal eller Mix forsvinner. Da ser jeg heller at vi kjøper en venstreback som kan utkonkurrere Dorsin allerede.
Backup for Nicki Billie er unødvendig, siden vi har Tarik og John som kan spille der når det trengs. |
Du har et poeng her. Utenlandskvota begrenser oss på den måten at får vi inn en utenlandsk midtbanespiller, så må en ut før vi evt kan handle fra utlandet igjen. De beste norske spillerne i andre TL-klubber er enten ikke til salgs, de koster skjorta, eller de vil kun til utlandet. Summa summarum blir våre egne unge; selnæs, midtsjø, berntsen: veldig verdifulle for oss. Det er veldig viktig at vi klarer å holde på disse. Ingenting hadde gledet meg mer enn om en av disse virkelig hadde slått til i år.
Vi burde ha en backup spiss for Bille. Hvis Tarik går inn som spiss, hvem spiller da på kanten? Skader kommer garantert! |
|
| Back to top |
|
 |
RagnarDigerhælsn Junior
|
Posted: 03.02.2013 22:51 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | Brenne? Ikke si at vi har prøvd oss på han? Hadde vært litt typisk Hoftun.
31 år, tidligere landslagsspiller og ikke altfor dyr. Eneste problemet er at han er langt "over the top"..
Edit: godt det bare var et forslag. Dog et dårlig ett;) |
Som sagt bare et forslag. Men hva er alternativet viss det handles norsk.
Tromsø selger til OVER-overpris, Lillestrøm selger ikke, VIF selger ikke, Viking selger ikke, Molde selger ikke, Brann selger ikke og Godset vil tydeligvis ikke selge til oss dermed sitter vi igjen med de andre lagene som ikke har spillere som er gode nok. De eneste lagene vi handler fra er Odd og Bodø/glimt i Norge, og spillermatriale deres er ikke at de har noen som vil forsterke oss, men talent kan vi nok finne der, iallefall på venstreback. Og utenlandsproffene er uaktuelle også siden både Per og Alex er de eneste som er vil passe inn i Perry sin 4-3-3. Kommer ikke på noen annen ihvertfall.
Dermed er jeg pessimistisk hva som vil komme inn døra på Lerkendal neste gang, for jeg tviler det blir en ung og talentfull midtbanespiller, mine penger er på en etablert, rutinert og billig nordmann. Kanskje vi henter flere fra Ranheim. |
|
| Back to top |
|
 |
RagnarDigerhælsn Junior
|
Posted: 03.02.2013 22:53 Post subject: |
|
|
| libido wrote: | | RagnarDigerhælsn wrote: | All dette jimmerjammer om at vi må ha inn kostbar spiller til inn i et meget bra midtbaneledd allerede, viss Mix signerer seff, ser jeg som unødvendig bruk av penger, for viss vi handler en som skal gå inn i det leddet går dette på bekostning av våre meget lovende midtbanetalenter, og i RBK er vi gode til å fostre midtbanespillere. Eneste grunnen til å kjøpe er viss Dockal eller Mix forsvinner. Da ser jeg heller at vi kjøper en venstreback som kan utkonkurrere Dorsin allerede.
Backup for Nicki Billie er unødvendig, siden vi har Tarik og John som kan spille der når det trengs. |
Du har et poeng her. Utenlandskvota begrenser oss på den måten at får vi inn en utenlandsk midtbanespiller, så må en ut før vi evt kan handle fra utlandet igjen. De beste norske spillerne i andre TL-klubber er enten ikke til salgs, de koster skjorta, eller de vil kun til utlandet. Summa summarum blir våre egne unge; selnæs, midtsjø, berntsen: veldig verdifulle for oss. Det er veldig viktig at vi klarer å holde på disse. Ingenting hadde gledet meg mer enn om en av disse virkelig hadde slått til i år.
Vi burde ha en backup spiss for Bille. Hvis Tarik går inn som spiss, hvem spiller da på kanten? Skader kommer garantert! |
På kant kan vi bruke Dockal, Tobias, Jaime A eller John C evt. Midtsjø og Berntsen, verstefall Gamboa, Bjørholm, Alex S. Der skal det komme veldig mange skader før der bekymrer veldig  |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.02.2013 23:02 Post subject: |
|
|
Det ligger veldig i kortene at Mix blir midtbanegeneralen i 2013. Om Mix mot all sannsynlighet ikke skulle signere, blir det nok -> skandinavisk spiller, -> resten av verden.
Det blir ikke Simen Brenne. Hoftun har lært av kjøpene - Olsen, Moldskred nå.
Last edited by Montana on 04.02.2013 02:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.02.2013 23:35 Post subject: |
|
|
| Hvorfor snakker folk om Simen Brenne her? Dette er bortkastet plass på internett. |
|
| Back to top |
|
 |
udepowah Senior

|
Posted: 03.02.2013 23:37 Post subject: |
|
|
| Hva med en Oscar Lewicki? Sentral/defensiv midtbane som spiller på Sveriges u21 landslag som ikke kom seg til sommerens mesterskap etter å ha tapt mot Italia i Play off, selv om Sverige vant gruppa si. Ble kåret til årets nykommer på idrettsgallan i 2012. Kom til Hacken i 2011, og ifølge wikipedia har han kontrakt ut denne sesongen bare. Er 20 år, kanskje litt ungt men? Er verdsatt till oppunder 4millioner kr ifølge transfermarkt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.02.2013 00:27 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Det ligger veldig i kortene at Mix blir midtbanegeneralen i 2013. |
Du har i så fall andre kort enn meg. Stjernen sier følgende:
- Vi har hentet tre og en halv spiller, sier han – og tenker på at Mix Diskerud nærmer seg.
- SÃ¥ diskuterer vi hele tiden sentral midtbanespiller.
Perry har også snakket om den sentrale som et tillegg til Mix.
(Men mulig du ikke tenker på den sentrale som generalen i dette tilfellet.) |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 04.02.2013 03:07 Post subject: |
|
|
Tror at dersom Mix kommer så er han den sentrale, og at søket etter midtbanespilleren "itilegg" til Mix kun er et taktisk utspill fra klubben i tilfelle Mix skulle ryke, da han ikke er sikret per dags dato.
Tror aldri planen var å signere både Mix og Johansen, men evt å ta den første man fikk napp hos.
Hadde tatt seg dårlig ut om man ikke ga utrykk til media om at man jobber med flere midtbanespillere, og satset alt på Mix, om Mix ikke kom. Da hadde en allerede presset Hoftun hatt enda en sak å kritiseres for.
Er bare antagelser fra min side da, så mulig de faktisk er ute etter en itilegg til Mix, men da har man isåfall 7 midtbanespillere - Dockal, Svensson, Selnæs, Midtsjø, Berntsen, Mix og sistemann på 3 plasser.
Edit: kan også være en taktisk måte å legge litt press på Mix, om man via media viser at man jobber med flere. Bare en tanke... |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 04.02.2013 08:51 Post subject: |
|
|
Med to nye spillere (Mix + èn til) på midtbanen mener jeg det blir overbefolket. Det er greit at vi skal ta tilbake tronen fra Molde og at lasset ikke skal dras av "gutter som ikke slipper inn på voksenkino". Men jeg synes Midtsjø, Selnæs, Berntsen og Svensson burde få konkurrere om den tredje plassen på midtbanen i tillegg til å være backup for Dockal og Mix/ny sentral midtbanespiller.
Når det er sagt hadde det kanskje vært best å låne ut et av talentene, med tanke på spilletid? Kan bli mye benk på f.eks. Selnæs, slik det ser ut for meg. Og da må vi inn med en ekstra mann i tillegg til Mix for å ha dobbel dekning. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 04.02.2013 11:33 Post subject: |
|
|
Dersom vi kun signerer Mix og ikke en spiller med typiske ankeregenskaper så blir Svensson sentral midtbane. Mix har primært egenskaper for en indreløperposisjon.
Usikkerheten i så måte er om Svensson evner å ta de ekstra stegene han må ift å spille på 'gullnivå' både ferdighetsmessig men også ikke minst det å bli mer stabil, han har pleid å ha lange perioder med 'formdipp'. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 04.02.2013 12:21 Post subject: |
|
|
| Snart konkurssalg i Brøndby, ung lovende venstreback burde vel være mulig å lokke til Trondheim. Men så var det det med utlendingskvoten da, skal man bruke den på et talent når vi skriker etter en sentral midtbanespiller. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 04.02.2013 12:30 Post subject: |
|
|
| Alas må være grei å leie ut til Ranheim eller noe hvis det kniper om. Da har vi vel to plasser ledig? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.02.2013 12:34 Post subject: |
|
|
Daniel Örlund er er også en god kandidat å kvitte seg med om det kniper på kvota.
Og det er faktisk ikke værre enn at enten blir man kvitt han, eller så sitter vår dårligste kvotespiller på tribunen frem til sommeren, så selger man da.
Det viktigste er at laget blir sterkt nok for seriegull, ikke om noen må sitte 4 mnd på tribunen.
Når det er sagt så bør kvotetalenter som kjøpes inn være virkelig store talenter. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 04.02.2013 13:07 Post subject: |
|
|
Tja,
personlig synes jeg Barrantes er blant de beste i TL. I min verden er det han som i stor grad har holdt Aafk flytende. Er ikke han inne i sitt siste kontraktsår?
Et glimrende alternativ som ballsentral for RBK. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 04.02.2013 13:12 Post subject: |
|
|
Barrantes er en god spiller men har han noe defensive fibre i kroppen? Vil han fungere som den sentrale på midten på RBK? _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 04.02.2013 13:57 Post subject: |
|
|
Synes det er viktig at man vektlegger om en spiller tenderer til å score mål. Selv fra midtbaneposisjon. Dét gjør Barrantes. 9 i fjor (4 assists), 6 i '11 (5 assists). Scoret forsåvidt 2 mål på sine 7 kamper (4 fra start) i 2010, også.
Han kunne nok ha passet inn hos oss. Så enig, godt forslag! Spørsmålet er vel alderen? Blir 30 i løpet av året. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
|