View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MIXMASTERTOT Senior

|
Posted: 15.12.2012 00:09 Post subject: |
|
|
Borek er langt ifra løpssvak. Han er ikke spesielt bra bakover men det er ofte like viktig og være bra defensivt som kantspiller enn som indreløper. Poenget er at han burde oftest mulig være i posisjon hvor han utgjør en trussel for motstanderen. Nemlig i skuddposisjon. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 15.12.2012 00:24 Post subject: |
|
|
Når vi begynner å diskutere indreløpere og vinger, kjenner jeg plutselig at jeg begynner å glede meg til neste sesong. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 15.12.2012 01:14 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Når vi begynner å diskutere indreløpere og vinger, kjenner jeg plutselig at jeg begynner å glede meg til neste sesong. |  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 15.01.2013 23:28 Post subject: |
|
|
Interessant å se at både Dockal og Perry mener han får brukt ferdighetene sine best mer sentralt.
rbk.no wrote: | Rosenborg skal spille 4-3-3 under Per Joar Hansen, men hvor ser Borek seg selv i det systemet?
- Det er litt nytt for meg, men det er nok best for meg å spille litt mer sentralt i banen. Jeg ser ikke på meg selv som en typisk vingspiller. |
rbkweb wrote: | - Jeg tror han kan bli en fantastisk god indreløper fordi han har alle kvaliteter som skal til. Jeg sier ikke at han ikke har spilt godt som kant, men jeg tror Borek har potensial og egenskaper til å bli en veldig god indreløper, sier Perry.
- Hvorfor?
- Han har stor løpskraft - han har faktisk en veldig god utholdenhet. Han kan være en gjennomspiller med sin pasningsfot, se signaler og spille i rett øyeblikk i de riktige rommene. Ikke minst kan han få brukt skuddfoten og målfarligheten sin mer sentralt i banen. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 17.01.2013 10:55 Post subject: |
|
|
Dockal er en liten "case" foran denne sesongen. På den ene siden er han en utrolig god spiller, når han har formen inne vel å merke. Var outstanding i perioder ifjor, ikke alltid i selve spillet, men var en spiller for de store anledninger som maaange ganger redda oss når det gjalt som mest ute i europa med sine scoringer.
Men inn mot høsten, etter håndskaden, så kom han aldri skikkelig tilbake i slag. Mulig han var sliten, ute av form++, men det reiser et par spørsmål.
Skal man satse på at han atter en gang blomster i en ny rolle ned ny trener, en rolle hvor vi egentlig har flere aldri yngre gutter som vil opp og frem, eller skal vi løse inn et evt bud på han hvis det kommer?
For min del mener jeg det kan forsvares å selge hvis budet er i 20mill-klassen. Både pga at vi har flere som kan ta over plassen, signaleffekten det gir og pga at RBK skal selge når vi får bud i den klassen. Det er den eneste måten vi kan fortsette å ha en levedyktig økonomi. Kjøpe, utvikle, selge med gevinst.
Det er sånn det er i hierarkiet.
Men blir budene for lave så vil gevinsten av å ha han i 11'ern være større, så det blir jo selvfølgelig en vurderingssak. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 17.01.2013 11:30 Post subject: |
|
|
Jeg mener han bør satses på som indreløper, han bør få en seriøs sjanse der. Dockal har bare 2år igjen av kontrakten og med de siste års erfaringer tror jeg det skal bli vanskelig å få forlenget den. Sånn sett bør han helst selges i sommer hvis vi skal få noe særlig igjen for han. 20mill tror jeg er maks hva vi kan få, men da bør han også gjøre en bra vårsesong. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 17.01.2013 12:33 Post subject: |
|
|
Min påstand er at ingen av våre spillere er så gode at vi bør si nei til 20mill med mindre vi får et bedre bud.
Simpelthen fordi vi kan få tak i en fullverdig erstatning for under halvparten.
Jeg velger å vente å se hvordan Dockal presterer under et (forhåpentlig) skikkelig regime, enn under "la oss satse på at enkeltprestasjoner fikser målene for oss". |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 17.01.2013 12:45 Post subject: |
|
|
Hvis det er sant som Perry sier at Dockal har meget god løpskraft er det ingen grunn til at han skal være så dårlig defensivt. Da er det innstillingen som er problemet hans og det bør Perry rette på. Det bør ikke være slik som det har vært at kan du å slå gode frispark i RBK så er man fritatt for defensivt arbeid. Håper Perry setter krav |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 17.01.2013 15:27 Post subject: |
|
|
Tror også det kan hjelpe litt med mer rullering. Dockal var utespilleren med nest mest spilletid i serien i fjor, bak Dorsin, og han spillte også mye i cupene. Tror begge de to hadde tjent på litt avlastning og fått mer overskudd i flere kamper. Det bør være mulig iallefall for Dockal slik årets stall ser ut, med ganske mange potensielle indreløpere. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.01.2013 09:45 Post subject: |
|
|
Dockal viser selvinnsikt i Adressa i dag. Rakk bare å lese ingressen, men han sier altså at "forsvarspillet [hans] må bli bedre" og at "han var for dårlig defensivt på kanten". |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 18.01.2013 10:38 Post subject: |
|
|
Tror dessverre Dockal har for dårlig treffsikkerhet i pasningsspillet sitt til å fungere optimalt som midtbanespiller sentralt i banen.
Er negativt overrasket over at Perry trekker frem pasningsspillet hans som en styrke. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 18.01.2013 11:11 Post subject: |
|
|
Da er det nok heller dine egne observasjoner det er noe galt med. Dockal er strålende i pasningsspillet, og takler hurtig kombinasjonsspill meget bra. Den eneste spilleren sist sesong som kunne slå en forløsende pasning på direkten.
Styrkene hans i det oppbyggende spillet kom veldig godt fram i landslagsdebuten, hvor han hadde klassespillere rundt seg. Gjorde knapt feil, og ble linket opp mot gang på gang. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 18.01.2013 17:38 Post subject: |
|
|
Han må begynne å bli lei av Sapara-sammenligningen nå. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.01.2013 17:52 Post subject: |
|
|
Hoftun bør være på han i forhold til en lønnsøkning i bytte for at kontrakten forlenges med 1 år eller 2 år. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.01.2013 18:29 Post subject: |
|
|
Forstår egentlig heller ikke helt at Adressa døper indreløperplassen til "Sapara-rollen". De fleste vil si at "Sapara-rollen" oppsto da Rambo/Eggen innførte 4-4-2-diamanten seinhøsten 2007. Den ble videreført med 4-2-3-1 under Hamrén. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.01.2013 21:17 Post subject: |
|
|
I likhet med i august tror jeg at Adressa har trukket for hastige slutninger ifm. (mulig) landslagsuttak. Kan ikke se at Tsjekkia-troppen mot Tyrkia ble tatt ut i forrige uke - noe som ville ha vært overraskende tidlig.
Tror derfor at Dockal fortsatt bare offisielt er i bruttotroppen. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 29.01.2013 13:16 Post subject: |
|
|
"Borek Dockal byl opět povolán do reprezentace na zápas proti Turecku!
Borek Dockal was again called to the national team in a match with Turkey!"
(fan page på facebook) |
|
Back to top |
|
 |
Czech rbk fan Senior

|
Posted: 29.01.2013 14:08 Post subject: |
|
|
Det var ingen tvil om det etter en bra kamp mot Slovakia. Jeg synes at Bořek har blitt en fast del til landslaget vÃ¥rt. _________________ http://www.fb.com/norskyfotbal
Last edited by Czech rbk fan on 30.01.2013 11:30; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 29.01.2013 15:01 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.01.2013 18:11 Post subject: |
|
|
Er det noe som tilsier at vi forsøker å få til en ny kontrakt med Dockal? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.02.2013 20:44 Post subject: |
|
|
Ertsaas i Vilsvik-tråden wrote: | Selv ett års forlengelse kan vise seg å bli svært verdifullt for Godset. Jeg er spent på om vi klarer det samme med Dockal.. |
Dersom Dockal bare vil forlenge med ett år, er det bare å selge.
I utgangspunktet vil jo spillerne ha lønnsøkning ved inngåelse av nye kontrakter, og uansett er dette en prosess som krever mye ressurser. Syns derfor at det å forlenge kontraktene til Skjelbred og Tettey med bare ytterligere to år i sin tid også var feil. Nye spillere skriver vanligvis under for minst tre (nye) år, og det samme bør nåværende gjøre.
Vil personlig si at Strømsgodset i stedet strekker seg altfor langt for å redde ansiktet utad mot altfor kravstore supportere. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.02.2013 23:09 Post subject: |
|
|
Det er bare å ønske Godset velkommen inn i de voksnes rekker. Suksess er ikke bare-bare, og det koster å opprettholde sportslig fremgang. Når man plutselig er blitt et topplag (uansett utgangspunkt), sitter man også med toppspillere som ønsker ditto betingelser. Langt ifra alle takler denne overgangen økonomisk, og flere klubber fra mindre steder som har etablert seg i toppen er avhengige av økonomisk støtte utover egne inntekter.
Jeg ønsker Godset lykke til med fortsatt god sportslig satsing på edruelig budsjett. Og det mener jeg ikke sarkastisk.
(Ønsker ikke å dra tråden over på et annet spor, så det kan eventuelt diskuteres videre i Godsets tråd.) _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 22.02.2013 00:27 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Tror dessverre Dockal har for dårlig treffsikkerhet i pasningsspillet sitt til å fungere optimalt som midtbanespiller sentralt i banen.
Er negativt overrasket over at Perry trekker frem pasningsspillet hans som en styrke. |
Dette er jeg helt enig i. Jeg skulle likt å se en oversikt over treffprosenten hans, særlig på kortpasninger. For meg virker den å være veldig høy i hver eneste kamp han spiller. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
|