View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MariusV Veteran
|
Posted: 13.07.2012 17:32 Post subject: |
|
|
Lukter det RBKs fremtidige keepertrener? |
|
Back to top |
|
|
Jangusk Veteran
|
Posted: 13.07.2012 20:06 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | ny keeper trengs!
ANNONSERER STÅLE ROSØ fra Botngård FC.
fantastisk med ballen i beina og glimrende som sweeper!
håper det går bra med Melly |
Er det Bjugns nye elitelag eller?Hva med Fk.Fosen da?? |
|
Back to top |
|
|
moomoo Veteran
|
Posted: 13.07.2012 21:46 Post subject: |
|
|
"Rossy" har desverre fått seg dame så har vell mere eller mindre lagt opp :p
I hans fravær vil jeg heller foreslå IF Gudmundslaugen solide sisteskanse S'jaffa Sheik Nil'so. Solid mellom stengene, dog noe usikker på alder, nasionalitet og språkferdigheter.
Ender vell opp med Hansen, skal ikke klage _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
|
Snabeltann Veteran
|
Posted: 18.07.2012 09:27 Post subject: |
|
|
Bråthen må etter all sannsynlighet operere lysken og blir da ut resten av sesongen. Denne fyren er jo konstant skadet, helt ubrukelig som både første og andrekeeper hvis man aldri er tilgjengelig!
Blir Ørlund uaktuell stiller altså RBK med Hovdevik i mål, som Stensaas tidligere i mars i år omtalte som "en god 2.div-keeper". Da kan det bli vanskelig å ta igjen Molde og Godset. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 20.08.2012 20:17 Post subject: |
|
|
Blir hofteoperasjon ganske snart - trolig i Drammen.
Vil tro han vil få store problemer med å finne seg ny klubb fra nyttår når ingen helt vet når han kan være tilbake.
Regner med at RBK kanskje er behjelpelige med den rent medisinske opptreninga dersom Bråthen og hans lille familie planlegger å være i Trondheim utover vinteren og våren? Lisensforsikringa dekker vel sånn sett også utgiftene til Schwabe og gjengen på klinikken. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 25.09.2012 20:44 Post subject: |
|
|
- På dette tidspunktet blir ikke kontrakten forlenget. Så får vi se hvordan opptreninga går. Det er mulig han kommer til å gjøre noen andre oppgaver under opptreningsperioden, forteller Hoftun.
Les mer: Bråthen kan bli vanlig ansatt |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 21.11.2012 18:12 Post subject: |
|
|
Da jeg spurte for halvannen uke siden, var Bråthen fortsatt ikke operert. Forstår at operasjonen skal skje veldig snart.
Men det er sagt flere ganger før. |
|
Back to top |
|
|
josinho Veteran
|
Posted: 05.01.2013 02:26 Post subject: |
|
|
Hvlke oppgaver har Bråthen i RBK pdd? Ingen? Skal han trene seg opp i RBK og så gjøre comeback for en annen klubb? |
|
Back to top |
|
|
RÃ¥nny Legende
|
Posted: 05.01.2013 02:36 Post subject: |
|
|
Han har ikke kontrakt med klubben lengre, gikk ut 31 des. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
|
Huber Veteran
|
Posted: 05.01.2013 04:39 Post subject: |
|
|
Men skulle han ikke bli her til han kom seg på beina igjen da? |
|
Back to top |
|
|
Thulian Veteran
|
Posted: 05.01.2013 06:45 Post subject: |
|
|
Tror det blir slik at RBK gir ham noen oppgaver i klubben slik at han får noe lønn, og samtidig får trent seg opp med klubben og ikke minst rosenborgklinikken på laget.
Det er iallefall det de bør gjøre, Bråthen hadde virkelig noe å fare med syns jeg. _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
Back to top |
|
|
josinho Veteran
|
Posted: 05.01.2013 10:38 Post subject: |
|
|
En fin gest og kanskje en vinn-vinn-sak for begge. Plutselig i sommer vil Ørlund til Sverige og rett etterpå brekker Lunna fingeren, og da står Bråthen klar til å steppe inn |
|
Back to top |
|
|
Henri Legende
|
|
Back to top |
|
|
1972 Miami Dolphins Legende
|
Posted: 14.01.2013 16:49 Post subject: |
|
|
http://www.rbk.no/news/ar...rskontrakt
Bråthen får altså ny ettårskontrakt med klubben, selv om han ikke kommer til å være tilbake fra skade før om 4 mnd. Siden vi har en innleid keeper og 2 "førstekeepere", samt en svært talentfull tredjekeeper så antar jeg dette er en vennetjeneste til en hyggelig fyr. For det er da ingen grunn til å betale for alle disse keeperne?. |
|
Back to top |
|
|
RÃ¥nny Legende
|
Posted: 14.01.2013 16:55 Post subject: |
|
|
Kan vel hende at de har stor tro på han? Han er jo fortsatt ung til keeper å være, og han ene er bare lånt inn i 2 måneder..
Og hvem vet, dette kan være Örlund's siste sesong. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: 14.01.2013 16:58 Post subject: |
|
|
Men bråthen har enten vært skadd eller syk hver eneste dag siden vi signerte han i mars 2010. Hva skal vi med en som aldri kan spille eller trene? |
|
Back to top |
|
|
Hentesveis Veteran
Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5626 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 14.01.2013 17:15 Post subject: |
|
|
Jeg antar at vurderinger foretatt av det medisinske støtteapparatet vil veie tungt i en slik sammenheng.
Dersom de vurderer det som sannsynlig at han vil kunne bli frisk/skadefri innen rimelig tid så er det vel ingen stor katastrofe å gi ham en kort kontrakt, og deretter vurdere saken på nytt? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
|
larskill Junior
|
Posted: 14.01.2013 17:19 Post subject: |
|
|
Det er jo og det moralske riktige å gi han en ny kontrakt og gi han en sjanse til å trene seg opp igjen. Ellers i arbeidslivet hadde han jo fortsatt rett på jobben sin, selv om han måtte ha blitt operert og være vekke en stund. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: 14.01.2013 17:21 Post subject: |
|
|
Neisa, ingen stor katastrofe i det hele tatt. Veldig lurt om det medisinske apparatet mener at han i fremtiden slutter å bli skadd og/eller syk hele tiden, for talentfull er han.
Jeg tenker ikke på forlengingen av denne kontrakten isolert som rart. Mer kobinasjonen av at vi har forlenget med Örlund, hentet inn ALH, hentet opp/brukt kjempetalentet Storevik som andre/tredjekeeper og hentet inn Stubhaug på lån. I tillegg til dette så forlenger vi med Bråthen.
Og på toppen av alt det så ser de fleste at vi ikke har en god nok førstekeeper, og derfor burde handle inn et klart førstevalg.
Hele pakka ser litt rart ut Men jeg antar at alle avgjørelser var lure da de ble tatt, først når man ser på alt sammen at det virker litt rotete. |
|
Back to top |
|
|
Hentesveis Veteran
Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5626 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 14.01.2013 17:22 Post subject: |
|
|
@ larskill: Det kommer vel an på hvor lenge du er syk/skadet. Det går an å være syk/skadet så lenge at du mister jobben din i "arbeidslivet" også. Til og med i statlig stilling... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Last edited by Hentesveis on 14.01.2013 17:22; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: 14.01.2013 17:22 Post subject: |
|
|
larskill wrote: | Det er jo og det moralske riktige å gi han en ny kontrakt og gi han en sjanse til å trene seg opp igjen. Ellers i arbeidslivet hadde han jo fortsatt rett på jobben sin, selv om han måtte ha blitt operert og være vekke en stund. |
Det er ikke noen moralske ting å ta hensyn til her. Kontrakten hans var ute. Skulle vi fortsatt å gi Jamtfall Jr ny kontrakt hver eneste gang han ble satt på sidelinja igjen? I så fall vil dette bli en betydelig utgift for klubben etterhvert. |
|
Back to top |
|
|
larskill Junior
|
Posted: 14.01.2013 17:24 Post subject: |
|
|
Uten at jeg er ekspert på arbeidsjus, så tror jeg ikke han har vært så lenge vekke fra jobben. Jeg har uansett tro på mannen. Selg Ørlund til sommeren og sats på at Bråthen holder seg frisk.
Edit: Bestemte ikke Jamtfall seg for at han ikke ville mer pga at han ikke ville ødelegge kroppen? Jeg synes det er moralsk riktig å gi Bråthen ny kontrakt. Selv om klubben ikke må gjøre det.
Last edited by larskill on 14.01.2013 17:27; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Hentesveis Veteran
|
Posted: 14.01.2013 17:27 Post subject: |
|
|
rbk.no wrote: | Erik Mellevold Bråthen skrev mandag under en ettårskontrakt med Rosenborg. 25-åringen sleit store deler av fjorårssesongen med en hofteskade, og ble operert 5. desember.
- Kontrakten med Erik gikk ut mens han var skadet, og nå ønsker vi å gi han de beste forutsetningene for å komme tilbake for fullt. I Rosenborg vil han få god behandling og oppfølging. Vi har stor tro på Erik som keeper, og håper han kan bidra for oss så snart som mulig. Men nå handler det først og fremst om at han blir 100 prosent frisk igjen, sier sportslig leder Erik Hoftun til RBK.no.
Bråthen håper han er tilbake for fullt om fire måneder.
- Jeg skal være 100 prosent matchklar i mai, men håper selvsagt at det blir før det. Jeg er i rute etter operasjonen og jobber hardt hver dag, sier han.
- Jeg synes det er flott gjort av klubben å gi meg ny kontrakt. Det setter jeg virkelig pris på, avslutter han.
Bråthen fortsetter dermed som en del av Rosenborgs a-stall, og trener til daglig sammen med Stefan Strandberg og Daniel Örlund som også er i opptrening. |
Spilleren er fornøyd også. Slikt skaper lojalitet _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
|
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 14.01.2013 17:27 Post subject: |
|
|
Er vel ikke værre enn at han kan lånes ut hvis alle keeperne er friske og raske samtidig?
Tviler på at han får noe voldsomt i lønn. |
|
Back to top |
|
|
Escudos Veteran
|
Posted: 14.01.2013 17:30 Post subject: |
|
|
Fullt mulig å si opp folk når de har vært lenge syke.
Samtidig er det ofte ikke noe poeng i seg selv. Man glemmer ofte at arbeidsgivere ikke har lønnsplikt etter arbeidsgiverperioden (16 dager), så etter det vil det i all hovedsak være NAV som betaler (så vil tariffavtalene ofte ha bestemmelser om at arbeidsgiver betaler lønn utover det NAV dekker - 6 G)
Vet ikke hvordan det er for fotballspillere (var vel en sak om dette for noen år siden). Betaler klubben lønn for spillere som ikke kan spille? I det ordinære arbeidslivet ville arbeidsgiver ikke betale etter 16 dager, og selv om arbeidstaker er delvis tilstede er det ofte av NAV betaler hele eller deler av lønna, hvis tilstedeværelsen er endel av jobben for å få vedkommende tilbake.
Trenger derfor ikke å bety noe særlig økonomisk om han tilbys ny kontrakt. Omdømmemessig er det imidlertid svært gunstig, og godt omdømme er jo viktig ikke minst for å tiltrekke seg spillere. |
|
Back to top |
|
|
|