English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Borek Dockal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 81, 82, 83  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 15.12.2012 00:09    Post subject: Reply with quote

Borek er langt ifra løpssvak. Han er ikke spesielt bra bakover men det er ofte like viktig og være bra defensivt som kantspiller enn som indreløper. Poenget er at han burde oftest mulig være i posisjon hvor han utgjør en trussel for motstanderen. Nemlig i skuddposisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 15.12.2012 00:24    Post subject: Reply with quote

Når vi begynner å diskutere indreløpere og vinger, kjenner jeg plutselig at jeg begynner å glede meg til neste sesong.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 15.12.2012 01:14    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Når vi begynner å diskutere indreløpere og vinger, kjenner jeg plutselig at jeg begynner å glede meg til neste sesong.
Tommel'n opp!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 14.01.2013 16:51    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/news/ar...-for-borek

Dockal mener han og andre spillere har fått ny motivasjon. Ser også på seg selv som indreløper enn ving. Smile
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 15.01.2013 23:28    Post subject: Reply with quote

Interessant å se at både Dockal og Perry mener han får brukt ferdighetene sine best mer sentralt.
rbk.no wrote:
Rosenborg skal spille 4-3-3 under Per Joar Hansen, men hvor ser Borek seg selv i det systemet?

- Det er litt nytt for meg, men det er nok best for meg å spille litt mer sentralt i banen. Jeg ser ikke på meg selv som en typisk vingspiller.

rbkweb wrote:
- Jeg tror han kan bli en fantastisk god indreløper fordi han har alle kvaliteter som skal til. Jeg sier ikke at han ikke har spilt godt som kant, men jeg tror Borek har potensial og egenskaper til å bli en veldig god indreløper, sier Perry.

- Hvorfor?

- Han har stor løpskraft - han har faktisk en veldig god utholdenhet. Han kan være en gjennomspiller med sin pasningsfot, se signaler og spille i rett øyeblikk i de riktige rommene. Ikke minst kan han få brukt skuddfoten og målfarligheten sin mer sentralt i banen.

thoves
Veteran

PostPosted: 17.01.2013 10:55    Post subject: Reply with quote

Dockal er en liten "case" foran denne sesongen. På den ene siden er han en utrolig god spiller, når han har formen inne vel å merke. Var outstanding i perioder ifjor, ikke alltid i selve spillet, men var en spiller for de store anledninger som maaange ganger redda oss når det gjalt som mest ute i europa med sine scoringer.

Men inn mot høsten, etter håndskaden, så kom han aldri skikkelig tilbake i slag. Mulig han var sliten, ute av form++, men det reiser et par spørsmål.

Skal man satse på at han atter en gang blomster i en ny rolle ned ny trener, en rolle hvor vi egentlig har flere aldri yngre gutter som vil opp og frem, eller skal vi løse inn et evt bud på han hvis det kommer?

For min del mener jeg det kan forsvares å selge hvis budet er i 20mill-klassen. Både pga at vi har flere som kan ta over plassen, signaleffekten det gir og pga at RBK skal selge når vi får bud i den klassen. Det er den eneste måten vi kan fortsette å ha en levedyktig økonomi. Kjøpe, utvikle, selge med gevinst.

Det er sånn det er i hierarkiet.

Men blir budene for lave så vil gevinsten av å ha han i 11'ern være større, så det blir jo selvfølgelig en vurderingssak.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bongo
Veteran

PostPosted: 17.01.2013 11:30    Post subject: Reply with quote

Jeg mener han bør satses på som indreløper, han bør få en seriøs sjanse der. Dockal har bare 2år igjen av kontrakten og med de siste års erfaringer tror jeg det skal bli vanskelig å få forlenget den. Sånn sett bør han helst selges i sommer hvis vi skal få noe særlig igjen for han. 20mill tror jeg er maks hva vi kan få, men da bør han også gjøre en bra vårsesong.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 17.01.2013 12:33    Post subject: Reply with quote

Min påstand er at ingen av våre spillere er så gode at vi bør si nei til 20mill med mindre vi får et bedre bud.

Simpelthen fordi vi kan få tak i en fullverdig erstatning for under halvparten.

Jeg velger å vente å se hvordan Dockal presterer under et (forhåpentlig) skikkelig regime, enn under "la oss satse på at enkeltprestasjoner fikser målene for oss".
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 17.01.2013 12:45    Post subject: Reply with quote

Hvis det er sant som Perry sier at Dockal har meget god løpskraft er det ingen grunn til at han skal være så dårlig defensivt. Da er det innstillingen som er problemet hans og det bør Perry rette på. Det bør ikke være slik som det har vært at kan du å slå gode frispark i RBK så er man fritatt for defensivt arbeid. Håper Perry setter krav
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 17.01.2013 15:27    Post subject: Reply with quote

Tror også det kan hjelpe litt med mer rullering. Dockal var utespilleren med nest mest spilletid i serien i fjor, bak Dorsin, og han spillte også mye i cupene. Tror begge de to hadde tjent på litt avlastning og fått mer overskudd i flere kamper. Det bør være mulig iallefall for Dockal slik årets stall ser ut, med ganske mange potensielle indreløpere.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.01.2013 09:45    Post subject: Reply with quote

Dockal viser selvinnsikt i Adressa i dag. Rakk bare å lese ingressen, men han sier altså at "forsvarspillet [hans] må bli bedre" og at "han var for dårlig defensivt på kanten".
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 18.01.2013 10:38    Post subject: Reply with quote

Tror dessverre Dockal har for dårlig treffsikkerhet i pasningsspillet sitt til å fungere optimalt som midtbanespiller sentralt i banen.

Er negativt overrasket over at Perry trekker frem pasningsspillet hans som en styrke.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 18.01.2013 11:11    Post subject: Reply with quote

Da er det nok heller dine egne observasjoner det er noe galt med. Dockal er strålende i pasningsspillet, og takler hurtig kombinasjonsspill meget bra. Den eneste spilleren sist sesong som kunne slå en forløsende pasning på direkten.

Styrkene hans i det oppbyggende spillet kom veldig godt fram i landslagsdebuten, hvor han hadde klassespillere rundt seg. Gjorde knapt feil, og ble linket opp mot gang på gang.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 18.01.2013 13:59    Post subject: Reply with quote

Artikkelen på nett: Dockal tar "Sapara-rollen"
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 18.01.2013 17:38    Post subject: Reply with quote

Han må begynne å bli lei av Sapara-sammenligningen nå.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.01.2013 17:52    Post subject: Reply with quote

Hoftun bør være på han i forhold til en lønnsøkning i bytte for at kontrakten forlenges med 1 år eller 2 år.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.01.2013 18:29    Post subject: Reply with quote

Forstår egentlig heller ikke helt at Adressa døper indreløperplassen til "Sapara-rollen". De fleste vil si at "Sapara-rollen" oppsto da Rambo/Eggen innførte 4-4-2-diamanten seinhøsten 2007. Den ble videreført med 4-2-3-1 under Hamrén.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.01.2013 21:17    Post subject: Reply with quote

I likhet med i august tror jeg at Adressa har trukket for hastige slutninger ifm. (mulig) landslagsuttak. Kan ikke se at Tsjekkia-troppen mot Tyrkia ble tatt ut i forrige uke - noe som ville ha vært overraskende tidlig.

Tror derfor at Dockal fortsatt bare offisielt er i bruttotroppen.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 13:16    Post subject: Reply with quote

"Borek Dockal byl opět povolán do reprezentace na zápas proti Turecku!

Borek Dockal was again called to the national team in a match with Turkey!"

(fan page på facebook)
Back to top
Czech rbk fan
Senior

PostPosted: 29.01.2013 14:08    Post subject: Reply with quote

Det var ingen tvil om det etter en bra kamp mot Slovakia. Tommel'n opp! Jeg synes at Bořek har blitt en fast del til landslaget vÃ¥rt.

Last edited by Czech rbk fan on 30.01.2013 11:30; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Knowrud
Veteran

PostPosted: 29.01.2013 15:01    Post subject: Reply with quote

Wink
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.01.2013 18:11    Post subject: Reply with quote

Er det noe som tilsier at vi forsøker å få til en ny kontrakt med Dockal?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.02.2013 20:44    Post subject: Reply with quote

Ertsaas i Vilsvik-tråden wrote:
Selv ett års forlengelse kan vise seg å bli svært verdifullt for Godset. Jeg er spent på om vi klarer det samme med Dockal..

Dersom Dockal bare vil forlenge med ett år, er det bare å selge.

I utgangspunktet vil jo spillerne ha lønnsøkning ved inngåelse av nye kontrakter, og uansett er dette en prosess som krever mye ressurser. Syns derfor at det å forlenge kontraktene til Skjelbred og Tettey med bare ytterligere to år i sin tid også var feil. Nye spillere skriver vanligvis under for minst tre (nye) år, og det samme bør nåværende gjøre.

Vil personlig si at Strømsgodset i stedet strekker seg altfor langt for å redde ansiktet utad mot altfor kravstore supportere.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.02.2013 23:09    Post subject: Reply with quote

Det er bare å ønske Godset velkommen inn i de voksnes rekker. Suksess er ikke bare-bare, og det koster å opprettholde sportslig fremgang. Når man plutselig er blitt et topplag (uansett utgangspunkt), sitter man også med toppspillere som ønsker ditto betingelser. Langt ifra alle takler denne overgangen økonomisk, og flere klubber fra mindre steder som har etablert seg i toppen er avhengige av økonomisk støtte utover egne inntekter.

Jeg ønsker Godset lykke til med fortsatt god sportslig satsing på edruelig budsjett. Og det mener jeg ikke sarkastisk.

(Ønsker ikke å dra tråden over på et annet spor, så det kan eventuelt diskuteres videre i Godsets tråd.)
dags
Veteran

PostPosted: 22.02.2013 00:27    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Tror dessverre Dockal har for dårlig treffsikkerhet i pasningsspillet sitt til å fungere optimalt som midtbanespiller sentralt i banen.

Er negativt overrasket over at Perry trekker frem pasningsspillet hans som en styrke.

Dette er jeg helt enig i. Jeg skulle likt å se en oversikt over treffprosenten hans, særlig på kortpasninger. For meg virker den å være veldig høy i hver eneste kamp han spiller.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 81, 82, 83  Next
Page 42 of 83

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb