View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef
|
Posted: 10.01.2013 23:35 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Hæ? Har inntrykk av at det er veldig delt jeg! |
Ja, det er muligens delt. Det er bare slik at når en spiller linkes til RBK, så er han ikke så god som alle skal ha det til. Refererer vel egentlig bare til Stefan-tråden på VGD, der Godset-fansen tilsynelatende tar det med stoisk ro at han forsvinner, siden de har en Nana eller Nuno eller Nama eller noe sånt i bakhånd sentralt som er minst like god - og en Konradsen som er mye viktigere og bedre for laget.
Supportersnakk, ja. Det svinger litt. Inntrykket fra de siste dagenes diskusjoner er iallefall at de er mye mer redd for å miste Konradsen. |
|
Back to top |
|
|
otters Rutinert
|
Posted: 10.01.2013 23:35 Post subject: |
|
|
Går det i orden med Mikkelsen, begynner detta å lukte litt Fugel!!
^da mener jeg ikke kanari _________________ vi banker Alltid LSK |
|
Back to top |
|
|
Danserud Rutinert
|
Posted: 11.01.2013 00:21 Post subject: |
|
|
Jeg sitter av en eller anne grunn her og håper litt på at vi ender opp med å måtte gi Sælnes plassen midt på midtbanen. Har kjempetro på at han vil blomstre i den rollen, og er ganske sikker på at midtbanen vil bli veldig bra med gode spillere rundt ham og et ordentlig system for spillet. |
|
Back to top |
|
|
attach Forumsjef
|
Posted: 11.01.2013 00:30 Post subject: |
|
|
Vil nødig være en partypooper, men de defensive kvalitetene som Selnæs da må inneha, har jeg til gode å se ennå. Han vil langt i fra være en ideell løsning på midt. Vi trenger, som jeg har messet om lenge, to nye midtbanespillere, spesielt en som kan ligge og ta i mot det som kommer. |
|
Back to top |
|
|
Attaboy Veteran
|
Posted: 11.01.2013 00:42 Post subject: |
|
|
Sakte men sikkert begynner vi alle(?) å få «følelsen» tilbake igjen. Sikkert mye pga det som skjer på overgangsmarkedet og ikke minst de uttalte mål for sesongen 2013. Gull er kravet - dét i en 4-3-3 formasjon og alt hva det innebærer. Ikke minst av konsekvensene ved fallitt.
Blir vi lett revet med nå? Muligens! Men jeg gir blanke faen. Jeg digger det som skjer nå. Akkurat nå tror jeg de fleste eliteserielagene ser bort til trøndelag og skjønner hvor det bærer hen.
Er fortsatt veldig usikker på Perry, men med Wiggen i teamet, føler jeg likevel at ting kommer til å ordne seg. Lenge siden jeg har følt det. At Koteng kom inn og fikk fjernet JJ, har kanskje vært den viktigste detaljen, sånn sportslig sett, på mange år! Apparatet rundt og i RBKs sportslige avdeling begynner faktisk å sette seg. Liker virkelig utviklingen.
Har trua igjen! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
|
batigol Veteran
|
Posted: 11.01.2013 00:44 Post subject: |
|
|
Jeg er glad for at Henriksen og JJ er borte fra RBK sitt A-lag. Godt med Wiggen og Perry i to spann. Spennende sesong vi går i møte nå. Nye spillere på vei inn også. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
|
Attaboy Veteran
|
Posted: 11.01.2013 01:05 Post subject: |
|
|
Synes også vi skulle kvittet oss med Jamtfall. Han har vært alt for lenge i systemet uten å ha tilført kvalitet. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
|
Attaboy Veteran
|
Posted: 11.01.2013 01:41 Post subject: |
|
|
Apropo Jamtfall:
Bilde med følgende overskrift: Her er RBK sin nye trenertrio
Artikkelen i: Trønderavisa
Tror nok jeg ville følt meg overflødig hvis jeg var i Jamtfalls sko... _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
|
Zorac Forumsjef
|
Posted: 11.01.2013 01:53 Post subject: |
|
|
Faen, må si jeg beygnner å få få trua jeg, altså. Nytt trenerteam på plass som viker å ha bra komplementære ferdigheter, en klar overordnet plan om hvordan fotball det skal spilles (som er mye lik det klubben har hatt suksess med mange år), og det rustes opp i henhold til planen - spillerne som signeres/vurderes passer faktisk inn i planen og filosofien om hvordan vi vil fremstå.
Godt å se at man ikke lenger er redd for å bruke det vi var gode på under Eggen, i stedet for å forsøke å bryte med dette, noe som ble gjort for noen år tilbake.
Kanskje vi faktisk kan begynne å se litt go'fot igjen? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
|
Attaboy Veteran
|
Posted: 11.01.2013 02:07 Post subject: |
|
|
_________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
|
puckno Veteran
|
Posted: 11.01.2013 02:37 Post subject: |
|
|
Veldig mye begynner å komme på plass i spillerstallen nå. De to svakeste leddene er nok fremdeles Keeper og Midtbane. I forhold til å spille 4-3-3 er det særlig to egenskaper i laget som blir viktige og som jeg ikke helt ser løsningen på ennå:
Det ene er den defensive spillesentralen, som både evner å dekke mye rom defensivt, også evner å være kvikk i føttene og raskt oppe i motspiller, og som samtidig er skapende.
Men like viktig er indreløperen som kommer på de dype sugende gjennombruddsløpene. Ser vi tilbake på Rosenborgs gullårganger så var det en Øyvind Leonardsen eller en Roar Strand, eventuelt også en omskolert Trond Egil Soltvedt, som evnet å fylle dette aspektet.
Motsatt så haltet laget veldig når man ikke lykkes med disse dype løpene. Da stopper det opp utenfor motstanders 16-meter, man evner ikke å bryte gjennom.
Treningene så langt tyder på at vi skal kjøre inn Dockal som høyre indreløper. Da må venstre indreløper være av Roar Strand / Leo-typen. Av midtbanespillere i dagens stall mest potensiale til å lære seg å løpe enda mer på dypet så er det kanskje Svensson vi må håpe på kan utvikle seg i denne retningen. Han virker å ha løpskraft nok. Eventuelt om Mix vil kunne være gjennombruddshissig med høy løpskraft? Her er jeg veldig usikker.
Som sagt synes jeg stallen ser stadig bedre ut, men jeg lurer fremdeles på om vi får til en sammensetning på midten som det kan lukte svidd av. Jeg mener vi fremdeles mangler en god del kvalitet her. Selnæs-Svensson er svært gode talenter i trøndersk målestokk men de er ikke bærebjelker i et gullag, da må vi enda mer opp i kvalitet. Det annonserte midtbanekjøpet til Hoftun og co må klaffe, det kan fort vise seg å avgjøre valør på medaljene for 2013. |
|
Back to top |
|
|
Attaboy Veteran
|
Posted: 11.01.2013 02:55 Post subject: |
|
|
_________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
|
Zorac Forumsjef
|
Posted: 11.01.2013 03:01 Post subject: |
|
|
Mix er en god kandidat til Strand-rollen. Løpsterk, god arbeidskapasitet og god begge veier. Jeg tror Johansen kan bli en slags Skammelsrud-type med godt overblikk, gode pasninger og relativt bra evne til å stabilisere defensivt.
Keeper må vi nok se langt etter, dessverre. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
|
Bananskrue Veteran
|
Posted: 11.01.2013 03:49 Post subject: |
|
|
Keeper er vel heller ikke nødvendigvis førstepri. Jeg er helt enig i at keeperne våre er svake, men likevel var vi altså laget med minst innslupne mål i fjor. Det var det offensive det skrantet på, så jeg foretrekker at midlene prioriteres her. |
|
Back to top |
|
|
mirar Veteran
|
Posted: 11.01.2013 04:04 Post subject: |
|
|
Kunne gjerne tenke meg Häcken som sammarbeidsklubb også, tror jeg har vært en fin klubb å sende spillerne til. |
|
Back to top |
|
|
ola. Veteran
|
Posted: 11.01.2013 04:15 Post subject: |
|
|
Keeper bør bli noe klubben kan begynne å se etter til 2014-sesongen(om ikke 2013-sesongen viser at det blir unødvendig). |
|
Back to top |
|
|
bongo Veteran
|
Posted: 11.01.2013 09:00 Post subject: |
|
|
Ettersom kvota nå er full, kan vi feks ikke kjøpe Wilsvik(like greit egentlig). Men det kunne jo vært greit å frigjøre en plass i tilfellet vi må ut av landet for å hente den sentrale på midten. Synd at det strandet på den medisinske testen for Issah. Han eller Alas må nok ut. |
|
Back to top |
|
|
ZOOlander Veteran
|
Posted: 11.01.2013 14:54 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | ... Jeg er helt enig i at keeperne våre er svake, ... |
Vet ikke om jeg vil si meg enig i dette.. ALH sto i mine øyne meget godt etter at han kom - hvem vet, kanskje han blir stor nesdte sesong!? Örlund er heller ikke svak - bare ikke god;) _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
|
RBKSandvika Veteran
|
Posted: 11.01.2013 15:40 Post subject: |
|
|
Hvor flink var PJH til å rullere i tidligere klubber?
Får vi inn TH og et godt anker nå så har vi plutselig god dekning på flere sentrale plasser. I hvor stor grad kan vi forvente å se noe annet enn 30 min innhopp for 3 per kamp? |
|
Back to top |
|
|
trondhb Veteran
|
Posted: 11.01.2013 16:00 Post subject: |
|
|
Quote: | RBK-treneren vil ikke nevne navn i spillerjakten, men står på at klubben ønsker sideback, sentral midtbanespiller og ving. |
Håper RBK-stallen er klar til Røros-samlingen
D.v.s. neste fredag, det ville vært meget bra i såfall |
|
Back to top |
|
|
RBKSandvika Veteran
|
Posted: 11.01.2013 16:02 Post subject: |
|
|
høgli, mikkelsen og ?? |
|
Back to top |
|
|
larskill Junior
|
Posted: 11.01.2013 16:03 Post subject: |
|
|
Mix. |
|
Back to top |
|
|
ZOOlander Veteran
|
|
|
ALH
Gamboa-Reginiussen-Strandberg-Høgli
Dockal-X-Mix
Tarik-Bille-Mikkelsen
Noe sier meg at vi setter strek dersom vi får inn Høgli, Mikkelsen og Mix.
Hvem bør da bekle den sentrale? Selnæs? Issah? Mix?
Om Mix - hvem får da ve. indre? Chibbe? DFH? Midtsjø? Berntsen?
J... spennende dager! _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
|
Knowrud Veteran
|
|
|
Høgli, Mikkelsen og Johansen høres tålelig bra ut. |
|
Back to top |
|
|
larsarus Legende
|
Posted: 11.01.2013 17:27 Post subject: |
|
|
ZOOlander wrote: | ALH
Gamboa-Reginiussen-Strandberg-Høgli
Dockal-X-Mix
Tarik-Bille-Mikkelsen
|
Det ser jo bra ut, men - er Dockal plutselig "kontinuitetsbæreren" han nå da (i den grad han kan representere kontinuitet etter så kort fartstid i laget)? Søren meg byttet ut hele laget på under to år om det blir sånn... |
|
Back to top |
|
|
|