View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.01.2013 10:06 Post subject: |
|
|
Det er da på ingen måte "samme situasjon". Hadde Molde hatt et budsjett som var fire ganger så stort som vårt, og kunne betalt ditto mye for spillere og lønn - så hadde det vært samme situasjon. Godset har mer til felles med Hønefoss og Sogndal enn RBK, og hvis de innbiller seg at de skal vinne gull med de lønningene - så er de ekstremt naive. De kan ha én god sesong og ta sølv, men de skal følge det opp etter at spillerne har slått gjennom og andre klubber vil ha dem? Lykke til, sier jeg bare... |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.01.2013 10:08 Post subject: |
|
|
Jeg synes vi skal gå for andre enn Godset-spillerne nå, så får heller Flo svette litt når spiller etter spiller går på Bosman. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.01.2013 10:09 Post subject: |
|
|
Sjt. Viseth wrote: | Midt i Trenerdramaet kan jeg komme med noen Speidernyheter.
I går dro en gjeng ned til Nigeria i år som i fjor. Denne gangen har jeg sørget for å skaffe mere informasjon en sist. De skal være der i 3 uker og skal se på spillere for flere klubber i TL.
|
Noen oppdateringer om turen/resultater av denne turen? Om de har vært på en slik speidertur så burde jo "andrespiss", kantspiller og midtbanespiller(e) være det man har sett etter. Spent  |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 09.01.2013 10:17 Post subject: |
|
|
Forsåvidt enig i at det ikke er samme situasjon Hedon, men poenget er at ingen liker å selge til konkurrenten. Uavhengig av budsjetter så var de faktisk en sterk konkurrent, og bedre enn oss i 2012. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.01.2013 10:24 Post subject: |
|
|
Det er ikke realistisk at Godset skal være gullkonkurrenter med lønningene de har på de fremste profilene sine. Johansen og Konradsen tjener ikke mer enn en som jobber som pølseselger på Shell - og de vil selvfølgelig ikke forlenge når den nye lønna fremdeles blir som lommerusk i forhold til i RBK/Molde.
Godset hadde sin sjanse i 2011 og tok sølv. Nå må de starte litt på nytt, med en ny stamme med spillere. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 09.01.2013 11:01 Post subject: |
|
|
Selv om jeg har sympatier for Brøndby, er der faktisk ingen af deres spillere jeg ser som gode forstærkninger.
Thygesen er på mange måder et billede på Brøndbys kollaps. Han var frisk i starten, men er kun en skygge af sig selv nu. Tror ikke han kommer tilbage hvor han engang var.
Mike Jensen er en speciel type. Meget arrig og agressiv, men også en indpisker og fighter uden lige. Er dog i tvivl om hans personlighed vil trives blandt sindige trøndere.
Romme er for gammel
Makienok er en frustrerende dårlig fodboldspiller. Synes ikke han er specielt god med benene, men han er enormt stor og stærk, noget han vinder på. En spiller der vil frustrere meget om han kom til os tror jeg
Randrup som højreback måske? Men her har vi jo en mand allerede |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 09.01.2013 11:09 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Det er ikke realistisk at Godset skal være gullkonkurrenter med lønningene de har på de fremste profilene sine. Johansen og Konradsen tjener ikke mer enn en som jobber som pølseselger på Shell - og de vil selvfølgelig ikke forlenge når den nye lønna fremdeles blir som lommerusk i forhold til i RBK/Molde.
Godset hadde sin sjanse i 2011 og tok sølv. Nå må de starte litt på nytt, med en ny stamme med spillere. |
Helt klart at det er forskjell på posisjon, budsjetter osv på disse to klubbene. Allikevel er det helt naturlig at dette er reaksjonen. Strømsgodset har ambisjoner de og, uavhengig av hvor realistiske de ambisjonene er i virkeligheten  |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 09.01.2013 11:13 Post subject: |
|
|
Godset burde være stolte over at en storklubb som Rosenborg er interessert i spillere de har utviklet. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 09.01.2013 11:15 Post subject: |
|
|
Joda, om man ser det store bildet stemmer det. Om man ser det slik Godset gjør, er vi den eldre slemme gutten på lekeplassen som forsøker å ta lekene deres. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 09.01.2013 12:16 Post subject: |
|
|
Hva skjedde med klubben som rykket ut i media og sa at alle klubbene burde finne sin plass i hierarkiet, og at Godset var en "utviklingsklubb" for de større klubbene i TL. Har sølvet endret alt?
Som både attach og Hedon har vært inne på, dette kan være starten på slutten for et veldrevent Godset. Enten fører dette til at de ikke får penger for spillerne sine, blir holdt ut kontraktstiden, pluss at spillerne selvsagt blir misfornøyde. Eller så sprenger de banken og lønner spillerne sine høyere, dette vil da selvsagt føre til at den gode økonomien deres går ått skogen.
Lykke til Godset. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.01.2013 12:26 Post subject: |
|
|
georgios wrote: | Hva skjedde med klubben som rykket ut i media og sa at alle klubbene burde finne sin plass i hierarkiet, og at Godset var en "utviklingsklubb" for de større klubbene i TL. Har sølvet endret alt?
|
Det var det vel Deila som sa? Flo har tydeligvis et litt annet syn på saken. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 09.01.2013 12:27 Post subject: |
|
|
Uha, jeg er noget uenig i din vurdering, men godt med nogle forskellige bud. Brøndby fungerer slet ikke som organisation og lag og det får de enkelte spillere til at se dårligere ud end de er. Det er i hvert fald min påstand.
Mange spillere var profiler inden de kom til Brøndby, så hvorfor de ikke skulle gøre det fint i en ny klub har jeg svært ved at se. Et eksempel er Clarence Goodson som spiller forfærdelig dårligt i Brøndby, men gør det fint på det amerikanske landslaget og også gjorde det fint for IK Start, da han spillede i Norge.
Anders Randrup er mere hadet og udskældt i Brøndby end Morten Moldskred var i Rosenborg, så ham vil jeg ikke anbefale. Simon Makienok har 9 mål og 4 assists i 18 kamper (dirkete årsag til 62 % af Brøndbys mål). |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 09.01.2013 12:51 Post subject: |
|
|
Delvist enig. Brøndbys problem er først og fremmest at de får de individuelle spillere til at fremstå som en flok juniorer uden selvtillid eller spilleforståelse, dog mener jeg stadig at der er en reel fare for, at en mand som Thygesen aldrig når fordums styrke igen. Et ikke sjældent fænomen blandt spillere der har lidt et psykologisk knæk. Jeg ville ikke ha' satset på Thygesen der nok også er dyr og som du selv nævnte - bedst som indreløber, ikke anker.
Dog uenig omkring Makienok. Ja, han producerer en del mål og chancer, det gjorde han også i HB Køge, men bortset fra hans imponerende fysik, så er han alt for begrænset. lidt som Aarøy. Han ville sikkert være en udmærket backup eller joker at kunne smide ind, men han ville være utrolig frustrerende at have til at rende rundt hos os. Min efterhånden begrænsede hårvækst ville ikke ha' godt af alle de gange jeg skulle rive mig i håret af han manglende fodboldfærdigheder.
Randrup var forøvrigt et tåbeligt forslag. Dermed står jeg på midt, ingen umiddelbare interessante spillere at hente i et økonomisk og sportsligt kriseramt Brøndby |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 09.01.2013 13:04 Post subject: |
|
|
iconbit wrote: | Et eksempel er Clarence Goodson som spiller forfærdelig dårligt i Brøndby, men gør det fint på det amerikanske landslaget og også gjorde det fint for IK Start, da han spillede i Norge.. |
Er ikke det gutten som stoppet Roseborgs uten-tapsrekke etter at han for Start hev seg ned i feltet og filmet seg til straffe etter at Örlund la en hånd på brystkassa hans? Hater den fyren. Inderlig. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 09.01.2013 13:11 Post subject: |
|
|
Nei,Goodson tok en langspurt rett i kroppen på Prica som tente til og dyttet idioten.
Desverre var dommeren en enda større idiot.
Straffespark og direkte rødt. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 09.01.2013 14:56 Post subject: |
|
|
Jarstein dytter.
Edit: BÃ¥de Jarstein og Rade dyttet plutselig andre gangen jeg leste gjennom. FÃ¥r se hva tredje lesning gir til svar.
BÃ¥de Prica, Lago og Jarstein dyttet tydeligvis Goodson. Ikke rart det blir straffe da, selv om ballen var ute av spill. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.01.2013 16:03 Post subject: |
|
|
...og hadde det ikke vært for akkurat den episoden der, så hadde ikke vi fått straffe i Stavanger året etterpå.
Virket som om at det sa DING!! i hodet til Roy Helge Olsen da han så hva som skjedde mellom Olsen og Jarstein den gangen, og fikk et dejavu til episoden høsten før, og tenkte YES! her er det faktisk straffe etter å ha virket litt undrende der ute på midten like før det sa DING!! i hodet hans. |
|
Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 09.01.2013 17:06 Post subject: |
|
|
Etter å ha grubla litt over laget og alderssammensetningen har jeg innsett at det vi trenger mest for å ha sjansen på gullet, er en luring på midten. Svensson og Mix tror jeg kan bli gode indreløpere, og vi har også fremadstormende unggutter i bakhånd, men vi har ingen som er gode nok i den sentrale rollen som er så viktig i 4-3-3.
Etter å ha sett landskampen i går slo det meg plutselig: Hva med Gashi?
Det ser ut som han har utviklet seg til å bli en skikkelig spielführer i Helsingborg. Trygg med ball, herlig ballvinner, innsats og rutine. Til tross for at han er blitt 31 har han hatt en stigende kurve til nå, og innen han er blitt for dårlig er Selnæs klar til å ta over. Vi trenger noen med rutine og pondus på midten. Om han er tilgjengelig for en rimelig penge sier jeg ikke nei takk. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 09.01.2013 17:42 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Godset burde være stolte over at en storklubb som Rosenborg er interessert i spillere de har utviklet. |
Nå må vi ikke glemme hva Perry sa i desember om at vi må komme ned på jorda, være realistiske, to med hockeysveis i bakrom etc, at trøndere er bortskjemte eller hva det nå var han sa.
Poenget var vel at vi må senke ambisjonsnivået og innfinne oss på hylla sammen med Godset og de andre lagene.
Så da får vi vel gjøre det da. Ingen grunn til at Godset skal være stolte av at nordens største lag de siste 20 årene er interessert i spillerne deres..
Nå har vi jo kun to tredjeplasser bak oss, uten CL, så da bruker vi det som utgangspunkt.
Jadda, det er viktig å dempe ambisjonene.
 _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
El Agentos Junior
|
Posted: 10.01.2013 08:28 Post subject: |
|
|
Veton Berisha:
Som back up eller alternativ på ving kunne Veton Berisha vært et glimrende alternativ! Viking sliter med å få signert ny kontrakt med Veton som bare har ett år igjen. Han skoret i år mål hvert 80minutt han spilte i snitt og er faktisk kun 18 år! Dvs 94 modell.
Her mener jeg Rosenborg må se an muligheten til å få kjøpt Veton for en rimelig penge. Hurtig, god med begge ben, stor arbeidskapasitet og lur i bevegelsene.
Fredrik Ulvestad:
Tøff, høy arbeidskapasitet og ikke minst fantastisk teknikker med utsøkt passningsfot mikset i masse kreativitet. Perfekt indreløper om Mix ikke signerer ny kontrakt.
Kanskje litt dyr, men dette er første spilleren Kjetil Rekdal kommer til å prøve seg på som VIF trener. Her er det bare å komme seg i spill før Molde eller VIF gjør det. 20 år -92 modell. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 10.01.2013 10:17 Post subject: |
|
|
Ang. Ulvestad har vi allerede Svensson, Midtsjø, Berntsen og Selnæs i omtrentlig samme alder. Mix er heller ikke så veldig gammel. Skal noen inn på midtbanen så skal man ha skikkelig kvalitet. Johansen er muligens minstekravet, har man mindre å vise til i TL er det nesten like greit å kjøre på med de som er der.
Berisha er jeg lunken til. Synes han må ta seg en sesong til i Viking, men da glipper han også fort til utlandet. |
|
Back to top |
|
 |
El Agentos Junior
|
Posted: 10.01.2013 11:35 Post subject: |
|
|
Handler ikke bare om alder, men om possisjon og kvalitet. Mix er jo på et helt annet nivå enn Svensson, Berntsen, Midtsjø og Sælnes. Jeg nevner at det er i tilfelle Mix ikke signerer ny kontrakt.
Men grunnen til at jeg skriver Ulvestad, er jo fordi "JEG" mener at han OGSÅ er på et helt annet nivå enn de unge som allerede er i klubben. Du kan på en måte si han er en blanding av våre 4 egne og er komplett. Sann mine ord, han kommer til å dominere stort i år! Hvorfor stå med luen i hånden til det er forseint? Den dagen Molde selger, så legger de inn et bud på Fredrik Ulvestad. VIF har sikkert allerede et bud inne.
Hvorfor skal Berisha ta en sesong til, for så gå til utlandet? Når vi kan snaoppe han, og være en kjempe ressurs for oss, så kan heller VI selge han med stor profitt. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.01.2013 11:50 Post subject: |
|
|
Kunne trengt en rutinert jävel på midtbanen, så jeg hadde ikke rynket på nesen av Gashi i denne omgangen, egentlig. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 10.01.2013 11:53 Post subject: |
|
|
Ulvestad har ikke imponert meg tilstrekkelig, hverken for u21 eller AaFK, til at det er verdt å hente han inn til RBK. Det er ikke verdt å ofre en tanke til spillere som ikke er gode nok for RBK i dag, og som ikke er større talenter enn de i omtrentlig samme alder.
Berisha er ikke god nok for RBK i dag, og det er tvilsomt at han i det hele tatt kommer til å få sjansen om han ankommer RBK i år. For rett pris og lønn? Kanskje, men jeg er sikker på at han kommer til å forbedre seg mer i Viking i løpet av ett år. |
|
Back to top |
|
 |
|