View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Montana Veteran

|
Posted: 05.01.2013 21:13 Post subject: |
|
|
Jeg er helt enig i at vi ikke kan svi av hele budsjettet på Høgli, så mitt ønske av han som jeg har presisert er avhengig av at vi har råd til han samtidig som vi får de andre vi trenger. Plusser for å hente han: 1. Han er den beste backen vi kan få som ikke går på kvota. 2. Han er i sin beste alder som spiller, men antageligvis for gammel til å bli videresolgt, så han kan potensielt bli værende i mange år. 3. Gamboa er såpass god at han kan bli solgt allerede i i sommer, mens Dorsin nærmer seg slutten. Om dere vet om et stort backtalent som ikke går på kvota som er klar til å steppe inn i Dorsin eller Gamboas fravær og er billig i drift vil jeg gjerne vite hvem det er. |
|
Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 05.01.2013 22:38 Post subject: |
|
|
Hadde Høgli vært en tobeinsspiller a la Bergdølmo eller Vilsvik OG vært billig, så kan jeg være enig i at det kunne vært en god investering. Da hadde vi fått skikkelig konkurranse på begge backer og en erstatter til Dorsin på sikt. Men han er en typisk høyreback. Han er ingen tobeinsspiller som er like god på begge sider, men har blitt plassert på venstre i noen kamper som kriseløsning. Han er klasse som høyreback, men ikke som venstreback. Der finnes bedre alternativer, også norske.
Selv agenten hans sier at Brugge vil ha igjen mest mulig av de 10 millionene de brukte på han. Det er ingenting som tyder på at han blir en billig investering. Hadde det vært mulighet for det ville agenten vært den første til å signalisere dette.
Høgli vil bort fordi han vil ha spilletid for å spille seg inn på landslaget igjen (som høyreback). Hvorfor vil han da gå til en klubb som akkurat har investert tungt på en spiller i hans posisjon og som er hurtigere, yngre, bedre offensivt og har en en 5 års kontrakt?! Høgli vil nok heller ikke ønske å få spilletid som venstreback med tanke på landslaget.
For meg virker kombinasjonen Høgli-RBK som en mismatch for begge parter pr dags dato. Jeg håper og tror Hoftun og co allerede ser dette og heller bruker energi på spillere vi kan trenge. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.01.2013 22:49 Post subject: |
|
|
Nettopp derfor tror jeg heller ikke vi er reelt interessert i Høgli. Dette er nok et medieoppkok som kommer av at vi uttalt ser etter en back. Som du påpeker er han ikke rask og heller ikke spesielt god offensivt. Et kjøp av Høgli bryter jo mot nesten alt av det vi faktisk trenger; en dyr høyreback som ikke står i stil med den fotballen Perry ønsker å spille. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 05.01.2013 23:09 Post subject: |
|
|
Godt mulig det er urealistisk å hente Høgli mtp pris, og i en perfekt verden er nok alle enige i at vi skulle hatt en norsk 20 åring som er tobeint, hurtig og god både off. og def, billig i drift og innkjøp og god nok til å erstatte 1 av de 2 backene uten å skjemme seg ut. Men finns denne spilleren? Og vil han itilegg til RBK? Blir spennende å se hvordan de løser back-situasjonen, noe må hvertfall inn. Ser for meg et scenario der vi i viktig Tippeliga kamp har både Dorsin og Gamboa ut med skade/karantene og vi må starte med Høiland og Rønning på back. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.01.2013 00:39 Post subject: |
|
|
Attach,
Høgli ER rask. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 06.01.2013 00:47 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Godt mulig det er urealistisk å hente Høgli mtp pris, og i en perfekt verden er nok alle enige i at vi skulle hatt en norsk 20 åring som er tobeint, hurtig og god både off. og def, billig i drift og innkjøp og god nok til å erstatte 1 av de 2 backene uten å skjemme seg ut. Men finns denne spilleren? Og vil han itilegg til RBK? Blir spennende å se hvordan de løser back-situasjonen, noe må hvertfall inn. Ser for meg et scenario der vi i viktig Tippeliga kamp har både Dorsin og Gamboa ut med skade/karantene og vi må starte med Høiland og Rønning på back. |
En av de mer realistiske innleggene jeg har sett her. Høgli gir oss muligheten til å fase ut Dorsin, som begynner å dra litt på åra, dessverre. Han vil neppe være dyrere enn Ivers var, og vil sannsynligvis forsterke dagens lag nevneverdig!
Ikke kvotespiller, raskere enn Dorsin og har nok en 3+ år igjen som førstelagsspiller. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 06.01.2013 02:00 Post subject: |
|
|
Kan det være en sammenheng i interessen i Høgli med at Gamboa mangler på rbk.no sin oversikt av spillerstallen?  |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 06.01.2013 02:04 Post subject: |
|
|
Er jo ikke mer enn en måned eller to siden Gamboa signerte ny kontrakt, og det tar tid å oppdatere ei nettside...  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 06.01.2013 02:11 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig, er ikke i veldig tvil, egentlig. Nå skal det vel sies at han har vært i Rosenborg siden i sommer, og at rbk.no ikke bruker å være sååå treg.
Kan være ild nok for de konspirative i forhold til Høgli-interessen det! |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 06.01.2013 02:26 Post subject: |
|
|
Er vel sikkert bare det at RBK.no er blitt søppel etter de skiftet design. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.01.2013 05:15 Post subject: |
|
|
Er så sykt å lese side opp og side ned om at en grisedyr høyreback skal være en langsiktig løsning for å fase ut venstrebacken vår. Han skal bare i en alder av 28 år, høyreback og landslagsspiller sitte på benken et år eller to før han overtar først....
Høgli er ikke løsningen vår! En meget habil spiller som desverre ikke gir oss noenting akkurat nå. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.01.2013 08:34 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Attach,
Høgli ER rask. |
Han er ikke treg, men rask er han ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 06.01.2013 09:30 Post subject: |
|
|
Kai88 wrote: | En av de mer realistiske innleggene jeg har sett her. Høgli gir oss muligheten til å fase ut Dorsin, som begynner å dra litt på åra, dessverre. Han vil neppe være dyrere enn Ivers var, og vil sannsynligvis forsterke dagens lag nevneverdig!
Ikke kvotespiller, raskere enn Dorsin og har nok en 3+ år igjen som førstelagsspiller. |
Dersom tanken med å hente en ny back er å fase ut Dorsin på sikt, så får man heller hente en venstreback enn Høgli, som er høyreback. Det finnes mange bedre alternativer som venstreback enn Høgli. Det er forskjell på nivået til Høgli som høyreback og venstreback.
Uansett tror jeg ikke tanken på at vi skal hente en ny back, er at vi skal ha en som skal fase ut Dorsin i år. Den evt nye signeringen kommer først og fremst til å være en backup. Når den dag kommer at man skal erstatte Dorsin tror jeg også man ser på alternativer som ikke er norske.
Det er bare å glemme Høgli og avslutte den diskusjonen. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 06.01.2013 11:19 Post subject: |
|
|
Jaja,feil og være i forkant og feil og være i etterkant.
Tror ikke Høgli blir overflødig om vi har ambisjoner om å stille toppet til enhver tid,mht. karantener,skader,formsvikt og salg.
På den tiden de fleste drømmer seg tilbake til hadde vi alltid gode spillere som mistrivdes på benken.
Dette er ikke noe pikespeider-forening. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 06.01.2013 11:52 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Godt mulig det er urealistisk å hente Høgli mtp pris, og i en perfekt verden er nok alle enige i at vi skulle hatt en norsk 20 åring som er tobeint, hurtig og god både off. og def, billig i drift og innkjøp og god nok til å erstatte 1 av de 2 backene uten å skjemme seg ut. Men finns denne spilleren? Og vil han itilegg til RBK? Blir spennende å se hvordan de løser back-situasjonen, noe må hvertfall inn. Ser for meg et scenario der vi i viktig Tippeliga kamp har både Dorsin og Gamboa ut med skade/karantene og vi må starte med Høiland og Rønning på back. |
Emil Jonassen, men muligheterne begrænses markant ved at stille krav om en norsk spiller. Lige nå har stallen en række kvotespillere, der ikke er bedre end norske alternativer. De fylder pladsen op, så det er svært at hente nye på pladser, hvor der ikke er norske alternativer.
Kig for eksempel mot det Gamboas hjemland. FCK hentede en ung back for ingen penge, som - med alt respekt - er et par nivåer over Gamboa og FCN henter sandsynligvis 20-årige Calvo som ligner et kjempekjøp.
Derutover er Erik Janza en fremragende utviklingsspiller til ingen penge. Eller Bashkim Kadrii, kanskje litt dyr, men en ung venstreback, der også vil kunne gå rett ind som Tippeligaens bedste wing - no joking. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 06.01.2013 12:30 Post subject: |
|
|
Mtp at Villsvik ble for dyr hadde det vært interessant å vite hva TIL-infiserte Strømsgodset og Flo krevde for ham siden Høgli ser ut til å ha riktigere pris jmf interessen. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.01.2013 13:27 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal vi fase ut Dorsin nå? Han leverte en bra sesong ifjor og jeg er langt i fra sikker på om en 28 dager gammel Tom Høgli er en bedre venstreback enn Dorsin. Han er heller ikke veldig mye yngre og han er heller ikke billigere i drift. Dette kjøpet gir ikke mening på et rasjonelt plan annet enn at det er stort og kjent navn. |
|
Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 06.01.2013 14:08 Post subject: |
|
|
Eksil wrote: | Mtp at Villsvik ble for dyr hadde det vært interessant å vite hva TIL-infiserte Strømsgodset og Flo krevde for ham siden Høgli ser ut til å ha riktigere pris jmf interessen. |
Tipper interessen rundt Høgli har begrenset seg til å sjekke ut prisnivå i håp om å få han ekstremt billig. Signalene til agenten og uttalelser fra TIL tyder på at han ikke blir sluppet billig. Da tror jeg heller ikke RBK vurderer han mer i dette vinduet, så sant det ikke skjer noen endringer i behov eller pris. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 06.01.2013 14:12 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | ...jeg er langt i fra sikker på om en 28 dager gammel Tom Høgli er en bedre venstreback enn Dorsin. |
Han er adskillig eldre enn det  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
larskill Junior
|
Posted: 06.01.2013 14:16 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke skepsisen blant folk til Høgli. Jeg tar gjerne i mot en back som har stålkontroll på Ronaldo i en hel kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 06.01.2013 14:20 Post subject: |
|
|
Pffft, det er da ikke så ofte vi spiller mot Ronaldo  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 06.01.2013 16:48 Post subject: |
|
|
Ser ikke helt hva vi skal med Tom Høgli når vi allerede har en dyktig høyreback i Gamboa. Verken Gamboa eller Høgli er interessert i å være andrevalg. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 06.01.2013 16:49 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: | Pffft, det er da ikke så ofte vi spiller mot Ronaldo  |
Alt for sjelden, vil muligens enkelte si... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 06.01.2013 17:34 Post subject: |
|
|
larskill wrote: | Skjønner ikke skepsisen blant folk til Høgli. Jeg tar gjerne i mot en back som har stålkontroll på Ronaldo i en hel kamp. |
Tror ikke det er mange som er skeptisk til kvalitetene til Høgli. Han er uten tvil en høyreback av klasse.
Skepsisen til en signering av Høgli går på at han kommer til å bli forholdsvis kostbar, både i kjøpssum og lønn. Han spiller i en posisjon hvor vi akkurat har signert en 5 års kontrakt med en yngre og bedre back, og har en backup i Høiland. Han er ingen tofotsspiller som er like god som høyreback og venstreback. Som venstreback er han nok dårligere enn Dorsin, som også er vår kaptein, og Høgli ønsker heller ikke å spille i den posisjonen.
Summen av dette, og det faktum at vi ikke har ubegrensede midler til kjøp og at vi har posisjoner hvor vi heller trenger forsterkninger, gjør at Høgli og RBK er en mismatch nå. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 06.01.2013 17:43 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke helt hvorfor noen tror en signering av Høgli vil være en forsterkning av høyreback - med en Gamboa på ny langtidskontrakt er det åpenbart venstreback-plassen han er tiltenkt. Er ikke så mye å lure på.
Høgli ville vært en klar forsterkning. Også en riktig en, mtp hans situasjon.
At vi er interessert i Johansen er som noen andre her skriver en indikasjon på at Diskerud er tapt kjøtt - og det har jeg ingen problemer med.
Spissen er på plass, og da venter vi vel egentlig bare på en venstrekant om disse signeringene skulle gå i orden?.. |
|
Back to top |
|
 |
|