View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 02.01.2013 01:20 Post subject: |
|
|
floy wrote: | Hvorfor er det bare forsvarspillere og midtbanespillere som blir linket til oss for tiden? Spiss bør jo være en fuckings førsteprioritet! |
Verner går inn som target man siden vi ikke fikk Aarøy :p
Men joda, helt enig, men ikke unaturlig at det som dukekr opp av muligheter blir sjekket uansett lagdel.
skal se det kommer en spiss, bare ta det med ro  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 02.01.2013 11:06 Post subject: |
|
|
Skrives også på Godset sitt forum at vi er interesserte i Abu.
PÃ¥ samme side kan man lese dette:
Quote: | At Rbk vil ha gode spillere er ikke noe nytt, men de kan ikke velge å vrake som de gjorde for 15 år siden. Som Hauk sier, City er vår samarbeidsklubb og jeg tviler sterkt på at de selger til vår konkurent. Da vil samarbeidsklimaet bli drastisk dårligere og det vil ikke City. Rbk gjør alt de kan for å legge press på våre spillere, det foregår et stort spill i kulissene og både molde og rbk bruker alt de har for å hindre Godset i å resignere våre spillere. Se hva rbk gjorde i høst da Godset var interessert i Mix, de ga han halvtårs kontrakt for å hindre han i å gå til oss. Godset var også ute etter Hussain, da fikk Molde opp farten med engang. Det er full krig i kulissene og mye skittent spill fra flere kanter, men det er gamet de store spiller når de lønner såpass mye mer enn Godset. For all del, Abu kan fort bli solgt til en større klubb, men det skjer ikke i norge. |
Likte spesielt delen som er uthevet. Haha, for noe klovneri. Må være kjipt å gå med slike tanker i hodet dagen lang... det er kanskje derfor Drammen aldri blir noe mer enn en rasteplass, også. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.01.2013 11:15 Post subject: |
|
|
Drammenserne har mistet det helt. Virker ikke en gang som tanken har streifet dem at dette skyldes at de er en liten "drittklubb" med en lønnstak langt under det spillere får i større klubber. De har tydeligvis blitt rammet av "alle vil ta oss"-syndromet som har en tendens til å treffe småklubber som plutselig får en sportslig boost. De tåler rett og slett ikke hvordan toppfotballen fungerer og konspirasjonsteoriene florerer. |
|
Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 02.01.2013 12:31 Post subject: |
|
|
random godset-fan wrote: | City er vår samarbeidsklubb og jeg tviler sterkt på at de selger til vår konkurent. Da vil samarbeidsklimaet bli drastisk dårligere og det vil ikke City. . |
Likte denne godt jeg. Tenkt dere dersom Godset trekker seg fra avtalen, stakkars City... |
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 02.01.2013 16:55 Post subject: |
|
|
Hvor er de nye spillerne til Perry, det er uten tvil en skandale at man ALDRI greier å hente en spiller tidsnok, gooood tiiid er vist det som gjelder!!
! _________________ vi banker Alltid LSK |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 02.01.2013 17:56 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke så veldig kjent med Abu som spillertype. Er han en Annan type eller en mer ballfordeler? Kan noen gi meg et lynkurs i Abu? _________________ Herremann
https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 02.01.2013 18:03 Post subject: |
|
|
Begynner å bli en stund siden jeg så Abu sist, men husker han som en kvalitetsspiller. Dekket mye rom i de kampene jeg så ekstra på han, samtidig som han var utrolig flink til å spille seg ut av trange situasjoner. Selvsagt ikke en like rå ryddegutt som Annan, men en mer nyttig spiller å ha for et lag som ønsker å ha ball.
Tror dog ikke City slipper en spiller så lett. Det er da fortsatt håp for mannen. |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 02.01.2013 19:16 Post subject: |
|
|
Dew wrote: |
Tror dog ikke City slipper en spiller så lett. Det er da fortsatt håp for mannen. |
Som om City kommer til å bruke en selvutviklet spiller så lenge Sheik Faderulandei svir av milliarder
(Sorry, kunne ikke dy meg)
Abu hadde vært meget interessant. Dansken kjenner jeg fint lite til, men om han er lik Marcus Pedersen som spillertype (og ørlite mer profesjonell) kan det jo være ideelt i midten i en 4-3-3 |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 02.01.2013 20:31 Post subject: |
|
|
RBKdesi wrote: | random godset-fan wrote: | City er vår samarbeidsklubb og jeg tviler sterkt på at de selger til vår konkurent. Da vil samarbeidsklimaet bli drastisk dårligere og det vil ikke City. . |
Likte denne godt jeg. Tenkt dere dersom Godset trekker seg fra avtalen, stakkars City... |
 |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 02.01.2013 21:29 Post subject: |
|
|
Hahaha! Ja det må jo være katastrofe for City! |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 02.01.2013 21:40 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Abu hadde vært meget interessant. Dansken kjenner jeg fint lite til, men om han er lik Marcus Pedersen som spillertype (og ørlite mer profesjonell) kan det jo være ideelt i midten i en 4-3-3 |
Abu ville være fantastisk. Hvilken dansker? Nicki Bille? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.01.2013 21:49 Post subject: |
|
|
Ja, han diskuteres i egen tråd. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 02.01.2013 22:04 Post subject: |
|
|
tak |
|
Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
Posted: 03.01.2013 01:21 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...262459.ece
Hvorfor ikke Rogne? vil vist vekk fra Celtic og svenske AIK er ute etter nordmannen. Burde greie og matche AIK økonomisk! |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 03.01.2013 01:24 Post subject: |
|
|
Celtic har avvist at Rogne er på vei vekk (orker ikke dra opp linken). AIK-linken er heller ikke helt tilfeldig tror jeg. Har vært en rekke overganger mellom disse klubbene de siste sesongene, blant annet Hooiveld og Bangura. Tror ryktet har oppstått litt tilfeldig. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 03.01.2013 01:26 Post subject: |
|
|
Klubbene i Allsvenskan ser ut til å gjøre akkurat det samme som lagene i Tippeligaen gjorde for endel år tilbake - Satse langt over evne. Profilene betales delvis av investorer, klubber tilføres kapital, det satses stort.
Vi kan nok matche lønningene enda, men det er en karusell som foregår der vi ikke burde hive oss inni igjen. Vi får heller satse på å finne våre egne spillere å satse på som ikke blir lokket med mange millioner i SOF. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 03.01.2013 03:04 Post subject: |
|
|
Mulig det er tatt opp før, men anyhow; registerer at Stefan Johansen har meldt forfall til landslagskampen. Ingen grunn foreligger i artikkelen.
http://www.vg.no/sport/fo...d=10064288
Nicki Bille, Stefan Johansen, Abu og Vilsvik mulig inn.. Alas og Issah ut. Klager ikke. |
|
Back to top |
|
 |
El Agentos Junior
|
Posted: 03.01.2013 07:44 Post subject: |
|
|
Registrerte også at Stefan Johansen hadde meldt forfall, uten at det var begrunnet i media.
Nicki Bille er løst fra utleieavtlane med Rayo Vallecano, sammens med Abu. Spørs om det ligger et dobbelt kjøp i lufta?
Men tviler sterkt på at de henter Stefan Johansen og Abu, da de to er ganske lik. Begge liker å ligge sentralt å styre. Forskjellen på de er nok at Abu dekker litt større flater deffansivt og er litt bedre i den deffansive biten, mens Stefan Johansen er hakket mer kreativ og offansiv. Men begge har en meget god venstrefot og mister svært skjelden ball.
Skal man velge vil jeg helst ha Stefan Johansen.. Norsk og ung. Har i tillegg en meget god dødball fot.
Nicki Bille ser spennende ut! Kom litt ut av intet for min del, men ser ut som en god avslutter.
Ekspert kommentator for La Liga Petter Veland mener Nicki har internasjonalt snitt over seg. |
|
Back to top |
|
 |
str543 Senior
|
Posted: 03.01.2013 10:12 Post subject: |
|
|
El Agentos wrote: | Registrerte også at Stefan Johansen hadde meldt forfall, uten at det var begrunnet i media. | Tråkket over på joggetur. Ref Tweet fra Magne J Nilsen sportsjournalist i DT |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 03.01.2013 10:57 Post subject: |
|
|
Vi bør ikke hente spillere fra storklubben Godset, for J Flo har sagt at han ikke ville selge til rivaler. Ho,ho
Hadde jeg hatt tilhørighet der nede i Drammen, hadde jeg ikke sagt en dritt FØR Godset hadde gjort det noenlunde anstendig i det vansklige andreåret. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.01.2013 11:09 Post subject: |
|
|
El Agentos wrote: |
Nicki Bille er løst fra utleieavtlane med Rayo Vallecano, sammens med Abu. Spørs om det ligger et dobbelt kjøp i lufta?
|
Det hadde vært fint det, men jeg tviler på at det skjer akkurat nå. Selv om begge var i Rayo så er de jo på utlån fra to forskjellige klubber.Tror ikke RBK driver å ordner overganger for begge to når de må forhandle med to klubber. Men de på Brakka skal ha skryt hvis det faktisk skjer. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 03.01.2013 11:23 Post subject: |
|
|
Jangusk wrote: | Hadde jeg hatt tilhørighet der nede i Drammen, hadde jeg ikke sagt en dritt FØR Godset hadde gjort det noenlunde anstendig i det vansklige andreåret. |
Som RBKer i Drammen må jeg bare si meg helt enig i det. De lokale går i samme fella som fans av stabæk, brann, vif og andre har gjort før dem - de har trodd at det er tilfeldigheter som har gjort at RBK har ligget foran dem i alle år, og året de gjør det bra er de plutselig der de hører hjemme.
De innfødte er selvfølgelig over seg av begeistring over det de har fått til, og det er jo vel og bra. Jeg tåler å bli mobbet litt. Når lå godset sist over RBK på tabellen? For 60 år siden? Ok, sikkert en overdrivelse, men samme det: De tror at de er fotballens svar på alt som er bra, og de har kun gjort det med sunn klubbdrift og talentutvikling. De har kanskje ikke fått med seg avtalen med City.
Samme det. Om de selger til oss eller ikke: All historikk viser at de før eller siden lander på jorda. Jeg er mer bekymret for at moille skal etablere seg på toppen av tabellen. Ja, de raser nok hvis babyface drar videre. Men vi kan ikke godta at de vinner som de vil frem til det heller. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.01.2013 12:03 Post subject: |
|
|
Ca 40 år vil jeg anta det er siden Godset havnet foran RBK i toppdivisjonen(før nå i høst da). Godset tok bla gull i 70 og sølv i 72. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 03.01.2013 13:12 Post subject: |
|
|
Skal man ha utfordrer til Dorsin, kan man heller hente en gratis Michael Lumb. Han er jo faktisk venstreback også, og sliter med å finne ny klubb etter Zenit. Men virker som han har muligheter i Holland og Tyskland, så RBK er vel ikke aktuelt før seint i vinduet i så fall.
Ludwig Augustinsson er som kjent også et godt alternativ, skal koste rundt 5-6 millioner svenske kroner. 18 år, kjempetalent på det svenske U 21-landslaget. Har også sin styrke på venstrebacken, i stedet for høyre.
Mitt førstevalg er sistnevnte, men en gratis Lumb er likevel å foretrekke. |
|
Back to top |
|
 |
|