English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 797, 798, 799  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EspN
Veteran

PostPosted: 11.12.2012 00:40    Post subject: Reply with quote

http://www.nrk.no/sport/_...1.10468385
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bakken
Junior

PostPosted: 11.12.2012 00:43    Post subject: Reply with quote

Jeg håper på en trener som tør, og får muligheten til, å tenke langsiktig uten tanke på umiddelbare resultater. Jeg ønsker en trener som tar tak i klubbens målsetning om å få fram talentene fra ungdomsavdelingen i stedet for å skulle kjøpe seg til suksess. Vi kommer ikke til å klare å bygge opp et rosenborg med en sterk og klar identitet og en kultur som gjennomsyrer klubben (eller finne en trener som kan bruke den vi allerede har) hvis vi samtidig skal ha krav om medalje og spill i europa med en gang. Dette gjelder uansett hvem som blir trener.

Personlig har jeg trua på Perry, men ikke på at han klarer å få til både resultater og en måte å spille fotball på som gjennomsyrer klubben på ett år. Hvis vi ikke har tålmodighet til å la den nye treneren få sette sitt eget preg på klubben frykter jeg vi vil bli en institusjon som tar inn en dyktig trener og gjør ham upopulær før vi spytter ham ut igjen.

Først post! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran

PostPosted: 11.12.2012 00:48    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
http://www.nrk.no/sport/_-rbk-har-et-problem-med-ledelsen-1.10468385

Fredag fikk Jan Jönsson sparken som trener i Rosenborg. Nå mener enkelte at også ledelsen i klubben bør byttes.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 11.12.2012 00:51    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Vi er i gang med prosessen, og vi har endel kandidater som vi holder på å sjekke ut. Målet er å være ferdig før jul, sier Stjernen.

Kanskje er det lov å håpe at ikke alt er spikret likevel Wink
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 11.12.2012 00:57    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
http://www.nrk.no/sport/_-rbk-har-et-problem-med-ledelsen-1.10468385

Det der var jo bare vås fra ende til annen.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 11.12.2012 09:30    Post subject: Reply with quote

Jan Guldahl, eier og daglig leder av Trondheim Øyelegesenter, som er en av sponsorene til RBK, går hardt ut mot ledelsen og krever Eggen tilbake i et leserinnlegg i Adressa i dag. Det er også en reportasje i sportsdelen om samme tema. Kommer vel på nett i løpet av formiddagen.

Edit: Ser det er nevnt i en annen tråd.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 11.12.2012 10:05    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:

Det der var jo bare vås fra ende til annen.

Som alt annet Magne Lerø uttaler.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 12.12.2012 10:26    Post subject: Reply with quote

Når jeg skal ansette medarbeidere, kan jeg ikke bare se på cv og historien som allerede er skrevet. Jeg må også vurdere hva som kan bli skrevet om 10 år.

Som fotballgær'n Helgelending, har jeg fulgt med på det meste som er skrevet om både TS og PJH. Jeg har gjort meg opp en mening om både personlighet og formkurve.

Hvis jeg ble presset til å velge i løpet av 10 sekunder, ville nok PJH blitt min mann. På grunn av formkurve....Hvis jeg fikk mere tid. Hmmm, vet sannelig ikke. Men var det lommeboka mi som måtte blø, så ble det vel kansje PJH da også....
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 12.12.2012 10:31    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Det er ramp, rett og slett. Supporterne kjenner ikke til ansettelsesprosessen vi holder på med, sier Alstad til tv2.no.

Mulig jeg er optimistisk nå, men dette må vel kunne tolkes som at det ikke er så klart som media har framstilt det, d.v.s. at det er andre kandidater enn Perry som er (minst) like aktuelle ?
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 12.12.2012 10:35    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:
Quote:
– Det er ramp, rett og slett. Supporterne kjenner ikke til ansettelsesprosessen vi holder på med, sier Alstad til tv2.no.

Mulig jeg er optimistisk nå, men dette må vel kunne tolkes som at det ikke er så klart som media har framstilt det, d.v.s. at det er andre kandidater enn Perry som er (minst) like aktuelle ?

Dersom det hele viser seg å være en finte (noe jeg ikke tror) og en kongetrener plutselig ramler inn, vel, da er det nesten dårlig gjort.

Denne prosessen har tatt fra meg nattesøvn og gitt meg skallebank. Påfølgende atferd har gitt meg minuspoeng hos kona i tillegg. Og DET er alvorlig..
frank
Proff

PostPosted: 12.12.2012 10:38    Post subject: Reply with quote

jacsonø:

Ser poenget, selv om jeg kan tenke meg å spille på to hester. Få Sollid inn nå og beholde han de to-tre årene han gidder, pleie kontakten med Perry og heller få han inn i neste omgang hvis formkurven har pekt i samme retning.

Jeg vil ha Sollied nå, men uten at vi pisser på Perry.
"At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.12.2012 11:00    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Bra kommentar, 2mas!

Men ett spørsmål - har virkelig Hareide lykkes i Helsingborg? Følger en del med på forumet til svenskene, og der har det vært stor misnøye lenge.

Jeg tenkte ærlig talt mest på hans første periode der:

Förra gången Hareide var i Helsingborg, 1999, slutade säsongen i sus och dus med SM-guld. Denna gången blev facit en anonym placering i allsvenskan, samtidigt utvecklades Europaresan till ett sportsligt spännande och ekonomiskt fördelaktigt äventyr. Avancemanget till Europa Leagues gruppspel gjorde att det ramlade in närmare 25 miljoner på HIF:s konto.

– Att kvalificera sig för Europa League var en minimummålsättning när jag kom. Så jag är nöjd med den biten.

– Däremot retar det mig att vi inte tog medalj i allsvenskan. Vi hade en period i augusti med några tunga förluster som förstörde för oss. Den främsta anledningen till att vi blev sexa är att vi haft många skador på mittbackarna.

– Om HIF får behålla truppen står klubben ganska väl rustad inför nästa säsong.

Läs mera: Åges råd: "Var dig själv, Roar"

Ser for øvrig at Blabla har skrevet noen saker i går:

Og i dag:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.12.2012 11:51    Post subject: Reply with quote

Nils Arne Eggen, Rune Bratseth og Bjørn Hansen er enige om hvem de vil ha som trener.

Samme hvem det er, så stiller jeg meg bak forslaget.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.12.2012 12:08    Post subject: Reply with quote

Adressa sier der at de vet at personen de tre ønsker er PJH... Jeg stiller meg ikke bak det.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 12.12.2012 12:15    Post subject: Reply with quote

Ny sak i Adressa....

Debatten om hvem som bør bli ny RBK-trener lever for fullt, også på sosiale medier. Tidligere styremedlem Rolf Aarland går hardt ut mot RBK-ledelsen i et innlegg på sosiale medier. Aarland skriver følgende:

"Lettere komisk at ikke Nils Arne Eggen er med i trenerkabalen til RBK. Han har jo skapt den fotballen de etterlyser. En ansettelse av NAE vil trekke folk til Lerkendal, og han kan selvfølgelig det han gjorde før. Bare to år siden siste mesterskap. Stor tabbe av RBK-ledelsen å holde han utenfor. Å ansette en trener som tidligere har fått sparken virker ikke fremsynt og troverdig. Med NAE noen år får ledelsen tid til å forberede fremtiden bedre enn sist han sluttet. Vi trenger ikke et nytt eksperiment. Om noen i RBK- ledelsen holder NAE utenfor må de heller skiftes ut".

Link: http://fotball.adressa.no...260867.ece
frank
Proff

PostPosted: 12.12.2012 13:58    Post subject: Reply with quote

Vet det er galt av meg, men jeg håper det kommer en konklusjon snart. Det blir ikke gjort mye på jobben når jeg må sjekke forum hele tiden...

Drømmer om Eggen, håper på Sollied og tror ikke det blir dommedag med Perry.
"At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 12.12.2012 14:11    Post subject: Reply with quote

Hiver meg på den...
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 12.12.2012 14:16    Post subject: Reply with quote

Da er vi 3.

Nå har Eggen takket nei, da er det greit. Om Sollied sier nei, så er ikke Perry det verste.

Vi kunne endt opp med Ola By Rise, Rekdal, eller Tom Nordlie, blant annet.

- Torgeir Børven
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 12.12.2012 15:00    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Nils Arne Eggen, Rune Bratseth og Bjørn Hansen er enige om hvem de vil ha som trener.

Samme hvem det er, så stiller jeg meg bak forslaget.

Disse tre var vel også instrumentale av valgene Ola By Rise i 2004 og Per Joar Hansen i 2005. Selv om de er glimrende folk ellers, er det ingenting som tilsier at de ser krystallklart på absolutt alle områder.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 12.12.2012 15:19    Post subject: Reply with quote

Kongekommentar av Kroksæter:

Hvem passer bedre enn Kjetil Rekdal ?

Kjetil Rekdal fremstår som den som kan fylle tomrommet som har vært på en best mulig måte. Hvorfor ser ikke "trønderne" kvalitetene, kompetansen og egenskapene han har ? De avfeier ham bare med: Nei ikke Rekdal. Han er jo egentlig en ganske lik type som Nils Arne Eggen, bare vesentlig yngre
Fra: Bjørn Håve

Svar: Og bilen går bra....?
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 12.12.2012 15:56    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...260901.ece

Koteng: - Med flaks er ny trener klar denne uka
Back to top
LanoX
Rutinert

PostPosted: 12.12.2012 15:57    Post subject: Reply with quote

Sparsom med detaljer godeste Koteng, men han avslørte iallefall at det er en HAN. Da kan vi iallefall avskrive Eli Landsem og Gøril Kringen en gang for alle.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 12.12.2012 16:02    Post subject: Reply with quote

Haha!

Mulig vi kan avkrefte Hareide også. Her virker det ikke som at han er blitt kontaktet heller: http://fotball.aftenposte...260886.ece

Heldigvis.
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 12.12.2012 16:20    Post subject: Reply with quote

Denne kommentaren går ikke bare på trenerspørsmålet, men klubben generelt.

I alle år har angrepsvillig fotball vært ett kjennetegn til Rosenborg Ballklub. En grunntanke blant både de på banen og de på tribunen har vært å se fremover. Fremover på banen etter nye mål. Konstante angrep mot motstanderens mål - om angrepene starter bakfra, eller er ett brudd høyt i banen kan variere - mål og målsjangser er det viktigste. En flink fotballtrener sa noe om at den viktigste kampen har du ennå ikke spilt. Nye angrep - nye nettkjenninger - nye kamper. På 90-tallet opplevde en stor suksess med en angrepsvillig spillestil.

I en defensiv spillestil ser en gjerne bakover. I stedet for å søke nye angrep, er det tryggere (og enklere) å se seg bakover. De siste 10 årene virker det som om dette også har blitt viktigere i Ballkluben, kanskje viktigere enn angrepsviljen?

Samtidig har også grunnfjellet i 90-tallets suksess slått sprekker. Hver for seg har en stått med hakke og slått løs, i stedet for at en sammen har bygget stein for stein.

I jobben med å ansette trenere, direktører og andre, virker 90-tallets suksess å være viktig. En har sett seg bakover for å finne aktuelle personer. Personer som en har ment burde vite hvordan jobben gjøres best. Likefullt har en glemt det viktigste. Suksessen i Ballkluben har ikke vilt på enkeltprestasjoner.

Det hjelper ikke med 100 personer som kjenner hvordan det skal gjøres, basert på deres tidligere erfaring fra klubben, viss ikke en sammen trekker i samme rettning. Det viktigste fra 90-tallet var samspillet, ikke bare at en kjente hverandre veldig godt, men at en trakk i samme retning. Grunntanken i klubben bør også i dag være den, at en sammen trekker i samme retning. Fremover.

I den sammenheng bør også årets beste uttalelse rundt klubben trekkes fram. Den kommer fra "tullingene" på Øvre Øst: - Framover, kom igjen! Rosenborg!
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 12.12.2012 16:21    Post subject: Reply with quote

LanoX wrote:

Quote:
I dag var Koteng opptatt av å fortelle omverden at det er styret som ansetter trener, og ikke Hoftun.

- Hoftun gjør så godt han kan, og mer kan vi ikke kreve av folk, sier han.

Men når det beste han kan ikke er godt nok da Koteng??
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 797, 798, 799  Next
Page 45 of 799

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb