English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 18:52    Post subject: Reply with quote

Jeg har ingen problemer med linken. Fikk opp saken med en gang...
KitWalker
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 19:07    Post subject: Reply with quote

Virker nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert

PostPosted: 10.12.2012 19:53    Post subject: Reply with quote

Hvis det faktisk blir Perry, så er det som om noe lignende skulle skjedd:

-Liverpool ansetter Graeme Souness som ny manager i 2013.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 19:58    Post subject: Reply with quote

Uansett hvordan dette ender får Perry kred fra meg for fin karakter ved kommentaren om mangel på respekt for JJ ved å diskutere slike spekulasjoner i media. Kollegialt og ryddig!
josinho
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 20:02    Post subject: Reply with quote

Viss Perry, eller hvem det nå blir, mislykkes i RBK som trener er jeg ganske sikker på at styremedlemmene trekker seg. Det kommer det til å bli et unisont krav om og det er bra!!!
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 20:09    Post subject: Reply with quote

Er ikke så negativ til Perry jeg. Var det i starten, så begynnte jeg å se på alternativene. Det finnes lite alternativer med de kvalifikasjonene klubben ser etter, samt med større erfaring i norden, (som er aktuelle) ser vi på lønningene til JJ så er det lite sannsynlig at vi får tak i noen utenlandske.

Synes det er feil å svartmale Perry uten å komme med noen konkrete forslag til hva som er bedre, vi må holde oss for kode til å kritisere kun for å kritisere. Kritiser gjerne men kom med noe konstruktivt.

Det å lire av seg at "da kan likeså JJ få et år til" forandrer ingenting. Hvis vi alle skal slakte en kommende trener før hanfår muligheten til å vise hva han er god for, hjelper hvertfall ikke klubben. Uansett hvem som kommer, så må vi støtte han, jeg bryr meg ikke om hvem det er, eller hva han har fått til, eneste jeg bryr meg om er hva han kan få til og at Rosenborg skal levere bedre prestasjoner enn de har gjort de siste 2 årene. Dette er umulig for oss å finne ut nå.
josinho
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 20:12    Post subject: Reply with quote

JJ er famlende, det er ikke Perry. Han vet hva han vil og han har en oppskrift som duger.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 10.12.2012 20:13    Post subject: Reply with quote

Hvis Per Joar Hansen er det beste en kommer opp med de gitte kriteriene som er satt er det noe alvorlig galt med kriteriene. En bruker ikke 5 millioner på å sparke en trener for å så ansette noen som er langt mindre kompetent.

Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.12.2012 20:15    Post subject: Reply with quote

sjt. Viseth:

Uenig i nesten hele innlegget Smile

Vi her inne trenger ikke komme opp med et bedre alternativ, det er ikke jobben vår. Det er jobben til RBK. Og de feiler om de ansetter PJH.

Det er ikke grunnløs kritikk, se på hva han har gjort siden han dro fra oss. Imponert? Det folk lar seg blende av er at han har tatt U-21 laget til EM. Han har imponert i 10 mnd altså. Med en totalt på 6 seire på 17 kamper for U-21. Imponerende?

5 millioner kroner i årslønn og jobben med å sende RBK tilbake til CL er det garantert en haug kvalifiserte utenlandske trenere som vil si ja til. Lønnsnivået i Norge er høyt.

Treneren som signerer skal få støtte, men ikke faen om jeg er villig til å støtte en bedriten avgjørelse og et elendig valg før det.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 20:18    Post subject: Reply with quote

Bakenga ute og skryter av fyren, men med følgende sitat:

Quote:
ganske flink på feltet

Så spiller det ingen rolle hva han ellers har å si.
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 20:25    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
sjt. Viseth:

Vi her inne trenger ikke komme opp med et bedre alternativ, det er ikke jobben vår. Det er jobben til RBK. Og de feiler om de ansetter PJH.

Det er ikke grunnløs kritikk, se på hva han har gjort siden han dro fra oss. Imponert? Det folk lar seg blende av er at han har tatt U-21 laget til EM. Han har imponert i 10 mnd altså. Med en totalt på 6 seire på 17 kamper for U-21. Imponerende?

5 millioner kroner i årslønn og jobben med å sende RBK tilbake til CL er det garantert en haug kvalifiserte utenlandske trenere som vil si ja til. Lønnsnivået i Norge er høyt.

Treneren som signerer skal få støtte, men ikke faen om jeg er villig til å støtte en bedriten avgjørelse og et elendig valg før det.

Skjønner godt dine synspunkter, men det er nå slik at en eller annen blir ansatt, og når den personen blir ansatt, er det lite vi kan gjøre. Vi kan velge å heie på et annet lag med en trener vi liker bedre, men nå har det seg slik at RBK er klubben i vårt hjerte.

Jeg i likhet med deg håper inderlig at noen annen en Perry blir ansatt, men av de jeg kommerpå i farta av alternativer, så er han ikke så forferdelig. Jeg mener vi må se utenfor skandinavia for å finne noen som helst. Trodde økonomisk sett dette var urealistisk, men hvis det du sier stemmer, så skal det være oppnålig. Har du noen kontrete forslag?
Bakklandia
Legende

PostPosted: 10.12.2012 20:27    Post subject: Reply with quote

men så er jo spørsmålet - er det fem millioner netto eller brutto? Med 60% skatt i Norge kan det skremme vekk mange utledninger.
Eru
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 20:37    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

men så er jo spørsmålet - er det fem millioner netto eller brutto? Med 60% skatt i Norge kan det skremme vekk mange utledninger.

Beskatningen på 5mill blir omtrent 45% hvis man har absolutt null i fradrag utover minstefradraget. Det er det vel omtrent ingen som har

Last edited by Eru on 10.12.2012 20:38; edited 1 time in total
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 10.12.2012 20:38    Post subject: Reply with quote

60 % skatt er å ta i litt og tro meg det betaler bra med skatt i resten av Europa også.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 10.12.2012 20:46    Post subject: Reply with quote

Ja, 60% var kanskje å ta i. Men vi har jo ikke kunstnerskatt her til lands da.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 20:53    Post subject: Reply with quote

sjt. Viseth:

Ikke akkurat imponerende dét han gjorde for oss som hovedtrener, heller. Sånn resultatmessig, i hvert fall.

I TL sammenheng 6-3-8 og bare 1,24 poeng i snitt!

TL 2005:

Kan ellers nevne at hvis man tar med alle tellende kamper (RL, CL, NM og TL) hvor PJH har hatt ansvaret, fikk han usle 1,36 poeng i snitt på 33 kamper.

Edit: Kan jo også for sakens skyld, minne om at i dette året ble rekken på 13 seriegull på rad, brutt! Confused
cbas10an
Senior

PostPosted: 10.12.2012 21:03    Post subject: Reply with quote

Hva er PJH sine sterke sider? Og hva er Wiggen sine sterke sider? kan disse to på noen måte utfylle hverandre?

Jeg bare spør, og har selv ingen formening om dette. Jeg håpet at det skulle komme noen helt andre enn PJH..
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 21:21    Post subject: Reply with quote

cbas10an wrote:
Hva er PJH sine sterke sider? Og hva er Wiggen sine sterke sider? kan disse to på noen måte utfylle hverandre?

Jeg bare spør, og har selv ingen formening om dette. Jeg håpet at det skulle komme noen helt andre enn PJH..

Per Joar Hansen har vel primært sin styrke i det offensive (RBK var f.eks mestscorende i TL med 7. plassen i 2005 når han sist var hovedtrener). Wiggen har vel først og fremst sin styrke i det defensive som jeg har forstått, uten at jeg har fulgt han veldig tett etter han forlot RBK som spiller. Så sånn sett kan det jo være en bra kombinasjon. De spillte vel også sammen i RBK ,og kjenner vel hverandre fra før også.

Er ikke så negativ til Perry som trener igjen. Sist han var her var det også en del andre faktorer som spilte inn. Eggens avgang var fortsatt fersk, generasjonsskiftet hadde såvidt begynt osv. I tillegg var han veldig fersk som (hoved)trener, og overtok en spillergruppe med ekstremt meritterte spillere. Det er ikke alltid en like heldig kombinasjon.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 21:29    Post subject: Reply with quote

Det verste er at "Prosjekt Perry" sikkert kommer til å stå fjellstøtt i 3 år denne gangen...

Å sparke en ny trener mindre enn etter tre år vil jo være uaktuelt nå..
Frodo
Rutinert

PostPosted: 10.12.2012 21:37    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Per Joar Hansen har vel primært sin styrke i det offensive (RBK var f.eks mestscorende i TL med 7. plassen i 2005 når han sist var hovedtrener).

Da han gav seg etter 17 kamper var målforskjellen 29-27. Ikke spesielt imponerende, og Start og Brann hadde scoret flere mål på det tidspunktet.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 10.12.2012 21:39    Post subject: Reply with quote

Spent på kontraktlengden. Bør være maksimalt 2 år.
Back to top
Tangen1986
Senior

PostPosted: 10.12.2012 21:49    Post subject: Reply with quote

Herregud Per Joar Hansen, det skal ikke være mulig. Evil

Isåfall er det nå et skrekkeksempel på hva som skjer når man ser seg helt blinde på spilllestil(fotballfilosofi) fremfor noe annet. Dette burde vi også kjenne godt til fra perioden 2004-2007 hvor et av og kanskje det største problemet nettopp var en slik nostalgisk fundamentalisme rundt spillestil som man ser klart at er tilbake igjen nå. Ja det hele fromtoner seg som et rent ekko fra den gang for min del. Derfor ender man også opp med slike innavl/resirkulasjonskandidater og ingen andre.

Det blir helt fjernt å skulle fjerne en trener(som forsåvidt har skuffet) for så å erstatte han med en åpenbart langt svakere kandidat kun pga at han har "den rette" fotballfilosofien. Man skal selvsagt gi Perry ros fra U21-bragden i år, men for meg er det likevel helt klart at på klubbnivå er JJ en bedre trener enn Perry, uten et fnugg av tvil. Man må finne en langt bedre kandidat enn dette og helst skulle jeg sett at man ikke var fullt så bombastisk på dette tilbake til røttene-babblet selv om det bør ligge en offensiv grunnvilje tilgrunn hos en RBK-trener.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 21:52    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:
Sløvsekken wrote:

Per Joar Hansen har vel primært sin styrke i det offensive (RBK var f.eks mestscorende i TL med 7. plassen i 2005 når han sist var hovedtrener).

Da han gav seg etter 17 kamper var målforskjellen 29-27. Ikke spesielt imponerende, og Start og Brann hadde scoret flere mål på det tidspunktet.

Ikke for en gullvinner kanskje, men jeg vil tro det er vel betydelig flere scorede mål enn de fleste utenfor pallen de fleste sesongene. Problemet den sesongen var vel primært at vi var særdeles svake defensivt og slapp inn alt for mye.

Uansett, hovedpoenget er uansett at man må se ting litt i perspektiv også før man hugger huet av han. Når Eggen nå da ikke er aktuell, så har vi rimelig begrensede alternativer hva gjelder trenere med riktig filosofi. Det virker som enkelte tror det bare er å hente kvalitetstrenere fra Nederland på kort varsel (det er tross alt snakk om en betydelig endring av spillestil her, og da er det en fordel om ny trener får mer enn et par uker før seriestart).
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 10.12.2012 22:05    Post subject: Reply with quote

Tar gjerne en annen, men jeg er ikke super-negativ til Perry.

Det vil i alle fall ikke påvirke mitt engasjement i noen retning om vi ender med Perry. Drar på det samme antall kamper uansett. Får da være måte på reaksjoner.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 22:10    Post subject: Reply with quote

Ingenting å si på den poengmessige stabiliteten til Per Joar hvertfall.

Sist han var i RBK: 6 seiere på 17 kamper.
Med U21-landslaget: 6 seiere på 17 kamper.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 326, 327, 328  Next
Page 12 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb