View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Troillongen Senior
|
Posted: 07.12.2012 14:50 Post subject: |
|
|
Jeg har bare en ting å si om trenersituasjonen, og det har jeg tidligere sagt her under Min mening:
http://www.rbkweb.no/vis/9262
Håper Eggen fremdeles er lysten på å bidra. Hvis ikke, må vi i alle fall ha en som forstår godfotteorien, ideen om å gjøre hverandre gode, og 4-3-3.
Da jeg stemte på RBK som laget i mitt hjerte, var det som i et desperat forsøk på å få forandring før jeg gir opp. Please, RBK, hjelp meg å finne det brennende engasjementet mitt for klubben tilbake. Jeg savner det! |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 07.12.2012 14:50 Post subject: |
|
|
PJH har ikke de store resultatene å vise til. Prestasjonen med U21 er særdeles god, men det er stor forskjell på å være landslagssjef for U21 og klubbtrener i Rosenborg. Likevel, Perry er en bra fyr. Sist han var her hadde han dårlige resultater og var en svak sjef for spillere som var like gamle som han, og som han selv hadde spilt sammen med i sin tid. Men han var ærlig, rakrygget og kom godt ut av det hele. At han kom fra rollen som Olas assistent og skulle ha ansvaret for nøyaktig samme spillergruppe var naturligvis dømt til å feile fra starten. At det i tillegg var utydelige roller innad i trenerteamet, der NAE tidvis tok litt større plass enn hovedtreneren ønsket, så ble det hele et salig kaos. Nå er han syv år eldre, spillergruppen er en helt annen, og han kommer i tilfelle inn med det faktum at han har ledet U21-landslaget til EM på CV-en sin, og det er vanvittig sterkt når vi snakker om Norge. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 07.12.2012 14:56 Post subject: |
|
|
joakleis wrote: | s. Nå er han syv år eldre, spillergruppen er en helt annen, og han kommer i tilfelle inn med det faktum at han har ledet U21-landslaget til EM på CV-en sin, og det er vanvittig sterkt når vi snakker om Norge. |
Det er en situasjon hvor han er helt uten press. Han må kun forholde seg til guttunger som aldri i verden tør å yppe seg på sjefen, media bryr seg knapt, det er ingen som stiller krav. Det er mye lettere å prestere i en slik rolle, enn i Rosenborg hvor han er under lupen hver dag og må forholde seg til vetaeraner som stiller helt andre krav til sjefen på treningsfeltet.
Han har vel mislyktes i omtrent alle klubber han har vært i. Ingenting tilsier at han skal gjøre det noe mer i Rosenborg nå. Samme hvor mange gode foredrag han holder.
Jeg garanterer. Hvis PJH hentes inn som hovedtrener, sitter vi her neste år igjen og diskuterer hvem som skal være trener i 2014.
Last edited by Eru on 07.12.2012 14:57; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
meister Senior
|
Posted: 07.12.2012 14:56 Post subject: |
|
|
Enig med joakleis her.
I perioden hvor Perry var trener var det jo ingenting som funket og RBK var et synkende skip. Ola By Rise fikk sparken etter å ha klart både CL-gruppespill og seriemesterskap. Perry gikk av sommeren 2005. Inn kom en PMH med andre tanker enn sine forgjengere og fikk lappet sammen noen sår før han året etter ikke fikk resultater og ble sykemeldt.
PJH har lært mye siden den gang og er etter min mening blant landets beste trenere. |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 07.12.2012 14:58 Post subject: |
|
|
Frodo wrote: | Seriøst, hvor enkelt tror du det er å skaffe en topptrener, som svarer til kravene fra f.eks. medlemmene av dette forumet? |
Oppfatter ikke at folk her inne krever noen topptrener. Det er vel heller snakk om å kjøre en skikkelig prosess og å tenke litt "utenom boksen". De kandidatene som er trukket frem av Kroken kan ikke akkurat sies å befinner seg utenfor denne boksen, og derfor håper jeg at man evner å tenke på andre kandidater... Gjerne en som jeg ikke har hørt om før, men som har en klar og tydelig filosofi - og da av typen "artig og angrepsvillig", ikke nødvendigvis lært i Rosenborg på 90-tallet. Greit med noen som kan tenke sjæl også. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.12.2012 14:59 Post subject: |
|
|
Enig med Eru. Med PJH så har vi en ny trenerdebatt om 6 mnd. Jeg kan ikke fatte og begripe at det er det beste man kan finne. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 07.12.2012 15:01 Post subject: |
|
|
Trenerdebatt: The never ending story -part 2012. Et tema til uendelig berikelse!
Ifølge vg så er det ikke mulig å komme i kontakt med Eggen idag. Hvis Eggen stiller seg positiv så er det jo egentlig ikke nødvendig med så mange kandidater og grundige sonderinger av trenermarkedet. Man trenger som kjent ikke å gå over bekken etter vann.
En annen mulighet kan være at han brukes som konsulent.
Last edited by Nåssåladden on 07.12.2012 15:07; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 07.12.2012 15:05 Post subject: |
|
|
Perry bør ikke være en kandidat en gang.
Ellers er jeg usikker på om Sollieds lederstil basert på selvdisiplin er veien å gå for dagens spillergruppe. Husker med skrekk og gru tilbake til hvordan "svenskebanden" med Lustig og Bjärsmyr i spissen holdt på i 2010-sesongen. Og Hoftun selv var jo i sin tid del av en sterk spillergruppe på starten av 2000-tallet. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.12.2012 15:14 Post subject: |
|
|
Konsulent?
Du kan ikke be om en sterk trener og så samtidig si at han skal ha NAE på feltet som overstyrer...
NAE må være der 100% eller not at all |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 07.12.2012 15:20 Post subject: |
|
|
Lurer på om dette betyr at det blir 4-3-3-formasjon neste sesong. Kjenner jeg er noget skeptisk til å se Tarik som kantspiller, Dockal som indreløper og det faktum at vi ikke har noen som er i nærheten av å beherske en sentral midtbanerolle. |
|
Back to top |
|
 |
meister Senior
|
Posted: 07.12.2012 15:20 Post subject: |
|
|
Ola By Rise da?  |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Lynvingen Junior
|
Posted: 07.12.2012 15:26 Post subject: |
|
|
På tide å ta litt risiko, synes også vi skal velge en kar som evner å skape blest og positive vibber på brakka. Se bare hvordan Martin greide å drepe all glød på valle, og i motsatt ende hvilken endeløs optimisme man sporer på Røkkeløkka.
Tom Nordlie anyone? |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 07.12.2012 15:28 Post subject: |
|
|
Lynvingen wrote: | På tide å ta litt risiko, synes også vi skal velge en kar som evner å skape blest og positive vibber på brakka. Se bare hvordan Martin greide å drepe all glød på valle, og i motsatt ende hvilken endeløs optimisme man sporer på Røkkeløkka.
Tom Nordlie anyone? |
 |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 07.12.2012 15:32 Post subject: |
|
|
Lynvingen wrote: | Tom Nordlie anyone? |
 |
|
Back to top |
|
 |
Lynvingen Junior
|
Posted: 07.12.2012 15:38 Post subject: |
|
|
Hahaha! Enig, la oss spa opp Nisse Eggen igjen. Leve i fortiden når kjeppen sto om morran og damene lå strødd. God kveld mann. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 07.12.2012 15:47 Post subject: |
|
|
Polandoz wrote: | Jeg er i utgangspunktet positiv til Sollied, men er usikker på... ja... det dere sikkert alle vet om.
|
Ja, Skjelbred kommer nok ikke tilbake da, med tanke på Sollieds oppførsel etter beinbruddet. |
|
Back to top |
|
 |
Kal-El Junior

|
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 07.12.2012 15:53 Post subject: |
|
|
Klarer ikke helt se hva han skulle gjort annerledes der? Om det hadde vært omvendt - altså at Skjelbred hadde grisetakla motstanderen - er dere så sikre på at Høgmo (var det ikke han som var trener da da?) hadde oppført seg spesielt annerledes? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 07.12.2012 15:54 Post subject: |
|
|
Eru wrote: |
Hva har PJH vist som tilsier at han er moden for en trenerjobb i RBK? Sparken fra drittklubber i Sverige og Norge? Sparken fra RBK?
Han har bevist null og niks på dette nivået.
Jeg gjorde også en god jobb en gang som trener for et G11-lag, med "spillere som var tilpasset nivået". Det gjorde meg ikke god nok for Rosenborg. |
 |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 07.12.2012 15:55 Post subject: |
|
|
Jeg skjønte det
Han får bare drikke i vei, så lenge han holder seg unna skandaler. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 07.12.2012 15:56 Post subject: |
|
|
Fatter ikke hvorfor de samme navnene går igjen når det er snakk om trenerbyttet. Det finnes flust av folk utenfor norges grenser som trener gode lag i lavere divisjoner i Europa eller juniorlagene til noen av de virkelig store klubbene. Vi må ha en trener som er krystallklar på hvordan vi skal trene, ha erfaring fra europa samt være et trekkplaster for nye spillere. Gi faen i Sollied, Perry eller Deila. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 07.12.2012 15:56 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Klarer ikke helt se hva han skulle gjort annerledes der? Om det hadde vært omvendt - altså at Skjelbred hadde grisetakla motstanderen - er dere så sikre på at Høgmo (var det ikke han som var trener da da?) hadde oppført seg spesielt annerledes? |
Jeg er enig, men husker 7 år tilbake, og det var flere som reagerte med å si at de ikke ville ønske Sollied velkommen som trener som følge av hans uttalelser etter beinbruddet til Per. Men de fleste har vel glemt dette nå.
Last edited by Frodo on 07.12.2012 15:57; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 07.12.2012 15:57 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: | Lynvingen wrote: | Tom Nordlie anyone? |
 |