| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
TomH Veteran
|
Posted: 23.03.2006 14:32 Post subject: |
|
|
Forøvrig,
en liten digresjon bare i denne interessante tråden.
Dette er hva TIL gjorde på sin treningsøkt i går:
http://fotball.adressa.no...leID=95403
Noen som vet hva RBK gjør når de har en "annerledes" treningsøkt? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 23.03.2006 18:50 Post subject: |
|
|
| Quote: | Testlaben er også åpen for andre utøvere/interesserte....
Vi kan tilby mange typer ulike tester.
Se underside for mer informasjon:
Fysiske tester (Ã¥pner 1. mai 2006) |
Hva legger de i fysiske tester? Hurtighet, spenst osv.?
Åpen for andre interesserte.... Kanskje jeg skulle gå og få testet spensten min.  _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.03.2006 19:50 Post subject: |
|
|
| LitjEggen wrote: | | Det er Trond som har oppvarminga. Det er Høgmo og Tørum som har treninga. Jamtfall har keeperne. Fysioterapeutene har ti minutter med styrkeøvelser til slutt. |
Fikk se et innslag på tv2 nå. Der ble det gjort balanse- og stabilitetsøvelser ute på matta. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 24.03.2006 20:16 Post subject: |
|
|
Ja, jeg likte det jeg så. Styrke, stabiliseringsmuskulatur og balanseøvelser. Standard skadeforebyggende øvelser, og Høgmo poengterte også at det ikke var tilfeldig at klubben har få spillere ute med skade for tiden.
Bra! _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 29.03.2006 10:47 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Det er et helt nytt individuelt tilpasset treningsprogram som kan forlenge karrieren til Strand - spilleren med flest titler i norsk fotball med 18 (serie/cup). |
| Quote: | Nettopp for å unngå belastningsskader har RBK systematisert grunntreningen på en helt annen måte i vinter. Grøntvedt forteller at samtlige spillere har individuelle programmer for å bedre generell styrke.
- Vi merker stor forskjell. Og det har vært lite skader i sesongoppkjøringen, sier Grøntvedt. |
Strand åpner for enda ett år i RBK _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.03.2006 19:18 Post subject: |
|
|
Spillerne har denne uka testet utholdenheten sin. Ikke overraskende markerte midtbanespillerne seg.
Les mer: Spillerne testet formen
Altså letter Høgmo litt på sløret, men han vokter fortsatt de nøyaktige resultatene med jernhånd.
Skal i løpet av et par dager legge ut en lengre sak om treningsarbeid, skadeforebygging og testlaben. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 29.03.2006 19:37 Post subject: |
|
|
Meget interessant Thomas! Gleder meg til den neste artikkel.
PS. Jeg kan for øvrig røpe at jeg har 70 ml/kg-1/min-1 i maksimalt oksygenopptak.
Spr: Hvorfor jeg ikke spiller i tippeligaen? (Forstå det den som kan! )
Svar: Sannsynligvis fordi fotball-Norge er i ferd med å forstå at fotballspillere ikke er langrennsløpere.  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 29.03.2006 20:12 Post subject: |
|
|
Thomas du vet ikke hva Braaten ble målt til?
Litt artig å få vite det siden han hadde så veldig lavt opptak for to år siden... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.03.2006 20:15 Post subject: |
|
|
| Som sagt ville ikke Høgmo offentliggjøre resultatene, men han ønsket altså å skryte av spillerne som er nevnt i artikkelen. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 29.03.2006 21:13 Post subject: |
|
|
| tbone wrote: | PS. Jeg kan for øvrig røpe at jeg har 70 ml/kg-1/min-1 i maksimalt oksygenopptak.
Spr: Hvorfor jeg ikke spiller i tippeligaen? (Forstå det den som kan! )
Svar: Sannsynligvis fordi fotball-Norge er i ferd med å forstå at fotballspillere ikke er langrennsløpere.  |
Av samme grunn som at RS jentene med sin ballbehandling ikke spiller i tippeligaen
En må ha ALLE ferdigheter, og dess mer utholdenhet dess oftere får en brukt ferdighetene under kamp... |
|
| Back to top |
|
 |
Brakka Rutinert
|
Posted: 29.03.2006 22:42 Post subject: |
|
|
Fint å høre at det er framgang på denne fronten. Men om man ikke offentliggjør individuelle resultater, så kan man jo offentliggjøre gjennomsnittet? (Hvis ikke Braaten trekker ned dramatisk da ) |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 29.03.2006 23:13 Post subject: |
|
|
| Quote: |
- Jeg kan for eksempel nevne at Jan Gunnar nærmer seg 70 i o2-opptak, som er det beste han noen gang har hatt. Frode, Roar og Per ligger også veldig høyt. Snittet på de fire ligger ikke langt unna 70, konstaterer en fornøyd Per-Mathias Høgmo. |
Ok. Regner med dette er de 4 med toppresultater.
4 spillere framheves fordi de nærmer seg 70, noe jeg vil tolke til å være 67-69.
Skjelbred hadde målinger på 71 i fjor, og det var en spiller til på over 67, samtidig som mange i troppen var relativt dårlig trent. Braaten f.eks nede på 53.
Hvor bra er dette ? Selvfølgelig så er det veldig bra tall for de nevnte 4, men det er representativt for resten av troppen ? Det er ikke nødvendigvis toppresultatene som er mest interressant men gjennomsnittet eller medianen for troppen.
Aafk hadde f.eks mye bedre resultater i fjor.
Wisløff ved NTNU testet Aafk og 6 spillere hadde over 72, og Morten Moldskred hadde utrolige 85 !!! |
|
| Back to top |
|
 |
Larsza Junior

|
Posted: 30.03.2006 01:06 Post subject: |
|
|
Jeg trodde Leo hadde rekorden blant fotballspillere med 77? _________________ Even a fool may be wise after the event.
-- Homer |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 30.03.2006 10:52 Post subject: |
|
|
Det var visst flere Aalesund-spillere som testet høyt da. Ikke at det hjalp dem nevneverdig. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 30.03.2006 12:06 Post subject: |
|
|
Tja. De tok i vertfall 5 poeng fra RBK, og problemet til Aafk var ikke at de ikke var med i kampene men at de ALDRI fyllte opp med folk i motstanderens boks. Det manglende angreps-spillet til Aafk var årsaken til at de rykket ned. Mangelen på vilje til å tørre å fylle opp motstanderens boks med folk. Feighet.
Ser forøvrig etter å ha studert endel tall fra o2max- målinger at det gjerne opereres med ett gjennomsnittstall og +/- 5-8 ml.
Ungarn: 63.2 +/-8
Italia: 64 +/- 7
Norge: 63.7 +/- 5
Spania: 66 +/- 8
Dette er tall fra forsknings-studier og er 10 år gamle men de gir likevel ett innblikk i o2maxnivå i endel ligaer...
Snittet/medianen til RBk hadde vert interresant å visst. Den gamle rekorden er jo på 67 ml +/- ett eller annet. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 30.03.2006 12:19 Post subject: |
|
|
| LitjEggen wrote: |
Tja. De tok i vertfall 5 poeng fra RBK, og problemet til Aafk var ikke at de ikke var med i kampene men at de ALDRI fyllte opp med folk i motstanderens boks. Det manglende angreps-spillet til Aafk var årsaken til at de rykket ned. Mangelen på vilje til å tørre å fylle opp motstanderens boks med folk. Feighet.
|
Til tross for at vi tapte 5 poeng fikk ikke AaFK mer enn 4. Uansett hjalp det dem lite i resten av sesongen. Selvfølgelig er det viktig med god fysikk for å orke å gjennomføre kampen bra teknisk og taktisk, men vi ser at gode fysiske testresultater alene ikke gir noen medaljer. Det var vel poenget mitt. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 30.03.2006 12:25 Post subject: |
|
|
[kverulering] Tok 5 fra RBK = RBK mistet 5 [/kverulering]
Mer seriøst så kan det jo bemerkes at Normark/Aafk`s utholdenhetstrening har vert uten ball og at nok har gått på bekostning av evnen til å gjøre noe med ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 31.03.2006 08:40 Post subject: |
|
|
Var det ikke FJohnsen som var den andre spilleren over 67 i O2 opptak? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 31.03.2006 09:40 Post subject: |
|
|
| Har aldri hørt noe om det. Frode hadde vel ett skranglende kne med påfølgende operasjon vinteren 2005 ? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.03.2006 14:03 Post subject: |
|
|
| LitjEggen wrote: | Har du flere bilder m høyere oppløsning. Det interresange er mellom annet hvilke firma/modellmerker som står på data/elektronisk utstyr...gir masse info  |
Skal se hva jeg får til.
I mellomtida får du nøye deg med dette:
- Våre viktigste impulser kommer fra de beste klubbene i Europa og verden. Men på en del mentale og fysiologiske områder med tilhørende støttefunksjoner er det naturlig at vi utvikler ting her i Trøndelag sammen med Olympiatoppen og andre lokale aktører, mener Høgmo.
Les mer: Høgmo skal vite, ikke tro |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.03.2006 15:14 Post subject: |
|
|
Noen produktnavn:
Tredemølle: Woodway
O2-tester: Vasis
Blod 1: Elecsys
Blod 2: Cobas Integra 400 plus
Blod 3: Sysmex |
|
| Back to top |
|
 |
Brakka Rutinert
|
Posted: 31.03.2006 15:44 Post subject: |
|
|
| Får håpe dette utstyret er bedre sikret for innbrudd enn på Aabrekks kontor. |
|
| Back to top |
|
 |
|