English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 362, 363, 364 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 01:52    Post subject: Reply with quote

Da er det bare å sende frierbrev til koteng.

Problemet med dette er forsåvidt at vedkommende som påsto at "jonsson drar, perry kommer inn" blir enda mer sannsynlige nå som det faktisk stemmer at jonsson drar (selv om mange vel kunne gjettet dette fra før av).

Nå vil jeg være forsiktig med å være for negativ til Perry. Som noen andre sa så utvikler trenere seg på lik linje med spillere. Nå er jeg forsåvidt enig i at dette er å sette lista ALT FOR LAVT, da rosenborg GODT kan sikte høyere. Dette betyr likevel ikke at Perry kommer til å være noen katastrofe, og det kan godt hende han tilfører rosenborg mye mye mer enn jonsson. Likevel er jeg enig i at dette er vel mye gambling, vi har ingen garanti for at Perry ikke kommer til å være akkurat samme treneren som han var for sju år siden.

Likevel, om det skulle stemme at valget faller på Perry håper jeg vi retter kritikken mot de som tok dette valget, ikke på bakgrunn av at vi mener "perry er for svak" men fordi vi mener "perry er for usikker", så får vi bare gi vedkommende "the benefit of the doubt" til vi ser hva han denne gang har å stille med.

Utenom dette håper jeg så klart vi havner på et helt annet navn, men det får bare være.
Back to top
View user's profile Send private message
Dantell
Proff

PostPosted: 07.12.2012 01:54    Post subject: Reply with quote

"Nå er det en natt i Köln før det er juleferie for alle, og for noen kan den bli lenger enn ønsket."
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 07.12.2012 02:01    Post subject: Reply with quote

Kanskje det er fordi Jønsson blir trener for Vålerenga hvis de ryktene stemmer Razz

HVIS det skjer, da er jeg redd jeg dør av kraftig latterkrampe
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 02:03    Post subject: Reply with quote

Hvis dette stemmer og det blir Perry og Wiggen, da ber jeg alle storpessimistene om å besinne seg.
Hjelpetrenere har VEL godt forhold til spillere under autoritære trenere..
Ola og Perry har erfart dette
Nå startes det med tilnærmet blanke ark.
Om bare halvparten av ryktene stemmer,går jeg ut fra at mister "timing" er klar.
csk
Senior

PostPosted: 07.12.2012 02:08    Post subject: Reply with quote

Har ikke Perry akkurat fått ny kontrakt med u21? Er sikkert litt sugen på å fullføre EM?

Kjenner jeg blir litt skuffa om han tar over.
Sollied, Eggen, eller en utlending med god trackrecord og spennende filosofi. Gjerne også en karakter av en personlighet.
De eneste alternativene som hadde gjort meg happy tror jeg.

For hva skjer om vi ligger midt på tabellen neste sommer? Spørs om tålmodigheten med Perry er mindre enn med en annen, pga at han har fått fyken og ikke nådd opp før. Det vil murre mye raskere enn om vi har en dårlig sesongstart med Eggen eller Sollied. Fordi vi VET at de kan bedre.

Nei, inn med en sterk personlighet som manager. Så kan evt Perry coache på feltet.
Back to top
rosenborgnerd
Junior

PostPosted: 07.12.2012 02:13    Post subject: Reply with quote

Her er adressa sin framside samt framsiden på sportsidene:
https://www.buyandread.co...esseavisen

SÃ¥ det var vel snasheei.
Zeno
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 02:13    Post subject: Reply with quote

Quote:
csk wrote:

Har ikke Perry akkurat fått ny kontrakt med u21? Er sikkert litt sugen på å fullføre EM?

Nei, kun samtaler enda. Men visstnok ganske nærme.

28. november: Perry om ny U21-kontrakt: - Bare blekket som mangler.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 02:15    Post subject: Reply with quote

rosenborgnerd wrote:
Her er adressa sin framside samt framsiden på sportsidene:
https://www.buyandread.co...esseavisen

SÃ¥ det var vel snasheei.

Takker for tipset, men dette er allerede tatt opp to-tre sider bakover i tråden Smile Velkommen til forumet!
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 02:18    Post subject: Reply with quote

Kan vel neppe sies at vi skylder NFF noe som helst...
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 02:19    Post subject: Reply with quote

Jeg innså først nå at JJ har øvd på avskjedspressemeldingen i to år.
"Jan Jönsson, hvordan føles det å ha blitt løst fra kontrakten i RBK?"
"Njaaee, njeeeaa, det var lite tungt, men jag tar med mig det positiva nästa gång och kommer tillbaka med ny energi och fighter spirit."
Harald
Forumsjef

PostPosted: 07.12.2012 02:20    Post subject: Reply with quote

Jeg venter med og åbne champagnen indtil jeg ser hvem erstatteren bliver. Forudsat at Adressa har ret i deres forside, selvfølgelig.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
zinedinestrand
Proff

PostPosted: 07.12.2012 02:26    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er veldig lettet over at Janne ikke skal lede skuta neste år. Samtidig går jeg til sengs med en ambivalent følelse, ikke nødvendigvis fordi Perry muligens skal ta over roret og jeg er mer usikker enn håpefull overfor den løsningen med tanke på hva han faktisk har å vise til av prestasjoner som trener på a-lagsnivå, men mest over behandlingen Janne har fått, indirekte, av styret den siste tiden.
Er jo innlysende at denne avgjørelsen har ligget i kortene en stund, personlig synes jeg det ville vært bedre for begge parter om det ble en clean break etter tapet for godset, var bare æren å spille for etter den kampen. Jeg kan ikke si jeg synes noen har kommet fra det med den særlig intakt. Har sansen for mye av det koteng har gjort hittil, spes mtp økonomien, men mener det har blitt altfor mye virring rundt JJs fremtid. Så fort tilliten var borte sammen med sjansen for gull og EL avansement burde det vært stopp.
I stedet har klubben gått med en kronisk klump I halsen og latt som ingen ting var avgjort. Ser ikke at det var nødvendig å hale ut avsettelsen for å få på plass en erstatter da det ville vært tilstrekkelig med tid til dette før neste sesong uansett. Spesielt hvis Perry er svaret, uten at jeg skal bli for negativ dersom det er tilfellet, mannen skal få en ordentlig sjanse.

Man kan til slutt si mye om Jannes lederstil og trenerprestasjon I RBK, men har stor respekt for måten han har håndtert en åpenbart svært vanskelig situasjon på. Sett bort fra lagets prestasjon mener jeg har kan gå fra brakka med hode hevet. Vil ønske han lykke til.
Så håper jeg inderlig morgendagen blir starten på et RBK jeg gleder meg til å se spille helg ut og helg inn. Kan ikke fordra likegyldigheten jeg har følt de fleste søndager kl 8 i 2012.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 02:26    Post subject: Reply with quote

Klarer jo ikke å gå å legge meg nå. Er våre bønner hørt, Er JJ historie?
Virker som en evighet til morgendagen nåSmile
MEN, det sies jo at den som venter på noe godt...Wink
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.12.2012 03:05    Post subject: Reply with quote

Noen som har bought som kan la oss read?
Back to top
csk
Senior

PostPosted: 07.12.2012 03:09    Post subject: Reply with quote

Kan umulig være hold i ryktene om perry. det blir jo bare mer av samme. hva har han å vise til: ranheim og u21 liksom?
Kommer det fra det kroken skrev i adressa eller? Noen andre kilder?

Da kan vi jo heller gå for Hareide.

Koteng er sugen på å gjenskape de gode gamle dagene tror jeg. Han har lyst på Eggen.
Et par år med Eggen nå tror jeg hadde vært godt for kulturen, entusiasmen, publikumstall og kortsiktig fremgang. Tror det kan være lurt å drite i tanken om kontinuitet nå. Bedre med kortsiktighet med en autoritær Eggen, enn med kontinuitet i svak ledelse.

Men skulle gjerne sett Hoftun ut, og Trond Sollied inn i en manager rolle ala Solskjær.
Back to top
Cessna
Rutinert

PostPosted: 07.12.2012 03:29    Post subject: Reply with quote

Vålerenga ønsker seg Dennis Bergkamp... hvem vil vi ha?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 03:51    Post subject: Reply with quote

Faen, da må jeg ut i kulda og handle mer Dahls til helga Razz Stemmer dette er det dog årets julegave.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 04:06    Post subject: Reply with quote

Står i papir-Adressa at styret leter etter en ny trener som dyrker "RBK-stilen". Da anser jeg dem som håpløse idioter om de ser et annet sted enn mot Eggen som førsteprioritet.

Ellers var det litt tynn suppe, faktisk.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 04:13    Post subject: Reply with quote

Jeg nekter å tro at de fyrer opp en slik forside uten at de har noe kjøtt på benet.

Og jeg er enig, noe annet enn Eggen hvis de leter etter "RBK-stilen" vil neppe fungere.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 05:35    Post subject: Reply with quote

Ved eventuelt å ansette Perry så bommer styret ganske behørig på et av sine viktigste kriterier til hvordan en trener i RBK behøver å være: Sterk persolighet med autoritet og pondus, samt å beviselig ha lykkes på det nivået RBK ønsker å være. Så jeg nekter å tro at styret er så dumme at man vil gå for et "wild shot" i den situasjonen man nå befinner seg.

Perry er på vei mot noe som u21 trener, men må lykkes på samme nivå som RBK først for å være aktuell.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 06:20    Post subject: Reply with quote

Kriteriene tilsier egentlig at kun Hareide, Rekdal, Høgmo og Sollied er aktuell blant de norske. Hareide ville ha sneket seg til kontraktsforhandlinger med en annen klubb rett etter at han hadde signert. Rekdal ville ha satt fyr på brakka. Høgmo hadde sykmeldt seg på dagen, mens for Sollied passer det aldri.

Nils Arne Eggen telles ikke som kandidat. Han la i utgangspunktet opp i 2002. Om han vil, så skal han ha jobben. Om han ikke vil, så får man respektere det.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 07:29    Post subject: Reply with quote

Jønsson skal ha fått beskjed om at han var ferdig som Rosenborgtrener allerede før kampen i går. Virker å være sikkert dette, de hadde ikke gått ut på denne måten hvis det ikke var riktig.

De skriver også at de diskuterer trenerkandidater, så det virker ikke som det var hold i ryktene om at perry var ansatt.

Gratulerer alle sammen jønsson er historie!
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 08:01    Post subject: Reply with quote

Hadde jo vært litt digg å snappe Bergkamp foran trynet på voffene...
acson
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 08:33    Post subject: Reply with quote

jaaaaaa...(jubel)...håper, håper, håper
Back to top
aero
Proff

PostPosted: 07.12.2012 08:37    Post subject: Reply with quote

For en salig nyhet å våkne til! RBK
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 362, 363, 364 ... 381, 382, 383  Next
Page 363 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb