English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 234, 235, 236 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jangusk
Veteran

PostPosted: 29.11.2012 19:01    Post subject: Reply with quote

Håper Mr. Hoftun i det minste prøvde å lokke den unge Hødd-keeperen, som drar til Molde nå. Jeg få i grunnen lyst til å grine over hva Hoftun har gjort med vår kjære klubb, når det gjelder hvor atraktivt det er å gå til Rosenborg.
Nå er det helt tydelig at vi er en av de mange grå klubbene, og det er desverre styret i Rbk enig i at sånn skal det være. Og bare for å ha nevnt det. Dette kommer neppe til å bedre seg med Hoftun og Janne i klubben vår.
Og jeg har null tillitt til styret, for det er tydelig at de er fornøyd med å være en grå klubb av mange. Huff og huff. Som jeg savner "gamle dager"
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 29.11.2012 19:29    Post subject: Reply with quote

De siste tre vinduene er det lite å utsette på spillerkjøpene. I den grad det er blitt mindre attraktivt for unge norske å komme hit kan ikke Hoftun bebreides mest for det de siste par årene. En spiller som Linnes hadde blitt hudflettet som Hoftun-kjøp og hadde neppe prestert under JJ heller.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
urgeyan
Junior

PostPosted: 29.11.2012 19:43    Post subject: hÃ¥pløst rbk Reply with quote

Ørjan Nyland til molde, nå har vel ikke vi hatt ordentlig keeper på lenge, ørlund har ikke nivået som vi trenger. så kan vi få ett kjempetalent gratis til lerkendal. men hoftun ser vel bare mot sverige.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 29.11.2012 20:34    Post subject: Reply with quote

Vet ikke helt om han blir førstekeeper i Molde da. Føler meg ikke trygg på at han er bedre enn de vi har ennå. Men hadde vært et fint prospekt naturligvis. Kanskje best for ham å ikke komme hit. Kan vel bli utleie tilbake til Hødd kanskje? Eller en TL-klubb. Men bra av OGS å både tenke kort- og langsiktig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gisp!
Legende

PostPosted: 29.11.2012 20:57    Post subject: Reply with quote

christianm wrote:
I Veigar Páll Gunnarsson-tråden har 2mas laget et referat fra en VG-artikkel.

Det som er svært interessant i forhold til vår Sportslige leder er dette:

2mas wrote:

Arrow Allerede 19. juli skal advokaten til RBK beskrevet VIF-løsninga som "straffbart bedrageri". Hvorfor i all verden gikk RBK deretter videre og bød på pakke 26. juli?

Disse opplysningene står i sterk konstrast til Hoftuns "det skulle ha ring en bjelle"-uttalselse, hvor han påstår at han var uvitende og naiv.

Hvis det er slik at Hoftun faktisk har fått beskjed fra advokaten sin om at å gå videre med dette er straffbart bedrageri, og likevel valgte å gå videre med et bud har han helt bevist forsøke begå grove lovbrudd gjennom sin stilling.

Er det noen som klarer å tolke det her annerledes? Hvis svaret er nei, mener jeg at han må få sparken, og vi supportere burde gå mye hardere inn i dette kravet.

Hoftun må gå. Hvor han går driter jeg i, bare han går.
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.11.2012 21:20    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder keepere er ikke vi som bør ta oss av utvikling og opplæring. Mye bedre å gå for noe langt rimeligere og mer rutinert da feilene som er nødvendig i begynnelsen vil koste for mye sportslig.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 01.12.2012 10:34    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder keepere så er det ikke vi som bør stå for utvikling og opplæring, fordi utvikling og opplæring av keepere er noe Rosenborg og Jamtfall virkelig, virkelig ikke kan (virkelig!).
Sola
Veteran

PostPosted: 01.12.2012 11:11    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Erik Hoftun er en av få norske spillere med kred ute i europa så at han ikke skal kunne bidra i forbindelse med spiller overganger etc er større bull enn størst.

En kjempe-ressurs er på plass. Tommel'n opp!

Noted that.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 06.12.2012 09:04    Post subject: Reply with quote

Det som er litt spesielt er jo at EH slipper alt det negative fokuset han egentlig fortjener enn så lenge JJ er trener.

JJ tar jo all kritikken, nærmest som en paraply for EH.

Ut med JJ
Ut med EH
Ut med Jamt

Inn med Bergkamp eller noen som manager.
pingvin
Veteran

PostPosted: 06.12.2012 09:06    Post subject: Reply with quote

Ironisk snegle? Er kredden brutto eller netto? (høhø)
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 06.12.2012 09:17    Post subject: Reply with quote

Dette med at pressen ikke gidder å ofre Rosenborg en liten fjert en gang er rett og slett en gedigen skandale. Og det er vel denne likegyldigheten som har preget mye av klubben de seinere åra, etter at Hoftun tiltrådde. Og at mannen ikke har tatt signalene er meg helt ubegripelig. Hoftun har fått revet det siste av Rosenborgs stolte E-cup historie. Jeg kan jo helt greit forstå den internasjonale pressen, at de ikke gidder å bry seg om en Norsk middelmådighet, men det bør styret i Rbk gjøre. Om de ikke registrerer at Rosenborg med Hoftun i førersetet er et synkende skip så vet ikke jeg. Sremmende. Gå av selv Erik, så har du i hvertfall litt stolthet igjen. Alle registrerer at du ikke er/var rett mann for en så stor oppgave det er å styre bortskjemte Rosenborg.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 06.12.2012 09:25    Post subject: Reply with quote

Og du uttaler deg med dybdekunnskap om hvordan klubben drives? Eller følger du strømmen av misfornøyde supportere?

Spark den og den og den og du sitter ikke igjen med noenting.

Sitter med samme bekymringa på trenerplass. Å sparke er lettere enn å finne en åpenbart bedre kandidat. Det er uansett langt viktigere enn å sparke Hoftun. Jeg har fortsatt til gode å være overbevist om at han er feil mann for rbk.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.12.2012 09:27    Post subject: Reply with quote

Media: Utenom kjøp og salg av spillere, hvilke grep har Hoftun tatt for å gjøre Rosenborg BK til en bedre fotballklubb?

Om dette spørsmålet ikke enkelt lar seg besvare på en overbevisende måte, bør vel 5 år som sportslig leder kanskje være nok for denne gang. Uten at det dermed er sagt at han gjør en dårlig jobb.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 06.12.2012 09:31    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Og du uttaler deg med dybdekunnskap om hvordan klubben drives? Eller følger du strømmen av misfornøyde supportere?

Spark den og den og den og du sitter ikke igjen med noenting.

Sitter med samme bekymringa på trenerplass. Å sparke er lettere enn å finne en åpenbart bedre kandidat. Det er uansett langt viktigere enn å sparke Hoftun. Jeg har fortsatt til gode å være overbevist om at han er feil mann for rbk.

Men kjære vene da. Jeg har vel nok kunnskap til å se at Hoftun slettes ikke har truffet med spillerlogistikken både når det gjelder tid for innkjøp og hvilke spillere han har spadd opp. Troppen til Rosenborg er ikke hemmelig vet du Smile
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 06.12.2012 09:34    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Dette med at pressen ikke gidder å ofre Rosenborg en liten fjert en gang er rett og slett en gedigen skandale. Og det er vel denne likegyldigheten som har preget mye av klubben de seinere åra, etter at Hoftun tiltrådde. Og at mannen ikke har tatt signalene er meg helt ubegripelig. Hoftun har fått revet det siste av Rosenborgs stolte E-cup historie. Jeg kan jo helt greit forstå den internasjonale pressen, at de ikke gidder å bry seg om en Norsk middelmådighet, men det bør styret i Rbk gjøre. Om de ikke registrerer at Rosenborg med Hoftun i førersetet er et synkende skip så vet ikke jeg. Sremmende. Gå av selv Erik, så har du i hvertfall litt stolthet igjen. Alle registrerer at du ikke er/var rett mann for en så stor oppgave det er å styre bortskjemte Rosenborg.

Nå får du lande litt her! Klubber, presse og fotballnorge generelt har tatt juleferie, og kampen betyr minimalt for begge lag. -Ingen gedigen skandale for å si det sånn. Når det gjelder medieoppslag/oppmerksomhet så er RBK desidert størst på alle fora.

Jeg ser hverken likegyldighet eller et synkende skip, men heller en sovende kjempe (i nordisk målestokk). Jeg syns Hoftun har gjort mye godt, særlig gjennom de siste vinduene, tatt i betraktning at klubben har vært gjennom ei økonomisk krise.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 06.12.2012 09:36    Post subject: Reply with quote

Alle må huske at Hoftun ikke akkurat har gjort det enkelt å være trener og da tenker jeg spesielt på tidspunktene spillere har kommet på. Alltid på etterskudd.
Det hadde vært en stor fordel for Rbk å ka en komplett tropp FØR sessongen starter og ikke bare handle i sommervinduet. Hadde Hoftun faktisk gjort motsatt med hennsyn til spillerlogistikken, og kjøpt de fleste før sessongen, og komplimitert troppen i sommervindu, så hadde det vært supert, men dette skjedde aldri med Hoftun som SD.
Back to top
GuitarHero
Senior

PostPosted: 06.12.2012 10:13    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Gå av selv Erik, så har du i hvertfall litt stolthet igjen.

"Hvor skal jeg gå av? Hjemme? Høh-høh", er nok svaret fra Hoftun til den der. Han har jo stabil inntekt, for han er det vel ingen grunn til å gå av. Razz
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 06.12.2012 10:20    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Alle må huske at Hoftun ikke akkurat har gjort det enkelt å være trener og da tenker jeg spesielt på tidspunktene spillere har kommet på. Alltid på etterskudd.
Det hadde vært en stor fordel for Rbk å ka en komplett tropp FØR sessongen starter og ikke bare handle i sommervinduet. Hadde Hoftun faktisk gjort motsatt med hennsyn til spillerlogistikken, og kjøpt de fleste før sessongen, og komplimitert troppen i sommervindu, så hadde det vært supert, men dette skjedde aldri med Hoftun som SD.

Du bør også huske at Hoftun ikke er øverste leder i klubben. At spillere stort sett har kommet i sommervinduet, kan like godt ha med styret å gjøre som Hoftun.

I vintervinduet 2012, uttalte Hoftun at han ikke visste hvilket budsjett han hadde, ca 15. januar. Vanskelig å ha troppen klar til 3. januar da.

I år har Koteng allerede gitt klarsignal for spillerjakt, før serieavslutning.

Denne forskjellen, i tidspunkt for tildeling av økonomiske rammer, vil vise om Hoftun klarer jobben eller ikke.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.12.2012 10:27    Post subject: Reply with quote

Nei, han har vist at han ikke klarer jobben sin i mange år allerede. Men det kan vise om Hoftun kan levere litt bedre jobb enn tidligere.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 06.12.2012 10:27    Post subject: Reply with quote

Må ikke ha troppen klar til 3. januar, men 3. mars bør være mulig. Det er mulig at en avtroppende styreleder kan ha skapt litt unødvendig rot i januar/februar i år, men det unnskylder likevel ikke Hoftun for at han gang på gang på gang må kjøpe fem-seks nye spillere i sommervinduet, fordi han glemte å kjøpe viktige brikker i vintervinduet, og fordi han må erstatte et par spillere som blir solgt.

Det har aldri skjedd at RBK har hatt en komplett tropp ved seriestart under Erik Hoftun. Det har alltid kommet veldig mange nye i sommervinduet. At vi to ganger har skiftet trener midt på sommeren gjør heller ikke saken stort bedre. Selv om det ikke bare er Hoftuns feil.

Nå leter du med lykter etter muligheter for å skylde på noen andre enn Hoftun. Det samme som han gjør selv. Det er ansvarsfraskrivelse. Og det kan ikke RBK leve med.
PerO
Veteran

PostPosted: 06.12.2012 10:40    Post subject: Reply with quote

@joakleis

Tror du virkelig at eksemplet for 2012 er det eneste de siste årene med den økonomiske utviklingen klubben hadde? Tror du virkelig at en SD vil vente til sommervinduet med å handle frivillig? Det må da være grenser for hvor dumme man skal påstå at lederne i klubben er selv om man ikke er fornøyd med det som skjer i klubben.

Masse kan diskuteres om hvor bra eller dårlig SD Hoftun har gjort jobben som SD, men å tro at han frivillig har ventet til sommervinduet, er nok omtrent som å tro på julenissen.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 06.12.2012 12:39    Post subject: Reply with quote

Er det ikke merkelig at Rosenborg har hatt økonomiske problemer i alle årene Hoftun har styrt. For det er ikke bare pengemangel som gjør at Hoftun har handla i sommervindu. Om vi brukte usansynelig mange penger i Hoftuns tre første virkeår, er helt på sidelinja. Og dette med at Hoftun har forbedra seg, kan jeg ikke se iom han bestandig handler masse på sommeren. Og da er som kjent serien mange mnd. gammel. Ps. Jeg slakter slettes ikke spillerkjøpene, for de fleste har vært ok, bare dette med NÅR han handler.

Men vi kan jo snu det på hodet og si at handler 6-8 mnd for tidelig Very Happy
Men det er jo ikke bare dette han har slitt med om noen skulle mene det. Hva med reforhandlinger,og å gjøre Rosenborg til en attraktiv klubb å komme til?
Men jeg respekterer de som mener Hoftun har gjort en grei jobb, men jeg er av de som ikke mener han har det.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 06.12.2012 14:42    Post subject: Reply with quote

PerO: Jeg sier ikke at Hoftun frivillig venter til sommervinduet. Jeg er derimot av den oppfatningen av at han ikke evner å hente spillere i vintervinduet, når han har goooooood tid. Hvor mange ganger i Hoftuns tid som SD har vi ikke skuffet innsett at vintervindet var en gedigen skuffelse, for så å få servert godbitene til sommeren? Han gjør det nok ikke bevisst, han er bare ikke god nok i jobben sin. For jeg er hellig overbevist om at det er fullt mulig for RBK å gjøre det mye bedre i vintervinduet enn vi har gjort under EH.
PerO
Veteran

PostPosted: 06.12.2012 16:53    Post subject: Reply with quote

@joakleis

Jeg klare bare ikke å tro at Hoftun går i dvale om vinteren... eller at det tilfeldig skal være så mange bedre spillere tilgjengelig om sommeren... all logikk tilsier at dette har vært forsøk på å spare.... som har mislyktes.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 06.12.2012 17:03    Post subject: Reply with quote

All logikk tilsier at Hoftun fortsatt sliter med å forstå hva det er med planene hans som ikke fungerer. Det meste tyder også på at han er rimelig sta i forhold til å gjennomføre oppgavene sine etter noen lite gjennomtenkte regler han har funnet på selv (vente til etter lukket overgangsvindu, trøndelag-norge-verden), og veldig lite fleksibel på å evaluere sine egne regler.

Resultatet tror jeg er at han binder seg til å forsøke å signere førstevalget sitt i hver posisjon (som logisk sett er trønder/nordmann), og må starte litt på scratch når det skjærer seg etter 15. februar. Derfor ser vi ofte internasjonale spillere (f. eks. Issah, Dockal, Chibuike, Gamboa, Alas) inn i sommervinduet, når resultatet av prosessen som startet 15. februarish kan signeres.

Jeg personlig tror ikke Erik Hoftun har intelligens, kompetanse, selvinnsikt eller endringsvilje nok til å forandre hvordan han jobber med spillerlogistikken på egen hånd, dermed egner ikke han seg som øverste sportslige ansvarlige på spillerlogistikk.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 234, 235, 236 ... 405, 406, 407  Next
Page 235 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb