| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
larsarus Legende

|
Posted: 16.11.2012 16:49 Post subject: |
|
|
| ZOOlander wrote: | | Janne-syndromet: desillusjon, umotivasjon og underprestasjon.. |
...gjerne forbundet med periodisk lyskeskade. |
|
| Back to top |
|
 |
paulus Junior
|
Posted: 22.11.2012 22:38 Post subject: |
|
|
| B-E-A-S-T |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.11.2012 22:40 Post subject: |
|
|
| Gi denne mannen et spillmønster der man begrenser antall valgmuligheter noe, og coache han på bueløp og riktige valg rettvendt med ball, så vil vi få se en rimelig bra spiller etter hvert. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.11.2012 22:45 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | så vil vi få se en rimelig bra spiller etter hvert. |
Ikke ta i så voldsomt da, Knerten  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 22.11.2012 23:18 Post subject: |
|
|
Hvordan i all verden bør vi egentlig bruke Chibuike? Kampen i dag viser tydelig hvillken "nøtt" han er. Vanvittig potensial teknisk, og for å gjøre det eksepsjonelle og uventede, men elendig taktisk og plasseringsmessig. Spillerne rundt han bli rett og slett ikke gode. Ser det tydelig når Prica og spesielt Iversen kommer inn. Det offensive spillet sitter langt bedre, og en spiller som Elyonussi finner mye bedre rom og rolle.
Rar spiller... både kreativ og destruktiv på en og samme tid. Men hvis det ikke klarer å skapes en rolle for han hvor han i større grad spiller andre gode, så vet jeg ikke om det eksepsjonelle er særlig verdt det... |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.11.2012 23:21 Post subject: |
|
|
| Vi har jo ikke roller. En god coach med et ordentlig spillmønster og som samtidig hadde coachet Chibuike godt på feltet og fulgt han personlig opp over tid, ville gjort underverker. |
|
| Back to top |
|
 |
aero Proff
|
Posted: 24.11.2012 12:21 Post subject: |
|
|
| Helt klart. BÃ¥de han og f.eks Tarik vansmekter i de tilfeldige posisjonene de blir plassert i. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.11.2012 15:03 Post subject: |
|
|
Han spilte i 10-rollen med meget godt hell i Häcken, og var først og fremst assist-konge der.
All den tid vi har en trener som ikke evner å terpe roller, men heller er
avhengig av at relasjonene bare "dukker opp", så er det nok en forutsetning at spillere får tid i samme posisjon slik at man blir trygg på egne oppgaver og bygger relasjoner med faste folk rundtr seg. Som nevnt tidligere - til tross for at vi har en haug med spillere som har potensiale for å gjøre det bra i 10-rollen, så er det ingen som har tatt tak i den og gjort den til sin egen. Svært få offensive spillere har fått spille fast i en posisjon over tid, og ingen har vel fått spille med de samme rundt seg mer nn et par kamper på rad.
Jeg sammenligner nok en gang Chubuikes situasjon med Konan sin. Potensiale i bøtter og spann, men blir flyttet rundt, får ikke sjansen til å etablere seg, og får svært sjelden spille på det han er best på.
For eksempel kunne Jönsson satset på
Prica/ny
Tarik - Chibuike - Dockal
offensivt, and stick with it. Gi dem tid, ro og tillit i hvertfall en 4-5 kamper på rad, så kan det fort hende de offensive relasjonene begynner å forme seg. Å definere roller tar tid, og konstellasjoner må få lov til å sette seg. Jönsson virker usikker og kaster om på laget (offensivt) så fort vi har spilt en dårlig kamp/fått et dårlig resultat, og Chibuike er kanskje den som har fått lide mest under dette. Laget har i hele år skreket etter en "boksåpner" med kreative evner, og den med best potensiale i den sammenheng har sittet mye på benk og ønsker seg bort. Ironisk nok er han den spilleren i stallen i dag med høyest overgangssum. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.11.2012 18:38 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | ønsker seg bort. |
Kjempeinnlegg, men what? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.11.2012 20:30 Post subject: |
|
|
Mulig jeg har misforstått, men jeg har fått dette fra ett eller annet sted, mente jeg hadde lest det. Kan være at han har ymtet frempå at han må ha mer spilletid eller noe i den dur. Dersom dette ikke stemmer tar jeg selvsagt selvkritikk på det - jeg ønsker selvsagt ikke å starte/spre fdalske rykter. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.11.2012 21:23 Post subject: |
|
|
| Ingenting tyder på at han vil bort spør du meg. På feltet er han alltid sprudlende glad også. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 17.01.2013 10:21 Post subject: |
|
|
Sitter og tenker litt på laget, og klarer rett og slett ikke å plassere Chibuike helt pdd. Forhåpentligvis blir han ikke ansett som midtspiss, men han kan nok komme til sin rett både som indreløper (om vi får inn en skikkelig DM), kant og også som OM siden PJH har snakket om å snu V'en på midten.
Drømmen hadde selvfølgelig vert:
Chibbe---Annan---Dockal
Er det noen som har sett noe på trening om hva PJH tenker for Chibbe? |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 17.01.2013 10:38 Post subject: |
|
|
| PJH har sagt at han ser Chibbe som et alternativ både som spiss og ving. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 17.01.2013 12:21 Post subject: |
|
|
| Tror Chibbe kan gjøre en god figur på kant og antakelig også som spiss forutsatt at vi har kanter som tar med stoppere på løpetur. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.01.2013 12:32 Post subject: |
|
|
Det var vel som en litt fri venstreving har dominerte i Sverige? Tror Chibuike kan gjøre en svært god figur som ving, langt bedre enn panserspiss ihvertfall. Skall han hospitere som spiss må han spilles god som rettvendt i rom ihvertfall, der han kan bruke muskler, rykk og ballbehnadling for å komme alene med keeper. Feilvendt spiss har han fungert heller dårlig som syns jeg.
Men så kan det jo ha mye med trener å gjøre da. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.01.2013 13:19 Post subject: |
|
|
| Han så bra ut som feilvendt spiss på treningsklippene. God førstetouch og godt kombinasjonsspill. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.01.2013 13:23 Post subject: |
|
|
Det høres veldig bra ut Knerten! Da kan man tenke seg at det gamle trenerparet ikke klarte å lære han hva han skulle gjøre.
Hadde vært fantastisk om man endelig fikk Chuibike til å prestere stabilt, han har et potensial som overgår de aller fleste  |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.01.2013 22:43 Post subject: |
|
|
Hvis betingelsene er at vi nå får et angrep som spiller i faste mønstre, tror jeg vi får se en Chibbe som kan blomstre denne sesongen. For i et satt system, tror jeg hans kreativitet og uortodokse måte å spille på, tilfører oss en annen dimensjon i angrepet. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 17.01.2013 22:53 Post subject: |
|
|
| Jeg synes Chibbe virker å være litt fotball-dum. Usikker på om han takler andre instrukser enn "produser mål", noe som jo også kan fungere. Han får nok en ganske fri rolle på kanten, hvor han kan skape rom med hurtige bevegelser og stor fysikk. Kombinasjonsspill i et kommende maskineri er det nok et stykke fram til for John sin del. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 17.01.2013 22:57 Post subject: |
|
|
Har trua på at han kommer til å fungere i "nye gamle RBK". I fjor var man vel evig irritert over offsider over en lav sko, men ofte skyldtes dette at han så en mulighet, begynte løpet, deretter ble løpet oppdaget av lagspiller med ball som slo langt, og Chibby var da allerede i offside. I et rekalibrert RBK med en annen type fotball tror jeg han virkelig vil bli en liten faen for de fleste forsvarsrekker i TL. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.01.2013 23:14 Post subject: |
|
|
Yepp! Med et velsmurt maskineri rundt seg, får «individualisten» Chibbe utfolde seg i all sin prakt og lekenhet som fotballspiller. Noe som vil gagne ham selv og resten av laget. Han må bare få lov til være den han er. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.01.2013 09:54 Post subject: |
|
|
| Mange klager på offsidene. Ja, han gikk altfor mye i offside, noe også Prica gjorde til tider, men flere av gangene det kom høytlytte reaksjoner fra tribunen, hadde Chibuike startet på et knakende godt løp. Problemet var at avsenderen var fryktelig treg med avleveringene. Noe som nok i hovedsak skyldtes Jönsson sitt fin-fine "system", som dere er inne på. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 18.01.2013 15:27 Post subject: |
|
|
| Yes, dette har jeg sagt flere ganger. Løper man i offside så er det like mye pasningsleggerens skyld som den som løper i offside (står man i offside så er det såklart noe annet). |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 08.03.2013 14:52 Post subject: |
|
|
Chibbe operert, igjen.
| Quote: | | Han skal være tilbake for fullt innen en uke, men det er fremdeles litt for tidlig å si om han rekker seriestarten, sier Schwabe. |
rbk.no: John Chibuike ble fredag formiddag operert i Tyskland _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.03.2013 17:04 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på om vi noen gang får se hva som bor i ham, jeg. Enormt potensiale, men har aldri fått det helt ut etter en vanvittig start i RBK-trøye.
Nå har vi i tillegg lagt om til en formasjon hvor hans foretrukne rolle ikke lenger eksisterer (om man ikke snur V'en), så det ser ikke fryktelig lyst ut. Men håpet har jeg fortsatt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|