| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mighty Proff

|
Posted: 12.08.2012 00:32 Post subject: |
|
|
| Helt enig i at ingen du nevner bortsett fra Deila er god nok for Rosenborg. Bare uenig i rangeringen for hvem jeg helst vil ha i klubben om det skulle stå mellom disse. Fagermo/Rekdal hadde bare gjort vondt inn til beinet, håpløse personligheter og tafatt spillestil. Resten, inkl Skarsfjord tror jeg kun hadde gjort meg likegyldig. |
|
| Back to top |
|
 |
Mario8 Junior
|
Posted: 12.08.2012 00:51 Post subject: |
|
|
forstår ikke hvorfor vi fokuserer så sterkt på trenerkandidater fra Norge/sverige..?
Mener personlig Rosenborg kunne vært tjent med å hente impulser fra f.eks Danmark eller Tyskland. Skader heller ikke å få rotet litt i vennegjengen som styrer rundt brakka  |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 12.08.2012 03:26 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke Deila ville passet in i Rosenborg.
Den tiden han har fått i godset ville han aldri fått i Rosenborg.
Før han blir vurdert som god nok for Rosenborg så burde han være i en klubb der det settes høyere krav til resultater en det har blitt gjort i SIF.
For meg så er det ikke noen trener i Norge som er god nok for Rosenborg, til det er kravene om resultater for stort.
Rosenborg burde se til midt/sør europa når det kommer til jakten på en ny trener, helst noen som har vært i en klubb med større krav en det Rosenborg har. Jeg snakker ikke om å hente en hovedtrener for det ser jeg på som umulig, men en førstelags trener eller en junior trener tror jeg vi kunne klart å hente. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 12.08.2012 04:52 Post subject: |
|
|
Ser ikke helt hva som står men;
  |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 12.08.2012 11:22 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | Jeg tror ikke Deila ville passet in i Rosenborg.
Den tiden han har fått i godset ville han aldri fått i Rosenborg.
Før han blir vurdert som god nok for Rosenborg så burde han være i en klubb der det settes høyere krav til resultater en det har blitt gjort i SIF.
|
Jeg mener dette er en forenkling. Grunnen til at Deila fikk tid i Godset var at alle i og rundt klubben var skjønt enige i at forutsetningene for suksess ikke var til stede og at man trengte tid for å bygge et slagkraftig lag.
Skulle han ta over RBK ville forutsetningene for umiddelbar suksess så til de grader være til stede og forventningspresset ville selvsagt vært større. Samtidig ville det vært en takknemlig oppgave for ham å ta over Rosenborg all den tid vi knapt nok har overprestert under JJ.
Etter min mening ville han vært en risikofylt, men spennende trener å hente. Jeg tviler sterkt på at vi får talentfulle trenere fra kontinentet til å flytte til Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 12.08.2012 19:57 Post subject: |
|
|
| KenMan wrote: | | joakleis wrote: | | Vi ligger såpass langt bak Molde og Godset at det ikke er bare bare å hente seriegullet. |
2 poeng opp til Molde er vel ikke langt bak? 6 poeng opp til Godset synes jeg også er overkommelig! |
Og nå er det bare tre poeng opp til Godset. Det meste er opp til oss nå  _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 13.08.2012 11:55 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Skarsfjord? Er du seriøs? I Tippeligaen er det vel en aktuell trener som jeg anser god nok: Ronny Deila. Fagermo, Smerud, Grindhaug og Rekdal er de tre bak der, men de tror jeg IKKE er gode nok for RBK. |
Rekdal og Skarsfjord står begge for en spillestil som overhodet ikke passer i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 13.08.2012 15:46 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | Nordli som mental trener?!?! Ikke har han noen formell kompetanse i den retning, og det store problemet med han som trenere er vel at han har gjort folk rundt seg mentalt slitne. Det fungerer en periode før det blir bråk og splid. Nordli er kanskje den siste mannen jeg ville ha som mental trener. |
Vel, med bakgrunn på uttalelser fra folk som har jobba med Tom Nordlie, både spillere og andre i støtteapparat, så er det det mentale han faktisk duger på. Det er heller de knallharde treningene med mangel på restitusjon som sliter ut folk.
Tom Nordlie skal visst nok være ganske flink til snakke med spillerne på tomannshånd og få dem til å tro på seg selv og sine ferdigheter. Man skal aldri undervurdere troens makt og det var nettopp dette hele fotballNorge så i Start under 2005-sessongen, et lag som med troens makt og optimisme overpresterte i tippeligaen.
Å si at Tom Nordlie ikke har kompetanse med mental trening er faktisk like bal mål som å si at David Beckham ikke har kompetanse med frispark. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 13.08.2012 17:09 Post subject: |
|
|
| Hvilken formell kompetanse har han da? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 13.08.2012 17:18 Post subject: |
|
|
Han er vel utdannet lærer og spesialpedagog og har erfaring som lærer og jobbet med funksjonshemmede barn, han har vært trener i hauger av år og har vel jobbet flere år som salgsleder også.
Alt dette er god kompetanse innenfor feltet vil jeg si. Største problemet til Nordlie tror jeg ikke er at han er en dårlig mental trner/dårlig på det mentale, det er vel heller at han er dårlig på samarbeid med resten av organisasjonen som ikke er spillere, samt noe for hardt treningsregime. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 13.08.2012 17:22 Post subject: |
|
|
Hvilken utdanning han eventuelt har veit jeg ikke. Men man kan se på det han fikk til i Start, i 2005, og seinere hva han har fått til som redningsmann i Viking og Kongsvinger som redningsmann, i Kongsvinger 2 ganger.
Det folk har sagt om han er at han er veldig flink til å snakke med laget både kollektivt og på tomannshånd med hver enkelt spiller. Har bodd i Kongsvinger i 5 år tidligere i livet så har litt innside, dog sprer vel Glomdalen all innside i hele kommunen inkludert Eidskog og Grue.
Har også prata med folk som har inside i Lillestrøm, og der feila han først og fremst fordi treningene blei for harde med for lite restitusjon og vile. Tom Nordlie er også litt for veik på det fotballfaglige. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 13.08.2012 17:37 Post subject: |
|
|
Diskuteres her Nordlie som kandidat til noe som helst i RBK??? Er det der ambisjonene ligger? Nordlie??? Han er i mine øyne like uaktuell som Rekdal..
Jeg ser dessverre ingen aktuelle norske kandidater til trenerjobben i RBK. Solbakken og Solskjær er vel de to som er dyktige nok - men begge er totalt usannsynlige!
Ikke vil jeg ha noen flere svenske trenere heller - foruten Hamrén selvfølgelig, som ikke er aktuell..
Dansk derimot - det har jeg trua på.. De har et sånt jævla deilig temperament og spiller ordentlig fotball! Må ha en trener som kaller en spade for en spade, og samtidig har litt vett i hue rent pedagogisk..
Tjaaa, neeeei - jag tror nog....eller, venta lite....kanskje, kanskje inte???
Edit: rett skal være rett. _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 23.09.2012 12:57 Post subject: Re: Fremtidige trenerkandidater |
|
|
| mirar wrote: | Janne Jönsson forsvinner nok uansett i 2012, det er bare snakk om tid når det skjer.
Hvem blir erstatteren?
Nils Arne Eggen?
Roland Nilsson?
Ronny Deila?
Erik Hamrén?
Hvilke alternativer har man som ersatter for Janne? |
Ser ikke ut til at det skjer likevel, gitt! Den resultatmessige suksessen de siste to måneder har nok sørget for enda flere grå hår hos enkelte supersupportere, som selvsagt er grunnen til at det har vært stille i denne tråden en stund nå.
Deila har for øvrig slått til med 1,0 poeng i snitt per kamp de siste seks seriekampene, så her ser vi hvordan han takler press første gangen han opplever det, etter snakket om "gullfavoritter" i sommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 23.10.2012 15:05 Post subject: |
|
|
Bedre timing finnes ikke! _________________ "At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 23.10.2012 15:08 Post subject: |
|
|
| Hans trenerkarriere har riktignok ikke vært en gullkantet suksesshistorie de siste årene ... |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 23.10.2012 15:10 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Hans trenerkarriere har riktignok ikke vært en gullkantet suksesshistorie de siste årene ... |
Kommer an på hvem du sammenligner med - JJ feks..... |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 23.10.2012 17:09 Post subject: |
|
|
Kanskje en liten brannfakkel her, men jeg ville helst sett at begge JJene hadde pakket sakene sine før Henriksen! Men er uansett glad for, at Wiggen er på plass. Én brikke er plassert! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.10.2012 17:29 Post subject: |
|
|
| Ansett Sollid i klubbens sportslige adm neste år og la ham bli den nye treneren i RBK fra jan 2014, evt noe før. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 23.10.2012 17:35 Post subject: |
|
|
| Absolutt ikke! Vi trenger ikke en ny Eggen jr vs Tørum-situasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 24.10.2012 01:22 Post subject: |
|
|
Fremstår for meg som at det er kona og ikke Sollied sjøl som avgjør om den sagnomsuste timinga er riktig? Har jo også en sønn som fortsatt går på barneskolen i Belgia? Uansett, virker det ikke som at timinga er riktig for RBK i alle fall, men at den gjerne kan være det på Valle... _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 24.10.2012 14:42 Post subject: |
|
|
Vet faktisk ikke om jeg er så kean på Sollied lenger..
Man skal jo selvfølgelig respektere at folk har et liv utenfor fotball også, og at familiesituasjon er en stor faktor er jo egentlig opplagt..
Men det er noe med det der å trygle etter folk som er litt tafatt..
Dersom timingen hans nå passer såpass at han ender opp på Valle etter uttallige henvendelser fra oss, vet jeg imidlertid faktisk at jeg definitivt ikke er kean på Sollied lenger! _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
Posted: 29.10.2012 23:41 Post subject: |
|
|
Nei uff, ikke Sollied! Den alkohol plagede mannen skal ikke til RBK.
Rekdal, nei takk, mannen hater RBK inn til ryggmargen.
Deila, nei takk.
Gi meg heller en engelsk eller tysk autoritær trener med en plan og et giftig overgangs spill. |
|
| Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 30.10.2012 00:37 Post subject: NAE |
|
|
Jeg så et youtube-klipp som EspN la ut lik til på Jan Jönnson tråden, denne
http://www.youtube.com/wa...re=related
da kjente jeg at jeg gjerne kunne tenkt meg NAE tilbake. Klar og tydelig i spillemønster. Noe som jeg kjenner at vi totalt manglet i Molde-kampen, en plan på hva hvordan vi skal skape sjanser. Tror nemlig spillermateriale vi har i dag er godt nok for å vinne Tippeligaen (med en annen trener)
Rekdal, Er veldig usikker på om det er mannen som kan få oss inn i Europa. Gjorde selvfølgelig bra med VIF, men lyktes ikke nevneverdig verken i Lierse og særlig ikke Kaiserslautern. Mye støy rundt personen.
Deila, ikke erfaring nok.
NAE og BÃ¥rd Wiggen = Ja takk.
Men JJ fortsettser selvfølgelig i 2013 også  _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 30.10.2012 02:09 Post subject: |
|
|
| germain wrote: |
Ronny Deila har gjort det bra i en mye mindre klubb, med forventninger som ligger på et helt ubeskrivelig lavt nivå i forhold til på Lerkendal. Han kan selvfølgelig bli en kjempetrener for RBK, men det vil være å ta en stor sjanse - større enn det var å ansette Jönsson, som både hadde meritter å vise til, samt et meget godt rykter som trener og en tilsynelatende tydelig og positiv fotballfilosofi, selv om dette ikke har vært synlig siden han flyttet til Trondheim.
|
Enig med deg germain! Veldig enig!
Etter Eggen er det vel bare Hamren som har vært i nærheten av å håndtere de krav og forventninger denne jobben innebærer.
Å legge seg flate etter enhver TL trener uten annet enn en liten periode med suksess i HELT andre rammer enn på Lerkendal som i Deilas tilfelle, det blir for dumt. Det er ikke annet enn panikk. Men det er jo forståelig med litt panikk nå.
Vi må ha lært nå. De har stått der som perler på snor, trenerne etter Eggen, gråtkvalte, enkelte til og med syke, og kapitulert foran et samlet pressekorps.
Vi må ha rutine og tyngde herifra og til månen. Eller til Orkdalen. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
|