English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 27, 28, 29  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 23.10.2012 13:40    Post subject: Reply with quote

Den er grei Wink

Så det etterpå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
oddarild
Proff

PostPosted: 23.10.2012 19:25    Post subject: Reply with quote

Ser at det er nervøs stemning før kampene på vanskelige bortebaner, og den følelsen deler jeg, sykt nervøs! Jeg er mer nervøs for bortekampen i Drammen, i og med at vi har et godt overtak på Molde i serien. Er fortsatt skuffet for tapet i cupen på Røkkeløkka, men det virker ikke som gutta vil spille på Ullevål mer enn de er nødt til. Med tap i ålesund i fjor og mot FOLLO(!!) året før:S Skrekkelig å tenke på!
Skulle ønske jeg kunne være med å feire seier i Molde på søndag, men det ser ikke ut til at det er lett å få billetter.
Gikk glipp av kampen i Drammen på søndag, fordi jeg var på vei hjem til Lillehammer etter en helg i Trondheim, hvor jeg var Lerkendal på fredag. Kan derfor ikke uttale meg så veldig om den kampen, som jeg måtte høre på P1 av alle ting! Virker som det var en bra kamp fra begge lag, men vi kan også spille gode kamper, når vi vil! Sandnes Ulf kampen var nok ikke veldig skremmende å se på for Moldenserne og Drammenserne, for der var det veldig mye rart, spesielt fra midtbanen og John Chibuike (som på merkelig vis faktisk ble matchavgjørende). Vi var derimot nokså solide defensivt, som lover godt! Håper vi slipper å se JC igjen mot Molde, men vi har kanskje ikke så mye valg med Dockal sitt håpløse gule kort og karantene.? Blir vel FH på venstre, og kanskje Tarik på høyre, med JC og Prica på topp?
Jeg er uansett optimistisk før Moldekampen og tipper på ett poeng mot Godset, som skal til Haugesund i helga og forhåpentligvis tape poeng. Da holder de fire poengene til gull, hvis vi ikke driter oss ut i de to siste kampene:)
Ser lyst ut, både denne sesongen og ikke minst neste, med Wiggen inn, og forhåpentligvis bedre samspill! Litt uenig i all kritikken mot Jönnson, i og med at i fjor hadde vi ikke god nok stall til gull, og i år startet vi ikke med bedre stall enn Molde, det har vi først hatt etter et fantastisk sommervindu, av en annen kar som har fått mye fortjent kritikk (EH). Hvis vi ikke knuser motstanderne neste år derimot, hvis vi får beholde de fleste spillerne, og får inn en goalgetter, så kan Jönnson pakke sakene sine og dra tilbake til Stabæk og trene de opp fra Adecco!
Dette ble et håpløst langt innlegg, jeg beklager det på det sterkeste, er sikkert maks to stykker som gidder å lese helt til beklagelsen, men det får så være;)
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran

PostPosted: 23.10.2012 21:46    Post subject: Reply with quote

Back to top
DelPiero
Proff

PostPosted: 24.10.2012 14:30    Post subject: Reply with quote

Frykter dette avgjør gullkampen i Molde:

http://fotball.adressa.no...254995.ece
Magnus85
Junior

PostPosted: 24.10.2012 14:36    Post subject: Reply with quote

DelPiero wrote:
Frykter dette avgjør gullkampen i Molde:

http://fotball.adressa.no...254995.ece

Jeg skulle akkurat ta opp det samme, er det et feilgrep av JJ å stille med toppet mannskap mot Metalist i morgen kveld? Eventuelt en genistrek av Solskjær å hvile de beste? En tøff match torsdag kveld vil jo helt garantert virke inn mot en trolig enda tøffere kamp søndag kveld etter mitt skjønn.

Jeg innser at spill i Europa er viktig, men for min del er kampen om seriegullet så enormt mye viktigere. Særlig nå som vi kjemper om gullet med Molde.

Synspunkter?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.10.2012 14:37    Post subject: Reply with quote

Vi stiller med absolutt toppet lag mot Metalist, Molde stiller med absolutt B-lag mot Steua.

Om gullet ryker på slitne ben i Molde så er det fullt forståelig og forbanna tåpelig. Seriegullet er så sykt mye viktigere enn en enkelt prestasjon i en enkelt kamp i EL.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 14:39    Post subject: Reply with quote

Solskjær kaller hverken laget som drar et B-lag eller juniorene som er tatt opp til A-laget for juniorer. Det er vel bare en koselig ferietur til Romania da. Søppelgjeng.
pingvin
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 14:46    Post subject: Reply with quote

Jeg ser poenget, men det er en vesentlig forskjell på å kunne forberede seg i ro og mak hjemme i Tr.heim/Molde kontra lang reise ned til Romania.
Back to top
Magnus85
Junior

PostPosted: 24.10.2012 14:53    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
Jeg ser poenget, men det er en vesentlig forskjell på å kunne forberede seg i ro og mak hjemme i Tr.heim/Molde kontra lang reise ned til Romania.

Det er et godt poeng selvfølgelig, Molde har den ekstra belastningen som reisen medfører. Jeg skulle allikevel sett at noen av våre beste (og med mest belastning) fikk stå over kampen mot Metalist, eksempelvis Tarik.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 14:53    Post subject: Reply with quote

Mon tro om NAE hadde spart noen spillere? Trukke det.

Når det er sagt er dette idioti av JJ. Han hiver innpå det vi har av kanoner i en kamp hvor vi har alt å tape da det skal godt gjøres å gå videre fra gruppa. Vi risikerer her bare skader og slitne ben på sentrale spillere. Idioti.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.10.2012 14:54    Post subject: Reply with quote

Som mot Leverkusen så kommer spillerne til å ta ut absolut ALT som er i kroppen for å vinne mot Metalist.

Ingen skal prøve å si til meg at det ikke sitter skikkelig i beina et par dager etterpå.

Resultatet kommer til å være en fullstendig utslitt førsteellever og et par skader som skal spille mot et helt uthvilkt toppet moldelag.

Idioti er dette her.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 24.10.2012 15:01    Post subject: Reply with quote

Lol, for et sauter.

Heller ikke Magne Hoseth, som gjorde et mindre inngrep i kneet tirsdag og dermed er ute av spill de neste ukene, er med til Romania.

Gatt og Hoseth er altså ute.

- Torgeir Børven
Back to top
knttn
Proff

PostPosted: 24.10.2012 15:07    Post subject: Reply with quote

snu på flisa..en bra match Torsdag kan være en veldig bra oppladning mot kampen i helga!

satser på seier i begge så kan Molde spare seg til fant.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 24.10.2012 15:07    Post subject: Reply with quote

Topp uthvilt Molde-lag? De har da vel ikke spillefri i denne runden av Europa League de, heller. Ikke siste jeg sjekket, i hvert fall.

For øvrig er det jaggu mye rart man skal høre før øra ramler av, men at RBK-tlhgnere fakitsk mener at man skal stille b-lag i e-cup, den var ny. Først kølager man over at klubben nedjusterer visjonen sin, men så blirman jaggu irritert nårde prøver å overholde den gamle likevel...

Mon tro om alt dette skyldes at man egentlig tar tak i hvert minste lille halmstår man kan finne på for å kritisere JJ, og dermed rettferdiggjøre at han spatkes, i det minste ovefor seg selv...

Og det er spm det blir sagt, Eggen hadde gjort akkurat det samme. Aldrei i livet om han hadde spart spillere å dette tidspunktet av gruppespillet.
ricko11
Rutinert

PostPosted: 24.10.2012 15:08    Post subject: Reply with quote

Ettersom Vi nå har fått hvilt en del spiller den siste tiden kan noen trenge en gjennomkjøring. Var mer skeptisk når alle hanglet eller var slitne. Kommer vi ut av kampen torsdag med en god følelse kan det slå positivt ut på søndag.
I tillegg er det vel egentlig MFK som legger et kolossalt press på seg selv med denne prioriteringen?
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 15:09    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Som mot Leverkusen så kommer spillerne til å ta ut absolut ALT som er i kroppen for å vinne mot Metalist.

Ingen skal prøve å si til meg at det ikke sitter skikkelig i beina et par dager etterpå.

Resultatet kommer til å være en fullstendig utslitt førsteellever og et par skader som skal spille mot et helt uthvilkt toppet moldelag.

Idioti er dette her.

Fullstendig utslitt kanskje ikke, men jeg tror nok ganske sikkert at Molde vil ha mye mer saft i beina, orke mye mer når klokka tikker mot 90 minutter på søndag. Og det er da kampen avgjøres, ikke etter 45 minutter. Med mindre vi skulle lede med veldig store siffer, men det skjer ikke.

Men ja, det er idioti på høyt nivå fra Jan Jönsson, men overhodet ingen overraskelse. Synd, men sånn er det. Hva med å i det minste matche Steffen? Eller tåler han ikke å spille mer enn et kvarter? Hva med å gi Alas sjansen? Hvorvidt han er god nok er en annen sak, er ikke mange på det der Molde-laget som har mye i Bucuresti å gjøre heller.
PerO
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 15:14    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er helt riktig det JJ gjør. Han bringer tilbake til klubben den erfaringen og den styrken som NAE en gang ga klubben. Klubben klarte 2 kamper i uka den gang, hvorfor skal den ikke klare det nå? På lang sikt tror jeg den erfaringen er viktigere enn det ev. seriegullet som kan glippe på søndag. Det kan forøvrig like godt glippe neste søndag, uten torsdagskamp.

Dessuten ville ikke noe glede meg mer enn hvor "dum" OGS fremstå hvis han taper med B-laget i morra, og mot oss på søndag med uthvilt lag Very Happy
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 15:19    Post subject: Reply with quote

Klarer vi ikke 2 hjemmekamper på 4 dager så kan vi forkaste alle ambisjoner om å noensinne gjøre det bra i Europa.

Er bare tull at de ikke takler dette.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 15:19    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Mon tro om alt dette skyldes at man egentlig tar tak i hvert minste lille halmstår man kan finne på for å kritisere JJ, og dermed rettferdiggjøre at han spatkes, i det minste ovefor seg selv...

Og det er spm det blir sagt, Eggen hadde gjort akkurat det samme. Aldrei i livet om han hadde spart spillere å dette tidspunktet av gruppespillet.
Det er nok der skoen trykker for mange ja.
Back to top
DelPiero
Proff

PostPosted: 24.10.2012 15:20    Post subject: Reply with quote

Poenget er ikke å nedprioritere E-cupen.
Poenget er å ha to tanker i hodet samtidig, da 90 min torsdag er beviselig med at man ikke er 100% søndag.
Og når man da har en livsviktig kamp tre dager etter så må man tenke på hva som gavner best i begge matcher.

Dette er ingen kritikk av JJ, men heller et innlegg for å skape litt diskusjon om hva man bør gjøre. Forhåpentligvis har vi samme problemstilling med E-cup og mange kamper i sesongene fremover også.

Jeg frykter at vi får en Leverkusen kamp om igjen, close but no sigar.
larsarus
Legende

PostPosted: 24.10.2012 15:25    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Klarer vi ikke 2 hjemmekamper på 4 dager så kan vi forkaste alle ambisjoner om å noensinne gjøre det bra i Europa.

Er bare tull at de ikke takler dette.

Må si meg enig. Denne kampen kan kanskje til og med bidra til en formhevning til søndagen, gitt en positiv (ikke JJ-positiv, men RBK-positiv) prestasjon på torsdag da.
Back to top
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 24.10.2012 15:26    Post subject: Reply with quote

For et jævla sutter det var på mange her inne nå da. Det verste er at det kommer som en reaksjon på hva Molde gjør. Vi skal da vel ikke bry oss om hva de gjør, vi er Rosenborg, for helvete.

DelPiero wrote:
Poenget er ikke å nedprioritere E-cupen.
Poenget er å ha to tanker i hodet samtidig, da 90 min torsdag er beviselig med at man ikke er 100% søndag.

Fint om du kommer med bevis, i så fall.

Last edited by bigfoot on 24.10.2012 15:26; edited 1 time in total
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 15:26    Post subject: Reply with quote

For all del, OGS og Molde har ikke vunnet kampen på forhånd, selv om vi stiller toppet lag mot Metalist, og de spiller B-laget mot Steaua. Normalt sett kan du si at spillerne skal takle det, men vi har spillere i laget som sliter med vond rygg, og har gitt uttrykk for å være veldig slitne. Da bør man kunne spare noen av disse spillerne i kamper som ikke har spesielt stor betydning annet enn for ære og noen få slanter, sånn at vi ikke risikerer å måtte klare oss uten dem i en ekstremt viktig "seriefinale" mot erkerival Molde.

For all del, vi spiller hjemme, og da er det langt enklere med restitusjon og sånn, enn om vi hadde spilt borte, og skulle reist langt med fly.

Likevel, noen av de mest utsatte burde vært spart i denne kampen. DFH er en av dem, og det er bra at han hviles. Men synes TR og RP også burde vært kandidater til det samme.
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 15:30    Post subject: Reply with quote

Aa hvor deilig det hadde vaert dersom Molde taper begge kampene med kalassifre.

Jeg ser helt klart verdien av aa hvile et par spillere men naar man foerst har kvalifisert seg til gruppespill i Europa synes jeg man skal satse 100% Det kan jo i vaerste fall bli lenge til neste gang....

Det blir jo omtrent like teit som aa hvile spillere i siste kvalikrunde til Europa League/Champions League...
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 24.10.2012 15:33    Post subject: Reply with quote

"spare noen av disse spillerne i kamper som ikke har spesielt stor betydning annet enn for ære og noen få slanter"

Ingen kommentar nødvendig...

JJ har full frihet til å spare spillere fortsatt. Selv om de blir med ned kan han ta av tarik f.eks etter 60 min og gi Steffen en halvtime. Det er også bra naivt å tro at de ikke gjør medisinske vurderinger av hvorvidt TRs rygg tåler to kamper på 4 dager f.eks.

Makan til sutrekor av folk i denne tråden, skulle tro kampene var torsdag og fredag og ikke torsdag og søndag...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 27, 28, 29  Next
Page 7 of 29

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb