English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erik87
Proff

PostPosted: 12.05.2004 16:45    Post subject: Reply with quote

Kan ikke skjønne at 6mill er for mye for et talent som braathen...har jo sett hva han kan...
robbie russel er et godt kjøp.
håper faktisk at rbk kjøper spillere fra andre nasjoner.... hadde vert spennende med en fra usa ect.
ser jo hvilke kupp brann og odd har gjort...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Toom
Senior

PostPosted: 12.05.2004 17:04    Post subject: Reply with quote

Occean er vel fra Canada, ern ikke? Et bra kjøp det!

Er nok mye lettere å få tak spillere som greier å omstille seg til Tippeligaen fra feks. Usa enn fra feks. Afrika.

"Soccer" er jo heller ikke så stort der borte, av den grunn blir ikke summene så store.

Så selv MetroStars et par ganger for et år siden når jeg var der borte, de har mange talentfulle og klasseangripere. De har blandt annet leid inn et stort spiss talent fra Jamacia, Fabian Taylor som vist nok skal være veldig bra.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 12.05.2004 19:48    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
2mas wrote:
Det er litt dårlig med midtstoppere (som er det RBK først og fremst trenger).

Tabbe! Det gikk litt fort unna i stad!

Det er flere gode navn å velge blant:

Arrow Knut Henry Haraldsen, KVC Westerlo
Arrow Bård Borgersen, Aalborg Boldspilklub (31 år - litt gammel?)

Det går fort i svingene! Glemte også Trond Andersen. Han var rævva som midtbane for Norge og Wimbledon, men var god som stopper for Molde og er god som stopper for Aalborg. I tillegg er alderen fortsatt på hans side (29 år). Et godt kjøp for RBK, så lenge at Ola ser på ham som et midtstopperalternativ.

Minner bare om hva Hareide sa i fjor:

- Jeg ønsker meg ham som den nye Hoftun fordi han har de rette kvalitetene.

Les mer: Andersen erstatter Hoftun?

Når det gjelder amerikanere og Occean: I amerikansk Major League Soccer (MLS) er det innført et lønnstak på 25 000 dollar (ca. 175 000 kroner), minus skatt. Det var derfor Occean takket nei til tilbudet fra New York Metrostars og heller gikk til Odd.

Konklusjon: RBK kan nok skaffe seg de spillerne man har lyst på i USA - ikke noe problem å gi to-tre doblet lønn!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik87
Proff

PostPosted: 12.05.2004 21:20    Post subject: Reply with quote

derfor burde det være en smal sak å få tak i et par spillere derfra. iallefall ta sjansen på å teste de ut... det verste som kan skje er at spilleren ikke passer til rbk og ett par millioner går vekk... verdt et forsøk.
tror spillere fra afrika, sør amerika å asia ikke vil kunne tilpasse seg rbks spillestil. usa/canada er mer fysisk, har ivertfall intrykk av det!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Toom
Senior

PostPosted: 13.05.2004 09:25    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Når det gjelder amerikanere og Occean: I amerikansk Major League Soccer (MLS) er det innført et lønnstak på 25 000 dollar (ca. 175 000 kroner), minus skatt. Det var derfor Occean takket nei til tilbudet fra New York Metrostars og heller gikk til Odd.

Konklusjon: RBK kan nok skaffe seg de spillerne man har lyst på i USA - ikke noe problem å gi to-tre doblet lønn!

Viste at det ikke var så mye penger inne i bildet der borte, men ikke at det var lønnstak.
Jeg mener RBK burde kikke seg litt rundt ser borte iallefall, om de ikke kjøper noe .. Wink

Knut Henry Haraldsen, hvor gammel er han? Er ikke hans eks. Enga.. husker ikke jeg, lenge siden jeg har hørt navnet!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.05.2004 09:42    Post subject: Reply with quote

Toom wrote:
Knut Henry Haraldsen, hvor gammel er han? Er ikke hans eks. Enga.. husker ikke jeg, lenge siden jeg har hørt navnet!

Født i '76, altså i perfekt alder fotballmessig. Tror han gjerne bytter ut bakgårdsfotball i Belgia dersom RBK ringer...
Back to top
Toom
Senior

PostPosted: 13.05.2004 10:44    Post subject: Reply with quote

BÃ¥rd Borgersen til Rot-Weiss Oberhausen?
Også linket til Start..

Jørn Andersen vil ha Borgersen
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.05.2004 12:27    Post subject: Reply with quote

Toom wrote:
BÃ¥rd Borgersen til Rot-Weiss Oberhausen?

Egentlig var Borgersen et dårlig eksempel fra min side. God er han, men litt for gammel etter min smak.

Synes RBK heller bør prøve å hente Haraldsen og/eller Andersen som ny(e) midtstopper(e).

PS! Fikset litt på linken din, Toom.
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 13.05.2004 16:15    Post subject: Reply with quote

Jeg tror egentlig vi behøver en utlenning på laget jeg... Få litt impulser inn i laget. Virker som det er det som mangler. Selv om Haraldsen er 28 år er han jo ingen veldig god fotballspiller, og etter bare tre år her er det jo faktisk sjangse for at han legger opp. Nei, jeg tror vi heller bør satse på talenter som virkelig har ambisjoner.
Back to top
Mathiasman
Proff

PostPosted: 13.05.2004 17:00    Post subject: Reply with quote

sånn som mg:P hehehe

eller vi prøver på å bli en ajax lignende klubb..fostre opp spillere!!!

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Toom
Senior

PostPosted: 13.05.2004 17:28    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
PS! Fikset litt på linken din, Toom.

Takker Wink

Hehe.. ligger du med mobilen på om natten du også og venter på at Åge og Rune skal ringe RBK FOR LIFE?

Har RBK noen talent/spiller speidere?
Tror de trenger noen nyansatte på det område der..
Er da ikke umulig å finne en utenlandsk spiller som er god hvis man bruker litt tid og ressurser på det!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.05.2004 08:34    Post subject: Reply with quote

Toom wrote:
Gamst'n er priset til 25 mill, dessuten er det veldig usansynelig at de vil selge han til RBK selvom de 25 millionene hadde blitt lagt på bordet.

Ting kan gå RBKs vei dersom Mænju gjør samme tabbe som webmasteren på manutd.com har gjort. Han slår nemlig stort opp at klubben visstnok er interessert i Morten Pedersen, ikke Morten Gamst Pedersen:

Morten Pedersen, Tromso: £2m target?

Les mer: Transfers: Who Will United Sign Next?

£2 mill. for vår gamle venstreback høres litt dyrt ut! Wink
Back to top
Toom
Senior

PostPosted: 14.05.2004 12:48    Post subject: Reply with quote

Er det mulig! Feil bilde også.. bra jobba av Man U.
Hvis ingen forteller Ferguson at det er Gamst han skal se på, så blir han kanskje imponert av Morten Pedersen og kjøper ham :P

Også kan RBK slå til på Gamst ja..hehe :wink:

Men hvis Gamst skal til England, blir jeg små irritert hvis de begynner å kalle ham Morten Pedersen der borte.. Han heter Morten GAMST Pedersen !
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 14.05.2004 18:05    Post subject: Reply with quote

En spiller jeg gjerne vil se i RBK er Alex Valencia
Jeg har fortsatt klokketro på denne gutten, og på sikt vil jeg ha han til RBK. Når Enerly forsvinner og Brattbakk etterhvert blir for gammel, vil Valencia være en perfekt ersatter. Trur vel heller ikke at Start kommer til å kreve MGP-summer for Valencia. Et par mill er vel markedspris med et par mill etter x-antall spilte kamper. Kanskje ikke så høyt heller. Er mulig han ikke er god nok for RBk nå, men han er lovende og ung og har vist stort potensiale før.

Tror virkelig han kunne ha blitt noe stort i RBK-drakt.

I tillegg bør vi hente Russel og Sæternes til sommern. Ivers jr er jeg litt usikker på. Men er han motivert nok for spill her hjemme kommer han godt med han også.

Med Valencia, Sæternes, Russell og evt Ivers jr på plass bør RBK kunne si å ha forsterket laget på en bra måte, uten å ha brukt altfor astronomiske summer.

Jeg tror ikke nødvendigvis at de spillerne som er mest i medias søkelys og på topp-10 på alle landets spillerbørser nødvendigvis er de beste for RBK. Hverken sportslig eller økonomisk.

Et annet alternativ for Valencia er jo selvfølgelig Bodø\Glimts Trond Olsen.
Back to top
View user's profile Send private message
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 14.05.2004 18:19    Post subject: Reply with quote

Trond Olsen er en spennedes spiller, men dog klysete. "æ skåre når æ vill i 3.divisjon" og slike uttalelser blir jeg litt kvalm av. men, en god spiller er han.

såg tidligere at han vikingspilleren..venstrekanten.. æææ. står helt stilt! men uansett. har troa på han, både på back, indreløper og kant plass.
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 14.05.2004 20:21    Post subject: Reply with quote

Peter Kopteff, skulle jeg tro? Scoret et pent mål mot oss ifjor på Lerkendal når vi vant 4-1. Ja, han er en skikkelig god spiller (noe som er sjeldent i Viking Razz). Spiller på finske landslaget også...
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 15.05.2004 23:07    Post subject: Reply with quote

petter ja. herlig spiller. han er vel ikke så gammel heller ?Smile
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 16.05.2004 11:42    Post subject: Reply with quote

Nei det er han ikke. Sjekka det nettopp og han er jo "bare" 25 år. Kunne jo vært et godt kjøp det. Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.05.2004 14:09    Post subject: Reply with quote

Og i likhet med Russell, er Kopteff "akklimatisert" i norsk fotball; altså slipper man tilpasningsvansker som med Boateng og Sibaya.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2004 19:44    Post subject: Nye spillere til Rósenborg Reply with quote

Ja håber i forstår dansk, hvis ikke så sig fra så skriver jeg engelsk istedet.

Jeg håber også at Rosenborg snart får noen nye spillere ind i truppen. Det ville glæde mig meget hvis Rosenborg kunne få fat i Gamst Pedersen og Hangeland hvilket jeg syntes der de 2 spillere rosenborg skulle fokusere mest på. Også Martin Andresen er en spændene spiller, men fælles nævneren for alle 3 er at de nok ikke er så aktuelle hvilket jeg syntes er synd.
Håber lidt at Rosenborg får en udenlandsk spiller ind som kan skabe lidt forandring og fornyelse. Men hvis man kigger på de spillere i Danmark som, jeg syntes, kunne være en mulighed skal man nok hive et par milioner frem.
Der er en del spillere fra Danmark jeg godt kunne tænke mig at se i Rosenborg: Jan Kristiansen fra Esbjerg er en af mine favoritter. Solid midtbane spiller som kan spille på begge kanter og har været meget delagtig i til Esbjergs sucess denne sæson. Men han kommer nok til at koste 8mil eller over ( i danske kroner ) http://www.ekstrabladet.d...eID=249131

Martin Albrechtsen er en meget god forsvarsspiller fra FC København men jeg tør næsten ikke gætte på prisen.

Hjalte Bo Nørregaard, også FCK, er en meget talentfuld midtbanespiller men tror han, ihvertfald, skal bruge en sæson med mye spille tid for at vise sit fulde pontentiale.

Martin Retov, Jonas Kamper og Thomas Kahlenberg alle fra Brøndby er alle unge talentfulde midtbanespillere. Ved ikek helt om de har erfaringen til RBK men de har alle spillet forrygende i den danske ligaen denne sæson. Kahlenberg har allerede fået sin landsholds debut og i følge danske medier er Martin Retov højaktuell til den danske EM trup.

Mohammed Zidan fra FC Midtjylland er, i mine øjne, en helt fantastisk angriber han har scoret 11(!) mål i de sidste 5 hjemmekampe og scoret 1 idag på udebane mod Brøndby. Han er en troldmand med en bold.

Håber ihvertfald snart at der bliver gjort nogle indkøb. Men altså når Brøndby kan købe en klasse spiller som Johan Elmander for 1mio. DKR så må der da også være håb for Rosenborg Razz

Er også lidt bekjymret for den dårlige sæson tarten, hvilket jeg mener tildels skyldes den manglende fornyelse af holdet. Men har stadig fuld tiltro til Ola By Rise.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
langtind
Junior

PostPosted: 16.05.2004 19:49    Post subject: Reply with quote

Tipper mange er uenig med meg, men jeg mener seriøst at om ting hadde lagt seg til rette for det, så er Magne Hoseth en mann det er verdt å bruke noen millioner på... Slik han spilte i dagens kamp.... Vet vi egentlig skal mislike Molde og alt det der, men drit i det, og frem med sjekkhefte Rune B...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bamse
Senior

PostPosted: 16.05.2004 21:18    Post subject: Reply with quote

Hoseth hadde gått rett inn på rbk-laget, men trur ikke det kommer til å skje. Trur ikke vi ønsker å se M.H. i rbktrøya! Trur vi kommer til å få problemer med å få tak i spillere fra andre Tippeligalag. Men det må gåan å prøve på Kopteff, Russell,Hangeland!!!! Ellers trur jeg at vi må se etter talent i 1.divisjon(f.eks. Daniel Braathen)??? Registrere at Daniel Fredheim Holm gjør det bra i Vålerenga, hvorfor ble det ikke noe av kjøpet av han?? Er det noen som vet det. Jeg synes i hvertfall at han kunne vært en spennende spiller for rbk! Men det blir vel ikke noe av. Question
Back to top
Luringen
Junior

PostPosted: 16.05.2004 21:28    Post subject: Reply with quote

rbkbergen wrote:
Hoseth hadde gått rett inn på rbk-laget, men trur ikke det kommer til å skje. Trur ikke vi ønsker å se M.H. i rbktrøya! Trur vi kommer til å få problemer med å få tak i spillere fra andre Tippeligalag. Men det må gåan å prøve på Kopteff, Russell,Hangeland!!!! Ellers trur jeg at vi må se etter talent i 1.divisjon(f.eks. Daniel Braathen)??? Registrere at Daniel Fredheim Holm gjør det bra i Vålerenga, hvorfor ble det ikke noe av kjøpet av han?? Er det noen som vet det. Jeg synes i hvertfall at han kunne vært en spennende spiller for rbk! Men det blir vel ikke noe av. Question

Der har du bratseth på sitt beste, spillerkjøp er han for å si det litt stygt, ræva på. Evil
Back to top
Kvitbyn
Junior

PostPosted: 17.05.2004 09:02    Post subject: Reply with quote

Bratseth bør ta en titt på denne karen: http://www.halmstadsbk.se...?q=dus_dju

Glem Daniel Bråten og Fredheim Holm. Se til Sverige og denne karen i stedet.
En ung fremadstormende spiller på 19 år med en finslepen teknikk og fart. En kommende storstjerne, garantert.
Back to top
Iversen
Senior

PostPosted: 17.05.2004 10:38    Post subject: Reply with quote

mwahaha, her å diskutere dokker kæm RBK bør kjøpe.. sannheten er vell at ingen i norge selger til RBK..! sats på å kjøpe Zidan, Elmander å noen danske backer og danske vinger.. så kan RBK se ut som et topplag igjen?

dette laget ville vell eg satsa på, om eg kunne kjøpt alt og alle:

----------Espen Johnsen------------

Christer Basma-----Brede Hangeland-----Elmander-----Robbie Russel
(bør byttes ut)

Jan Gunnar Solli-----Magne Hoset-----Morten Gamst Pedersen
(kan slå gjbruddpass. i blinde her)

Daniel F Holm-----Bengt Sæternes-----Trond Olsen
(annen rask spiss) (Zidan) (annen rask spiss)

dette er et ungt lag... også ville eg ansatt en mangaer som kan se hvordan dette laget skal spille!!!! (meget god på kontringe) Cool
Men RBK for aldri kjøpt det der.. da må de nokk bruke opp alle de 200 mill dem har..

-----------------------------------------------
Bodø/Glimt !!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 133, 134, 135  Next
Page 11 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb