English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tarik Elyounoussi
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 59, 60, 61  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zeno
Veteran

PostPosted: 20.09.2012 13:05    Post subject: Reply with quote

Det er ganske forståelig, med tanke på fasteperioden.
Back to top
View user's profile Send private message
Caupolican
Junior

PostPosted: 20.09.2012 13:07    Post subject: Reply with quote

Synes Tarik i dette intervjuet framstår som en moden, seriøs og dedikert person. Dette ser da bra ut! Smile
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 20.09.2012 13:52    Post subject: Reply with quote

Fasteperioden har altså vært et problem.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 20.09.2012 13:56    Post subject: Reply with quote

Uprofesjonelt. Regner med han følger Issah's opplegg neste år. RBK bør ikke akseptere slik forsømmelse av jobben.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 20.09.2012 14:27    Post subject: Reply with quote

Fasteperioden er nå en ting. Jeg trodde forresten at toppidrettsutøvere lett fikk fritak fra fastebestemmelsene..(vanlig kosthold altså)? Velger han da å faste på eget initiativ?

Tror nok Tariks mål-løs problem er noe mer sammensatt enn at han selv og andre kjøper en unnskyldning om ramadan. Slik jeg ser det så er dette et ikke-eksisterende problem, -så lenge andre skårer, og laget gjør det godt.

Men, jeg begynner å se meg lei på at han hele tiden blir minnet på at han enda ikke har skåret mål for RBK. Til og med rosenborgs egen kanal; rbk.no, minner ham på dette hver bidige gang han blir intervjuet. For hver påminnelse blir dette "skapte" problemet en sterkere stressor, og Tarik får dårligere tid for hver dag som går. Media har allerede gått langt i å konstatere at Tarik er hentet inn for å bistå i én ting: å skåre mål. Foruten alt det eksterne presset på ham, så har han sikkert lagt et enormt press på seg selv. Trenger ikke være psykolog for å skjønne at dette fokuset tærer noe voldsomt på, stresser Tarik, gjør ham sliten, og i lengden utbrent (får håpe det ikke går så langt da..). Vi har sett det før, Torres er jo et kroneksempel.

Nå har Tarik vært i rbk i én måned, for guds skyld, gi mannen arbeidsro! Hvis han skulle nette i kveld mot rapid, så er det hygelig det. Men, jeg ser heller at han passer til en bedre plassert Prica (f.eks), enn å låse seg fullstendig fast i dette "skapte" mål-jaget.
Back to top
*Thor*
Senior

PostPosted: 20.09.2012 19:21    Post subject: Reply with quote

Han er spiss og spiller på landslaget. Den eneste jeg ser blåse opp noe akkurat nå er deg.
Utbrent? I think not. Han tåler dette helt fint.

Thor

Edit: ordbokfeil
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 20.09.2012 22:59    Post subject: Reply with quote

Glimrende mål.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 20.09.2012 23:56    Post subject: Reply with quote

*Thor* wrote:

Han er spiss og spiller på landslaget. Den eneste jeg ser blåse opp noe akkurat nå er deg.
Utbrent? I think not. Han tåler dette helt fint.

Thor

Edit: ordbokfeil

Nå mente jeg ikke han var utbrent altså, bare at utbrenthet kan bli ytterste konsekvens av mengder med press som ikke håndteres godt nok. Men det er en vei dit. Poenget mitt var at jeg syns det er synd at han hele tiden blir påminnet om at målene uteblir (selv om det er godt ment fra medienes side), da dette bare fører til mer press, -og sjelden noe godt.

Uansett var det deilig at han skåret for oss i dag Smile
Back to top
Guinness
Rutinert

PostPosted: 21.09.2012 08:59    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvorfor Tarik løper forbi alt og alle, og bort til Jørn Jamtfall etter at han putta mål? Bare tilfeldig?
attach
Forumsjef

PostPosted: 21.09.2012 09:03    Post subject: Reply with quote

Han må ha gjort seg bemerket som matrialforvalter
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 21.09.2012 09:06    Post subject: Reply with quote

Passa godt på de nye skoa?
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 13:32    Post subject: Reply with quote

Tør tro på forløsning nå!
Tipper han vil blomstre både i målprotokollen og i kreative, offensive bidrag etter dette..
Han har vært sliten og 'langt nede' som han sier, og helt sikkert følt på at han ikke kom helt i gang..
Nå venter kamp mot Brann og en god treningsuke før neste..
Han har løpt og løpt både offensivt og defensivt hele veien, men nå tror jeg altså på at det blir mye mer moro med Tarik - både for hans egen del og alle oss andre!
Hedley
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 13:50    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Fasteperioden er nå en ting. Jeg trodde forresten at toppidrettsutøvere lett fikk fritak fra fastebestemmelsene..(vanlig kosthold altså)? Velger han da å faste på eget initiativ?

Hvem er det som har myndighet til å gi frittak for slikt da? Må han ringe Muhammed him self?
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 13:57    Post subject: Reply with quote

En ting er fritak, en annen ting er hvorvidt i hvilken grad han er praktiserende religiøs. Om han virkelig mener dette er en nødvendig del av sitt livssyn spiller det liten trille hvem som sier han kan slippe, så lenge han selv faktisk ikke har lyst til å slippe.
Eru
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 14:00    Post subject: Reply with quote

Iruretagoyena wrote:

Hvem er det som har myndighet til å gi frittak for slikt da? Må han ringe Muhammed him self?

For Issah sin del, var det stor-muftien i Serbia (Kristus for noen titler de opererer med).
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 14:14    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
En ting er fritak, en annen ting er hvorvidt i hvilken grad han er praktiserende religiøs. Om han virkelig mener dette er en nødvendig del av sitt livssyn spiller det liten trille hvem som sier han kan slippe, så lenge han selv faktisk ikke har lyst til å slippe.

Dette er jo hele poenget!
Er troen virkelig reell, så kan han jo ikke spise - uansett om noen andre mener han kan. Jeg for min del, som er full-blown ateist, skjønner lite av hva det skulle være som kvalifiserer en fotballspillende muslim fra å gjennomføre en dypt religiøst forankret 'tradisjon'.. Dobbeltmoral og blasfemi er håpløst - det må være enten eller.. Å være halvveis religiøs fremstår som helt meningsløst for meg!

Men - religion skal jeg egentlig holde meg unna å diskutere. Dersom jeg har tråkka noen på tærne (eller verre) med innlegget så beklager jeg det! Folk bør få tro på hva de vil - bare ikke prakk det på meg..
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 14:17    Post subject: Reply with quote

Iruretagoyena wrote:
libido wrote:

Hehe., såvidt jeg kjenner til så eksisterer det intet organ/komité som det må sendes søknad til for vurdering om fritak fra å faste.

Jeg er ingen ekspert på området, men jeg trodde at det var opp til hver enkelt person å vurdere; om fasting interfererer med daglige gjøremål i såpass grad at det går utover prestasjonen (toppfotball krever jo som kjent litt mer av kroppen enn det å sitte foran pc eller gå rundt på rema1000 gjør). Hvis svaret er ja, så får man i det minste lov til å spise og drikke tilstrekkelig.

Islam sier at fasten ikke skal gå utover de dagligdagse oppgavene. Og man kan da ta igjen de fastedagene man går glipp av når man er i stand til å gjøre det (f.eks om vinteren). Jeg jobber også med en gjeng muslimer som har bekreftet at det er sånn, og som mener at idrettsfolk ikke trenger å faste.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 14:38    Post subject: Reply with quote

Haha - om dette stemmer sier det jo litt om hva jeg vet om saken.. Nada! Smart opplegg da - ingen gidder vel faste om de ikke må, så de fleste tar seg en jobb hvor det å faste vil gå ut over de daglige oppgaver.. Blir et hardtarbeidende samfunn av slikt!
Neida - nå ble det mye tull.
Vil tro Tarik velger å faste fordi han mener det er riktig for han, men det stiller seg jo litt annerledes for en arbeidsgiver da føler jeg.. Dersom Tarik ikke trenger å faste, må det jo oppleves litt ukollegialt av ham å utsette seg for noe som såpass åpenbart reduserer yteevnen hans!?
Kanskje han må ha slikt i kontrakten?[/i]
Eru
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 15:39    Post subject: Reply with quote

ZOOlander wrote:
Haha - om dette stemmer sier det jo litt om hva jeg vet om saken.. Nada! Smart opplegg da - ingen gidder vel faste om de ikke må, så de fleste tar seg en jobb hvor det å faste vil gå ut over de daglige oppgaver.. Blir et hardtarbeidende samfunn av slikt!

Det er ikke slik at Issah er fritatt for faste. En religiøs leder har sagt at innenfor hans tolkning av koranen, har Issah lov til å utsette fastemåneden til en tid på året hvor det ikke i like stor grad påvirker hans evne til å yte på fotballbanen.

Fasten er en plikt i islam og kun barn, gravide og syke er i utgangspunktet fritatt
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 21.09.2012 16:07    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Iruretagoyena wrote:

Hehe., såvidt jeg kjenner til så eksisterer det intet organ/komité som det må sendes søknad til for vurdering om fritak fra å faste.

De bruker å konferere med imamer. Det er nok det han har gjort.
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 21.09.2012 17:07    Post subject: Reply with quote

Mye bra av Tarik i går. Men synes førstetouchen hans ofte er skuffende. Flere ganger han misset store muligheter i går, pga dårlig mot/medtak. Håper han forbedrer dette, da blir han plutselig en svært mye bedre spiller.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.09.2012 22:42    Post subject: Reply with quote

Guinness wrote:
Noen som vet hvorfor Tarik løper forbi alt og alle, og bort til Jørn Jamtfall etter at han putta mål? Bare tilfeldig?

Vil gjette at Jamtfall hadde sagt noe à la "Du scorer i dag!" like før kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 04.10.2012 21:35    Post subject: Reply with quote

Dette sier jeg ikke for å være stygg, for Tarik er en spiller etter min smak, men en skal ikke se bort ifra at Tarik bør ta en synstest; han sliter veldig med å bedømme avstanden til ballen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.10.2012 21:36    Post subject: Reply with quote

Idag var den touchen som har vært synlig på landslaget tilbake, mange grusomme mottak.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 04.10.2012 21:36    Post subject: Reply with quote

Tarik er bevegelig, kjapp til beins og løper mye. Med ballen er han dessverre ikke spesielt god.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 59, 60, 61  Next
Page 34 of 61

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb