English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 168, 169, 170 ... 258, 259, 260  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ivar
Veteran

PostPosted: 14.08.2012 17:05    Post subject: Reply with quote

Alltid i opposisjon, selv i egen regjering. Tommel'n opp! Tommel'n opp!

Ikke unnskyldning for å være anti-Eggen det.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 14.08.2012 18:54    Post subject: Reply with quote

Forsvarstalene blir bare lengre og lengre, dette begynner jo å bli litt moro Smile
Utrolig at man ikke greier å innså når man driter seg ut.

Bakklandia, det er ikke tilfeldig at det er du som kommer med slike surmaga kommentarer. Du kan gjemme deg bak så mange bortforklaringer du bare vil, men det at du tidligere har ønsket hjerteinfarkt på NAE og generelt vært trollete i din argumentasjon mot hans gjeninntreden hjelper slett ikke på når du skal prøve å bortforklare nok et sleivspark.

Her er et tips: Har du ikke noe godt å si, hold kjeft!
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran

PostPosted: 14.08.2012 20:13    Post subject: Reply with quote

De som ikke forstår sarkasmen driter seg vel så mye ut som Bakklandia. Skal for pokker ikke være mulig å reagere på slikt. Har hele gjengen blitt med i SV, eller?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.08.2012 20:15    Post subject: Reply with quote

Punktum.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moomoo
Veteran

PostPosted: 14.08.2012 20:32    Post subject: Reply with quote

lol
Bakklandia
Legende

PostPosted: 14.08.2012 22:30    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Bakklandia wrote:
Altså, jeg ser poenget ditt, men dette handler nok mer om at jeg er stemplet som "anti-Eggen" her inne - hvilket egentlig er feil.

Jeg har deg mistenkt for å bruke dette forumet som politisk trening noen ganger. Altså innta merkelige standpunkt du vet kommer til å skape reaksjoner for så å gjøre alt du kan for å forsvare standpunktet ditt.

I politikk-tråden hender det, ja. men aldri i andre tråder.

Eggen er en hedersmann. Punktum.
Adressas vinkling var idiotisk. Punktum.
Holde seg til tema. Punktum.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 14.08.2012 23:10    Post subject: Reply with quote

41 seriekamper uten tap, og 17 av de etter å ha tatt over et lag midt i sesongen. En rekke dagens middelmådige trenerteam bare kan drømme om å være i nærheten av.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 03.09.2012 09:06    Post subject: Reply with quote

Fra Sportserevyen i går, 10 min inn i videoen.

http://www.nrk.no/nett-tv...pp/863959/

En gåte for meg at vi frivillig går glipp av flere år med denne mannen.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.09.2012 10:09    Post subject: Reply with quote

Hvis stemningen skulle være slik den var utpå høsten 2010 så er det ikke så rart.

Et varig Eggen-comeback måtte ført til en betydelig holdningsendring i hele RBK-apparatet. Vi vant kamper høsten 2010, men stemningen var ikke så hyggelig.

Som tidligere nevnt var vi veldig eggensk i et par-tre måneder, men så gled det spillemessig mer over i Hamrén igjen, samtidig som det virket å være ei ikke alt for fornøyd spillergruppe.

Flere av de unge følte seg oversett, svenskene furtet (det er ikke et argument, riktignok) og det virket vel ikke som om at de andre var så himla fornøyd heller (selv ikke Roar Strand tok noe grep under seansen der Eggen tvinget spillerne til å stille opp for media på morgenen etter det e-cuptapet for eksempel).

Under Follo-kampen virket Eggen bare oppgitt og likeglad, og det måtte en alvorlig samling til før "seriefinalen" mot VIF, der man klarte å legge stridighetene til side.

Imidlertid fikk Eggen så hatten passet for opptredenen med Andresen, noe som åpenbart endret en del av de vanlige trøndernes oppfatning av positive og folkelige Eggen. Fra før hadde han vært mindre heldig med sin uttalelse på Telenor arena der han undergravde betydningen av supporterne som hadde tatt turen - noe som også ble dårlig mottatt blant enkelte i Kjernen.

Det er mulig man kunne kommet seg over det, og jeg er ikke i tvil om at Eggen på benken i fjor ville ført til bedre sportslige resultater. Men det kan også ha utsatt oppryddingen vi fikk etter fjoråret.

Uffingen som bredte seg nedover benkeradene under Eggen-diskusjonene på årsmøtet sist vinter tror jeg også vitner om at det slett ikke var noen bred støtte til Eggen i medlemsmassen som var der.

Oppsummert mener jeg tida med Eggen som trener i 2010 var:
- En kjempeboost til å begynne med, der Eggen storkoste seg over å være i manesjen igjen og både spillere og publikum responderte umiddelbart.
- Gradvis tvil i spillergruppa etter noen i overkant målrike kamper etter VM-pausen
- Likevel en veldig tro på Eggen-prosjektet helt fram til FCK-kampene. Hjemmekampen der er den klart beste kampopplevelsen min i nyere tid.
- Et veldig fall både blant publikum og spillere da vi feilet.
- Tross alt imponerende resultater og prestasjoner utover høsten med ei spillergruppe som ikke var helt på bølgelengde, med unntak av den flaue cupkampen.
- Til tross for gode resultater ikke den positive og glade stemningen rundt laget resten av høsten.

Vi hadde fått bedre resultater i fjor med Eggen, men om stemningen hadde vært så mye bedre og totalståa i klubben per september 2012 hadde vært annerledes vet jeg ikke helt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jangusk
Veteran

PostPosted: 03.09.2012 14:01    Post subject: Reply with quote

Jeg er rimelig sikker på at vi ganske hurtig hadde sett store forbedringer offensivt, med Eggen som trener. Og det er jo det jeg savner mest med dagens Rosenborg. Uansett hvordan jeg snur og vender på det, er det ikke mange gode kamper spillemessig siden Janne ble trener. Masse tilfeldigheter i angrep, men stramt og forsiktig defensivt. Men jeg ser at det skjer glipper i forsvar i så og si alle kamper. Det har faktisk i det siste vært best med Rønning på banen.

Jeg så noen gode gamle klipp fra storhetstiden vår på tv2, og der sa kommentatoren at det måtte være mange mennesker inne i boksen når vi gikk i angrep, for det økte sjansen for skåring og dette var noe alle visste Eggen hadde prentet inn. Slike ting som dette ser vi ikke snurten av lenger. Det vi ser er kjempestrekk mellom lagdelene, og det spesielt når vi mister ballen i angrep. Da bare ruller motstanderne ballen igjennom midtbanen vår, og dermed gjerne får en sjanse/skåring.

Og det er dette jeg er drittlei av at Janne bare peiser på med, og aldri lærer. Det hele er tuftet på tilfeldighet og det er akkurat det motsatte av hva Eggen står for. Så uansett bråk eller harmoni, ansett Eggen igjen, før det er alt for seint.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.09.2012 14:37    Post subject: Reply with quote

Vi fikk jo en umiddelbar endring offensivt med Eggen i 2010, riktignok mot litt medioker motstand. Vel spilte vi en del gode kamper utover høsten mot god motstand, men det tok ikke av i antall scorede mål.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 10.09.2012 18:48    Post subject: Reply with quote

For en mann Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.09.2012 19:20    Post subject: Reply with quote

I fremtiden så kommer sportslig ledelses valg om å ikke hente han tilbake til å bli stående som den største feilen i perioden 2000-2012. Og det er endel imponerende blemmer i denne tidsperioden.

Nils Arne Eggen, du er en av europas beste trenere og en fantastisk mann! Smile
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 10.09.2012 20:19    Post subject: Reply with quote

For han ønsket å bli hentet tilbake i perioden 2002-2010 mener du? At han sa nei da RBK ønsket å hente han i november 2003 betyr ingenting?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Supernils
Proff

PostPosted: 10.09.2012 20:29    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
For en mann Smile

Det "neger"-sitatet med John Carew får meg til å le høyt hver gang Smile Det er så fantastisk og ekte sagt at det er en fryd. Den er sånn man fører folk sammen og blir en fin gjeng, ikke med den politisk korrekte idiotien som regjerer i dag.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 10.09.2012 22:00    Post subject: Reply with quote

HER er et utdrag fra det aktuelle foredraget.

Må si jeg synes det er skikkelig artig å se han i full vigør. Fantastisk menneske.

Interessant å høre han legge ut om planen rundt Valencia-kampene i 2007. Tydelig at han var hjernen bak de kampene.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.09.2012 23:09    Post subject: Reply with quote

Mer om Valencia-kampene:

- Eggens siste kupp
- - Gammeldags 4-3-3 går ikke
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HopeInHangingSnore
Junior

PostPosted: 22.09.2012 11:18    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke om noen har foreslått noe i samme gate tidligere, men hva med å organisere en tur til en Orkla-kamp for å hylle Nils Arne Eggen?

Det var magisk å gå på kamp under Eggen-perioden, og det hadde ikke bare med resultatene å gjøre. Det var underholdning uansett. Eggen var underholdende, og kampene var underholdende. Jeg gledet meg til kamper mot Kongsvinger, selv om gullet var avgjort og Milan ventet neste uke.

Nå er vi er fornøyde med gode resultater, og vi aksepterer at vi er feige og tenker forsvar først, selv på Lerkendal. Vi er fornøyde om vi vinner, selv om Molde og Godset spiller mer underholdende fotball enn oss. Men denne fornøydheten kommer snart til å gå over i likegyldighet. Jeg kjenner jeg ikke orker å bry meg like hardt lenger.

Derfor har jeg lyst å takke Eggen som tilskuer. Tenk om alle som er takknemlige for hva han ga oss på Lerkendal kunne samles på en Orklakamp. Jeg er sikker på at mange ville ha stilt opp. 5000? I verste/beste fall kunne de ha flytta en kamp til Lerkendal og fylt den opp?

Jeg er sikker på at vi ville få se underholdende fotball også.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 22.09.2012 11:39    Post subject: Reply with quote

Jeg takket av Nils-Arne og Bent etter kampen mot Lyon i 2002. Det var såpass storslått og fint at jeg ikke føler en halvveis greie under en Orkla-kamp er mannen verdig.

Men for all del, jeg er sikker på at han setter pris på at folk kommer å ser på at Orkla spiller.
Back to top
HopeInHangingSnore
Junior

PostPosted: 22.09.2012 11:51    Post subject: Reply with quote

Jeg var også der i 2002, og husker det ikke som særlig storslått å løpe 2 runder rundt banen med en blomsterkvast. Da tror jeg det gir større inntrykk om det plutselig(?) står 5000 på linja i en kamp mot Buvik 2. Men blir det halvveis så blir det bare dumt, det er jeg enig i.
Men det er lov å takke noen flere ganger, og nå savner jeg fyren mer enn jeg gjorde rett etter kampslutt i 2002.

Jan Åge Fjørtoft fikk vel besøk av en god gjeng Eintracht Frankfurt-supportere under en Stabæk-kamp for noen år siden. Så å dra til Orkanger for en kamp for en som har betydd nesten alt for klubben vår burde jo være mulig.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 22.09.2012 12:53    Post subject: Reply with quote

Hadde vært artig, men tror du overvurderer interessen for noe sånt særdeles kraftig. Dessuten har vel Eggen aldri vært så opptatt av sånne feiringer.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 23.09.2012 13:08    Post subject: Reply with quote

Men hva skjedde med Orkla på fredag? 0-5 for det nedrykkstruede andrelaget til Strindheim? Ikke at ikke Eggen har gått på lignende smeller på bortebane før, da Smile
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.09.2012 13:11    Post subject: Reply with quote

For et trist menneske du er Frodo.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 23.09.2012 13:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er da bare glad og fornøyd! Spørsmålet var om noen vet hva som skjedde. Selv er min teori at Strindheims andrelag brukte det de kan av førstelagsspillere for å prøve å berge seg fra nedrykk nå mot slutten av sesongen. Ingen urimelig forklaring i så fall, Orkla ligger jo fortsatt på opprykksplass, seks poeng foran nummer tre på tabellen.

Hvorfor kan ikke du med flere diskutere sak i stedet for å diskutere andre debattanter hele tiden?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 23.09.2012 13:24    Post subject: Reply with quote

Greit å gå på en sånn smell når det har null betydning. Strindheim stilte ikke akkurat noe bunnlag heller.

Orkla rykker greit opp og har scoret latterlig mange flere mål enn alle andre lag i avdelingen. Liten tvil om at det er en trenerkapasitet på sidelinja.

Frodo: Alle skjønner med den hoverende setningen til slutt at du ikke bare lurer på hva som skjedde. Det var vel så stor sak i Adressa om kampen at de ikke hadde noen stor grunn til å undre heller.

Last edited by kristobal on 23.09.2012 13:27; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 168, 169, 170 ... 258, 259, 260  Next
Page 169 of 260

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb