| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RBKw Rutinert

|
Posted: 09.03.2006 19:25 Post subject: |
|
|
Ã…ssiden
Rosenborg
Liverpool |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 09.03.2006 19:41 Post subject: |
|
|
Al-Ittihad og Al-Ahly må vel også med i diskusjonen... _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 09.03.2006 19:43 Post subject: |
|
|
| Stahá wrote: |
Min topp-5 liste over Europas beste fotballlag for øyeblikket lyder:
1. Barcelona
2. AC Milan
3. Juventus
4. Lyon
5. Chelsea |
| JellyFish wrote: |
Barca
Lyon
Chelsea
Milan
---
Juventus
Bayern
|
1 Juventus - 73
2 Milan - 63
Juventus leder Serie A med 10 poeng. Hvorfor er AC Milan bedre? |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 09.03.2006 19:46 Post subject: |
|
|
Fordi AC Milan har vært i finalen 2 ganger på de siste 3 årene. Fordi AC Milan slo Bayern 5-2 sammenlagt, mens Juventus slet mot Werder Bremen.
Europas beste fotballlag kåres gjennom Champions League, ikke den hjemlige serien. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 09.03.2006 20:30 Post subject: |
|
|
Snakker vi ikke om det laget som er best pr dags dato?
Hvis man skal rangere ut i fra tidliggere prestasjoner i CL; burde ikke Real Madrid vært øverst på lista? 3 CL tittler siden turneringen ble lagd i 1993. Barcelona burde da ligge bak Milan og Juventus.
Slik jeg forstår Tobias, gjelder denne tråden: Hvem som er best i verden nå. Da må man ta med prestasjonene i hjemmelige serien og CL.
Forøverig vant Juventus(15p) gruppe E, foran Bayern München(13p). |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 09.03.2006 20:47 Post subject: |
|
|
Tolk Tobias som du vil, men jeg mener det er meget vanskelig å kåre Verdens beste fotballlag, i og med at det ikke finnes en turnering for alle Verdens ypperste lag.
AC Milan har, som sagt, vært i finalen 2 ganger de siste 3 sessongene. Dette kan ikke sammenlignes med trofeer fra 90-tallet.
Hva er formålet med Champions League? Jo, det er å kåre Europas beste fotballlag. Milan har vært nærmest de siste 3 år.
Juventus vant sin gruppe, samlet 15 poeng. Korrekt. Men, denne gruppen vil jeg påstå at var "lettere" enn Milans, med tanke på Schalke og Fenerbache vs. Rapid Wien og Club Brugge (som så vidt slo ut Vålerenga i kvalik..).
Last edited by Skammels10 on 09.03.2006 20:56; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.03.2006 20:50 Post subject: |
|
|
| Dere argumenterer godt, men det er vel tilnærmet umulig å svare skikkelig på det spørsmålet. For det første må jo alle premissene/kriteriene fastsettes. Dessuten forandres statusen fortløpende. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 09.03.2006 21:10 Post subject: |
|
|
| Stahá wrote: | | i og med at det ikke finnes en turnering for alle Verdens ypperste lag. |
VM for klubblag. Sao Paolo vant sist.
Tobias vil helt klart frem til hvem som er verdens beste laget pr dags dato. Ved å sammenligne Barcelona, Juventus og Chelsea sin nåværende beste 11r.
Da har det lite med saken å gjøre om Milan har vært i 2 av de seneste CL finalen. Juventus var i finalen for 2 år siden, og da burde du plassert Barcelona bak Juventus og Milan. Barcelona ble slått ut i 16. dels finalen i fjor og var ikke med året før. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 09.03.2006 21:20 Post subject: |
|
|
| bj_rn wrote: | | Stahá wrote: | | i og med at det ikke finnes en turnering for alle Verdens ypperste lag. |
VM for klubblag. Sao Paolo vant sist. |
Om jeg ikke husker feil, så er denne "turneringen" bestående av 4 lag, med 2 semifinaler. Dette er ingen turnering. Hadde det blitt lagd en mer offisiell verdensturnering for klubblag, burde f eks 8 lag fra 4 verdensdeler deltatt (Europa, Sør-Amerika, Asia og Afrika).
| bj_rn wrote: | | Tobias vil helt klart frem til hvem som er verdens beste laget pr dags dato. Ved å sammenligne Barcelona, Juventus og Chelsea sin nåværende beste 11r. |
Dette er Tobias' mening. JEG mener Milan er bedre enn Juventus og Chelsea, og vil dermed plassere Milan foran Juventus og Chelsea.
| bj_rn wrote: | | Da har det lite med saken å gjøre om Milan har vært i 2 av de seneste CL finalen. Juventus var i finalen for 2 år siden, og da burde du plassert Barcelona bak Juventus og Milan. Barcelona ble slått ut i 16. dels finalen i fjor og var ikke med året før. |
Poenget mitt er veldig enkelt; Milan er bedre enn Juventus og Chelsea per dags dato. Spesielt om du ser på de siste kampene, som er veldig vesentlig i utrykket "per dags dato".
Last edited by Skammels10 on 09.03.2006 21:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.03.2006 21:24 Post subject: |
|
|
| Det var med lag fra alle verdensdelene, Staha. Sør-Amerika og Europa var direkte kvalifisert til semifinalen. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 09.03.2006 21:29 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Det var med lag fra alle verdensdelene, Staha. Sør-Amerika og Europa var direkte kvalifisert til semifinalen. |
Ja, men det var med kun ett lag fra Europa, nemlig Liverpool. Om denne "turneringen" skulle kåret verdens beste lag, burde flere lag deltatt. Dessuten spilles denne "turneringen" lenge etter Champions League finalen, under neste års CL. Og på dét tidspunktet var det ingenting som påviste at Liverpool var Europas beste lag. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.03.2006 21:30 Post subject: |
|
|
| Det må bare være slik. Laget må jo kvalifiseres gjennom CL for at det skal fungere. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 09.03.2006 21:36 Post subject: |
|
|
I mine øyne kunne verdens beste fotballlag vært kåret på en annen måte. Men så er det.
-----------------------
Min liste består:
1. Barcelona
2. AC Milan
3. Juventus
4. Lyon
5. Chelsea
Punktum. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 09.03.2006 21:43 Post subject: |
|
|
| Stahá wrote: | | Om jeg ikke husker feil, så er denne "turneringen" bestående av 4 lag, med 2 semifinaler. Dette er ingen turnering. Hadde det blitt lagd en mer offisiell verdensturnering for klubblag, burde f eks 8 lag fra 4 verdensdeler deltatt (Europa, Sør-Amerika, Asia og Afrika). |
Som Attach sier: Hver eneste verdensdel er representert (Nord og mellom amerika sammen). Dvs 6 lag. Og det er helt naturlig at det kun er et lag fra her verdensdel. Og som du sier:
| Stahá wrote: | | Hva er formålet med Champions League? Jo, det er å kåre Europas beste fotballlag. |
| Stahá wrote: | | Poenget mitt er veldig enkelt; Milan er bedre enn Juventus og Chelsea per dags dato. Spesielt om du ser på de siste kampene, som er veldig vesentlig i utrykket "per dags dato". |
Hehe. Med "pers dags dato" mener jeg det laget som er best nå nylig. Hvis du skal være så bokstavelig er vel Djurgården det beste laget pr dags dato  |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 09.03.2006 21:53 Post subject: |
|
|
| bj_rn wrote: | | Som Attach sier: Hver eneste verdensdel er representert (Nord og mellom amerika sammen). Dvs 6 lag. Og det er helt naturlig at det kun er et lag fra her verdensdel. Og som du sier: |
| Stahá wrote: | | Hva er formålet med Champions League? Jo, det er å kåre Europas beste fotballlag. |
Det stemmer. Målet med Champions League er å kåre EUROPAS beste fotballlag. Men her pratet jeg om et nytt konsept med å kåre VERDENS beste fotballlag i en helt ny turnering, noe som kreves flere lag.  |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 09.03.2006 23:42 Post subject: |
|
|
Går vi igjennom klubb-VMS historie så ser vi en del sør-amerikanske lag som vinnere. Den har ikke alltid vært så "lett". Selv om europeiske lag er gode, så har de fleste her et altfor stort fokus på Europa. Lag som Boca Juniors, River Plate, Corinthians etc. ville gitt lag som AC Milan og Bayern store problemer. Spesielt Bayern. Heh. Liverpool greide ikke å vinne mot et lag som hadde skadeproblemer og som ikke tok turneringen veldig alvorlig. Eller var det uflaks? heh. Ikke gi meg den.
Jeg tror denne tråden ville vært mye bedre hvis vi ikke hadde hatt vår europeiske nisselue tredd godt over hodene våre. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 09.03.2006 23:55 Post subject: |
|
|
VM for klubblag har vel aldri blitt noen stor suksess, mest pga at de europeiske lagene ikke alltid tar turneringen like seriøst med det tette kampprogrammet de har fra før.
Den beste måten å kåre verdens beste lag på ville være å utvide CL til å gjelde alle verdensdelene, men det er nok ikke praktisk gjennomførbart med de lange avstandene og store tidsforskjellene. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.03.2006 09:52 Post subject: |
|
|
| Liverpool tok det veldig seriøst. I år var det jo et nytt turneringskonsept. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 10.03.2006 18:47 Post subject: |
|
|
| HeiaVincent wrote: | | Liverpool greide ikke å vinne mot et lag som hadde skadeproblemer og som ikke tok turneringen veldig alvorlig. Eller var det uflaks? heh. Ikke gi meg den. |
Liverpool tok kampen mot Sáo Paulo seriøst, og derfor spilte de også bra. Men, som man sier, fotballen er rund. Det beste laget vant ikke.
Men historie er historie. |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 11.03.2006 02:13 Post subject: |
|
|
[/quote]
Necaxa har jeg aldri hørt om, så jeg tror América er "storlaget" av de to.
Litt på samme måte som Juventus og Torino, som deler Stadio delle Alpi.[/quote]
Jeg tviler.. Necaxa spilte 1-1 mot Manchester United (da regjerende Champions League, FA-cup og Premier League-mester) i januar 2000. _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 11.03.2006 02:25 Post subject: |
|
|
Selv om jeg har lagt ut tråden er det ikke jeg som har satt en standard for hvordan spørsmålet skal vurderes. Personlig mener jeg at historikk og tradisjoner kun har noe med hvilken trygghet laget har på "dette kan vi klare igjen!" - m.a.o. en motivasjon for lagets ambisjoner per dags dato. Mitt budskap var å prøve å rangere verdens beste fotballag.
Selv om jeg mener Juventus er bedre enn Milan, nekter jeg ikke for at Milan er bedre enn Juventus! Hovedpoenget er at det ikke har en fasit! Milan gjør det godt i Champions League, mens Juventus er suverene i serien. I initiativet mitt blir det mye kluss fordi det skal skrives fort og godt på samme tid. Dere må derfor være så snill å ikke ta alt jeg sier (dette gjelder i alle innlegg) så høytidelig.
Og selv om jeg sammenlignet tre europeiske lag, håpet jeg at noen skulle dra fram storklubber i Sør Amerika som f.eks River og Boca. Lyon er også et undervurdert lag som kan slå hvem som helst. Å dra inn asiatisk fotball er å gå for langt, spør du meg... Al-Ittihad og Al-Ahly mener jeg er langt under europeisk toppnivå, og ville aldri hevdet seg i en turnering som Champions League. Jeg kan strekke meg til å sammenligne dem som et lag som Olympiakos/Fenerbache. _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 11.03.2006 09:57 Post subject: |
|
|
Barcelona er best, og morsomst å se på. Bak der er det en gjeng med gode, jevne lag. Lyon og Milan er to av dem. Det blir en jævlig bra kvartfinale der gitt  |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 11.03.2006 10:38 Post subject: |
|
|
| Jeg tror at landslaget til Brasil er verdens beste fotballag. Det hadde vært spennende å se hvilket lag som hadde vunnet mellom Brasil og Barca. Det går sevfølgelig aldri, siden det er landslagsspillere fra Brasil på Barcelonas lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 11.03.2006 12:01 Post subject: |
|
|
pffft, vamos Argentina!
Har av en eller annen grunn aldri hatt noe sans for Brasil. Argentina derimot!
Men så var jeg alltid indianer og aldri cowboy også da... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 11.03.2006 12:10 Post subject: |
|
|
Right you are, Recon. Tror også Portugal er blant de beste. De har jo spillere som RIcardo Quaresma og Simáo!
Lyon er nok best per dags dato. eh, 5-0 sammenlagt over PSV (og at de slo ROsenborg) sier jo ganske mye, egentlig. |
|
| Back to top |
|
 |
|